games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 13:21

RogierV schreef:Venz of de Ruiyter?

Ik hoop toch echt dat je hagel in je geweer meeneemt op brood voor die Zelda hater! ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 13:24

Mortlach schreef:Ik heb volgens mij alleen WindWaker echt gespeeld, maar over het algemeen doet Zelda me helemaal niks. Wanneer wil je langskomen? :-)

Alhoewel ik het een mooi spel vond, ben ik van mening dat er te weinig tempels waren en dat er te veel gevaren moest worden. Voor de beste Zelda ervaring adviseer ik Ocarina of Time, Master Quest en/of Wind Waker en ik kan me niet voorstellen dat je het niks zal vinden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2011 13:33

mohamed schreef:Alhoewel ik het een mooi spel vond, ben ik van mening dat er te weinig tempels waren en dat er te veel gevaren moest worden. Voor de beste Zelda ervaring adviseer ik Ocarina of Time, Master Quest en/of Wind Waker en ik kan me niet voorstellen dat je het niks zal vinden.

Dan moet ik je toch teleurstellen. Ik vind het niks. Ik probeer het soms wel, maar leg zo'n spel meestal na een uurtje of wat weer aan de kant.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 11 jul 2011 13:51

Barbaar.......

Tenminste kan je Master of Orion wel waarderen dat maakt een hoop goed.

De gustibus non disputandum.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 13:59

Mortlach schreef:Dan moet ik je toch teleurstellen. Ik vind het niks. Ik probeer het soms wel, maar leg zo'n spel meestal na een uurtje of wat weer aan de kant.

Speel eerst eens minimaal een uur of zeventig en als je het dan nog niks vindt geloof ik je! ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 14:00

RogierV schreef:De gustibus non disputandum.

Of iemand die geen smaak heeft moet niet debatteren! :lol:

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 11 jul 2011 14:30

Ik had van de week een leuke deal.
Nexus The jupiter Incident voor 10 eu. Leuke gameplay.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jul 2011 18:50

Momenteel speel ik Metroid Prime maar weer eens, wat ik ook een van de beste games vind.

Afbeelding
Het blijft aangenaam om in de huid van een vrouw te kruipen die een halve robot is....

Afbeelding
.....en in een soort flipperkastbal kan veranderen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2011 19:45

Wat ik zo nu en dan doe tijdens het werk is naar zogenaamde Let's Plays kijken op Youtube. Van bijna elk denkbaar spel is er wel iemand die opnames van hoe hij/zij het speelt op Youtube heeft gezet, vaak voorzien van humoristisch commentaar.

Echt veel aandacht kan ik er niet aan besteden natuurlijk tijdens het werk, dus zoek ik spellen die ik ken en waarvan de LP'er een aangename stem heeft en dan heb ik dus een aantal uur gekwetter en bekende game-geluidjes om op te werken.

Aanrader is de Let's Plays van X-COM: Ufo Defense en X-Com:Terror from the Deep door ene Kikoskia.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2011 11:06

Ik speel Quake Live (blijft leuk) en Dungeons & Dragons Online... soort van gratis WoW-versie, gebaseerd op D&D-regels.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jul 2011 22:22

Ik ben de heruitgave van X-COM: UFO Defense aan het spelen via Steam. X-Com is nog steeds een van de beste turn based strategy spellen ooit gemaakt, ook al is het ondertussen dik 20 jaar oud. Dat roepen fanboys natuurlijk van al hun spellen, maar deze keer is het ook echt te onderbouwen.

Verwacht dus niet te veel van de graphics, maar des te meer van de gameplay.

Het spel is iets van 5 euro en eventueel nog eens 5 euro voor de opvolger Terror from the Deep. (de spellen die daarna kwamen konden niet aan het niveau van de eerste twee tippen.)

Als je ook maar enige interesse hebt in strategiespellen en je hebt X-Com nog nooit gespeeld, mag je deze niet missen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2011 23:51

Mortlach schreef:Ik ben de heruitgave van X-COM: UFO Defense aan het spelen via Steam. X-Com is nog steeds een van de beste turn based strategy spellen ooit gemaakt, ook al is het ondertussen dik 20 jaar oud. Dat roepen fanboys natuurlijk van al hun spellen, maar deze keer is het ook echt te onderbouwen.

Wat dan te denken van het prehistorische Chrono Trigger wat een 10 kreeg?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is ontworpen door Square Enix, bekend van de Final Fantasy reeks waar ik helemaal niets mee heb. Ook vind ik het er grafisch weinig uitnodigend uitzien maar aangezien de game in 1995 gemaakt is zal ik het daar niet op afrekenen. Feit is dat Chrono Trigger zeer lovend wordt ontvangen en door een aantal critici zelfs hoger geplaatst wordt dan Ocarina of Time, dus dat heeft mijn nieuwsgierigheid zo dusdanig gewekt dat ik het spel geregeld heb en een dezer dagen eens zal proberen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2011 08:48

Ziet er inderdaad wel heel classic uit.... :D Dat we dat vroeger vette graphics vonden... :) Laatst baldur's gate 1 (1998 denk ik) gespeeld en dat ging qua graphics nog net.... Wel (imho) een van de beste RPG's ooit ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 25 jul 2011 14:44

Afbeelding

Ik kan me Half life zo goed herinneren nog.....zucht.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 jul 2011 14:49

Dat tweede plaatje in de posting van Mohamed hierboven, is behoorlijk confronterend nu !

Terug naar “Archief”