vriendschap na verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jan 2005 20:10

thinkjuuh schreef:
marjo schreef:Harstikke goed als je nog vrienden kan zijn na verkering. Maar het lukt gewoon niet altijd. Zeker als een van de twee zou willen dat het liever niet uit was. Laatst was ik op een bruiloft en twee ex-en van de bruid waren er ook gewoon. En de bruidegom begroette ze alsof ze gewoon goede vrienden van hem waren. Ze hadden overigens allebei hun nieuwe vriendin bij zich Maar ja dit is natuurlijk een bijzonder geval - niet altijd haalbaar.

dat is wel mooi. Ik denk als je verkering uit is en je besluit vrienden te blijve nie vanzelf gaat mar da je eigelijk weer beetje nar mekaar toe moet groeie ( leren weer anders met elkar om te gaan ) [url].................[/url]

Ja dat klopt. Je moet opnieuw een soort relatie aangaan, en het blijft even afwachten hoe zich dat gaat ontwikkelen. Mijn ex is nu mijn beste vriendin, maar dat had misschien ook anders kunnen gaan. Alhoewel we er niet bewust heel veel voor gedaan hebben, dat moet toch min of meer vanzelf gaan.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jan 2005 20:38

Misschien komt het dan ooit weer goed.
Want ik denk dat je elkaars beste vriend moet zijn om te trouwen.
En als het nu dan z goed gaat, wie weet, over een paar jaar........
die dingen gaan wel vaker zo.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 15 jan 2005 09:33

Mariamagdalena schreef:Misschien komt het dan ooit weer goed.

beste mm zo als jij het stelt komt bij mij iets boven drijven!

als je zo aan een vriendchap begint lukt het je nooit!
waarom, als je vooraf een hoopje hebt van mischien.... :?:
heb je een onrëële verwachting en wordt dat onbewust je doel :(

ik voel dit zo omdat ik dat nu ziet op mezelf en mijn alleen zijn en mijn gedachten!

reageer gerust

mondriaan

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 15 jan 2005 12:31

*ben eigenlijk ook beetje jaloers als je toch zo verder kan gaan*

als ik diep in mijn hart kijk zou ik het mischien wel zo willen
maar lievere koekjes worden nou een maal niet gebakken :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jan 2005 13:19

Mariamagdalena schreef:Misschien komt het dan ooit weer goed.

Nah, zij heeft verkering, dus ik denk het niet. :) Ik weet ook helemaal niet of ik dat zou willen, nu is het goed, maar in een relatie hoeft dat niet automatisch ook zo te zijn (zoals het ook niet vanzelfsprekend is dat je na een relatie goede vrienden wordt/blijft).

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 jul 2005 09:08

Dit blijft voor mij zo lastig.............

Weet je al is het uit, niet op een leuke manier...helemaal geen contact trek ik niet....Hij ook niet....
Waarom typ ik dit? Omdat ik er mega gefrustreerd door raak!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jul 2005 15:41

Toen het uitging (hij heeft het uitgemaakt), heb ik hem gevraagd om nog vrienden te blijven, maar dat wilde hij dus niet..
Achteraf ben ik er blij om..want zelfs als ik hem nu zie (een jaar later) dan kriebelt het nog wel eens en weet ik me geen houding te geven. Kun je dus nagaan als we wel vrienden waren gebleven..dan had ik het nu nog niet verwerkt denk ik!

Maar het ligt er idd gewoon aan hoe de situatie is, dat is zoow verschillend natuurlijk!
:D

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 22 jul 2005 18:12

Smurffie schreef:Toen het uitging (hij heeft het uitgemaakt), heb ik hem gevraagd om nog vrienden te blijven, maar dat wilde hij dus niet..
Achteraf ben ik er blij om..want zelfs als ik hem nu zie (een jaar later) dan kriebelt het nog wel eens en weet ik me geen houding te geven. Kun je dus nagaan als we wel vrienden waren gebleven..dan had ik het nu nog niet verwerkt denk ik!

