Eigen creatieve producten - topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 03 sep 2007 09:14

scape schreef:Diep . . . the deeper, the more scape likes it!!! Ben benieuwd wat je geinspireerd heeft? W.b. vocalen: zoek die grote neger met mooie diepe stem en laat het hem inzingen (of die moet je al kennen 8) ).

Nope, hij zingt van die standaard samples in voor ProSamples. Wat betreft inspiratie heb ik me laten beïnvloeden door St. Germain en Saint Etienne en Mellow uit begin '90. En die Rhodes heb ik een beetje van jouw afgekeken. 8)
Auf Wiedersehen!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 03 sep 2007 09:54

Ah, verklaard veel. St Germain heeft op "boulevard" ook van die lekkere lange tracks. Je track was niet lang in de zin van 10 minuten. Maar hij voelde wel lekker lang aan. Je neemt de tijd om op te bouwen.

Maar eeh, mijn rhodes-truck 8) :mrgreen: . . . Je hebt inderdaad goed geluisterd. Maar dat is een beetje de tijdsgeest. Geen Rhodes spelen maar op andere manier tot nieuwe composities met dezelfde sound spelen. Althans, misschien heb jij wel e.e.a. ingespeeld?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 03 sep 2007 10:16

scape schreef:
Maar eeh, mijn rhodes-truck 8) :mrgreen: . . . Je hebt inderdaad goed geluisterd. Maar dat is een beetje de tijdsgeest. Geen Rhodes spelen maar op andere manier tot nieuwe composities met dezelfde sound spelen. Althans, misschien heb jij wel e.e.a. ingespeeld?

Ik heb een Rhodes VST gebruikt van Vanguard. De sound heb ik wat verbouwd zodat het wat dieper werd. Officieel is het een verbouwde Arp. Maar ik was de Rhodes eigenlijk vergeten, totdat ik jouw ermee hoorde werken. Het geeft een erg fijne vibe. 8)
Auf Wiedersehen!

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 03 sep 2007 14:36

mooi!

Mocht je nog een keer een sopraan nodig hebben om iets in te zingen... :wink:
RPG!
music is the art of living

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 03 sep 2007 16:13

T. Lindeman schreef:Ik heb een Rhodes VST gebruikt van Vanguard. De sound heb ik wat verbouwd zodat het wat dieper werd. Officieel is het een verbouwde Arp. Maar ik was de Rhodes eigenlijk vergeten, totdat ik jouw ermee hoorde werken. Het geeft een erg fijne vibe. 8)

aah, netjes ingespeeld. . . Ik moet bekennen alles sneaky te knippen in losse akoorden, aan de sounds te prutsen en die weer opnieuw te arrangeren.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 03 sep 2007 17:29

Ness schreef:Mocht je nog een keer een sopraan nodig hebben om iets in te zingen... :wink:

I'll keep that in mind! :wink:

Scape schreef:aah, netjes ingespeeld. . . Ik moet bekennen alles sneaky te knippen in losse akoorden, aan de sounds te prutsen en die weer opnieuw te arrangeren.

Dat is ook een behoorlijk lastig werk en net zo leuk. Loops heerschen natuurlijk.
Auf Wiedersehen!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 03 sep 2007 17:45

T. Lindeman schreef:
Scape schreef:aah, netjes ingespeeld. . . Ik moet bekennen alles sneaky te knippen in losse akoorden, aan de sounds te prutsen en die weer opnieuw te arrangeren.

Dat is ook een behoorlijk lastig werk en net zo leuk. Loops heerschen natuurlijk.

ach . . . het begon ooit met samplen, ik heb ook een akai MPC. Respect voor de mensen die daar vroeger complete tracks uit toverden!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 03 sep 2007 18:01

kHeb hier nog een werkstuk van mij...

http://img402.imageshack.us/img402/3852 ... 006hx8.jpg

kBen benieuwd wat jullie ervan vinden... :D
Szent az Úr

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 03 sep 2007 22:21

T. Lindeman schreef:
scape schreef:Diep . . . the deeper, the more scape likes it!!! Ben benieuwd wat je geinspireerd heeft? W.b. vocalen: zoek die grote neger met mooie diepe stem en laat het hem inzingen (of die moet je al kennen 8) ).

Nope, hij zingt van die standaard samples in voor ProSamples. Wat betreft inspiratie heb ik me laten beïnvloeden door St. Germain en Saint Etienne en Mellow uit begin '90. En die Rhodes heb ik een beetje van jouw afgekeken. 8)

die neger moest je inderdaad eens opsporen of lekker gaan samplen voor een AZC 8)
ik moet zeggen: goed opgebouwd, goede vibe. Wat mij betreft een forse verbetering ten opzichte van je vorige nummer die ik wat voorspelbaar vond.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 04 sep 2007 08:26

Thnx Leclerc!

Samplen bij een AZC lijkt me wel lachen. Ik zie mezelf al zitten tussen die swingende negerts. 8)
Auf Wiedersehen!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 sep 2007 08:35

jaccootje85 schreef:kHeb hier nog een werkstuk van mij...

ik vind het mooi jacootje!!
ja, dat is mijn mening dan he.....

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 04 sep 2007 09:38

T. Lindeman schreef:Thnx Leclerc!

Samplen bij een AZC lijkt me wel lachen. Ik zie mezelf al zitten tussen die swingende negerts. 8)

Dan moet je alleen wel je bomberjack met vlaggetje thuislaten. 8)
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 04 sep 2007 09:49

*Annet* schreef:
jaccootje85 schreef:kHeb hier nog een werkstuk van mij...

ik vind het mooi jacootje!!

Dank je! :D kzal er nog wat op zetten, dan kun je verder kijken ;)

http://img510.imageshack.us/img510/1381 ... 001ow7.jpg
Je moet deze tekening niet van dichtbij bekijken ;) Van verder af istie mooier :lol: De opdracht was om een schilderstijl van een bekende schilder uit de geschiedenis te gebruiken. Ik heb voor deze tekening een huisje in Luxemburg gefotografeerd en nageschilderd.

http://img466.imageshack.us/img466/6701 ... 014ct1.jpg
Deze opdracht bestond uit het maken van een voorkant voor een tijdschrift en daarbij moest je verschillende technieken gebruiken. Ik heb voor deze tekening schilderen, kleuren (met kleurpotlood), vlechten (het been van Winnie the Pooh) en textiel gebruikt (bovenaan stukjes papier weggesneden en stof erachter geplakt). Daarnaast heb ik ook gelet op de kleuren, dat ze terugkomen in soort van symmetrie...
Geef gerust je mening en feedback over deze werkstukken! Dat zou k heel leuk vinden ;)
Szent az Úr

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 04 sep 2007 09:53

leclerc schreef:Dan moet je alleen wel je bomberjack met vlaggetje thuislaten. 8)

De tijden dat ik bij die club hoorde, liggen al reeds ver achter mij. :wink:
Auf Wiedersehen!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 04 sep 2007 10:03

T. Lindeman schreef:
leclerc schreef:Dan moet je alleen wel je bomberjack met vlaggetje thuislaten. 8)

De tijden dat ik bij die club hoorde, liggen al reeds ver achter mij. :wink:

Ben je al zooo groot dan??? :shock: :o :lol:
Szent az Úr

Terug naar “Archief”