gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2008 18:35

Lalage schreef:Hm, ik ben dan wel zo lomp om er Muscle in te gooien... :oops:

nee hoor... ik doe et ook.. de wastafel in de douche zeker elke maand!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2008 18:58

coupe soleil schreef:
MissF schreef:Al sinds we in ons huis wonen stinkt de gootsteen soms zo. Dan gooi ik er weer een berg keukenontstopper door, en gaat het wel weer.
Maar gister kwam mn man erachter dat het ding ook nog eens verstopt raakte. Dus ik het hele putje opengeschroefd, brrr, wat een rotzooi komt daaruit zeg. En een stank.

Slechte beluchting en/of een slecht werkende stankafsluiter. Of is het probleem nu over?

Bah. Maar alles is weer schoon. Inclusief het gootsteenkastje. Die stond natuurlijk blank, omdat ik de kraan opendraaide terwijl ik net die buizen los had geschroefd ;)

Ben je blond? :mrgreen:

Het is nu over, het werkt weer prima.
en ik schijn wel iets van blond in mijn haar te hebben ja.
Mijn man riep nog:' Fem, den je er wel aan dat als je de kraan nu opendraait, dat alles in het kastje ligt?'
Ik:' Jaha. dat snap ik ook wel hoor.'

Maar ach...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 mar 2008 21:26

ohw heeerlijk. Zou mij ook kunnen overkomen!!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mar 2008 11:26

zo ik heb al gestoft vandaag en gestofzuigd, de badkamer uitgenomen en de wc geboend. Nu alleen nog dweilen. Ik kan het huishouden over 2,5 dag verdelen (moet vanmiddag om 16.00 werken, morgen en donderdag vrij) dus ik kan nu even lekker onderuit zakken!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 mar 2008 14:53

daarom ben ik ook zo blij met mijn baan in de thuiszorg mijn man en ik willen heel graag kinderen als we ze mogen krijgen en dan kan ik heel makkelijk 12 uur werken en ik hoef dan maar 1 weekend per maand en alleen de zaterdag of zondag |(dienst van 4uur) en s avonds hoef ik pas om 19.00 te beginnen dus dan is mijn mannetje thuis!
Ik wil perse blijven werken gewoon omdat ik een opleiding heb gedaan en omdat ik mijn werk echt helemaal geweldig vind!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mar 2008 16:06

liefie schreef:daarom ben ik ook zo blij met mijn baan in de thuiszorg mijn man en ik willen heel graag kinderen als we ze mogen krijgen en dan kan ik heel makkelijk 12 uur werken en ik hoef dan maar 1 weekend per maand en alleen de zaterdag of zondag |(dienst van 4uur) en s avonds hoef ik pas om 19.00 te beginnen dus dan is mijn mannetje thuis!
Ik wil perse blijven werken gewoon omdat ik een opleiding heb gedaan en omdat ik mijn werk echt helemaal geweldig vind!

doe ik nu ook, werk 12 uur in de week en tis prima te combineren met kind en huishouden! al doe ik wel weinig als ik in de nacht zit zoals vandaag, ga dan niet uitgebreid stofzuigen ofzo of het moet écht nodig zijn. Maar als je zo weinig werk kun je daar makkelijk omheen plannen met het huishouden!
Na debevalling wil ik graag een paar avonden erbij gaan werken en dan een paar nachten eraf ivm gebroken nachten met zo'n kleintje. Lijkt me ook prima te combineren!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 mar 2008 16:09

ja is zeker lekker! maar ik hoef geen nachten te draaien dus dat is erg lekker!
maar 12 uur is precies goed ik wil niet dat onze kinderen naar een oppas gaan omdat ik zonodig nog wil werken hoeven hun de dupe niet van te worden. ben ik ook niet gewend vanuit huis.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2008 16:52

zijn kinderen die naar de oppas gaan gelijk de dupe van dat een moeder werkt?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 mar 2008 18:18

@Evelien,
Nee hoor, ik ben gastouder van 7 kinderen en alle kinderen vinden het best als de moeder hen achter laat bij ons.
Ze lijden er niks mee.
Vind wel dat een moeder als het enigsinds kan niet TE veel moet werken want dat is ook weer niet goed voor een kind.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 mar 2008 19:09

Tuinfluiter schreef:@Evelien,
Nee hoor, ik ben gastouder van 7 kinderen en alle kinderen vinden het best als de moeder hen achter laat bij ons.
Ze lijden er niks mee.
Vind wel dat een moeder als het enigsinds kan niet TE veel moet werken want dat is ook weer niet goed voor een kind.

