Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Dat ben ik niet met je eens, want wetenschap en bijbel gaan juist heel goed samen.
Ik zal een voorbeeld geven.
Wetenschappelijk is bewezen dat celdeling van de mens tot ongeveer 120 jaar kan doorgaan.
Dat staat ook in de bijbel, lees maar: genesis6:1-3
heiden schreef:jas schreef:Tegenwoordig word je toch ook niet voor vol aangezien als je de Bijbel als de enige Bron van waarheid beschouwt?
....en terecht lijkt me. Zeker als je zegt; 'enige bron van waarheid', waamee je dus allerlei wetenschappelijk aangetoonde zaken links laat liggen.
heiden
Maja de Bij schreef:Shiva schreef:Hoe verklaar je dan de yogi's die honderder jaren oud worden. Babaji schijnt al meer dan 5000 jaar oud te zijn!
Waar koop je die yogi? Die bij mij in de koelkast staat, is houdbaar tot 20 september 2005.
jas schreef:heiden schreef:jas schreef:Tegenwoordig word je toch ook niet voor vol aangezien als je de Bijbel als de enige Bron van waarheid beschouwt?
....en terecht lijkt me. Zeker als je zegt; 'enige bron van waarheid', waamee je dus allerlei wetenschappelijk aangetoonde zaken links laat liggen.
heiden
Als een wetenschappelijk resultaat haaks staat op wat de Bijbel leert, dan is er iets mis met de manier waarop wetenschap bedreven wordt. De Bijbel klopt. Je bent in mijn ogen een dwaas als je op wetenschap vertrouwt.
Methorst schreef:Overigens, mensen met een onfeilbaar geloof in de wetenschap MOETEN de boekjes van Prof dr ir (in de natuurkunde) A van beukel lezen.
Methorst schreef:Dat staat nergens, maar men kan aan de hand van geslachtrekeningen ongever de leeftijdvan de aarde afleiden. Maar of het nu 6000 of 20000 jaar is, het is geen 15 miljard (was dat de laatste stand van zaken?) jaar, zoals evolutionisten menen.
Overigens, mensen met een onfeilbaar geloof in de wetenschap MOETEN de boekjes van Prof dr ir (in de natuurkunde) A van beukel lezen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten