Het geheim van een succesrelatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 mar 2005 19:48

mijn wereld kan de jouwe zijn
we horen bij elkaar
wanneer we maar vol vertrouwen zijn
in God en in elkaar.

Kreeg dit ooit van een vriendin.. en ik denk dat het voor IEDERE relatie opgaat!
Time flies when you have none!

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 15 mar 2005 17:09

Elkaar accepteren zoals je bent?!... Klinkt mooi maar gaat volgens mij niet altijd op. Je moet misschien de ander nemen zoals hij/zij is maar aan je zelf moet je volgens mij blijven werken. Je krijgt op deze manier zo snel het argument "ja, maar hij moet me maar nemen zoals ik ben en anders..." Dan is het wel heel makkelijk om onder je fouten uit te komen.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 15 mar 2005 17:14

4ever2all schreef:Elkaar accepteren zoals je bent?!... Klinkt mooi maar gaat volgens mij niet altijd op. Je moet misschien de ander nemen zoals hij/zij is maar aan je zelf moet je volgens mij blijven werken. Je krijgt op deze manier zo snel het argument "ja, maar hij moet me maar nemen zoals ik ben en anders..." Dan is het wel heel makkelijk om onder je fouten uit te komen.

inderdaad! je kan je op z'n minst afvragen waarom de ander je anders zou willen zien of sommige dingen zou willen veranderen.. je moet me maar nemen zoals ik ben vind ik zoiets egoïstisch.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 16 mar 2005 14:50

tinos schreef:
4ever2all schreef:Elkaar accepteren zoals je bent?!... Klinkt mooi maar gaat volgens mij niet altijd op. Je moet misschien de ander nemen zoals hij/zij is maar aan je zelf moet je volgens mij blijven werken. Je krijgt op deze manier zo snel het argument "ja, maar hij moet me maar nemen zoals ik ben en anders..." Dan is het wel heel makkelijk om onder je fouten uit te komen.

inderdaad! je kan je op z'n minst afvragen waarom de ander je anders zou willen zien of sommige dingen zou willen veranderen.. je moet me maar nemen zoals ik ben vind ik zoiets egoïstisch.

Toch kun je aan sommige dingen niets doen en ook al zou je willen, soms kan je die dingen ook niet veranderen. Het is heel belangrijk om elkaar te accepteren zoals je bent, als je maar open bent voor feedback/kritiek van de ander.
Tuurlijk moet je aan jezelf blijven werken, maar perfect wordt je nooit. Daarom is onvoorwaardelijke acceptatie heel belangrijk.
Als de ander jou anders zou willen zien, kan dat ook aan de ander liggen. Aan zijn of haar verwachtingen ten opzichte van jou. Je moet jezelf alleen veranderen als je dat zelf ook wilt.
Ik vind het niet egoistisch als je zegt dat de ander je moet nemen zoals je bent. Het is egoistischer denk ik als je niet open staat voor de ander en zijn feedback.
En.. wat ook belangrijk is: accepteer jezelf eerst!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 16 mar 2005 16:50

ik ben het met je eens dat je niet alles kunt veranderen, alles hoeft ook niet te veranderen... maar wat ik egoïstisch vind is de instelling dat je niets WIL veranderen.. dat is een wezenlijk verschil met iets niet Kunnen veranderen

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 16 mar 2005 19:28

verdraagzaamheid

geen egoisme

alles voor elkaar over hebben

liefde

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 16 mar 2005 19:44

[quote="Claire"]verdraagzaamheid
geen egoisme
alles voor elkaar over hebben
liefde[/quote]

Wat bedoel je met die liefde?

André

Berichtdoor André » 16 mar 2005 20:54

4ever2all schreef:Wat bedoel je met die liefde?
Je stelt de vraag niet aan mij, maar ik zal antwoorden, net zo lief als dat God zijn kinderen heeft.

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 16 mar 2005 23:08

Ik geloof niet dat een mens zo lief kan hebben. Er blijft altijd egoïsme bestaan, bij God niet!

Maar mijn vraag was meer bedoeld als: Hoe uit die liefde zich dan, hoe kan ik dat zien en voelen, wat is dat: Liefde?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2005 15:25

Een succesrealtie is denk ik grotendeels afhankelijk van of je elkaar vertrouwt en met elkaar kunt praten.
Als je elkaar niet vetrouwt, kom je denk k niet ver
Maar als je niet kunt praten over wat je bezig houd ook niet. Man en vrouw zijn zo verschillend vaak. Een man denkt dat een vrouw dat denkt, tewrijl ze dat vind, en andersom. En daarom moet je een relatie denk ik heel open houden...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jacobine16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacobine16 » 17 mar 2005 15:58

Je moet alles tegen elkaar kunnen zeggen! Maar ook eerlijk zijn! vooral betrouwbaar!!!

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 17 mar 2005 19:44

jacobine16 schreef:Je moet alles tegen elkaar kunnen zeggen! Maar ook eerlijk zijn! vooral betrouwbaar!!!

hier spreekt iemand met ervaring ;)

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 17 mar 2005 20:10

tinos schreef:
jacobine16 schreef:Je moet alles tegen elkaar kunnen zeggen! Maar ook eerlijk zijn! vooral betrouwbaar!!!

Dat is zkr waar.. maar dat hoeft ni perse n relatie te weze met je man/vrouw/vriend/vriendin.......
Et kan ook gwoon met iemand die je kent.. He jac?? :oops:
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 17 mar 2005 20:20

jan10e schreef:
tinos schreef:

Dat is zkr waar.. maar dat hoeft ni perse n relatie te weze met je man/vrouw/vriend/vriendin.......

helemaal mee eens.. als je het woord 'relatie' noemt wordt er vaak direct aan man-vrouw-relatie gedacht maar er zijn inderdaad meerdere invullingen mogelijk.. en die dingen zijn dan in alle relaties belangrijk.. hoewel ik nog altijd zaken en privé-relaties gescheiden hou

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 17 mar 2005 20:26

tinos schreef:
jan10e schreef:
tinos schreef:

helemaal mee eens.. als je het woord 'relatie' noemt wordt er vaak direct aan man-vrouw-relatie gedacht maar er zijn inderdaad meerdere invullingen mogelijk.. en die dingen zijn dan in alle relaties belangrijk.. hoewel ik nog altijd zaken en privé-relaties gescheiden hou

Yepper je snapt em!!!!!!!
ja lijkt me ook verstandig om werk en prive te scheiden.. al kan dat soms niet.. (bijv bij mij opt moment: bewoner overleden van mijn groep.. dan lukt het je absoluut niet) maar verder is dat wel heel belangrijk om te scheiden..
Enne heel veel dingen die je nodig heb t in n man-vrouw relatie heb je ook nodig in bijv een gwone vriendschap..
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Terug naar “Archief”