De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 12 aug 2014 18:27

Dat ben ik met je eens. En nogmaals, de barbarij van ISIS zal op de een of andere manier moeten worden gestopt. Ze staan de Interahamwe in niets na.

Agrarische vriend, ook brandstapels en het afslachten van monniken werp ik verre van mij. Daarmee is menselijk bloed verkwanseld omwille van waanideeën.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 aug 2014 19:27

mealybug schreef:2.Dat is niet de kern van het geloof, maar iets waarover 3 eeuwen na Zijn Hemelvaart pas een strijdpunt werd gemaakt, dus geen hoofdzaak.

Dat is het wel degelijk! Het is een westerse vergissing te denken dat het leerstuk van de Drieëenheid geen kernpunt is, maar een soort van ingewikkeld raadsel voor knappe koppen. Het gaat er immers maar om, dat Jezus echt God is, en van hetzelfde wezen als de Vader en de Heilige Geest. Daarmee valt of staat de validiteit van de verlossing.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 aug 2014 20:11

Al wie behouden wil worden, heeft vóór alles nodig, dat hij het katholieke geloof vasthoudt.
Wie dit niet volledig en ongeschonden bewaart, zal ongetwijfeld voor eeuwig verloren gaan.
Het katholieke geloof nu is, dat wij één God in de drieheid en de drieheid in de eenheid aanbidden,
zonder de Personen te vermengen of het Wezen te delen.
Want de Persoon van de Vader, die van de Zoon en die van de Heilige Geest zijn ieder een andere Persoon.
Maar één is de Godheid van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, gelijk is hun heerlijkheid en gelijk van eeuwigheid hun majesteit.
Zoals de Vader is, zo is de Zoon, zo is ook de Heilige Geest.
Ongeschapen is de Vader, ongeschapen de Zoon, ongeschapen de Heilige Geest.
Onmetelijk is de Vader, onmetelijk de Zoon, onmetelijk de Heilige Geest.
Eeuwig is de Vader, eeuwig de Zoon, eeuwig de Heilige Geest.
En toch zijn zij niet drie eeuwigen, maar één Eeuwige.
Zoals zij niet drie ongeschapenen zijn of drie onmetelijken, maar één Ongeschapene en één Onmetelijke.
Evenzo is de Vader almachtig, almachtig de Zoon, almachtig de Heilige Geest.
En toch zijn zij niet drie almachtigen, maar één Almachtige.
Zo is de Vader God, de Zoon God, en de Heilige Geest God.
En toch zijn zij niet drie Goden, maar één God.
Zo is de Vader Here, de Zoon Here en de Heilige Geest Here.
En toch zijn zij niet drie Heren, maar één Here.
Want evenzeer als wij door de christelijke waarheid genoodzaakt worden elke Persoon afzonderlijk als God en Here te belijden, worden wij door het algemeen geloof er van weerhouden te spreken van drie Goden of Heren.
De Vader is door niemand gemaakt of geschapen of voortgebracht.
De Zoon is door de Vader alleen, niet gemaakt of geschapen, maar voortgebracht.
De Heilige Geest is door de Vader en de Zoon niet gemaakt of geschapen of voortgebracht, maar Hij gaat van Hen uit.
Eén Vader dus, niet drie Vaders, één Zoon, niet drie Zonen, één Heilige geest, niet drie Heilige Geesten.
En in deze Drieëenheid is niets eerder of later, niets groter of kleiner, maar alle drie Personen zijn aan elkaar gelijk in eeuwigheid en in hoedanigheid.
Zodat in alles, zoals reeds gezegd is, de eenheid in de drieheid en de drieheid in de eenheid te aanbidden is.
Wie derhalve behouden wil worden, moet deze overtuiging over de Drieëenheid hebben.
Maar het is noodzakelijk voor zijn eeuwig behoud, dat hij ook de menswording van onze Here Jezus Christus oprecht gelooft.
Het ware geloof is dan, dat wij geloven en belijden, dat onze Here Jezus Christus, de Zoon van God, evenzeer God als mens is.
God is Hij, omdat Hij uit de natuur van de Vader vóór de tijden is voortgebracht; en mens is Hij, omdat Hij uit de natuur van zijn moeder ìn de tijd geboren is.
Ten volle God en ten volle mens, met een redelijke ziel en een menselijk lichaam,
gelijk aan de Vader naar zijn Godheid, minder dan de Vader naar zijn mensheid.
Hoewel Hij God is en mens, is Hij toch niet twee, maar één Christus.
Eén is Hij, echter niet doordat de Godheid is veranderd in mensheid, maar doordat Hij als God de mensheid heeft aangenomen.
Eén is Hij, volstrekt niet door een vermenging van naturen, maar door de eenheid van zijn Persoon.
Want zoals een redelijke ziel met het lichaam één mens is, zo is ook God en mens één Christus.
Die geleden heeft om ons behoud, is neergedaald in het rijk van de dood, op de derde dag opgestaan uit de doden,
opgevaren naar de hemel, en zit aan de rechterhand van de Vader, vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
En bij zijn komst moeten alle mensen wederopstaan met hun lichaam en rekenschap afleggen van hun eigen daden.
En die het goede gedaan hebben zullen in het eeuwige leven gaan, maar die het kwade gedaan hebben in het eeuwige vuur.
Dit is het algemeen geloof. Wie dit niet oprecht en standvastig gelooft, kan niet behouden worden.

