Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 mar 2005 21:12

Er zijn 3065 geregistreerde gebruikers, en je weet er zo even 3 op te noemen, dat is echt uitdunnen zeg, 't wordt wel een heel klein Refowebje :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 21:29

Je bedoeld dat de rest on-refo is... hu ma... kijk, ik bestempel mezelf als reformatorisch, maar niet reformatorisch van de oude slag zeg maar, ik durf bijvoorbeeld tradities in twijfel te trekken, het nu van bepaalde dingen die vast staan, maar ook bijvoorbeeld te stellen dat de Rooms Katholieke Kerk niet de grote boze kerk is, dat God daar ook is en dat die mensen daar ook zouden kunnen blijven, na hun bekering...

Ik ben reformatorisch is hart en nier, dat houd in dat ik genade boven alles stel, het speerpunt van de reformatorische leer, maar waar ik tegen ben, of waar ik me tegen verzet, zijn de dingen, dat het moet omdat het moet. Omdat het hoort, het is niet erg dat er heidense elementen in onze samenleving en kerk zijn, maar ontken ze niet! En daarbij, iedereen is een ander mens, God is persoonlijk en laat zich niet vast knopen aan wetjes die wij geschreven hebben..

Het refo is niet meer het refozijn van weleer, a la Luther, de oudvaders en de oude boeken. Ook het refodom moet met de tijd mee gaan, en ik geef daar hiers soms best een aanzetje voor..

Maar je hebt gelijk er lopen hier ook evangelische mensen rond, met dingen waar ik mij tegen verzet, zoals de handoplegging, tongentaal en andere dingen die het christendom cool zouden maken.

Ach ik ben refo, gergemmer maar niet helemaal standaard, ik durf te zeggen dat een kroeg niet fout hoeft te zijn, kom er zelf niet vaak, een disco ben ik zelfs nog nooit geweest, toch geloof ik dat Jezus alle dingen kan gebruiken, ook de takketranceherrie, of het samenzijn in een discoteek, maar het is niet de meest gebruikele plaats, als je Jezus zoek zul je daar niet heen hoeven gaan om hem te vinden..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 17 mar 2005 21:41

Cisca schreef:Er zijn 3065 geregistreerde gebruikers, en je weet er zo even 3 op te noemen, dat is echt uitdunnen zeg, 't wordt wel een heel klein Refowebje :wink:

dat je het ergens niet mee eens bent, betekent natuurlijk niet dat je zo'n opmerking direct in het belachelijke hoeft te trekken. Op zich heeft Maja wel een punt namelijk. maar om dus bij het topic te blijven, wat zouden wij als mods daar aan kunnen veranderen? we staan namelijk voortdurend open voor ideeen :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 21:44

Een subforum voor de nonoudegarderefoos genaamd Filosofie :D

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 mar 2005 21:45

:wink: niet gezien? :wink:

't Was niet belachelijk bedoelt :roll: :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 21:49

ik?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 mar 2005 22:01

Raido schreef:ik?

Denk het niet Raido, mijn posting werd toch aangehaald, het viel me op, dat het verschil tussen de getallen zo groot was, m'n vingers zijn blijkbaar te snel over m'n toetsenbord gegaan, 'k zal voortaan proberen eerst beter na te denken, voor ik reageer :wink:

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 17 mar 2005 22:16

Maja de Bij schreef:
Optimatus schreef:Christus ging ook door, onder bittere smarten en jij geeft het op?

Smakeloze vergelijking, maar dat terzijde.

Het is opvallend dat op Refoweb de mensen met echte "refo-opvattingen" voortdurend onder vuur liggen, laat ik eens wat namen noemen : Alex, Caprice, Johannes1 en mischien nog een paar.
Moeten deze posters eigenlijk niet alle ruimte krijgen op Refo(!)web, zij spelen hier immers een thuiswedstrijd -om maar eens een voetbalterm te gebruiken-? Want als zij zich opgejaagd gaan voelen op Refoweb, dan verdient dit forum z'n naam niet meer en kan het beter opgeheven worden of anders gaan heten, EO-web of zo.

Klopt, ik ben het hier wel mee eens.
En ik ken meerdere mensen die na een aantal postings weg zijn gegaan vanwege dat wat hierboven genoemd word.
Ik ben ook gestopt met religie om dat punt.
(heel af en toe kan ik het niet laten om te reageren)

André

Berichtdoor André » 17 mar 2005 22:38

Maja de Bij schreef:Moeten deze posters eigenlijk niet alle ruimte krijgen op Refo(!)web.
Ik heb nog geen moment opgemerkt, dat wie dan ook hier niet de ruimte krijgt om zijn of haar standpunten te ventileren.
En misschien moeten we gewoon iedereen nemen zoals zijn of haar refo opvattingen zijn, maar als je die op een forum post loop je nu eenmaal kans dat forum genoten vragen gaan stellen.
En dat zijn niet alleen niet refo's die dat doen............

