Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jan 2011 19:27

liefje schreef:Whahahaaha...

Zo zei ik laatst tegen de oudste jij bent brutaal! zegt ze nee hoor ik ben Danique + achternaam. :mrgreen:

manlief zegt hier tegen juul vaak: je bent briljant, waarop zei dan zegt, nee, ben julia, ongeveer net zelfde.

wat vinden jullie van die kinder doralaptopjes enzo?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jan 2011 19:40

Afschaffen die handel!

Laat kinderen zichzelf met speelgoed vermaken in plaats van dat het speelgoed hen vermaakt!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 jan 2011 19:44

Uhm, een kind mag toch wel iets hebben dat geluidjes maakt en telt, etc.? Dat betekent toch niet meteen dat het vermaakt wordt in plaats van zichzelf vermaakt?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jan 2011 19:53

Geluidjes maken als het kind zelf ook iets doet ja... Wij hebben werkelijk de eerste drie jaar geen speelgoed met batterijen gehad. Toen kregen we een supermarkt van Duplo (leuk ding) waarbij de kassa bliept als je er een boodschap overheen haalt. Zo'n ding is toch wel leuk, maar je moet er mee spelen om er geluid uit te krijgen.

Ik weet niet precies wat het Dora laptopje kan, maar laat het kind lekker zelf het spelletje bedenken, in plaats van een spelletje spelen wat voorgeprogrammeerd is.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2011 19:59

ben het grotendeels met je eens TK,

maar de grooooootste wens van onze oudste is toch echt een laptop. Liefst een blauwe (echte laptop dus) maar dora was ook wel goed :lol:
heb nog niks beloofd want ik weet nog niet of ze er echt een krijgt, want ik denk dat hij tegenvalt, hij kan lang niet alles wat ze op mijn laptop doet (eigen fimpjes kijken en foto's van haar babytijd waar ze helemaal bij wegdroomt :lol: )

dus ons kind lijkt het geweldig te vinden, al weet ze niet eens wat dat ding doet :mrgreen:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 jan 2011 20:38

Ik heb er niets op tegen als kinderen zelf willen leren.
Mijn buurmeisje vroeg ook van alle letters wat het betekende en kon ookm et 3 jaar haar naam schrijven en wist ook dat de e van hema in haar naam en in de naam van papa zaten enz.
Maar dat werd niet gestimuleerd.

Daarbij: als je gaat pressen betekend het niet dat het altijd goed gaat.
Er zijn kinderen die in groep 2 veel kunnen lezen en schrijven en anderen nog niets.
Maar kind 1 kan later 'maar' gewoon VMBO'er worden terwijl kind 2 VWO'er wordt. Het zegt niet altijd iets.
Time flies when you have none!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jan 2011 21:01

Heb voor Ilona's verjaardag een laptopje gekocht, van Nijntje.
Afbeelding

Blijft ze misschien eens van mijn laptop af.. Ze wil namelijk vaak met Paint kleuren. :puh:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 jan 2011 21:14

Jullie kindjes mogen dus op/achter de pc? Michael mag best een filmpje kijken maar dan gaat hij uit hoor....Paint etc doet hij maar in het echt....
Toppunt van techniek in ons huis is een Brandweerman Sam-pop (van opa en oma gehad) die geluid maakt :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2011 21:19

nee, hier mag Jurian ook niet aan de laptop zitten. Dat is geen speelgoed. Hij mag heel af en toe 'zandsteel' (zandkasteel) kijken, maar zodra hij aan een knopje zit is het over en uit. Dat mag hier gewoon niet. dat ding kost niet niks. Hij kan het prima, pas had hij al flink wat aangeklikt met de muis, hij was helemaal trots. Maar toen zat het filmpje kijken er voor hem toch echt op ;)
Hij mag soms wel met mijn telefoon 'bellen'. Hij krijgt dat ding zelf van de toetsvergrendeling, en weet hoe hij de muziekjes moet zoeken, dan zet hj een liedje aan en gaat dansen. En dat vind ik dan wel weer zo lief, dat ik dat niet kan verbieden ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2011 21:23

nee ze mogen hier niet op mijn laptop. Heb soms een spelletje laten doen maar ze snappen het gewoon totaal niet. Wel mogen ze hun eigen foto's kijken met diavoorstelling en fimpjes van zichzelf die wij gemaakt hebben met wat muziek op de achtergrond en leuke overgangen. Vinden ze geweldig!
Maar hier ook iemand die dus gewoon de aan/uit knop induwt en dan heeeel trots kijkt... nu kan dat geen kwaad want dan sluit de laptop gewoon normaal af, maar het is wel frustrerend voor de ander die boos wordt omdat de laptop uit is en haar leuke foto's weg zijn :)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 jan 2011 21:29

Hier ook niet zelf achter de laptop. Soms wel even foto's kijken en toen ze ziek was een filmpje. Maar verder nooit.

