nieuw religie-forum beleid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 31 aug 2005 21:53

Serenity schreef:en zelfs ik heb toegang gekregen toen ik er uiteindelijk toch maar om vroeg...

zo strict is het niet lijkt het wel. En dan vraag ik me af: als het werkelijk zo strict was als het overkomt en achteraf alsnog gewoon een vage formaliteit zonder enige inhoud blijkt te zijn, waarom is het er nog dan?

Zelfs mensen die het in feite, als het er op aankomt, niet kunnen accepteren vanuit zichzelf kunnen er gewoon op komen.
:)

We gaan in dit geval uit van het goede in de mens ;-)
Mocht blijken dat er iemand toch niet volgens de regfels post dan is het einde verhaal. Of heb je liever dat je een soort proef af moet leggen voordat je kunt posten? :wink:

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 31 aug 2005 22:01

Even tussen jou en mij gesproken en gezwegen (want: top secret). Dagelijks komen hier zo'n 900 unieke bezoekers.

En dat is dan alleen nog maar het forum. :!:
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2005 22:59

henkie schreef:We gaan in dit geval uit van het goede in de mens ;-)

Hawaaa?! Ik dacht dat dit een reformatorisch forum was... De mens neigt tot alle kwaad!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 aug 2005 23:05

Optimatus schreef:
henkie schreef:We gaan in dit geval uit van het goede in de mens ;-)

Hawaaa?! Ik dacht dat dit een reformatorisch forum was... De mens neigt tot alle kwaad!

zoow, die zit!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2005 07:27

Lalage schreef:Ik snap niet waar jullie je druk over maken. Zelfs ik heb gewoon toegang, terwijl ik absoluut geen refo ben. Maar respect kan ik wel opbrengen ;) Ik heb al best wel prikkelende dingen gepost, maar ben er niet uitgegooid. Het is toch logisch dat je dezelfde basis moet hebben voor je discussies om het een beetje goed te laten lopen? Dit is een reformatorisch forum en daar zal de bijbel en het christelijk geloof dus als uitgangspunt gebruikt worden in discussies. Als je dat niet kunt respecteren, kun je inderdaad maar beter gaan.

d:)b Hug!!!
------------------
Als je hier alleen maar komt om tegen dingen aan te te trappen ben je gewoon aan het verkeerde adres hier!

Respecteer elkaar in elkaars mening.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 sep 2005 14:47

Ik wil er even op wijzen dat in het algemene religieforum nu allerlei zaken worden besproken die in één van de andere relgiefora thuishoren. Dat betekent dat bij handhaving van dit euvel de hele reconstructie haar doel voorbijschiet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 sep 2005 14:52

Optimatus schreef:Ik wil er even op wijzen dat in het algemene religieforum nu allerlei zaken worden besproken die in één van de andere relgiefora thuishoren. Dat betekent dat bij handhaving van dit euvel de hele reconstructie haar doel voorbijschiet.

Dat viel mij ook al op, sommige topics zou Paulus hebben betiteld als een doorn in het vlees, het woekerd voort als de kanker of om het wat netter te zeggen, het jongt daar als de konijnen aan topics..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 sep 2005 14:58

Raido schreef:
Optimatus schreef:Ik wil er even op wijzen dat in het algemene religieforum nu allerlei zaken worden besproken die in één van de andere relgiefora thuishoren. Dat betekent dat bij handhaving van dit euvel de hele reconstructie haar doel voorbijschiet.

Dat viel mij ook al op, sommige topics zou Paulus hebben betiteld als een doorn in het vlees, het woekerd voort als de kanker of om het wat netter te zeggen, het jongt daar als de konijnen aan topics..

In het algemene subforum kan in principe van alles besproken worden, ook door de zgn. twijfelaars en niet-christenen. Als je wilt dat de discussies daar stoppen, kun je het beste gewoon niet reageren in die topics, dan droogt de discussie daar gauw genoeg op. Maar het is inderdaad wel zo, dat het aantal topics dat geopend wordt (meestal variaties op steeds hetzelfde thema), soms wel wat veel van het goede is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 sep 2005 15:03

Shalom Credibler,

De laatste tijd hebben we nogal wat opmerkingen gehad over het beleid op ons discussieforum. Omdat de crew van mening is dat we een bijzondere boodschap hebben voor al onze bezoekers, hebben we altijd een ruimhartig toelatingsbeleid gehanteerd op ons forum. Immers, wij schamen ons niet voor het evangelie van Jezus Christus. Dat betekende dat ook niet-gelovigen en anders-gelovigen ruimhartig toegang kregen tot alle discussies. We constateren echter dat het Christelijke geluid tijdens de discussies nogal eens ondersneeuwt. Met als gevolg dat onze doelgroep zich steeds minder herkent in de verschillende discussies. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Daarom hebben we in overleg besloten de voorwaarden wat aan te scherpen. De insteek van de crew is om strenger en strakker te letten of de doelstellingen van Credible.nl in het geding komen. Topics over andere geloven of occulte zaken mogen nog steeds geopend worden, zolang dit niet als waarheid boven het Christendom wordt gesteld.

