Dan mag je mij toch eens vertellen hoe het komt dat jouw vloer niet vies is.
Nou moe
klinkt ietwat belerend
Wij dragen in huis ook bijna geen schoenen, altans ik doe ze gelijk uit als ik binnen kom en wij eten ook altijd zittend en niet lopend. Toch ligt er na elke maaltijd wel wat op de grond of er wordt een beker omgegooid en toch is 2x in de week dweilen geen overbodige luxe.
Na elke maaltijd haal ik de kruimeldief onder, langs en op de kinderstoel van dochterlief.
Als er een beker omgaat maak ik dat gelijk schoon met de vaatdoek en een sopje, ligt eraan wat het is.
Daarbij rent Hugo zomers regelmatig met zijn zandlaarzen in en uit. Ik kan hem 10 x vertellen dat hij zijn laarzen even uit moet doen, maar in zijn enthousiasme vergeet hij dat regelmatig. Hij ziet met de deuren op de tuin echt als een verlengde van het huis.
Goed, dat probleem ken ik nog niet omdat Lenthe nog niet buiten speelt, ze kan dat nog niet alleen en ik ga er in dit weer niet bijzitten. Als ze buiten is, is dat lopend met mij. In de zomer zal ik dit 'probleem' ook wel krijgen.
Tegels in de badkamer laat ik 2x in de maand schoonmaken, er zitten toch scheerresten, zeepresten etc op en ik vind dat niet schoon. Ramen aan de binnenkant doe ik regelmatig, Cato kruipt nu en zit veel met kleffe handjes aan de ramen en in de keuen zit het raam bij de gootsteen, dus ook snel viezigheid en spetters op de ramen.
De tegels in mijn badkamer glimmen altijd erg, scheren doen we onder stromend water (douche) en na elke douche beurt doen we met de trekker en een handdoek nadrogen, geen last van zeepresten of schimmel. Als ik dat niet doet dan heb ik zo zwarte randjes.
Kleding en wasgoed. De kinderen krijgen elke dag schone kleding aan. Hugo speelt veel buiten en Cato kruipt, als ze de kans krijgt, ook met een noodgang naar buiten. Beiden zijn ze gewoon vies aan het einde van de dag. Soms doe ik met hun broeken 2 dagen, maar langer echt niet. Mijn man moet dagelijks een pak aan, dus dat betekent elke dag een schoon overhemd ( 5-7 in de week), wit t-shirt etc. Meerdere malen in de week sportkleding die in de was zit, 1x per week bedden. Iedereen gaat elke dag onder de douche, hierdoor regelmatig schone handdoeken ( niet dagelijks) en de kids was ik 's morgens op de commode, dus ook weer schone washandjes. Drie keer strijken ( geen uren achter elkaar) is dan ook geen overbodige luxe
Dus daarom strijk
Rokjes, broekjes en jurkjes doe ik in de was als ze vies zijn. Mijn man doet natuurlijjk wel dagelijks zijn werkkleding in de was. Met gewone kleren doen we dat niet, dan verwas ik m'n kleren, ik vind dat zonde en niet nodig, behalve shirts en ondergoed natuurlijk! Maar mijn 'bovenkleding' was ik als het niet meer fris ruikt of vies is. Weer hetzelfde verhaal: Lenthe kruipt niet buiten en dus word het niet vies. Als we buiten lopen en ze valt dan is het idd gelijk vies, zeker met dit weer.
Verder gaan handdoeken hier ivm hygiene wel na 1 keer gebruik gelijk de was in. Dus hier ook veel handdoeken maar die hoef jeniet op te hangen en te strijken.
Verder hebben we een makkelijke vloer, ik denk wel dat het scheelt. Op een laminaatvloer zie je vaak alles vind ik. Zelf hebben we een houten vloer dubbel gerookt en toen ge-wite-washt. Het is dus een grijs achtige vloer met lichte en donkere houtnerven. Je ziet er heel weinig op.