Geloofsbelijdenis van Athanasius.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2014 20:16

https://www.youtube.com/watch?v=8J1GY23 ... ture=share

Ik weet eigenlijk niet of ik dit hier kan of moet plaatsen, want dit gaat over Rusland en heeft niet zozeer van doen met de Islam. Is dit goed Ineke? Anders haal ik het wel weg.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 aug 2014 20:22

Wilsophie

Is prima hoor. Marion had deze link op FB geplaatst, en heb het zoeven beluisterd.
Goeie uitleg over Gog en Magog.
Misschien is het nuttig om het ook te plaatsen op het topic over de crisis in de Oekraine?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 aug 2014 19:00

Vandaag kwam ik nog twee zinnen tegen, aan het einde van een pericoop, die het verschil tussen het christelijke en het islamitische godsbeeld treffend samenvatten.

Trinitarian theology asserts that love is ultimate because God is love, because he is three persons in undivided loving communion. By contrast, Islam asserts that Allah is powerfull and that his will is ultimate, before which submission (islam) is required.
    Robert Letham, The Holy Trinity, blz. 446

Voor degenen die het Engels niet zo machtig zijn, zal ik het trachten te vertalen:
    Trinitarische theologie stelt dat liefde fundamenteel is, omdat God liefde is, omdat Hij drie personen is in ongescheiden liefhebbende gemeenschap. Ter vergelijking, de Islam stelt dat Allah machtig is en dat zijn wil fundamenteel is, waarvoor onderwerping (islam) vereist is.

Ik begrijp het woord ultimate wel goed - mijn taalgevoel weet er wel raad mee en voelt de betekenis wel aan - maar worstel een beetje met de vraag: hoe geef je dat nou goed weer in het Nederlands? Ultimate, dat is: het uiteindelijke, het fundamentele grondprincipe, waar het om draait. Ik heb maar gekozen voor het woord: fundamenteel. Een vertaling die ik ook letterlijk kon terugvinden in het Grote Van Dale woordenboek Engels-Nederlands.

Het geeft meteen mooi aan, waaraan te denken valt bij een tekst als "God is liefde" (1 Johannes 4:8).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 11:09

'ISIS IN SYRIE GROEIT IN RECORDTEMPO'

ISIS groeit in Syrie in een recordtempo. Zeker 6000 nieuwe strijders hebben zich afgelopen maand bij ISIS in Syrie aangesloten.
Dat is de grootste uitbreiding tot nu toe in zo'n korte periode, zegt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.

