Bestaat de duivel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 jun 2005 10:32

Als je niet in sinterklaas geloofd, krijg je ook geen kadotjes!

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 05 jun 2005 14:57

jas schreef:Tegenwoordig word je toch ook niet voor vol aangezien als je de Bijbel als de enige Bron van waarheid beschouwt?

....en terecht lijkt me. Zeker als je zegt; 'enige bron van waarheid', waamee je dus allerlei wetenschappelijk aangetoonde zaken links laat liggen.
heiden :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 jun 2005 16:16

Dat ben ik niet met je eens, want wetenschap en bijbel gaan juist heel goed samen.
Ik zal een voorbeeld geven.
Wetenschappelijk is bewezen dat celdeling van de mens tot ongeveer 120 jaar kan doorgaan.
Dat staat ook in de bijbel, lees maar: genesis6:1-3

Bharat

Berichtdoor Bharat » 05 jun 2005 16:22

Mariamagdalena schreef:Dat ben ik niet met je eens, want wetenschap en bijbel gaan juist heel goed samen.
Ik zal een voorbeeld geven.
Wetenschappelijk is bewezen dat celdeling van de mens tot ongeveer 120 jaar kan doorgaan.
Dat staat ook in de bijbel, lees maar: genesis6:1-3

Hoe verklaar je dan de yogi's die honderder jaren oud worden. Babaji schijnt al meer dan 5000 jaar oud te zijn!

En Abraham die 175 jaar werd??

Nee, dit argument gaat niet op....

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 jun 2005 21:34

heiden schreef:
jas schreef:Tegenwoordig word je toch ook niet voor vol aangezien als je de Bijbel als de enige Bron van waarheid beschouwt?

....en terecht lijkt me. Zeker als je zegt; 'enige bron van waarheid', waamee je dus allerlei wetenschappelijk aangetoonde zaken links laat liggen.

Als een wetenschappelijk resultaat haaks staat op wat de Bijbel leert, dan is er iets mis met de manier waarop wetenschap bedreven wordt. De Bijbel klopt. Je bent in mijn ogen een dwaas als je op wetenschap vertrouwt.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 06 jun 2005 10:18

Shiva schreef:Hoe verklaar je dan de yogi's die honderder jaren oud worden. Babaji schijnt al meer dan 5000 jaar oud te zijn!

Waar koop je die yogi? Die bij mij in de koelkast staat, is houdbaar tot 20 september 2005.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 jun 2005 14:30

Maja de Bij schreef:
Shiva schreef:Hoe verklaar je dan de yogi's die honderder jaren oud worden. Babaji schijnt al meer dan 5000 jaar oud te zijn!

Waar koop je die yogi? Die bij mij in de koelkast staat, is houdbaar tot 20 september 2005.

Is dat met links- of rechtsdraaiend melkzuur? Want daar zit een groot verschil in hoor.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 06 jun 2005 14:36

jas schreef:Is dat met links- of rechtsdraaiend melkzuur? Want daar zit een groot verschil in hoor.

Als je me een beetje kende, kon je weten dat ik alles wat naar links draait verfoei. Ik gruw er zelfs van.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 jun 2005 14:40

Oke, ik gun jullie deze zuivelhumor, maar we moeten nu wel weer on-topic. Want dit is geen slow-chat subforum. [|:)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 06 jun 2005 15:59

jas schreef:
heiden schreef:

Als een wetenschappelijk resultaat haaks staat op wat de Bijbel leert, dan is er iets mis met de manier waarop wetenschap bedreven wordt. De Bijbel klopt. Je bent in mijn ogen een dwaas als je op wetenschap vertrouwt.

Met jouw ogen kun je zowieso niets zien, omdat je met je kop in het zand zit.
Geloof jij maar lekker dat de aarde 6000 jaar oud is. Wees dan alleen niet verbaasd als de rest van de wereld je als een geestelijk gestoorde behandeld.
En ga trouwens eens serieus in op de argumenten van Shiva. Ik zie dat MM al uitgeluld en afgehaakt is. Dus ik zou zeggen.....volgende patient

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 06 jun 2005 16:03

Uhm, waar staat in de Bijbel dat de Aarde 6.000 jaar oud is?

Methorst
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Methorst » 06 jun 2005 16:09

Dat staat nergens, maar men kan aan de hand van geslachtrekeningen ongever de leeftijdvan de aarde afleiden. Maar of het nu 6000 of 20000 jaar is, het is geen 15 miljard (was dat de laatste stand van zaken?) jaar, zoals evolutionisten menen.
Overigens, mensen met een onfeilbaar geloof in de wetenschap MOETEN de boekjes van Prof dr ir (in de natuurkunde) A van beukel lezen.
"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
- Albert Einstein

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 06 jun 2005 16:31

Methorst schreef:Overigens, mensen met een onfeilbaar geloof in de wetenschap MOETEN de boekjes van Prof dr ir (in de natuurkunde) A van beukel lezen.

Deze man wordt dan ook verafschuwd door de atheïstische wetenschappers, omdat het er vaak op lijkt dat hij gelijk heeft en daar kunnen ze nogal slecht tegen :) .
Wetenschap geeft altijd zich zelf gelijk en trekt alleen conclusies in een van tevoren vastgesteld referntiekader.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 06 jun 2005 17:19

Dit ging over satan, de leeftijd van de aarde mag ergens anders besproken worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Bharat

Berichtdoor Bharat » 06 jun 2005 22:28

Methorst schreef:Dat staat nergens, maar men kan aan de hand van geslachtrekeningen ongever de leeftijdvan de aarde afleiden. Maar of het nu 6000 of 20000 jaar is, het is geen 15 miljard (was dat de laatste stand van zaken?) jaar, zoals evolutionisten menen.
Overigens, mensen met een onfeilbaar geloof in de wetenschap MOETEN de boekjes van Prof dr ir (in de natuurkunde) A van beukel lezen.

Maakt het uit hoe oud de aarde is. Laten we het erop houden dat het zeer oud is. Evenals de mens, al is die in vergelijking met de aarde een baby. En of het in de bijbel staat of niet dat zegt ook lang niet alles. De wereld is groter dan het middenoosten en noord-afrika. Kennen jullie nog het verhaal over de drie wijzen? Waar kwamen die ook alweer vandaan? Precies het land van Bharat. Er zijn meer geschriften dan de Bijbel, je zou eens moeten zien wat deze samen vormen. Mischien wel een compleet beeld? In ieder geval completer. En mischien ga je de term duivel dan ook begrijpen.

Leef in Liefde.

Terug naar “Archief”