En komen die alle 7 tegelijk?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mar 2008 19:19

Evelien schreef:zijn kinderen die naar de oppas gaan gelijk de dupe van dat een moeder werkt?

Als ik nu een oppas van 'buitenaf' moet regelen voor Sarah is Sarah de dupe van mijn werk. Maar als mijn moeder komt die ze goed kent is er niks aan de hand. Misschien als ze vant begin naar een kdv was gegaan had ze er nu ook geen moeite mee gehad waarschijnlijk, maar ik vind dat een kind zich wel prettig moet voelen bij de oppas. Anders denk ik dat het niet goed is voor je kind. Maar ip kan het gewoon goed gaan en kan het kind zich zelf beter voelen door 1 of 2 dag(del)en naar een oppas te gaan.

Zojuist al mn meubels afgenomen met een vochtige doek, de vloer geveegt en dat was weer genoeg voor vandaag :wink:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 mar 2008 19:41

@pol,
Nee hoor niet alle 7 tegelijk.
Maar wel op maandagmiddag 4 tegelijk, maar is wel erg gezellig.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mar 2008 23:29

Pfff, wat een dilemma is dat zeg. Kinderen en werk. Ik krijg het er nu al benauwd van soms, en er is niet eens een kind onderweg ofzo.
Maar voor ik die keus maak, wil ik er toch wel goed over nadenken.
Ik zou nooit hele dagen thuis kunnen zitten denk ik, wil ik ook niet. Maarja wat dan? Mijn moeder werkt teveel, mijn schoonmoeder past niet op kleinkinderen, mijn schoonzus wel, maar die hebben net een pleegkindje waar ze het al te druk mee heeft.
Ik heb geen flauw idee hoe ik het dan zou moeten regelen.
Een gastouder ben ik dan wel weer voor. Hmm...als het echt zover komt ga ik dat maar eens onderzoeken.

Sowieso kan ik bij mijn huidige baan niet voor minder dan 24 uur werken. Ik kon nu al niet voor 24 gaan, ik moest er persé 28. Vond ik ook wel prima, maar met afstuderen erbij is het soms best pittig. Maarja, als ik in juli er 32 wil gaan werken, moest ik wel. Maar 24 uur, mét een kind, mét een man die 5 uur wegrijdt en 's avonds half 8 thuiskomt, dat gaat niet :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 mar 2008 06:36

dan moet je prioriteiten stellen.

Als ik vragen mag, wat lijkt jouw er zo erg aan om thuis te "zitten"? Je kunt met je kind toch ook van alles ondernemen? Ouder en kind zwemmen is bijv. heel erg leuk. Juist als je er 1 hebt kun je nog zoveel doen zonder met andere kinderen rekening te hoeven houden. Als je er meer hebt kun je ook nog wel makkelijk weg maar wat de een dan leuk vind, vind de ander misschien niet leuk.

En, ik neem aan dat je man zijn kind ook wel eens wil zien, misschien kan hij daar dan rekening mee houden met zijn werk. Mijn man heeft ook, mede daardoor, toendertijd ander werk gezocht. 200 mtr van huis vandaan, hij kwam zelfs onder de middag thuis eten. Maar dat moet je net treffen en ook elke baan die je tegen komt evt. aan willen nemen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 19 mar 2008 09:03

Zelf vind ik het voor je kind beter dat als de moeder werkt het dan naar een gastouder gaat.
Als ik hier de verhalen hoor over een kdv dan heb ik diep medelijden met die kindertjes.
Als je nu zelf iemand op het oog heb die jou wel geschikt lijkt, kun je die aandragen bij een gastouderbureau.
Alles wordt dan geregeld voor je.
Wat ook een pluspunt is, is dat je je niet scheel betaald aan de gastouder.
Bij de gastouder is er veel meer aandacht voor je kindje als op een kdv, de gastouder kan leuke dingen gaan doen met je kindje, enz.
Weet je niemand die geschikt is om op je kindje te gaan passen, dan laat je gewoon het gastouderbureau iemand zoeken.
Je mag helemaal precies aangeven aan welke eisen die gastouder volgens jou aan moet voldoen.
Nou als ze iemand voor je hebben ga je eerst kennismaken en dan mag je beslissen of het ziet zitten met die persoon.
Ik zelf vind het echt super goed werken en je kindje lijd er echt niks onder.

Terug naar “Archief”