Maar het ligt er idd gewoon aan hoe de situatie is, dat is zoow verschillend natuurlijk!
:D

ehm mischien moet je het zo zien!! je zal bent iemand echt niet direct kwijt in je gedachte en als je iemand weer ziet dan komt er gewoon weer heel veel los (Positief/negatief) allleen naarmate je elkaar meer ziet wordt dat minder! :idea:

en aan iemnad houding ogen of doen en late kun je iets af lezen wat een ander niet weet! en als je later gtrouwt ben en je hebt kinderen dan vertel je grappige verhalen over die verkering!!! :mrgreen: :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 jul 2005 18:28

Mjah, het verschilt ook per persoon. De ene ex is gewoon nog een goede vriendin, terwijl ik bij een ander dan weer totaal geen behoefte voel om nog contact te hebben ofzo. Had ik van tevoren ook niet verwacht trouwens, maar je weet toch nooit hoe dat gaat blijkbaar. :)

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 22 jul 2005 19:07

Dat verschilt inderdaad per persoon. Maar zelf dan kan het complex zijn. Een exvriendin van drie jaar geleden spreek ik nog regelmatig, ben ik laatst nog een dag mee naar het strand geweest. Misschien dat daarbij de spanning niet meer aanwezig was omdat het terug bij elkaar komen een "never gonna happen" situatie was.

Maar nu hoorde ik laatst van iemand die haar ook kent dat ze mij na 3 jaar nog steeds niet kon vergeten...

Maarja, zij zit nu een tijdje in Israel, dus dat maakt het wat makkelijker hopelijk.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 23 jul 2005 13:07

Jeronimuz schreef:Dat verschilt inderdaad per persoon. Maar zelf dan kan het complex zijn. Een exvriendin van drie jaar geleden spreek ik nog regelmatig, ben ik laatst nog een dag mee naar het strand geweest. Misschien dat daarbij de spanning niet meer aanwezig was omdat het terug bij elkaar komen een "never gonna happen" situatie was.

Maar nu hoorde ik laatst van iemand die haar ook kent dat ze mij na 3 jaar nog steeds niet kon vergeten...

Maarja, zij zit nu een tijdje in Israel, dus dat maakt het wat makkelijker hopelijk.

En jij hoe voelt het voor jou! kan jij haar wel vergeten na 3 jaar!

Faithy
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Faithy » 26 jul 2005 11:51

heb maar met 1 van mn exen nog vriendschappelijk contact..

en das gewoon omdat we elkaar voor onze relatie ook al zolang kenden..

en het is gewoon in goed overleg uitgegaan... :P

prima, soms heb ik weer zo'n moment van: je bent eigenlijk wel leuk.. grmbl..

dus wie weet, volgend jaar weer bij de reddingsbrigade... :wink:
If you fall, I'll catch.. If you love, I'll love and so it goes, my dear, don't be scared; you'll be safe.. this I swear.. if you only love me back..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 jul 2005 18:41

toch lijkt het mij erg moeilijk hor..ik vraag me nu na een jaar nog steeds af:"Ben ik hem nu vergeten of niet?" soms denk ik dat ik het mezelf wijsmaak dat ik hem vergeten ben..maar als ik maar iemand zie die op hem lijkt.. :( zoals de koffieboer van de markt vandaag..(die vandaag 10 keer langs is geweest.. :? ), dan krijg ik de kriebels.
dus ben ik maar wat blij dat we geen vrienden meer zijn.( hoewel we elkaar wel gewoon aan kunnen kijken gelukkig)
Maar goed..het ligt er denk ik ook aan wie de relatie heeft beeindigd. als je het zelf heb gedaan, dan is het misschien logischer dat je geen contact meer wil :wink:

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 26 jul 2005 20:22

Ik heb nog nooit verkering gehad, maar wel bijna een keertje. Uiteindelijk is het er niet van gekomen, we waren toch te verschillend en daar kwamen we gelukkig achter vóórdat we verkering hadden. Was wel moeilijk want we waren erg verliefd. Nu zie ik hem nog regelmatig en we hebben gewoon goed contact. Maar misschien gaat het wel zo goed omdat hij toch niet meer beschikbaar is, hij heeft nu met een ander verkering. Het zou kunnen dat dat het contact makkelijker maakt.
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 jul 2005 20:34

Heb met een ex sinds kort weer (msn) contact.
Had 'm anderhalf jaar niet gesproken maar door een per ongeluk gestuurd mailtje waar hij op reageerde kwamen we weer in contact.
Msn'en nu regelmatig en 't contact is echt leuk, maar 'k wil het het liefst via msn houden en 'm liever niet IRL zien, kweet niet goed hoe'k daar namelijk tegen over sta..

Terug naar “Archief”