Stelling : Zelfmoord

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yrrfur
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Zelfmoord

Berichtdoor Yrrfur » 13 sep 2008 18:26

Zelfmoord is dé oplossing voor alle problemen. Door zelfmoord bereik je datgene waarnaar eigenlijk ieder leven wezen streeft, totale leegte. Als je dood bent is het hetzelfde als voordat je geboren was, en dat was een mooie tijd. Je bent niks, je doet niks, je herinnert je niks want je bent niks. Niks wat je hebt gedaan zal uitmaken omdat je zal verdwijnen en je herinneringen ook.

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Zelfmoord

Berichtdoor gempa » 13 sep 2008 18:55

Yrrfur schreef:Zelfmoord is dé oplossing voor alle problemen. Door zelfmoord bereik je datgene waarnaar eigenlijk ieder leven wezen streeft, totale leegte. Als je dood bent is het hetzelfde als voordat je geboren was, en dat was een mooie tijd. Je bent niks, je doet niks, je herinnert je niks want je bent niks. Niks wat je hebt gedaan zal uitmaken omdat je zal verdwijnen en je herinneringen ook.

volgens mij moet jij naar een psychiater

Yrrfur
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yrrfur » 13 sep 2008 19:02

gempa schreef:
Yrrfur schreef:Zelfmoord is dé oplossing voor alle problemen. Door zelfmoord bereik je datgene waarnaar eigenlijk ieder leven wezen streeft, totale leegte. Als je dood bent is het hetzelfde als voordat je geboren was, en dat was een mooie tijd. Je bent niks, je doet niks, je herinnert je niks want je bent niks. Niks wat je hebt gedaan zal uitmaken omdat je zal verdwijnen en je herinneringen ook.

Een individu moet het recht kunnen hebben om tot op zeker niveau over zijn eigen leven en dood te beslissen.

En als ik naar een psychiater moet, moet jij dat ook.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 sep 2008 19:02

gempa schreef:

Idd, behandeling voor een depressie.
Wow, wat ben ik weer blij dat ik onwijs positief in het leven sta, en elke dag weer de 'dag pluk'. Wat gelukkig kun je dan zijn he :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 sep 2008 20:34

Wanneer YRRfur zelf in een depressie zit snap ik zijn gedachten; ga ik ook geen oordeel over uitspreken...
Maar klopt dit?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 sep 2008 09:21

ik bedoelde het ook niet negatief, maar als je zo echt denkt, dat vindt ik pers. nogal eng, het klinkt als een depresief iemand

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 sep 2008 12:10

En ik vroeg mij af of hij christelijk is. Vermoed van niet aangaande zijn gedachten gang over het geen na de dood komt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 sep 2008 14:37

gempa schreef:ik bedoelde het ook niet negatief, maar als je zo echt denkt, dat vindt ik pers. nogal eng, het klinkt als een depresief iemand

Zo kwam het niet op mij over eerlijk gezged.
Maar ik wacht z'n reactie af!

hermienn95
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

zelfmoord

Berichtdoor hermienn95 » 15 sep 2008 18:15

zelfmoord is geen oplossing. met zelfmoord plegen maak je er voor jezelf een eind aan. zoiezo is dat niet christelijk! en voor de anderen maak je het probleem alleen maar groter. ik stel: als je beschuldigt word van iets dat je niet hebt gedaan, en je raakt er zo in verstrikt, dat je zelfmoord pleegt, dan blijven de achterblijvers met een groot verdriet achter. 1. degene die om je geven met de vraag: waarom heeft ze het gedaan? waren wij te min, konden wij niet helpen, wat deden wij fout? 2. degene die beschuldigde: zie je wel, ze durfde er niet meer voor uit te komen dat het echt waar is, ze durft er niets meer van te zeggen. ze zat verstrikt in de schuld. en degene die HET heeft gedaan? als je zelfmoord pleegt, kom je niet ver. je vergooit je eigen leven die God je heeft gegeven, en als je zelfmoord pleegt, stel dan zzelf ook de vraag: ben ik hier klaar voor?
trouwens, ik zeg niet, dat als je zelfmoord pleegt, dat je dan ten volle bewust doet, als je zelfmoord pleegt doe je dat meestal in radeloos heid, en dan weet je zeker niet meer wat je doet! het enige wat je dan nog ziet zijn de problemen, alle negatieve dingen uit je leven komen bij je omhoog, en juist de mooie dingen, de mensen die om je geven, het leven dat je van God hebt gehad, juist dat mooie zie je dan niet!
blijf zoals je bent, er zijn al zoveel anderen!

Yrrfur
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Zelfmoord II

Berichtdoor Yrrfur » 15 sep 2008 19:01

Ikzelf kan worden gezien als een depressief persoon, ook al is dat lastig te zeggen over jezelf, maar anderen hebben het ook wel is gezegd. Ik ben een misantroop, nihilist en pessimist, al die dingen dragen heel erg bij aan mijn visie over zelfmoord. Ook ben ik verbitterd door mijn pessimisme samen met mijn ervaringen, ook al ben ik nog jong. Er is mij ook wel is verteld dat zelfmoord inderdaad gemeen is voor familie en vrienden, maar ik ben altijd een egotist geweest. Noem het raar of vreemd, ik kan er niks aan doen, zo ben ik. Ik geef natuurlijk wel om sommige mensen, maar omdat ik mij rot voel ben ik vooral met mezelf bezig. Soms denk ik na over hoe anderen zouden reageren als ik dood zou zijn, en als ze verdrietig zijn doet dat me op een andere manier goed, ik ben van binnen boos op iedereen omdat ze me hebben teleurgesteld.

