Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor schaapje » 29 jan 2012 12:13

:lol: :lol: Ook al zo sportief!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 30 jan 2012 12:33

Wie gaat er naar Madrid? Daar wil ik altijd nog eens naartoe.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 jan 2012 14:04

Zie de refoagenda!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2012 15:20

Joodse man mag zonder ID de straat op

Dit heeft één groot nadeel. Hoe moet je het opvatten, als hij dan een keer zegt: "Ik heb werkelijk geen idee."?
:-k
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 feb 2012 15:51

Boekenlezer schreef:Joodse man mag zonder ID de straat op

Dit heeft één groot nadeel. Hoe moet je het opvatten, als hij dan een keer zegt: "Ik heb werkelijk geen idee."?
:-k

=D> :lol: :lol:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 apr 2012 13:47

Verkondiging islam op Urk
Da's weer eens wat anders dan Jehova's getuigen, die op Urk ook niet veel volgelingen hebben, maar toch steeds terugkomen.
Overigens wel een goed moment om richting deze moslimjongeren te getuigen van de Waarheid die Jezus Christus is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 apr 2012 15:16

Negen kerken ondertekenen dooperkenning

WO 18 apr 2012 | 09.15
Negen verschillende kerken zullen op 29 mei een verklaring ondertekenen waarin ze uitspreken dat ze de doop die in een andere kerk is bediend als legitiem erkennen. Daarnaast zijn er nog twee kerken die een verklaring van onderlinge toenadering onderschrijven.

De Raad van Kerken startte in 2009 een proces van doop(v)erkenning, waarbij kerken werden uitgenodigd voor een bezinning op de betekenis van de doop. Doel van het proces was de erkenning van de doop over kerkgrenzen heen te bevorderen en het proces van bewustwording van de betekenis van de doop te stimuleren.

De negen kerken die zullen ondertekenen zijn: de Anglicaanse Kerk, de Bond van Vrije Evangelische Gemeenten, de Evangelische Broedergemeente, de Molukse Evangelische Kerk, de Oud-Katholieke Kerk, de Protestantse Kerk in Nederland, de Remonstrantse Broederschap, de Rooms-Katholieke Kerk en de Syrisch-Orthodoxe Kerk. De Algemene Doopsgezinde Sociëteit en de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten (VPE) hebben laten weten, samen met dat negental, een verklaring van onderlinge toenadering te tekenen.

Al langer bestond er dooperkenning tussen de Protestantse Kerk en de Rooms-Katholieke Kerk.

Bron: IKON

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 apr 2012 15:24

Ah...mijn clubje zit er dus ook bij...mooi zo.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 18 apr 2012 18:59

Faramir schreef:Negen kerken ondertekenen dooperkenning

WO 18 apr 2012 | 09.15
Negen verschillende kerken zullen op 29 mei een verklaring ondertekenen waarin ze uitspreken dat ze de doop die in een andere kerk is bediend als legitiem erkennen. Daarnaast zijn er nog twee kerken die een verklaring van onderlinge toenadering onderschrijven.

De Raad van Kerken startte in 2009 een proces van doop(v)erkenning, waarbij kerken werden uitgenodigd voor een bezinning op de betekenis van de doop. Doel van het proces was de erkenning van de doop over kerkgrenzen heen te bevorderen en het proces van bewustwording van de betekenis van de doop te stimuleren.

De negen kerken die zullen ondertekenen zijn: de Anglicaanse Kerk, de Bond van Vrije Evangelische Gemeenten, de Evangelische Broedergemeente, de Molukse Evangelische Kerk, de Oud-Katholieke Kerk, de Protestantse Kerk in Nederland, de Remonstrantse Broederschap, de Rooms-Katholieke Kerk en de Syrisch-Orthodoxe Kerk. De Algemene Doopsgezinde Sociëteit en de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten (VPE) hebben laten weten, samen met dat negental, een verklaring van onderlinge toenadering te tekenen.

Al langer bestond er dooperkenning tussen de Protestantse Kerk en de Rooms-Katholieke Kerk.

Bron: IKON

Koddig,... laat ik het deze keer bij het eerste clubje houden, en wat de ''aartsbisschop'' ervan heeft te zeggen:
de eerste minuut zegt al voldoende.
http://www.youtube.com/watch?v=z2TZhqiGg7Y
Somebody up there likes you

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 apr 2012 20:06

Ewan schreef:Koddig,... laat ik het deze keer bij het eerste clubje houden, en wat de ''aartsbisschop'' ervan heeft te zeggen:
de eerste minuut zegt al voldoende.
http://www.youtube.com/watch?v=z2TZhqiGg7Y

Vertel, vertel! Wellicht ook interessant voor je antwoord om te weten dat deze aartsbisschop een Anglicaanse bisschop is, dat scheelt je in ieder geval het gebruikelijke afgeven.

WildKittyCat
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor WildKittyCat » 18 apr 2012 20:27

*Verwijderd door moderator*
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen,maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart

met een paard onder je kont kom je ook de wereld rond

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 apr 2012 21:14

Nou nou, we doen er ook alles aan om een bepaalde stroming/groep gelovigen af te kraken, nietwaar? Welk illuster clubje heeft jou mogen verwelkomen Ewan?

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 19 apr 2012 13:49

Katlheen schreef:Nou nou, we doen er ook alles aan om een bepaalde stroming/groep gelovigen af te kraken, nietwaar? Welk illuster clubje heeft jou mogen verwelkomen Ewan?

Ik snap je even niet, Kathleen, leg eens uit..

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 19 apr 2012 15:50

Je gooit gelijk een link erin waarin allerlei uitspraken van bepaalde kerkleiders kritisch worden bejegent. Dan vraag ik me af: bij welke club zit jij, en valt daar nooit wat op aan te merken?

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 19 apr 2012 16:06

Katlheen schreef:Je gooit gelijk een link erin waarin allerlei uitspraken van bepaalde kerkleiders kritisch worden bejegent. Dan vraag ik me af: bij welke club zit jij, en valt daar nooit wat op aan te merken?

Nobody's perfect, maar een uitspraak tolereren of bij een club willen horen die de hemelvaart en opstanding loochent als zijnde niet echt gebeurd , maar figurative speaking, daar mag ik toch nog wel van zeggen hoop ik?

Terug naar “Archief”