elbert schreef:Lalage schreef:elbert schreef:In het algemene subforum kan in principe van alles besproken worden, ook door de zgn. twijfelaars en niet-christenen. Als je wilt dat de discussies daar stoppen, kun je het beste gewoon niet reageren in die topics, dan droogt de discussie daar gauw genoeg op. Maar het is inderdaad wel zo, dat het aantal topics dat geopend wordt (meestal variaties op steeds hetzelfde thema), soms wel wat veel van het goede is.
Ja, laten we vooral de twijfelaars niet meer helpen om van hun twijfels af te komen en de niet-christenen niet meer helpen om christen te worden

Ik heb eerder het idee dat de niet-christenen in dat subforum proberen om ons van ons christenzijn af te helpen.

Maar zoals je weet, post ik daar vaak genoeg.

hoe sterker je staat in je geloof (en in je kennis) hoe beter je uit de voeten kunt in zulke discussies.
Juist felle discussies waar ik compleet werd afgemaakt waren (o.a.) oorzaak dat ik van mijn geloof af kwam, maar des te sterker terug kwam.
En voor degenen die het niet weten, ik vind het heerlijk om discussies te voeren tegen christenen (wel eerlijk, dus geen onwaarheden vertellen) en als het nodig is compleet omdraaien en keihard discussieren als er niet-christenen hun mond opentrekken. Dat houdt het vuur brandend voor beide partijen, en daar hebben beide partijen wat aan.
Zijn er geen satanisten, dan ga je elkaars geloof aanvallen om het te versterken. Zijn ze er wel, dan sta je als christelijk blok tegen over de satanisten en praat je die eruit.
DAT is discussieren, en je wordt er zelf sterker door. Je kent de termen, je weet wat er ongeveer gezegd zal gaan worden, en daarom kun je ook beter deelnemen aan de discussies. Ken je vijand zeg maar.