Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2010 12:21

Daatje: je kunt ook kunststof nemen. Google maar eens. Je kunt er zelfs een eigen foto op laten maken, het is wel pittig aan de prijs !
Marnix: gordijnen gejat, hoe vaak ik dat niet gehoord heb ! Volgens mij allemaal smoezen.
Mijnders meubelen had vroeger ook van die geijkte smoezen, er was altijd een kast omgevallen !
Toevallig hadden wij verschillende buren die ook daar wat gekocht hadden, allemaal een omgevallen kast :-&
Er waren onlangs ook gordijnen en een rolgordijn gejat bij een andere grote keten.
Ik denk: gewoon niet geleverd en niet klaar.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 aug 2010 13:19

Maar natuurlijk, ze zijn aaaaaaaaaaaaallemaal totaal niet te vertrouwen :roll:
Natuurlijk worden er wel eens smoesjes opgehangen, maar lang niet altijd.
Je mag best eens gewoon wat vertrouwen in mensen hebben hoor.
Ik zal niet helemaal uit gaan leggen hoe het is gelopen, maar ik geloof wel dat het klopt hoor.
En ze hebben het ook nog eens heel netjes opgelost allemaal.

Mijn broer heeft trouwens een tijd bij een bedrijf gewerkt die ook gordijnen en tapijten etc. bestelden.
Het kwam regelmatig voor dat er ineens een rol ontbrak, terwijl ze konden herleiden dat het wel was geleverd.
Er wordt gewoon wel eens wat gejat. Klaar.
Sorry, maar ik kan niet zo tegen dat wantrouwige gedoe altijd t.o.v. alles en iedereen.
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2010 14:40

Nou zeg :-&
Het zou best zo kunnen zijn, maar "toevallig" hoorde ik dit meerdere malen.
Ik zeg dus niet aaaaaaallllemaal niet te vertrouwen, maar SOMS.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 aug 2010 14:48

schelpje3 schreef:Nou zeg :-&
Het zou best zo kunnen zijn, maar "toevallig" hoorde ik dit meerdere malen.
Ik zeg dus niet aaaaaaallllemaal niet te vertrouwen, maar SOMS.

Dit stuk kwam toch wat anders over:

gordijnen gejat, hoe vaak ik dat niet gehoord heb ! Volgens mij allemaal smoezen.
Mijnders meubelen had vroeger ook van die geijkte smoezen, er was altijd een kast omgevallen !
Toevallig hadden wij verschillende buren die ook daar wat gekocht hadden, allemaal een omgevallen kast
Er waren onlangs ook gordijnen en een rolgordijn gejat bij een andere grote keten.
Ik denk: gewoon niet geleverd en niet klaar.
pobody's nerfect

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 06 aug 2010 16:34

Marnix schreef:Nou, bij deze even een eerste foto uit ons huis, met de nieuwe gordijnen die er eindelijk (nadat ze een keer onderweg naar de Roobol gejat zijn enzo :D )

Afbeelding

Afbeelding

Mooooi! =D>
PaSaP Hoogh!!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2010 16:41

Jo'tje: Zoals je wellicht weet is Mijnders al wat jaartjes failliet.
Ik las elders ook over gordijnen die niet opgehangen konden worden om dezelfde reden.
Heb zelf ervaringen bij Roobol EN Mijnders.
En ook ervaringen bij anderen, daar hebben wij dit gelukkig nooit.
Dus niet ALLEMAAL, er zijn zoveel winkel(ketens) die gordijnen naaien.
Maar het irriteert mij als ik dezelfde smoezen hoor, vind ik "toevallig".
Achter de schermen hoor je nl andere verhalen !
Enne, vertrouwen, hebben wij, maar het is helaas ALWEER beschaamd (keuken)

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 06 aug 2010 19:49

Marnix schreef:Nou, bij deze even een eerste foto uit ons huis, met de nieuwe gordijnen die er eindelijk (nadat ze een keer onderweg naar de Roobol gejat zijn enzo :D )

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er sjiek uit!
Kben zeer benieuwd naar de rest, hebben jullie ook een donkere muur, of juist alles licht?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 aug 2010 21:35

Marnix en Jo'tje: het ziet er inderdaad chique uit bij jullie, mooi hoor!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 aug 2010 21:37

*Annet* schreef:Heeft iemand ervaring met een houtkachel op de cv aansluiten? In het kindertopic zat ik me al te beklagen over de kou hier in huis. Nu zagen we op internet iets over een houtkachel op het bestaande cv netwerk aan te sluiten.

23 december heb ik dit gepost.