Zolang een topic waarin een ander geloof wordt besproken niet indruist tegen het Christendom of de doelstellingen van Credible.nl, dan zal dit worden toegelaten. Maar als de crew ziet dat het topic toch een omslag krijgt, dat het Christendom afgekraakt of ondermijnd wordt, dan sluit de crew sneller dergelijke topics. Om dit ook mogelijk te maken dat er strenger wordt opgetreden is dit beleid direct ingevoerd met de pilot van de subfora verdeling, vooralsnog gaat duurt deze pilot tot het einde van september.

Op deze manier wil de Credible.nl crew gebruikers aanmoedigen om hun Christelijke stem te laten horen, waarbij bovenstaand beleid gehanteerd zal worden. Wellicht dat dit beleid in de nabije toekomst leidt tot andere stappen, maar vooralsnog verwacht de crew dat dit zal bijdragen aan de Christelijke sfeer op Credible.nl. We zien je bijdrage graag tegemoet.

Vriendelijke groeten,

Crew Credible.nl

Zouden ze wat gezien hebben?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 sep 2005 15:25

Raido schreef:
Shalom Credibler,

De laatste tijd hebben we nogal wat opmerkingen gehad over het beleid op ons discussieforum. Omdat de crew van mening is dat we een bijzondere boodschap hebben voor al onze bezoekers, hebben we altijd een ruimhartig toelatingsbeleid gehanteerd op ons forum. Immers, wij schamen ons niet voor het evangelie van Jezus Christus. Dat betekende dat ook niet-gelovigen en anders-gelovigen ruimhartig toegang kregen tot alle discussies. We constateren echter dat het Christelijke geluid tijdens de discussies nogal eens ondersneeuwt. Met als gevolg dat onze doelgroep zich steeds minder herkent in de verschillende discussies. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Daarom hebben we in overleg besloten de voorwaarden wat aan te scherpen. De insteek van de crew is om strenger en strakker te letten of de doelstellingen van Credible.nl in het geding komen. Topics over andere geloven of occulte zaken mogen nog steeds geopend worden, zolang dit niet als waarheid boven het Christendom wordt gesteld.

Zolang een topic waarin een ander geloof wordt besproken niet indruist tegen het Christendom of de doelstellingen van Credible.nl, dan zal dit worden toegelaten. Maar als de crew ziet dat het topic toch een omslag krijgt, dat het Christendom afgekraakt of ondermijnd wordt, dan sluit de crew sneller dergelijke topics. Om dit ook mogelijk te maken dat er strenger wordt opgetreden is dit beleid direct ingevoerd met de pilot van de subfora verdeling, vooralsnog gaat duurt deze pilot tot het einde van september.

Op deze manier wil de Credible.nl crew gebruikers aanmoedigen om hun Christelijke stem te laten horen, waarbij bovenstaand beleid gehanteerd zal worden. Wellicht dat dit beleid in de nabije toekomst leidt tot andere stappen, maar vooralsnog verwacht de crew dat dit zal bijdragen aan de Christelijke sfeer op Credible.nl. We zien je bijdrage graag tegemoet.

Vriendelijke groeten,

Crew Credible.nl

:mrgreen: |:)|
Dit ziet eruit als ehm... jatwerk (vooral de eerste zinnen), tenzij henkie nog meer fora beheert dan alleen refoweb (wat ik me niet voor kan stellen).
Misschien wordt het tijd om een rechtzaak te beginnen i.v.m. copyright? ;)
Maar goed voorbeeld doet goed volgen natuurlijk. =D>
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 sep 2005 16:00

elbert schreef:
Raido schreef:

In het algemene subforum kan in principe van alles besproken worden, ook door de zgn. twijfelaars en niet-christenen. Als je wilt dat de discussies daar stoppen, kun je het beste gewoon niet reageren in die topics, dan droogt de discussie daar gauw genoeg op. Maar het is inderdaad wel zo, dat het aantal topics dat geopend wordt (meestal variaties op steeds hetzelfde thema), soms wel wat veel van het goede is.