BRON: M.TELEGRAAF.NL

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 20 aug 2014 11:12

ineke-kitty schreef:'ISIS IN SYRIE GROEIT IN RECORDTEMPO'

ISIS groeit in Syrie in een recordtempo. Zeker 6000 nieuwe strijders hebben zich afgelopen maand bij ISIS in Syrie aangesloten.
Dat is de grootste uitbreiding tot nu toe in zo'n korte periode, zegt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.

BRON: M.TELEGRAAF.NL

Grootmoefti: ISIS is grootste vijand islam

De Saudische grootmoefti Sheikh Abdul Aziz al-Sheikh beschouwt Islamitische Staat en al-Qaeda als „vijand nummer één” van de islam. De ideeën van het extremisme, radicalisme en terrorisme hebben niets van doen met de islam en hun aanhangers zijn de grootste vijanden van de moslims, stelde de hoogste geestelijk leider in Saudi-Arabië dinsdag in een verklaring.

Woensdag doneerde het Arabische land omgerekend ruim 75 miljoen euro aan het centrum van de Verenigde Naties dat met de strijd tegen het terrorisme is belast. „Het terrorisme is een kwaad dat met internationale inzet uit de wereld moet worden uitgeroeid”, aldus de Saudische ambassadeur bij de volkerenorganisatie.

Bron ; telegraaf van 20/8/2014

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 11:27

quote rotterdam: ".... radicalisme en terrorisme hebben niets van doen met de Islam" zegt een of andere sjeik.

ISIS "beroept" zich eveneens op de Islam als "rechtvaardiging" om radicaal te zijn, en hele volksstammen uit te roeien.
Het is dus volstrekt onzinnig de "goeie" kant van de Islam te belichten, want die bestaat helemaal niet. De Koran roept op tot geweld en uitroeiing van Joden en Christenen, en men blijft dit maar ontkennen door dergelijke "positieve" berichten te plaatsen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 20 aug 2014 11:41

ineke-kitty schreef:quote rotterdam: ".... radicalisme en terrorisme hebben niets van doen met de Islam" zegt een of andere sjeik.

ISIS "beroept" zich eveneens op de Islam als "rechtvaardiging" om radicaal te zijn, en hele volksstammen uit te roeien.
Het is dus volstrekt onzinnig de "goeie" kant van de Islam te belichten, want die bestaat helemaal niet. De Koran roept op tot geweld en uitroeiing van Joden en Christenen, en men blijft dit maar ontkennen door dergelijke "positieve" berichten te plaatsen.

Mevrouw Ineke-kitty introduceert een nieuwe norm op refoweb ;

Ben je het niet met iemand eens dan noem je zijn of haar berichten "onzinnig".

Triest ](*,)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 11:48

rotterdam

Weet je wat pas triest is? Als je jezelf zand in de ogen blijft strooien door dergelijke uitlatingen van een of andere sjeik, die gewoon staat te liegen.
Uiteindelijk steunen ze elkaar allemaal om een Islamitisch Kalifaat over de hele wereld uit te roepen.
Verbeeldt je maar niks, dat het "allemaal wel mee zal vallen".

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 12:50

ineke-kitty schreef:rotterdam

Weet je wat pas triest is? Als je jezelf zand in de ogen blijft strooien door dergelijke uitlatingen van een of andere sjeik, die gewoon staat te liegen.
Uiteindelijk steunen ze elkaar allemaal om een Islamitisch Kalifaat over de hele wereld uit te roepen.
Verbeeldt je maar niks, dat het "allemaal wel mee zal vallen".

Kun jij in het hart en in de gedachten van mensen kijken?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 20 aug 2014 13:02

Wilsophie schreef:https://www.youtube.com/watch?v=8J1GY23W8yk&feature=share

Ik weet eigenlijk niet of ik dit hier kan of moet plaatsen, want dit gaat over Rusland en heeft niet zozeer van doen met de Islam. Is dit goed Ineke? Anders haal ik het wel weg.