En nu is het zover. We hebben de kachel in huis, geïnstalleerd en hij doet het goed.

het is een flinke investering maar we hebben het er voor over. De kachel staat in de keuken:
Afbeelding

In de kachel zit een reservoir met daarin water.

Onder de keuken hebben we een kelder, waarin dit systeem is gemaakt dat er voor zorgt dat de verwarming warm wordt:
Afbeelding

Er staan diverse meters op. Als het water 65 graden is, wordt het automatisch de cv ingepompt. De pomp heeft 3 snelheden voor de snelheid waarmee het water door de leidingen wordt doorgepompt. Als het electra uitvalt (wat nogal es gebeurd hier) gaat er automatisch een klep open zodat er koud water in het systeem komt die dan de kachel koelt en het te hete water gaat dan de afvoer in. Er zit ook nog een veiligheid in bij 97 graden zodat het water dan nog sneller weg kan stromen. Als het water uitvalt is er geen probleem. Als het water uitvalt en de stroom dan moet er een zak zand in de kachel.
ja, dat is mijn mening dan he.....

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 aug 2010 21:48

Mooi systeem!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 06 aug 2010 21:54

Mooi systeem annet.
Mooi stukje van jullie inrichting en mooie gordijnen Marnix en Jo-tje

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2010 23:39

toppie schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er sjiek uit!
Kben zeer benieuwd naar de rest, hebben jullie ook een donkere muur, of juist alles licht?

LeChat schreef:Marnix en Jo'tje: het ziet er inderdaad chique uit bij jullie, mooi hoor!

Haha, grappig. Tja, als je in het Gooi woont moet je wel om er bij te horen he :D Even zonder gein, het is wel moderner geworden dan we van tevoren dachten... omdat we alles stukje bij beetje doen. Van tevoren hadden we nog wel wat meer kleur in ons hoofd enzo, wat minder modern... maar ja, we kozen een bank uit die we leuk vonden, later meubels.... en een oranje muur ging niet door. En het totaalplaatje is dan toch anders dan we in ons hoofd hadden... nou ja, totaalplaatje, het is nog niet af. Morgen dressoir in elkaar zetten en dan staan alle meubels. Maar goed, er moeten nog wel wat kleurrijke details in komen... accessoires, schilderijtjes enzo... daarmee willen we nog wel wat speels en wat kleur er in aanbrengen.

Maar goed, chique is het hier ook weer niet, het zijn best stoere gordijnen, ik zal binnenkort wel eens een paar foto's schieten voor een impressie, als je het een beetje in zijn geheel zietis chique denk ik niet het juiste woord :)

Toppie, we hebben een lichtblauwe muur (stuk muur plus bovenkant schouw) en onderkant schouw is dan wat minder licht blauw.rest van de muren zijn wit (met een heel klein tikje oranje, maar dat zie je niet als je dat niet weet :D )
Laatst gewijzigd door Marnix op 07 aug 2010 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2010 07:21

@Marnix, dat ziet er mooi uit, mooie gordijnen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 aug 2010 18:22

Mooi systeem Annet! In ons volgende huis wil ik ook graag een houtkachel, maar ik denk dat dat dan een 'gewone' wordt. Boven stoken wij nooit, en ik verwacht dat we de woonkamer grotendeels wel kunnen verwarmen met een gewone houtkachel.

Maar goed, eerst nog maar eens afwachten of de koop van dat huis wel doorgaat..

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 aug 2010 09:59

Chique, haha :D Nee hoor, dat valt best mee inderdaad.
Als het af is kunnen we wat andere foto's plaatsen voor een beter beeld.
Misschien ook een keer met een ander toestel maken, deze zijn gemaakt met mobiel.
Ondanks dat het er allemaal redelijk zwart/wit/rvs uitziet valt dat eigenlijk wel mee.
De vloer is stoer, de bank ook vrij grof, de muur is dus lichtblauw met nog wat stukjes donkerder blauw, en de meubels zijn ook vrij 'grof'.

Het dressoir staat dus sinds zaterdag. Alleen twee inlegplankjes zijn te groot :o Echt stom. En het is 100 keer uitgemeten, het kan niet aan ons bouwsel liggen, dus daar kunnen we nog mee terug :( Maar goed, dat zie je aan de buitenkant niet.
Nu de wandplanken nog ophangen en een kastdeur repareren, dan is de woonkamer echt af.

Ik heb trouwens de zaterdag doorgebracht in het wc-hokje. Plafond en muren geverfd. Vreselijk zeg haha, stond ik daar met m'n hoofd en een bak verf in zo'n benauwd hok naast een gloeilamp!
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”