Ik ben al een heel lange tijd zo, dus ik zou het niet radeloos noemen.

hermienn95
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hermienn95 » 15 sep 2008 19:10

Ik zal je wat vertellen, niet dat ik er mee te koop loop, want dat helemaal niet.. misschien ben ik net zo'n persoon als jij, misschien ook niet. ongeveer een half jaar geleden kon ik me helemaal in jou indenken, helemaal! ik dacht er precies zo over, totdat puntje bij paaltje kwam, en ik zo in RADELOOSHEid(want dat was het!) was, dat ik toch een poging deed. even als jij dat zegt ik was boos, op iedereen. ik werd beschuldigd van iets, niet zomaar iets iig,wat ik niet gedaan had. ik wkam er niet meer uit, en toen ik het over zelfmoord had, zei iemand; weet je dan niet dat iedereen van je houd? je ouders, en ga zo maar door? Boos, teleurgestellt, en hevig pijn had ik, toen ik het probeerde. het scheelde niet veel. later, toen ik toch iemand opzocht om er over te praten, zei ze: we staan altijd voor je open, en we staan achter je, misschien is het toch beter als je iemand opzoekt, een psygoloog. mijn ouders kwamen het te weten, en ik ging naar de psygoloog. eigenlijk had ik een grote afkeer van die man. wat moest hij met mijn leven? alles wat hij ging zeggen, dacht ik, wist ik al.toen ik er kwam was het heel anders. hij liet mij zien door wat voor een zwarte bril ik mezelf bekeek. hij zei ook niet: kind, waarom deed je dat, je weet toch dat je ouders achter je staan, dat die van je houden? Hij begreep in wat voor negatieve situatie iki verkeerde. En nu.. Nu zie ik zelf in, hoe dom het van me was. dom is eigenlijk het woord niet. Was ik al wel klaar voor wat er dna komen gaat, en wt zou ik mijn familie aan gedaan hebben?
Zoek hulp, voor het telaat is!

Yrrfur
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Zelfmoord III

Berichtdoor Yrrfur » 15 sep 2008 19:17

Er zijn natuurlijk wel meer mensen die zichzelf terugzien. Bij mij moet dat puntje dan nog bij het paaltje komen, en omdat het mezelf door mijn situatie niet veel kan schelen zal ik daar niet zelf voor zorgen. Ik zal niet zelf op een psycholoog ofzo afstappen, het enige wat ik misschien zelf zou doen is zelfmoord plegen want dat vind ik toch nog steeds de beste uitweg.

hermienn95
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hermienn95 » 15 sep 2008 19:55

Zelfmoord is niet de beste uitweg, en ik zal nooit tegen iemand zeggen: je moet er zelf maar uit komen, of je moet er zelf maar achter komen, nee! ik moest naar een spygoloog, en ik wou het ook niet, Maar ik moest. dat dwingen heeft mij geholpen. ik kan en wil jou niet dwingen, het enigste wat ik kan doen is zeggen dat ik voor je zal bidden. ik hoop dat jou ogen op tijd geopend zullen worden.

boekenwurm

Re: Stelling : Zelfmoord

Berichtdoor boekenwurm » 15 sep 2008 19:58

Raido schreef:Zelfmoord is altijd een definitieve oplossing voor een tijdelijk probleem.

Probeer jullie eens in te denken dat het leven al 15 jaar alleen verdriet en pijn met zich meebrengt... Dan verlang je je naar een definitieve oplossing voor een tijdelijk probleem!
Ik zal het nooit goed praten, niemand heeft het recht een einde te maken aan zijn of haar leven, maar ik kan het heel goed begrijpen.
Als je Jezus hebt leren kennen, echt hebt leren kennen, kan het er na zelfmoofd toch alleen maar beter op worden?
Tja, zo redeneer ik dan ...

hermienn95
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hermienn95 » 15 sep 2008 20:01

Yrrfur schreef:
Zelfmoord is dé oplossing voor alle problemen. Door zelfmoord bereik je datgene waarnaar eigenlijk ieder leven wezen streeft, totale leegte. Als je dood bent is het hetzelfde als voordat je geboren was, en dat was een mooie tijd. Je bent niks, je doet niks, je herinnert je niks want je bent niks. Niks wat je hebt gedaan zal uitmaken omdat je zal verdwijnen en je herinneringen ook.

Idd, behandeling voor een depressie.
Wow, wat ben ik weer blij dat ik onwijs positief in het leven sta, en elke dag weer de 'dag pluk'. Wat gelukkig kun je dan zijn he :D

Ik denk niet dat je er zo over mag praten.. Je kunt heel ver gaan in zulk soort dingen, en ik denk dat iedereen iedereen een gelukkig leven zou toewensen als wij dat zouden kunnen, maar wij kunnen het niet! een behandeling voor depressie is ook niet het goeie woord, want met behulp van Liefde, en niet te vergeten, met Hulp van God kun je er ook uitkomen, en niet te min: ook de minder positieve(klinkt al heel wat beter!) mensen mogen er zijn.. trouwens.. als er mensen zijn die denken dat mensen met een depressie minder zijn, of zelfs half beperkt(zo word er wel gepraat!) als je dat denkt.. DAT NOEM IK PAS EEN BEPERKING!

Terug naar “Archief”