Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 17 sep 2012 07:26

Ik vind iets een bruin kleurtje altijd wel leuk staan, maar ben met de kinderen wel altijd heel voorzichtig. Ik smeer altijd met factor 50 en de jongste houd ik nog helemaal uit de zon. Hij is echt zo blank en het lijkt erop dat hij kastanjerood haar krijgt dat factor 50 ook niet zal helpen.
Afgelopen zomer waren de andere twee toch nog verbrand met factor 50 en t shirt aan vanaf 11.30 uur en dan baal ik enorm.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 sep 2012 08:15

Liefie... ik bedoelde het niet persoonlijk naar jou toe hoor, maar gewooon als reactie over de opmerking dat ze zo lekker gebruind was.
Zelf vind ik dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn. Ik heb marijn en juul vorige week zaterdag nog beide ingesmeerd, toen scheen de zon best heftig. Ook als het zomer is smeer ik altijd haar in voro ze naar school gaat.

De huisarts heeft het haar niet voor niks aangegeven, plus dat wij een brief meekregen van het kdv dat zelfs kindjes met een getinte huid gewoon ingesmeerd moesten worden, en die zijn al bruin en verbranden bijna nooit.
Ik denk dat je met je eigen kinderen niet voorzichtig genoeg kan zijn en met kinderen van een ander al helemaal niet. Er was iemand die zijn kind meegaf aan vrienden om samen te gaan zwemmen die hebben zo slordig ingesmeerd dat de halve rug in vegen was gesmeerd en de blaren zaten erop.

Hmmm.. ik voel me nu een vlijtige huisvrouw, anders werkte ik altijd op maandag en nu werk ik aan het eind van de week. Ik ehb dus nu om acht uur al het beddegoed uit het raam hangen :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 sep 2012 08:44

Met factor 50 insmeren schijnt ook alweer achterhaald te zijn. Dan hou je alles zo potdicht dat het ook weer slecht is. Factor 30 voor iedereen, ook kinderen en baby's is het beste, aldus een of ander onderzoek. maar ach, ook dat soort dingen veranderd steeds weer. Ik smeerde ze altijd met factor 30 in en dan zo min mogelijk in de zon. Even het water in, daarna meteen weer in de schaduw.

ppm, herkenbaar ja :mrgreen: Hier draait de 2e was, de 1e hangt al sinds 8 uur buiten. Boodschappen zijn binnen. En dan ben ik nog laat begonnen voor mijn doen. Soms hangt half 8 de eerste was al buiten (die draait dan wel 's nachts) en zijn alle bedden al afgehaald en opnieuw opgemaakt. Dit keer lag mijn bed wel erg warm ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 sep 2012 08:49

Grappig, ik heb juist begrepen dat er nu geadviseerd wordt om alle kinderen juist met 50 in te smeren. Dan is het nog geen sun block, maar laat het toch wat zonlicht door.

Inderdaad alle adviezen veranderen steeds. Ik mocht bij de oudste absoluut geen melkprodukten geven voor het eerste jaar. Yoghurt e.d. was echt uit den boze, want dan ozuden ze sneller een koemelk allergie ontwikkelen. Ik mij daa braaf bij de eerste 2 aan gehouden. Nu bij nr 3 mocht ik met 8 mnd starten met yoghurt. Ook prima, maar ik vaar inmiddels toch wat meer op eigen gevoel en niet op de adviezen van het cb.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 sep 2012 09:12

Factor zegt volgens mij niet heel veel wij smeren met factor 30 en zijn niet verbrand kinderen van
vrienden werden heel vaak met factor 50 ingesmeerd en die zag je bijna verbranden.
Uit de zon houden is ook erg moeilijk zeker als ze rond lopen en Nina is hele dagen buiten als het mooi weer is had ook al een kleurtje voor we naar Zuid-Frankrijk gingen (heb je denk ik al snel als je vlak aan het water woont)

ppm Oke op die bijeenkomst hebben ze het over bruin zien niet gehad wel heel duidelijk over verbranden (was een dermatoloog als ik het goed heb)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 sep 2012 09:15

ik hoef marijn echt niet met factor 30 in te smeren, denk dat ik dan met de bus zonnebrand achter hem aan kan lopen!

Ik weet wel dat er een enorm verschil zit in het ene en andere merk. Zo smeerde ene meoder haar dochter in op school met factor 50, en kind was verbrand enorm!! later maar mijn merk geadviseerd, da merk... en nooit weer gebeurd. Moeder heeft nog et desbetreffende merk aangeschreven maar niks gehoord helaas.
Ik houdt marijn hier niet bewust uit de zon, mits et natuurlijk 30 graden is en het in de zon niet te harden is, dan is het voor zijn eigen bestwil, ik hoef niet een kind met een zonnesteek, aangezien ze slechte drinkers zijn bij mij, zelfs in de zomer.