@MissF: hier is de lady me soms te snel af. Pakt ze de telefoon op. (wel netjes met voor en achternaam) maar dan gaat ze 'kletsen' met de persoon die belt. Maakt niet uit wie het is. Daarom mag ze hem niet meer oppakken, alleen als ik het zeg -als ik weet wie belt- maar.... (slechte opvoeder) soms is ze me net voor :oops:

geluidspeelgoed: ze heeft een piano die geluid maakt en ook dierengeluiden kan. Die kan gelukkig ook zachtjes.
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 jan 2011 21:41

Sterretje schreef:maar.... (slechte opvoeder) soms is ze me net voor :oops:

Niet zo slecht als ik :mrgreen: Vanochtend waren we bij een peutergroepje, ik was aan het helpen met opruimen en ik dacht dat M lekker aan het spelen was. Wat ik niet wist, was dat hij in de wc aan het spelen was en tegen de tijd dat ik hem vond, lag er een wc rol in te zwemmen :oops:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 06 jan 2011 21:46

tjonge, het valt momenteel haast niet aan te lezen hier en in het zwangertopic

ik las jullie verhalen over zindelijkheid en kwam net voor het naar bed gaan op het idee om em ook maar eens (voor het eerst) op het potje te zetten. ze vond het helemaal interessant en er kwamen zowaar een paar druppels! :lol:
maar ik vind haar nu echt nog te jong voor echt zindelijkheidstraining, dus weet nu al van mezelf dat ik dat waarschijnlijk niet elke avond zal gaan doen...
en ik denk dat sophie ook gelijk heeft, je kan er dan een hele poos steeds mee bezig zijn, terwijl als ze er meer aan toe zijn het denk ik veel sneller gaat! maar dit zal zeker ook per kind verschillen.

hier ook een nijntje-laptop gekregen. staat op vanaf 3 jaar en is om woorden/cijfers te leren en geheugentraining :-k. het was heel lief bedoeld van de sint, maar die ligt voorlopig dus nog even op zolder..! ze pikt alles al zo snel op, dus hier wachten we nog maar eens mee..
ze vindt boekjes lezen helemaal geweldig, daar hangt ze hele verhalen bij op en duplo is momenteel ook favoriet, net als de houten puzzels. nou, voorlopig vind ik dat prima voor haar! ze heeft wel een loopauto met muziekjes, die vindt ze ook wel leuk. en dat vind ik ook niet zo'n probleem moet ik zeggen. daar kan ze ook haar fantasie wel in kwijt (dingen onder de klep doen, ermee rijden, de beer erop en duwen, enz.)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 jan 2011 23:17

Timon heeft voor zijn verjaardag zo'n kinderlaptop gekregen van een tante die hem nog had liggen van haar eigen kinderen. Hij is er he-le-maal gelukkig mee. Zodra ik mijn laptop pak komt hij stijf naast me zitten met zijn eigen laptop. Heel veel spelletjes zijn nog te moeilijk, maar inmiddels kent ie door dat ding wel de meeste letters al :mrgreen:

Timon geeft sinds vandaag trouwens zelf aan dat hij een plasje moet doen, we maken dus vorderingen met de zindelijkheidstraining =D>

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jan 2011 09:35

Ja hoor, Ilona mag wel op mn laptop. Maar dan alleen met Paint kleuren.
Toen het zulk slecht koud weer was, zat ze er elke dag wel ff achter. Nadruk op ff.
Geen probleem mee.

Maar goed, nu is het alleen maar in real life schilderen. Hele huis hangt onder de schilderijtjes. :D

Ik heb ook een telefoon, waar je oa leuke kleuterspelletjes op kan downloaden.
Daar mag ze ook mee spelen. Ik zie het probleem niet. Ze doet er erg netjes mee, en ze kan er goed mee overweg.

Haai, leuk dat je vorderingen ziet. :)

Terug naar “Archief”