Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mar 2008 08:40

Markie schreef:[4 jaar = 48 maanden x 50 euro = 2400 euro. Heb je net een leuk bankstel voor...
Maw, 50 euro sparen per maand zet niet echt zoden aan de dijk.

Zow hallo! Wie betaalt er nou 2400 euro voor een BANKSTEL. Daar zou ik amper op durven zitten hoor! Geef mij maar gewoon een lekkere plofbank, waar ik met een gerust hart op kan leven.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 mar 2008 09:16

Galateia schreef:
Zow hallo! Wie betaalt er nou 2400 euro voor een BANKSTEL. Daar zou ik amper op durven zitten hoor! Geef mij maar gewoon een lekkere plofbank, waar ik met een gerust hart op kan leven.

Design meubels zijn nu eenmaal duur. Overigens ben ik van mening dat je beter kunt investeren in een goede bank, dan een apparaat van de Ikea, waar je na 5 jaar zeker doorheen zult zakken.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mar 2008 09:16

Galateia schreef:
Markie schreef:[4 jaar = 48 maanden x 50 euro = 2400 euro. Heb je net een leuk bankstel voor...
Maw, 50 euro sparen per maand zet niet echt zoden aan de dijk.

zal die prijs er ook niet voor betalen denk, al weet ik eigenlijk niet meer hoe duur ons bankstel was.

maar je kunt er wel je rijbewijs voor halen! Ik heb het van mn ouders gekregen, maar er zijn genoeg ouders die dit niet doen....

Moet zeggen dat je er best leuke dingen mee kan doen, huwelijksreisje maken ofzo. En niet iedereen kan 500 euro per maand sparen, al heb je dan een leuker bedragje, tging mij erom dat je, als je geld apart zet, na een aantal jaar iets leuks ervan kunt kopen, voor je huis, trouwdag oid en ik mag hopen, als je 36 uur werkt dat je wel wat meer dan 50 euro per maand kan sparen als je nog thuiswoont.

We sparen voor Sarah ook niet extreem veel per maand, maar tegen de tijd dat ze 18 is kan ze er wel een auto van kopen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mar 2008 09:21

Sabra: we wisten niet goed hoeveel we over zouden houden na de verhuizing en het was niet onze bedoeling om in de min te komen. Ik wilde maar even aangeven dat het niet perse duur hoeft te zijn, snap je? Over een jaar hoop ik meer inzicht te hebben in de financiele situatie. Als we dan over een paar jaar door de bank heen zakken, kan ik beter inschatten hoeveel we aan een nieuwe bank kunnen besteden. Maar voorlopig vinden we deze best mooi ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mar 2008 09:26

Ik vind het sowieso leuker om om de zoveel jaar een nieuwe bank te kopen. Dan ben je uiteindelijk misschien even veel geld kwijt, maar hebt er wel lekker op geleefd...

Alhoewel: mijn ouders hebben een bank van de IKEA en die gaat al zeker 10 jaar mee, zo niet langer. Ze hebben zo nu en dan een nieuwe hoes gekocht en dan ziet hij er weer als nieuw uit.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mar 2008 10:30

volgens mij is het bij ikea beter dan bij seats en sofas, daar zou ik dus écht nooit een bank kopen :? Vind niet dat je daar waar voor je geld krijgt, mn zus had daar dr bankstel vandaan maar na een paar jaar was hij helemaal vervormt. En ze werkte alle2 fulltime dus hij werd nog niet eens vaak gebruikt...

Galateia: ik vind het ook leuk om na een paar jaar een nieuwe inrichting te kopen, maar dat wordt wel erg duur denk.... je kunt iig goede kwaliteit wel weer verkopen via markplaats :D Altijd beter dan naar de stort brengen.