Ongefundeerde, onwetenschappelijke inlegkunde.
Moskou komt van Mesech en Tobolsk komt van Tubal #-o

Moskou komt van het Mongoolse woord 'Moshkha'.

Tobolsk is de hoofdstad van Siberië met 100.000 inwoners, gesticht in 1587 door de kozakken en vernoemd naar het oud Mongoolse "Ritsik Toera".

De Bijbel spreekt over de volken 'Mesech' en 'Tubal' en deze worden in een legende met de Russen gelijkgesteld. Deze namen slaan echter waarschijnlijk op volkeren/staten die in het oude Anatolië bestaan hebben. De Assyriërs noemden hen de 'Tabal' en de 'Musku', terwijl Herodotus schreef over 'Tiberanoi' en 'Moschoi'. Tabal was een neo-Hettitisch staatje onder de Luwiërs. Tiglath-Pileser I (1100 v.Chr.) sprak over het volk de Muska-a-ia. Dat de naam Moskou hier van afgeleid is, is zeer onwaarschijnlijk.

Doorheen de ganse geschiedenis zijn Gog en Magog het zinnebeeld geweest van de vijand. Afhankelijk van wie de toeschrijving deed hebben Gog en Magog over heel de wereld gewoond. Voor het christelijke westen waren de islamieten Gog en Magog en vice versa is het westen dat voor de islamieten.

Leuk om te weten ; Volgens een verhaal dat in 2007 door Dr. Thomas Römer, professor theologie van de Universiteit van Lausanne werd gepubliceerd in het tijdschrift van de universiteit “Allez savoir”, zou hij in de winter van 2003 een telefoontje hebben gekregen van President Jacques Chirac. Het ging erover wie Gog en Magog waren want president Chirac had van president Bush een telefoontje gekregen om hem ertoe te bewegen mee in de alliantie (de “coalition of the willing”) en de op til zijnde oorlog tegen Irak te stappen. Bush zou gezegd hebben dat Gog en Magog aan het werk waren in het Midden-Oosten en dat de Bijbelse profetieën zich aan het voltrekken waren. Een stomverbaasde Chirac die nog nooit van Gog of Magog had gehoord liet toen zijn medewerkers uitzoeken waar het in vredesnaam over kon gaan, vandaar het contact met Thomas Römer

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 13:08

Tja.... die Chirac kent zijn bijbel niet, dat moge duidelijk zijn.

Optimatus: nee, ik kan geen gedachten "lezen" noch "in harten kijken", echter kan ik WEL hun daden zien en constateren en hoe de Islam werkelijk in elkaar steekt. Dat zouden er meer moeten doen , i.p.v. deze valse/wrede godsdienst onder tafel te blijven vegen.
Maar goed, ik blijf maar waarschuwen, dat is het enige wat ik kan doen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 14:00

De moslims die ik in de kring van mijn collega's en vrienden mag begroeten, verkondigen toch een heel andere vorm van islam dan dat jij doet. Jij benadrukt allerlei wreedheden en gruwelen, iets wat ISIS met veel satanisch genoegen ten uitvoer brengt. Als je de geperverteerde versie van de islam bestrijdt, dan zal geen weldenkend mens je tegenhouden. Maar het is mijns inziens niet zo dat alleen deze geperverteerde versie van de islam DE islam is. Sterker nog, de islam bestaat niet. Er bestaan tig verschillende vormen en versies en interpretaties, net zoals dat in het christendom, het boeddhisme (Mortlach kan je daar meer over vertellen) en weet ik veel welke andere religie het geval is.

Nogmaals, de gepeverteerde vorm van de islam, die door de ISIS-barbaren wordt aangehangen, kun je gerust bestrijden. Daar zul je veel bondgenoten in vinden. Maar bewaar je ervoor ISIS en aanverwant menselijk schroot de eer te geven dat zij DE islam aanhangen en ten uitvoer brengen. Daarmee verlaag je je tot hun niveau en ik neem aan dat je daar - als gezellige vakantiegangster - toch eindeloos ver boven staat.

Terug naar “Archief”