Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Katlheen » 28 apr 2014 20:24

En, brengt dat mensen dichter bij Jezus? Het is natuurlijk makkelijk om van de zijlijn te roeptoeteren dat het een valse godsdienst is. Getuigen van je geloof in Jezus wil niet zeggen dat je dan maar met de botte bijl die mensen moet wegzetten. Maar ja, je zou eens met die mensen in gesprek raken, en eens vragen naar hun overtuiging. Stel je voor, je zou ze toch eens leren kennen om vanuit die basis met wederzijds respect over elkaars geloof te kunnen praten.

Persoonlijk ga ik liever met mensen in gesprek om op liefdevolle wijze mijn overtuiging duidelijk te kunnen maken, dan dat ik interesse toon in jouw verknipte waarheid.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 apr 2014 20:32

Kathleen

Je hebt er geen idee van of ik al dan niet van de zijlijn roeptoeter, zoals jij het meent te moeten benoemen .
Ik kan je wel vertellen dat ik in al die jaren dat ik de Heer dien, regelmatig in contact ben geweest met Moslims, en heb mogen getuigen van de Here Jezus Christus, echter ga ik dat hier niet van de daken schreeuwen.
Dus hou je oordelen maar voor je eigen rekening, en roeptoeter zelf niet zomaar wat over hoe ik omga met mijn medemens.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 apr 2014 20:37

ineke-kitty schreef:faramir

Nee, ik heb inderdaad helemaal niets met religie, en daarmee dus ook geen tolerantie daarvoor.

Ik heb niets met jou. En nu? Geeft me dat een vrijbrief om net zo over jou te praten als jij over moslims? Qua extremisme haal je het niveau namelijk wel van de paar extremistische moslims die ik op fora ben tegengekomen.
"Religie" is namelijk een door de mens zelfbedachte 'godsdienst' en heeft niets te maken met het geloof van Christus Jezus.

Leuk zo'n woordspelletje om jezelf en je eigen religie lekker apart te zetten en te verheffen. Het spijt me zeer maar hier trap ik niet in.
Ik verwacht op z'n minst dat christenen zich bewust zijn [ of worden] van het gevaar van de valse religie van de Islam, maar misschien is dat een utopie.

Vanuit mijn perspectief hang jij evengoed een valse religie aan. Misschien moet je je er eens van bewust worden dat jouw uitgangspunt niet ieders uitgangspunt is. Als dat besef een beetje in je zit zal je een stuk aangenamer worden.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 apr 2014 21:06

faramir

Het interesseert me niet of ik in jouw, of in andermans ogen "een stuk aangenamer" wordt gevonden door minder "extreem" te worden.

Ik geloof in Christus Jezus als mijn Heer en Heiland, en daar getuig ik van, en of dat nu wel of niet extreem overkomt, zal me een worst wezen.
Ik hoef aan geen mens verantwoording af te leggen wat mijn persoonlijke geloof betreft, alleen aan de Heer.

Gods Woord is scherper dan enig tweesnijdend zwaard.
Want predik ik nu de mensen of God? Of zoek ik mensen te behagen? [Galaten 1:10].
Er is dus maar EEN Evangelie, daar IS geen ander leert de Schrift, [vers 7].

Ik ben dus niet van plan om in "dialoog" te gaan met valse leringen danwel godsdiensten.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 apr 2014 21:12

Heb je al eens met je dominee gesproken over dit onchristelijke gedrag van je? Zo ja, wat vertelde hij je allemaal?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 apr 2014 21:13

ineke-kitty schreef:faramir

Het interesseert me niet of ik in jouw, of in andermans ogen "een stuk aangenamer" wordt gevonden door minder "extreem" te worden.

Ik geloof in Christus Jezus als mijn Heer en Heiland, en daar getuig ik van, en of dat nu wel of niet extreem overkomt, zal me een worst wezen.
Ik hoef aan geen mens verantwoording af te leggen wat mijn persoonlijke geloof betreft, alleen aan de Heer.

Gods Woord is scherper dan enig tweesnijdend zwaard.
Want predik ik nu de mensen of God? Of zoek ik mensen te behagen? [Galaten 1:10].
Er is dus maar EEN Evangelie, daar IS geen ander leert de Schrift, [vers 7].

Ik ben dus niet van plan om in "dialoog" te gaan met valse leringen danwel godsdiensten.

Volgens de bijbel mogen/moeten we elkaar ook wel terecht wijzen.
Je bent inderdaad behoorlijk extreem.
Tuurlijk heb je een persoonlijk geloof.
Maar dat je zo negatief tegenover een andere godsdienst staat verbaast mij.
Net als jij denken zij het bij het rechte eind te hebben.

Al zijn er veel die twijfelen of niet alles snappen.
Dat is bij ons ook zo, vele twijfelen en snappen het allemaal niet.

Je zou dankbaar moeten zijn dat God jou geroepen heeft.
Die liefde zou je willen doorgeven, dat kan haast niet anders..
Maar ik zie alleen maar haat als ik het zo noemen mag.

Zoals al paar keer eerder gemeld;

Wij vechten niet tot mensen van vlees en bloed, maar tegen duistere machten.
Daar kunnen de mensen niets aan doen, zij kennen Jezus niet zoals wij hem kennen..

Faramir schreef:Heb je al eens met je dominee gesproken over dit onchristelijke gedrag van je? Zo ja, wat vertelde hij je allemaal?