Lalage: ik vind het ook niet belangrijk om dure meubels te hebben of alles nieuw te kopen! Vlieger zei pas: eigenlijk niet zo leuk dat Sarah nu een tweedehands bedje krijgt. Maar ze snapt het toch nog niet en het ziet er echt nog mooi uit! Dat voor 1derde van de nieuwprijs, scheelt toch een hoop.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mar 2008 10:37

wij hebben hier twee banken in huis staan (1 gratis en 1 voor een paar tientjes) via mp! Opzich vindt ik de interieur niet zo heel erg belangrijk! Al wil ik wel rolgordijnen en andere gordijnen voor de ramen! En we gaan kijken naar een grote en hoge wandmeubel. (miss. zelf maken of kopen)

Maar we willen gewoon eerst een verhoogd dakkapel envast trap naar zolder (laten) maken! Dus dat heeft voorrang.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mar 2008 10:44

Volgens mij hebben wij voor 2400 euro onze hele woonkamer ingericht. Inclusief bank, stoelen, eettafel, salontafel, kast, eetkamerstoelen...
Ik denk dat we niet eens op de 2400 uitkomen. Het waren vooral de verfkosten. En niet omdat we het niet hadden, maar we hadden het er absoluut niet voor over.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik gebruikte, oude, opgeknapte meubeltjes zie, dan gloednieuwe (desig hou ik persoonlijk al helemaal niet van). Maar dat is persoonlijke smaak.
Ik vind 2400 euro per 4 jaar sparen best wel wat hoor. Elk jaar zomaar 600 euro over, da's toch superlekker om aan het eind van het jaar te kunnen zeggen: zo, we gaan lekker een weekendje samen weg?
Als je het hele jaar door krap zit, lijkt me dat geweldig lekker!

Dus lekker blijven sparen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mar 2008 10:45

ja en dat vindt ik nog lekker dan je geld in meubels te stoppen. (gewoon lekker een weekendje weg heeerlijk)..

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 mar 2008 10:52

lammetje schreef:volgens mij is het bij ikea beter dan bij seats en sofas, daar zou ik dus écht nooit een bank kopen :?

Dat had ik ook altijd geroepen.. Tot dat ik 35 zaken afgestruind had en niets naar mn zin kon vinden. Wij naar de s en s en de hele weg achtervolgd door zo'n man. Heel irritant. Ik zeg tegen mn toen nog vriend, kom op we gaan hier snel weg! Zie ik bij de uitgang mn bank staan zeg! 1750 euro! :shock:

Uiteindelijk voor 1150 meegekregen omdat vriendlief steeds wegliep als hij het nog te duur vond. Ik schaamde me naar maar had wel mn favoriete bankie. En het is een heerlijke bank, vraag maar aan Smurffie 8)

We waren wel 6 a 7000 euro voor de inrichting kwijt, maar dat kwam voornamelijk door onze slaapkamer. Ga nooit meer naar Poortvliet. En de rest van de meubels bij de Winkelaer in Strijen, hele mooie zaak en grenen is niet zo heel duur opzich. Baal ik nu wel van want overal zitten deuken in. :?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mar 2008 11:50

teak hout schijnt erg mooi te blijven, maar ook duur....
Wij hebben veel bij de ikea vandaan, gewoon omdat ik het wel leuk vond en we er niet veel geld aan wilden besteden. Koop liever een dure inrichting als de kinderen groter zijn en ze niet meer alles kapot maken. Broemm een auto over de tafel en jahoor weer 3 krassen. Vind ik nu dus een stuk minder erg dan bij een dure tafel.

enne die verkopers bij de s&s ja :lol: we kwamen die winkel niet meer uit, dat was voor ons ook al een reden daar nooit meer terug te komen :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mar 2008 11:55

wij hebben teakhout het is duur ja maar ligt er heeel erg waar je het haal! wij zijn der bijna voor naar duitsland gereden en daar was onze kast 600 euro goedkoper en de tafel en 6 stoelen weet ik niet precies.
Je kan het gewoon met nat af doen en dan is het weer helemaal mooi. ook de kringen krijg je gewoon uit de tafel.
Ik heb een bus olie voor de tafel staan maar durf het niet zo goed want dan wordt de tafel veel donkerder! en dat wil ik juist niet.
En teakhout is heel sterk je krijgt er niet zomaar deuken of zo in. Aangezien ik nogal eens iets laat vallen is dat erg makkelijk.
Als je teakhout neem zorg voor waterbakjes aan je kachel bij mijn ouders was de tafel gebarsten omdat het te droog was (gelukkig kregen ze wel een nieuwe)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mar 2008 12:12

lammetje schreef:teak hout schijnt erg mooi te blijven, maar ook duur....