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 22:54

Maja de Bij schreef:
Optimatus schreef:Christus ging ook door, onder bittere smarten en jij geeft het op?

Ik vind het jammer dat een dergelijke opmerking meteen in het negatieve en zelfs in het hatelijke getrokken wordt. Wat ik er mee wil zeggen is dat ik het een heel slechte zaak vind dat iemand bij een beetje tegenwind opgeeft.

Verder vind ik het nogal veelzeggend om voor zwijn te worden uitgemaakt - want dat bedoelt Caprice met paarlen voor de zwijnen.

Ik ben geen refo in traditionele zin en ik zal het hoogstwaarschijnlijk menselijkerwijs ook niet worden. Ik ben protestants-christen met een liefde voor een deel van het katholicisme, mag ik? Bij voorbaat dank.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 17 mar 2005 23:10

Maja de Bij schreef:Het is opvallend dat op Refoweb de mensen met echte "refo-opvattingen" voortdurend onder vuur liggen, laat ik eens wat namen noemen : Alex, Caprice, Johannes1 en mischien nog een paar.
Moeten deze posters eigenlijk niet alle ruimte krijgen op Refo(!)web, zij spelen hier immers een thuiswedstrijd -om maar eens een voetbalterm te gebruiken-? Want als zij zich opgejaagd gaan voelen op Refoweb, dan verdient dit forum z'n naam niet meer en kan het beter opgeheven worden of anders gaan heten, EO-web of zo.

Ik denk niet dat iemand onder vuur ligt omdat diegene een "refo-opvatting" heeft. Dat zal dan eerder komen omdat er volgens een aantal mensen wat schort aan die opvatting. Of het nu wel of niet een refo-opvatting is...als er wat zinnigs tegenin te brengen is, moet dat gewoon kunnen, lijkt me. Misschien is het ook de toon die de muziek maakt. Ik zie bijv. regelmatig het verwijt remonstrants te zijn als er ook maar iets van de gebaande wegen wordt afgeweken. Wie kaatst...
Om bij het voetbal te blijven (en dat heb ik ook tegen Caprice gezegd): een groot deel van de reformatorische christenen kijkt of volgt het voetbal. Blijkbaar zonder enig gewetensbewaar. Dat zie je ook terug in de reacties.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 23:12

Er zijn er zelfs die actief voetbal SPELEN en mij dan een avond in het ziekenhuis bezorgen...

Billekoek
Mineur
Mineur

Berichtdoor Billekoek » 18 mar 2005 00:29

Ik doe alleen aan tafelvoetbal enzo :wink:

Voor sommige is het forum een spelletje. Elkaar een beetje opjutten en pakken op de zwakste plekken.

Geeft niet, is niks on-refo's aan. Zolang je maar blijft wie je bent

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 mar 2005 01:43

Ik zou aan caprice willen meegeven het volgende:
Af en toe denk ik "waar haalt die kwast dat vandaan", maar tussendoor weet je bepaalde zaken op een manier te brengen waar ik iets van kan leren.

Dus ik waardeer dat wel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2005 02:32

Maja de Bij schreef:

Het is opvallend dat op Refoweb de mensen met echte "refo-opvattingen" voortdurend onder vuur liggen, laat ik eens wat namen noemen : Alex, Caprice, Johannes1 en mischien nog een paar.

Ik stel Remoweb voor. 8) :mrgreen:

Maar wat betreft het 'onder vuur liggen' kan ik me bij henkie aansluiten. Een groot gedeelte is het met bepaalde opvattingen niet eens, zoals Josh destijds ook nogal onder vuur lag (trek je de vergelijking niet persoonlijk aan, ik acht jullie nog altijd een heel stuk hoger :wink: ). Maar anderzijds ligt het ook aan de manier waarop dingen gebracht worden. Dat gebeurt soms als: jouw mening is bij voorbaat onbijbels en fout en je zou die als echte refo helemaal niet mogen hebben. Met zo'n houding is het natuurlijk erg lastig praten.. en genoemde personen zijn echt niet de enigen met 'refo-opvattingen'. Maja zelf ook bijvoorbeeld, of elbert, of PeterD.. bepaald geen evo's toch? En toch valt er prima mee te praten. Dus zoals altijd is het de toon die de muziek maakt.. :wink:

Terug naar “Archief”