Mooie scherpe opmerking!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 apr 2014 21:36

anoniem

Dat het je verbaast dat ik zo negatief tegenover een andere godsdienst sta, verbaast mij dan weer niet, als je er niet zeker van bent dat het Evangelie van Christus Jezus DE Ware Gods-dienst is.
Elke ANDERE zogenaamde 'godsdienst' is pure afgoderij, en daar zouden wij ons van distantieren.
Onze God is een jaloers God, die niet toestaat dat wij ons inlaten met afgoden, en dat Allah een afgod is, moge toch duidelijk zijn.
Het is mijn plicht en verantwoordelijkheid die ik gekregen heb om vanuit de Schrift daarvoor te waarschuwen als christen.
De Bijbel leert zelfs dat wij geen enkele gemeenschap met hen zouden hebben.
Is dat "extreem"? het zij zo.

Je zegt: "Dat is bij ons ook zo, vele twijfelen en snappen het allemaal niet"

Je mag in deze voor jezelf spreken, want ik twijfel geen moment, en als je het allemaal niet "snapt" ga dan Gods Woord eens bestuderen, waarin Hij Zichzelf openbaart.

Jacobus zegt in zijn brief zelfs, dat als je twijfelt niet moet verwachten dat je ook maar iets van Hem ontvangt. Twijfel is gewoon ON-geloof, niets meer en niets minder.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 28 apr 2014 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 apr 2014 21:42

ineke-kitty schreef:anoniem

Dat het je verbaast dat ik zo negatief tegenover een andere godsdienst sta, verbaast mij dan weer niet, als je er niet zeker van bent dat het Evangelie van Christus Jezus DE Ware Gods-dienst is.
Elke ANDERE zogenaamde 'godsdienst' is pure afgoderij, en daar zouden wij ons van distantieren.

Ja ik snap ook wel dat het niet klopt.
Moeten wij dan daarom naar de boeddhisten, islamieten, hindoes toe gaan en zeggen dat ze aan afgoderij doen, en dat ze slecht bezig zijn?

Ik denk dat je met zo'n instelling weinig zielen zult winnen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 apr 2014 21:54

anoniem: " ik denk dat je met zo'n instelling weinig zielen zult winnen"

Aha.... en met welke " instelling" zouden zendelingen dan het Evangelie van Christus Jezus hebben gebracht denk je, met gevaar voor hun eigen leven?
Kom op zeg, ga me niet vertellen dat zij niet rechtstreeks hebben gesproken over het Evangelie.

Draaide de apostel Paulus er omheen denk je? Wat heeft die broeder allemaal niet moeten doorstaan zeg. Lees de Handelingen der apostelen nog maar eens goed, dan piep je wel anders.

En kom niet aanzetten met de dooddoener, dat hij Jood met de Joden, en Griek met de Grieken werd om hen te "winnen" voor Christus.
Hij bracht rechtstreeks en onversneden het Woord van God, EN tot de Joden, EN tot de Grieken [= heidenen].
Niks met "zachte handjes" aanpakken of er doekjes om winden.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 apr 2014 22:11

ineke-kitty schreef:En kom niet aanzetten met de dooddoener, dat hij Jood met de Joden, en Griek met de Grieken werd om hen te "winnen" voor Christus.
Hij bracht rechtstreeks en onversneden het Woord van God, EN tot de Joden, EN tot de Grieken [= heidenen].
Niks met "zachte handjes" aanpakken of er doekjes om winden.

Vaag zeg.. hij werd Jood met de Joden, en Griek met de Grieken, maar het bracht het zonder er doekjes om te winden het evangelie?
Wat voor nut heeft het dan vraag ik me af dat hij Jood en Griek geworden is...

Maar goed, we zullen er samen niet uitkomen.

Mijn vader is niet gelovig.
Als hij jouw teksten zou lezen zou hij je voor een gek verklaren die je dwingt om te geloven.
Dat je geen respect toont voor een ander..

Wat mijn vader allemaal heeft meegemaakt weet je niet, ik snap wel dat hij niet gelooft in een liefdevolle Vader zoals wij geloven.
En ja ik vind het jammer dat hij Jezus niet kent, maar ik bid nog steeds voor hem.

Je zou beter op je woorden moeten letten.!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 29 apr 2014 08:37

ineke-kitty schreef:Niks met "zachte handjes" aanpakken of er doekjes om winden.

Wat een zegen voor de mensheid dat haast niemand dit soort extreme ideeën met u deelt.

Zalig zijn de vredestichters, want zij zullen Gods kinderen genoemd worden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 08:43

rotterdam schreef:Wat een zegen voor de mensheid dat haast niemand dit soort extreme ideeën met u deelt.

Zalig zijn de vredestichters, want zij zullen Gods kinderen genoemd worden.

Juist. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat de dominee van I-K van haar extremisme vind. Het lijkt me toch dat I-K haar pure afgunst en haat jegens andersdenkenden moet bespreken met haar dominee.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 29 apr 2014 09:10

Faramir schreef: Het lijkt me toch dat I-K haar pure afgunst en haat jegens andersdenkenden moet bespreken met haar dominee.

Ze heeft geen dominee - ze is geen lid van een kerk - het is een eenmanszaak :mrgreen:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 29 apr 2014 09:15

Hier wordt je niet vrolijk van.
Slechte reputatie voor Marokkanen.

Gevluchte bendeleden 'heerlijk' in Marokko
Afbeelding
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2256 ... kko__.html

Hilversumse moskee tart herdenking
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2256 ... sum__.html

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 29 apr 2014 09:24

rotterdam schreef:Ze heeft geen dominee - ze is geen lid van een kerk - het is een eenmanszaak :mrgreen:

Dan moet ze het toch eens goed met zichzelf gaan bespreken

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Terug naar “Archief”