Teak hout is heel erg mooi maar inderdaad erg duur. Ik ben er dol op en wilde dan ook heel graag een teakhouten tafel met teakhouten stoelen hebben. Maar veel geld wilde ik er niet aan uitgeven: dat vind ik gewoon zonde. Dus ben ik op jacht gegaan!

We hebben in Sliedrecht een prachtige tafel gekocht, bij de 'dumpafdeling' van de trendhopper: daar komen de restanten, geannuleerde bestellingen, noem maar op. Onze tafel (2 meter lang) kostte 150 euro. Er zat namelijk een kras op... die we nog steeds niet hebben ontdekt trouwens. Het is onbehandeld hout en hoe ouder en gebruikter de tafel wordt, hoe leuker en mooier ik hem vind!

Verder wilde ik er perse mooie stoelen bij, ook van teak. Niet meteen gekocht, gewoon even op klapstoelen gezeten. Uiteindelijk prachtige stoelen gevonden in een winkeltje hier in de buurt, echt supermooi en ze hadden er nog wat staan die 'over' waren en wij hoefden er maar 3... dus voor een prikkie supermooie stoelen. Aan de andere kant van de tafel staat een megaoude kerkbank, die we ooit eens op de kop getikt hebben via via. Onze eethoek ziet er echt uit alsof hij uit een magazine komt en het kostte uiteindelijk maar heel weinig :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mar 2008 12:15

liefie schreef:wij hebben teakhout het is duur ja maar ligt er heeel erg waar je het haal! wij zijn der bijna voor naar duitsland gereden en daar was onze kast 600 euro goedkoper en de tafel en 6 stoelen weet ik niet precies.
Je kan het gewoon met nat af doen en dan is het weer helemaal mooi. ook de kringen krijg je gewoon uit de tafel.
Ik heb een bus olie voor de tafel staan maar durf het niet zo goed want dan wordt de tafel veel donkerder! en dat wil ik juist niet.
En teakhout is heel sterk je krijgt er niet zomaar deuken of zo in. Aangezien ik nogal eens iets laat vallen is dat erg makkelijk.
Als je teakhout neem zorg voor waterbakjes aan je kachel bij mijn ouders was de tafel gebarsten omdat het te droog was (gelukkig kregen ze wel een nieuwe)

Ik durf er ook geen olie op te doen: het onbehandelde teak vind ik juist het allermooiste wat er is. En ik doe de tafel gewoon met een natte doek schoonmaken, geen enkel probleem. Het kan volgens mij echt alles hebben. Hier ook geen kringen of deuken!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mar 2008 12:20

lammetje schreef:Galateia: ik vind het ook leuk om na een paar jaar een nieuwe inrichting te kopen, maar dat wordt wel erg duur denk.... je kunt iig goede kwaliteit wel weer verkopen via markplaats :D Altijd beter dan naar de stort brengen.

Nou, ik koop niet om de zoveel jaar een nieuwe inrichting, hoor! Maar een bank is toch wel het meest gebruikte voorwerp in de woonkamer... en als die het een keer begeeft door alles wat het te verduren krijgt, dan moet ik me daar niet rot om voelen. Wij zijn met z'n 2-en, maar kunnen net zo goed als kinderen op de bank springen, koprollen maken, etc. Dus daar houden we rekening mee :mrgreen:

Heb zelf overigens geen bank van de IKEA, maar gewoon van een andere interieurzaak, want daar zagen we de perfecte plofbank met enorme loveseats erbij (daar kan je pas goed in ploffen!!!). Dus hebben we een bank en 2 grote loveseats. Was niet zo heel duur, even duur als 2 banken bij IKEA. Maar ik heb het idee dat IKEA veel steviger is. We hebben onze bank al eens uit elkaar gehaald om een plank te vervangen, haha, die was gebroken... en die bank van mn ouders leeft al jaren... en dat met allemaal hyperactieve gezinsleden!

Terug naar “Archief”