Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 09 aug 2010 10:57

Als je alleen dit gedeelte v/d kamer ziet, ziet het er toch echt chique uit hoor, Jo'tje en Marnix 8)

Altijd lastig idd, Jo'tje, om van die kleine ruimtes te schilderen... Ik heb zaterdag de wc hier een beetje gepimpt, met stickers van kattenpootafdrukken en mensenvoetafdrukken (inderdaad, Ikea).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 aug 2010 10:59

LeChat schreef:Als je alleen dit gedeelte v/d kamer ziet, ziet het er toch echt chique uit hoor, Jo'tje en Marnix 8)

Dan willen we bij deze dat beeld een beetje bijstellen, voor jullie gaan denken dat wij hele chique mensen zijn 8)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 aug 2010 15:31

Precies.... nog ff wat accessoires, schilderijtjes enzo om het wat kleurrijker te maken.... :) Het gaat de goede kant op in ieder geval. Ons dressoir zit ook in elkaar en staat op zijn plek :) Woei!

Afbeelding

(de kaarsenstandaards zijn inmiddels ook verplaatst zie ik :D )
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 09 aug 2010 15:54

Wauw! Mooi dressoir! Dat is nou ook wat wij net mooi vinden! Alleen zijn we de 'goeie' nog niet tegen gekomen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 aug 2010 16:03

Marnix schreef:Precies.... nog ff wat accessoires, schilderijtjes enzo om het wat kleurrijker te maken.... :) Het gaat de goede kant op in ieder geval. Ons dressoir zit ook in elkaar en staat op zijn plek :) Woei!

Afbeelding

(de kaarsenstandaards zijn inmiddels ook verplaatst zie ik :D )

Mooi hoor! Is het teakhout of niet?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 aug 2010 16:09

Volgens mij niet. Is van Leenbakker... aangezien we geen zin hadden om 1000 euro voor een dressoir te gaan betalen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 aug 2010 17:00

Dat is ook niet nodig hoor met teakhout je moet de juiste adressen weten :wink:

Maar ziet er erg leuk uit!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 aug 2010 19:52

Leuk, Jo'tje en Marnix!

@ Annet: Dat systeem ken ik, kennissen van ons wilden het ook aanleggen in hun huis, maar zagen er vanaf omdat er weinig ruimte was onder de vloer voor de leidingen e.d. en alles in de muren stoppen was ook niet echt handig. Is het trouwens zo dat je kunt overschakelen op gas als je een keer geen zin hebt om te stoken?

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 09 aug 2010 20:02

Mooi hoor! Marnix en Jo'tje!
PaSaP Hoogh!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 aug 2010 20:12

@Jo'tje en Marnix, super mooi.

Hier is de schutting bijna af. Wowh wat ben ik trots op m'n man. We gaan waarschijnlijk de schuur ook afbreken en dan een houten schuur/blokhut neer zetten (een iets grotere) die komt in de hoek. Want als we nu het muurtje gaan breken staat de schuur zo in het midden achterin de tuin. zo kunnen we achterin de tuin een wat groter terras maken.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 aug 2010 06:36

Sophie77 schreef:@ Annet: Dat systeem ken ik, kennissen van ons wilden het ook aanleggen in hun huis, maar zagen er vanaf omdat er weinig ruimte was onder de vloer voor de leidingen e.d. en alles in de muren stoppen was ook niet echt handig. Is het trouwens zo dat je kunt overschakelen op gas als je een keer geen zin hebt om te stoken?

Ja hoor, dat gaat prima. Degene die het aanlegde is wel een halve dag bezig geweest, samen met mijn man, om alles goed op elkaar afgestemd te krijgen maar het is gelukt. Ben wat dat aangaat blij dat mijn man ook heel handig is en het goed in de gaten hield allemaal en wist wat de knelpunten zouden kunnen zijn.

We hebben het met opzet laten doen, misschien had mijn man ook wel een heel eind zelf kunnen doen maar we vonden dit wel zo belangrijk dat het goed en veilig werd gedaan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 10 aug 2010 09:49

Super Marnix en Jo'tje!!
Ik hou wel van jullie stijl, bij ons is het heel anders, maar dat vind ik juist heel leuk.
Het is altijd heel verrassend om te zien hoe anderen hun huis inrichten.
Ik ben iemand die niet snel iets gewaagds durft toe te passen, tenzij ik overtuigd ben dat het mooi zal staan.

Annet, wij hebben ook een houtkachel, dubben er ook over om hem op onze cv aan te sluiten.
We verwarmen nu in de winter de hele benedenverdieping ermee, zijn echt frequente stokers.
Je merkt het echt in de gasrekening, dit huis is twee keer zo groot als ons vorige huis, maar we verbruiken minder gas dan eerst!

Gisteren begonnen met de tuin...
Het was hoog tijd, het onkruid stond welig te tieren.
Gelijk maar wat bomen omgezaagd met manlief, hout kunnen we altijd wel gebruiken. :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 aug 2010 10:19

Het gekke is, dat we zelf eigenlijk erg van een zuid-Europese stijl houden. Dus kleurtjes, geen wit ,veel pasteltinten, dingen met bruin enz. Nou ja, ons huis is bijna het tegenovergestelde geworden ;) Maar toch vinden we het allebei erg leuk en wel echt ons plekje. Het ligt ook wel aan het soort woning wat je koopt. Dat zuidelijke hoort misschien iets meer in een landelijk huis thuis, en het lichte wat we nu hebben is heerlijk in een niet zo'n erg grote rijtjeswoning :)
pobody's nerfect

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 10 aug 2010 10:47

Wij zijn ooit begonnen in een piepklein driekamerflatje met een inrichting van alles wit en grijs.
Dat waren we na 10 jaar spuugzat, en gingen langzaam over op oud grenen.
Nu zie je onze stijl weer helemaal terug, maar inmiddels zijn we doordat onze grootouders overleden zijn, overgegaan op Engels antiek.
We hebben veel oude dingen geerfd, waar niemand wat in zag.
Een aantal jaar geleden zijn we naar een vrijstaand huis verhuisd, waar deze stijl echt goed bij past.
De meubels zijn donker, de muren, gordijnen e.d zijn licht.
Sinds kort hebben we een echte chesterfield, wat het helemaal "af" maakt.

Nu vinden veel familieleden ons interieur geweldig, begrijpen niet dat de spullen van de opa's en oma's, die links en rechts in de kamer staan, zo een harmonie met elkaar geven.
Na jarenlang de juiste dingen bij elkaar zoeken, komt alles leuk tot zijn recht.
Het is voor mij echt een sport geworden om niet al te veel geld aan een interieur te besteden, maar te zoeken naar een speld in de hooiberg.
Als je mij twintig jaar geleden had gevraagd of ik hier ooit wat in zou zien, zou ik gillend weg gelopen zijn.
Maar je smaak veranderd ook in de loop van de jaren, al die andere interieurs die we gehad hebben, waren ook best heel mooi, maar dit spant voor ons echt de kroon.
We voelen ons nu echt thuis, kunnen genieten van de dingen die het verleden weer doen herleven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2010 12:41

Klinkt goed. Heb je ook ondersteunend beeldmateriaal? :)

Terug naar “Archief”