Vloeken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 03 mar 2003 21:11

Het is niet God die je in de hel wil hebben..... Helaas is er op de aarde ook nog een andere kracht die af en toe net iets te hard aan je trekt.....

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 03 mar 2003 21:34

voor mij is god het en niemand anders

joepie

Berichtdoor joepie » 04 mar 2003 08:35

Deze topic gaat over vloeken. EN als ik niets er van zeg als het gebeurd dan ben ik even zondig. Daarom bij deze, hou op met het vloeken over God.
Hij is je Schepper en daar hoor je met respect over te spreken en dat gebeurd nu hier zeker niet. Ook dat is vloeken.
Daarom het verzoek om met eerbied en ontzag over deze God te spreken.

hanneke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hanneke » 04 mar 2003 17:09

Luister je wel in de kerk? Daar word het duidelijk. Je vervloekt God. Is dat de bedoeling? God geeft je alles en in dank daarvoor vervloek je hem? neeh
Ik zeg niet dat ik zelf nooit vloek maar ik heb er achteraf wel spijt van.
:cry:

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 04 mar 2003 19:53

hanneke schreef: God geeft je alles en in dank daarvoor vervloek je hem? neeh

god geeft me alles wat ik niet wil
en als ik iets wil regel ik dat zelf wel

en joepie
als god een goede schepper was geweest had ik wel met iets meer respect over hem gesproken
maar nu? neeh, aan zo'n god heb IK niks
daarvoor heeft ie al te veel gedaan

Simson

Berichtdoor Simson » 04 mar 2003 22:07

hanneke schreef:Luister je wel in de kerk? Daar word het duidelijk. Je vervloekt God. Is dat de bedoeling? God geeft je alles en in dank daarvoor vervloek je hem?

Waar haal je het vandaan om te zeggen dat je God vervloekt?
Het is toch ver... ME? Niet ver..... God?
Je hebt toch alleen jezelf ermee?
Je vraagd Hem aleen wat. Wat kan het jou uitmaken als ik om eigen verdoemenis vraag? Vervloek ik God dan? Nee alleen mezelf.

Of zie ik wat over het hoofd?
Stuur dan PB-tje.

Mzzl,
Simson

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 05 mar 2003 18:05

Ok, dan vraag je God om jezelf te verdoemen. Heb je enig idee wat dat inhoud? Als God je zou verdoemen en werkelijk niks meer om je zou geven is je hele leven niks meer waard. En of je daar nu zo blij mee moet zijn.... :?:

Simson

Berichtdoor Simson » 05 mar 2003 18:09

Ja okey snap ik.
Maar is dat dan God vloeken of jezelf vloeken?
Als je God niet vloekt wat is er dan op tegen.
Sommige mensen zeggen dat je Zijn naam dan misbruikt naar is dat zo?
Je roept Hem alleen aan.

Mzzl,
Simson

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 05 mar 2003 18:13

Punt waar het om gaat is dat het op dat moment in geen geval juist gebruikt wordt. En als je God wil aanroepen zijn er genoeg andere manieren om dat te doen... Er is een wereld van verschil tussen hem vloekend aanroepen en dat bijv. biddend doen.....

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 05 mar 2003 20:34

je roept god aan in de stemming waar je op dat moment in bent
en dat bepaalt hoe je god aanroept
het ene moment kan je hem wel schieten en op het andere moment zeg je dank je
maar dat laatste komt niet bij mij voor

Simson

Berichtdoor Simson » 05 mar 2003 22:30

Jammer DD Vind ik echt heel jammer!!!

Mzzl,
Simson

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 06 mar 2003 14:37

D.Duck schreef:
Thedudehimself schreef:Ik kan dat vitten ook slecht dulden... aan de andere kant hoor ik wel veel teleurstelling in D. Ducks verhaal... teleurstelling die vragen oproept... teleurstelling die de vinger wijst naar een bepaalde groepering in Christelijk Nederland... en soms moet ik D. Duck daar gelijk in geven... Alleen wat ik zo jammer vind is dat ze het kind met het vuile badwater weggooit... D. Duck je mist een Godsgeschenk aan jou!

is dat een godsgeschenk?
heel m'n jeugd verpest daar de kerk noem je dat een geschenk?
moet ik daar god voor danken?
een grote ellende, niks anders
ik weet niet beter en dat zal ook nooit anders worden
god had me ook in een andere kerk kunnen zetten
dan was ik nu mischien bekeert geweest
maar nee god wil me in de hel hebben.

Je hebt het nu over het badwater en niet over het kind. God wil jou niet de hel in hebben. Ik denk dat je diep van binnen jezelf de hel in wilt hebben. Je wilt zo ver mogelijk van God vandaan zijn... en dat is in de hel. Johhh, verdiep je nu eens in Jezus Christus, het kind! Ik denk dat als je dat doet je weer heel hard terugholt om terug te komen. Focus je niet op mensen, op kerken, op weet ik veel wat. Focus je op Jezus Christus. Hoe komt die op jou over? Lees over hem... in de bijbel. Hij wil alles, behalve jou in de hel hebben. Hij wil graag dat jij bij Hem terugkomt.
Ken je het verhaal van de verloren zoon?
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Simson

Berichtdoor Simson » 06 mar 2003 17:43

Verloren zoon???
Dat is achter afgezien zo!
Maar nu sta je ervoor!
Dan is het niet aanlokkelijk!
Ik heb het zeer goed. Een goede baan enz.
Is er een beter leven? Voor mij niet denk ik!
Op aarde heb ik het reuze naar mijn zin!

Mzzl,

Simson

Simson

Berichtdoor Simson » 06 mar 2003 17:45

chickie schreef:Ok, dan vraag je God om jezelf te verdoemen. Heb je enig idee wat dat inhoud? Als God je zou verdoemen en werkelijk niks meer om je zou geven is je hele leven niks meer waard. En of je daar nu zo blij mee moet zijn.... :?:

Je denkt dat ik bij God wil zijn. Dacht het niet. Zo vermogelijk bij Hem vandaan. Is het rustig lig ik in de schaduw!

Mzzl,
Simson

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 06 mar 2003 18:10

Simson schreef:Je denkt dat ik bij God wil zijn. Dacht het niet. Zo vermogelijk bij Hem vandaan. Is het rustig lig ik in de schaduw!

Zonder God zou die schaduw er absoluut niet zijn. Je denkt toch niet dat de duivel je een rustig en gelukkig leven geeft. Kijk eens wat er met mensen gebeurd die door hem verleidt worden, bijvoorbeeld drank-en drugsverslaafden. Dat is een en al ellende.

Die schaduw is een voorbeeld van de algemene zegening die voor alle mensen geldt, gelovig of ongelovig. Het is toch ongelovelijk groot dat dat ook voor mensen is die hem haten?

Terug naar “Archief”