Ja, laten we vooral de twijfelaars niet meer helpen om van hun twijfels af te komen en de niet-christenen niet meer helpen om christen te worden :roll:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 sep 2005 16:03

Lalage schreef:
elbert schreef:In het algemene subforum kan in principe van alles besproken worden, ook door de zgn. twijfelaars en niet-christenen. Als je wilt dat de discussies daar stoppen, kun je het beste gewoon niet reageren in die topics, dan droogt de discussie daar gauw genoeg op. Maar het is inderdaad wel zo, dat het aantal topics dat geopend wordt (meestal variaties op steeds hetzelfde thema), soms wel wat veel van het goede is.

Ja, laten we vooral de twijfelaars niet meer helpen om van hun twijfels af te komen en de niet-christenen niet meer helpen om christen te worden :roll:

Ik heb eerder het idee dat de niet-christenen in dat subforum proberen om ons van ons christenzijn af te helpen. :roll:
Maar zoals je weet, post ik daar vaak genoeg. ;)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 06 sep 2005 16:46

en ook dit soort beleidsmaatregelen zijn helaas nodig.

lange tijd leken christenen op internet vrij spel te hebben, het evangelie uit te dragen.

Maar ja vroeg of laat kun je er donder op zeggen dat er een Vijand is die ons maar al te graag ook hier gaat dwars zitten.

neem een dergelijk zendingsveld of gemeenschap als een forum dan ook mee in je gebed, en werk zelf mee aan de christelijke sfeer en inhoud.

Refoweb is niet het enige forum dat hier onder lijdt.
Maar eigenlijk en ja ik weet dat ik dat zelf maar amper doe,
zouden we het de Waarheid moeten vertellen juist op de plaatsen waar men het verste ervandaan lijkt, ook die forums zijn er genoeg, hoe zou men daar op ons reageren ?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 06 sep 2005 21:27

henkie schreef:
savemysoul schreef:Nu de discussie aan banden is gelegt is het hier erg stil geworden...
En dan bedoel ik op dit hele forum, ik heb er ook geen zin meer in.
En mijn drie huisgenoten ook niet....
Ik kan in de topics posten maar niet mn eigen mening.

Wat wil je openen en waarom kun je dat niet kwijt op dit forum?

Eens even denken...dát topic kan overal geplaatst worden, denk ik ;-)

Haha, die woorden zijn me uit het hart gegrepen!
Maar ach...gelijk hebben ze. Beter goed geleend dan slecht bedacht. Geen probleem hoor.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 06 sep 2005 21:36

elbert schreef:
Lalage schreef:
elbert schreef:In het algemene subforum kan in principe van alles besproken worden, ook door de zgn. twijfelaars en niet-christenen. Als je wilt dat de discussies daar stoppen, kun je het beste gewoon niet reageren in die topics, dan droogt de discussie daar gauw genoeg op. Maar het is inderdaad wel zo, dat het aantal topics dat geopend wordt (meestal variaties op steeds hetzelfde thema), soms wel wat veel van het goede is.

Ik heb eerder het idee dat de niet-christenen in dat subforum proberen om ons van ons christenzijn af te helpen. :roll:
Maar zoals je weet, post ik daar vaak genoeg. ;)

hoe sterker je staat in je geloof (en in je kennis) hoe beter je uit de voeten kunt in zulke discussies.

Juist felle discussies waar ik compleet werd afgemaakt waren (o.a.) oorzaak dat ik van mijn geloof af kwam, maar des te sterker terug kwam.
En voor degenen die het niet weten, ik vind het heerlijk om discussies te voeren tegen christenen (wel eerlijk, dus geen onwaarheden vertellen) en als het nodig is compleet omdraaien en keihard discussieren als er niet-christenen hun mond opentrekken. Dat houdt het vuur brandend voor beide partijen, en daar hebben beide partijen wat aan.
Zijn er geen satanisten, dan ga je elkaars geloof aanvallen om het te versterken. Zijn ze er wel, dan sta je als christelijk blok tegen over de satanisten en praat je die eruit.

DAT is discussieren, en je wordt er zelf sterker door. Je kent de termen, je weet wat er ongeveer gezegd zal gaan worden, en daarom kun je ook beter deelnemen aan de discussies. Ken je vijand zeg maar.
what the soul hides, blood tells

Terug naar “Archief”