Hij is nu aan het koken :) al mijn pannen staan op de bank en hij staat als een volleerd kok duploblokjes te roeren :):) Ach.. normaal moet hij er afblijven van mijn goede pannen, maar als ze zo rustig en lief spelen dat ik door kan met mijn sopperitus, dan mag het voor deze keer!
ow, hij houdt nu siesta :) hij is aan het sapen!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 sep 2012 09:36

Evelien schreef:Vpk, volgens mij was je dochter gisteren jarig? Gefeliciteerd.

ja klopt, dank je wel! wat vliegt zo'n jaar toch voorbij, vind je niet?
S. is donderdag jarig? ook alvast een fijne dag gewenst!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 sep 2012 09:46

@liefie: dat 'vest'/jasje van z8 dat jij voor N had gekocht, zei je nou dat die groot of klein uitviel? ik weet nog dat je er iets over zei maar kan het niet terugvinden..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 sep 2012 10:19

Volgens mij valt het klein. Ik heb het afgelopen weekend nl ook besteld voor C en heb het teruggezocht. Er was weer een nieuwe aanvulling gekomen op de site en ik heb nu maat 116 besteld. Ze heeft nu 104. Ik had liever 110 gehad ( net zoals haar winterjas) en anders laat ik het een jaar liggen :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 sep 2012 10:54

vpk schreef:ja klopt, dank je wel! wat vliegt zo'n jaar toch voorbij, vind je niet?
S. is donderdag jarig? ook alvast een fijne dag gewenst!

Nog gevierd of gewoon gezellig met z'n viertjes?

S.imon is vrijdag jarig. Nou echt wel het jaar vliegt voorbij.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 17 sep 2012 14:50

Dat smeren is toch voor bescherming van het huidje en niet tegen het niet bruin worden. Ik heb H. in frankrijk echt heel goed ingesmeerd en ze is idd niet verbrand maar wel poepiebruin geworden.

We hebben gisteren met E een stukje gefietst om het te proberen. Het ging eigenlijk heel goed. Thuis kan ze ook al zitten op de grond, dus dacht toch wel dat het zou gaan. Is wel makkelijk met H naar de pz te brengen, dat is net te ver om te lopen (iig wel met H :P )

Wanneer gaan/gingen jullie voor het eerst fietsen?
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 sep 2012 14:54

vpk het vestje valt kleiner ik heb een 92/98 genomen het zijn combinatie maten. Hij is nog wel iets te groot maar als ze hem over een poosje gaat dragen kan het goed.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 sep 2012 21:19

@jeepeecee: Wij zijn afgelopen zaterdag toevallig voor het eerst gaan fietsen met V! Ik heb een mamafiets gekregen (alvast voor mijn verjaardag) en die moesten we natuurlijk gelijk uitproberen! Je hebt de foto waarschijnlijk wel op fb gezien 8) V vond het écht leuk en keek dr oogjes uit! Ikzelf moest wel even wennen, heb al zo'n lange tijd niet meer gefietst! En dan nu gelijk met een kleintje voorop :wink: Maar het ging goed, dus ik hoop dat we nog wat mooie dagen krijgen!
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 sep 2012 21:41

met julia met zeven maand. Maar ze zat toen al twee maand :) marijn was ik later me omdat het in de winter uitkam, dus toen het mooi weer begon te worden in maart de fiets gepakt, toen was hij acht maand, maar hij zat al met zes maand.
fietsen met jonge kinderen kan wel,maar echt kleine stukjes, ik ging dan snel ff naar de winkel, nou amper vier honderd meter, maar met de fiets net wat sneller dan met die ellendige kinderwagen.

De arts en wijkverpleegkundige gaven als richting om te kijken als je kon fietsen als ze zelfstandig konden zitten, zonder aan te raken en dat gedurende een kwartier, zonder moe worden en als je tegen ze aanduwde dat ze zichzelf gingen corrigeren naar rechtop ipv omvallen of omzakken. En dan niet meteen een half uur fietsen, maar een vijf minuutjes oid is meer dan lang zat.

Lange stukken doe ik als ik zeker weet dat ze niet meer op de fiets in slaap gaan vallen ed.

maar ach,, ma rijn is nu zo dwarspoot die wil heel niet meer op de fiets, maar selluf tietsen net wat ju lia tegenwoordig weer doet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 sep 2012 07:48

Jurian wil ook gaan leren fietsen. Hij weigert nog op een fiets met zijwieltjes te fietsen, dat vindt hij eng, maar hij wil nu zonder zijwieltjes leren. Haha, ben benieuwd. Ik kan me er overigens wel iets bij voorstellen dat met zijwieltjes best eng kan zijn. Dus misschien slaat hij die fase wel over. Vanmiddag maar eens proberen. Al vermoed ik dat hij na 1 meter al gaat jammeren :mrgreen:

ppm, ik kom trouwens ook terug van Bobike dat die prima is. Op zich vind ik hem prima, maar Frederiek haalt ook haar armen eruit.Hoe strak ze ook zitten, ze krijgt het altijd voor elkaar. En dan gaan staan in het stoeltje. Nu ben ik toch blij dat ze voorop zit, dan dwing ik haar armen wel weer terug, maar als ze achterop zou zitten, zou echt gevaarlijk zijn. Zodra Jurian niet meer achterop hoeft toch maar eens kijken voor een ander stoeltje.

Zijn er hier mensen met zo'n aanhangfiets? Dat lijkt me ook wel handig. Nu is het zo zwaar met 2 kinderen op de fiets de berg op. Als hij door mijn schoonzus van school gehaald wordt gaat hij ook altijd op de aanhangfiets en dat gaat best. Is zoiets een goede aankoop of niet de moeite?

Frederiek loopt trouwens (eindelijk ;) ). Paar dagen geleden ging ze opeens de kamer door. Nog wel lekker wankel, maar ze doet het.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”