mmorpg, Weet jij waar ik zin in heb? Een Refowebclan!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 22 apr 2005 21:12

Dat ziet er graphisch wel stukken beter uit dan Eternal Lands. Maar is het tactisch ook een beetje leuk?

Eternal Lands (waar ik, net als ik Runescape, rondloop als ene Escahira) bevat echt tig mogelijkheden om je karakter te ontwikkelen. Ik ben nu lekker wat aan het lezen en zie wel waar het schip strand. Verder is het wel heel leuk om af te spreken op een bepaalde tijd, dan kunnen we ook met zijn allen in een bepaald chatkanaal gaan zitten (3883 bijvoorbeeld, als iemand tenminste een idee heeft waar dat dan weer op slaat :lol:). Dan kun je met elkaar chatten onder het spelen, waar je ook bent.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 23 apr 2005 10:04

Zal ff wat dingen neerzetten:

Na level 10 kun je een beroep kiezen er zijn er vier:
    dealer
    hawker
    soldier
    muse

Ieder beroep heeft zo zijn eigen voordelen. Ik ben zelf muse dus weet van die anderen niet al te veel. Maar voor ieder beroep geld dat je skills kunt kopen. Zoals je op die screens ziet ben ik daar bezig met een soort bliksemachtig iets. Dat kun je gebruiken om mee aan te vallen. Zo kan een muse bijvoorbeeld ook anderen healen. Verder heb ik nog een skill dat je je vijanden een tijdje stil kan laten staan. Zo kan je op je gemak aanvallen.

Verder kun je nog een party vormen met andere spelers. Zo kun je samen aanvallen bij de wat moeilijkere beesten. Ook worden de experience points dan verdeeld onder je team leden. Experience points heb je nodig om in een hoger level te komen.

Als je beesten aanvalt krijg je ook nog spullen die je weer kunt verkopen. Daar krijg je geld voor wat je weer kunt gebruiken om betere wapens en skills enzo te kopen die je pas weer kunt gebruiken vanaf een speciaal level.

Opzich heb je genoeg mogelijkheden. Je neemt in het begin wel een belangrijke stap door je beroep te kiezen. En daarna kun je op allerlei manieren aan de gang gaan door skills, wapens en zelfs kleding te kopen.
Kortom je moet maar is komen kijken.

We zitten nu al met zn vieren via refoweb. Contact houden doen we vooral met xfire. Dan kun je ff vragen in welke channel je zit en kun je daar bij gaan. In het spel kun je ook chatten met elkaar in chatrooms. Maar je kunt ook teamspeak gebruiken natuurlijk 8)

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 07 mei 2005 21:03

Het voordeel van EL is dat je altijd kunt kiezen wat je wilt gaan doen, omdat je nergens hoeft te kiezen wat je precies wilt worden. Maar met dat systeem van Rose is het ook wel duidelijk wat voor type je probeert uit te hangen. Weet je misschien ook ergens een site waar alles over Rose (m.n. over die verschillende loopbanen etc.) goed uitgelegd staat?

Verder probeer ik nu maar een beetje goed te worden in het maken van toverdrankjes :lol:.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.

Afbeelding

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 07 mei 2005 21:18

www.roseon.com is de site van de makers. Daar staat eigenlijk alles op. Overigens gaan ze deze maandag alle mannetjes resetten dus dan moet iedereen opnieuw beginnen. Dan kun je dus ook gelijk weer meekomen met ons. Het probleem is dat je hoe verder je komt je verder doorschuift dat is bij el ook wel zo denk ik. Maar als je er dan later bij komt kun je niet meer meespelen met ons. Het voordeel zelf vind ik dat je er vrijwel geen tutorial voor nodig hebt om het een beetje te kunnen spelen. Spelenderwijs kom je wel achter alles.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 11 mei 2005 20:35

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1034358/0

Dit topic is ook behoorlijk handig. Staan aan het begin ook beschrijvingen in en allerlei links.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2005 21:27

Hm.. als we nog es World of Warcraft gaan spelen... met een gebrande cd en een gehackte server wil ik nog wel es overwegen om mee te gaan doen :D Moet ik wel eerst een nieuwe videokaart hebben :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 11 mei 2005 21:29

Zijn er echt gehackte servers? Dan is het idd wel te overwegen. Zie het nog niet echt zitten om te gaan betalen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2005 23:59

Dat hoorde ik via/via ja.

En inderdaad, ik ga ook geen 15 euro per maand betalen... zoveel tijd heb/maak ik ook niet om te gamen.

Ondanks dat het een machtig mooi spel is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 mei 2005 09:10

Humm... Daar wil ik ook wel meer van weten... Tis idd een fantastisch spel!

AssiFv
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor AssiFv » 12 mei 2005 09:36

Iemand hier ooit van het spel NukeZone gehoord? Is een heel leuk online spel. Daar kunnen we ook wel een Rw Clan oprichten.

www.nukezone.nu

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 13 mei 2005 10:14

AssiFv schreef:Iemand hier ooit van het spel NukeZone gehoord? Is een heel leuk online spel. Daar kunnen we ook wel een Rw Clan oprichten.

www.nukezone.nu
Ben ff aan het proberen nu. Iets minder is dat het theoretisch werkt zeg maar.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 13 mei 2005 10:43

Ben nu WoW aan het downloaden. Heb al 25 mb aan software binnen dat beweerd dat je daar een illegale server mee kunt hosten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2005 13:29

Hm cool :D

Maar een server hosten lijkt me niet alles.... loop je daar met 10 refowebbers rond op een megagrote wereld :D

Zou misschien ook wat saai zijn :D

Maar een illegale server joinen is wel een optie natuurlijk :D Maken we een eigen guild.... voor cristelijke heroes :D

Overigens wordt er ook gewerkt aan een MMORPG die gebaseerd is op Dungeons & Dragons. Ook wel interessant, Forgotten Realms / Faerun rocks... en daar ben ik ook al wat bekender mee :D

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 13 mei 2005 13:53

Misschien kan Kaw wel een mooi spel maken :mrgreen:

(illegaal en Christelijk Marnix?)

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 13 mei 2005 13:58

Geen tijd :cry:
Anders!? Ja, dan zou ik wat moois timmeren!

Terug naar “Archief”