gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2008 17:00

Tja, dat ligt er idd aan wat je fijner vindt. Ik hou totaal niet van vakantie, ik ga het liefst helemaal niet. Laat mij maar lekker genieten van en in mijn huis en op mijn balkon. Dat kan elke dag, vakantie niet
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mar 2008 17:04

Nou, vakanties zijn ik en mijn man echt helemaal dol op. We hebben er zoveel leuke herinneringen aan, zoveel lol gehad... ahhh heb echt zin om naar Schiphol te gaan en zomaar ergens heen te vliegen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 mar 2008 18:50

overal ligt bloem, hij moet vooral uit de keuken blijven en Sarah daarvandaan houden :wink: Maar koekjes proeven is heerlijk hoor :mrgreen:

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 15 mar 2008 19:55

Galateia schreef:Nou, vakanties zijn ik en mijn man echt helemaal dol op. We hebben er zoveel leuke herinneringen aan, zoveel lol gehad... ahhh heb echt zin om naar Schiphol te gaan en zomaar ergens heen te vliegen :mrgreen:

Precies, daar kan ik helemaal in meegaan :wink: Ik ben ooit eens met een vriend op de bonnefooi naar schiphol gegaan en aan de dame achter de desk van de lastminutes gevraagd, wat heeft u nog vrij :mrgreen:

Heerlijk was dat!
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 mar 2008 21:40

Hoe goedkoop is dat nu eigenlijk, lastminutes op het vliegveld zelf boeken?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 15 mar 2008 22:55

Eigenlijk hoort deze discussie bij financiën, tenzij jullie je strijkgoed meenemen op vakantie. :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mar 2008 23:05

Aragorn schreef:Hoe goedkoop is dat nu eigenlijk, lastminutes op het vliegveld zelf boeken?

Ja, dat vraag ik me dus ook af! Lijkt me namelijk wel iets om eens te doen. Ik heb de afgelopen jaren toch al mijn inentingen verzameld, dus kan overal heen 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 mar 2008 02:26

Galateia schreef:
Aragorn schreef:Hoe goedkoop is dat nu eigenlijk, lastminutes op het vliegveld zelf boeken?

Ja, dat vraag ik me dus ook af! Lijkt me namelijk wel iets om eens te doen. Ik heb de afgelopen jaren toch al mijn inentingen verzameld, dus kan overal heen 8)

Precies dat heb ik inmiddels ook. Maar de prijs verschilt enorm. Ik weet niet meer hoeveel ik er toen voor betaalde. Maar het is wel lachen, zo met je tas naar schiphol en vragen waar er nog een plekje vrij is. Je betaalt vaak nog minder als bij een normale lastminute. Maar goed, je kunt natuurlijk niet kiezen waar je heen wilt.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 mar 2008 13:44

Flappie schreef:
Galateia schreef:

Precies dat heb ik inmiddels ook. Maar de prijs verschilt enorm. Ik weet niet meer hoeveel ik er toen voor betaalde. Maar het is wel lachen, zo met je tas naar schiphol en vragen waar er nog een plekje vrij is. Je betaalt vaak nog minder als bij een normale lastminute. Maar goed, je kunt natuurlijk niet kiezen waar je heen wilt.

en waar kwam je uit?

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 16 mar 2008 15:50

Vorig jaar hebben we voor het eerst sinds we kinderen hebben (want toen mijn man en ik nog met zijn 2-en waren deden we het vaker) gewoon in de zomervakantie 3 weken vastgezet en dan gaan we gewoon weg... Vorig jaar hebben we via internet 10 dagen van te voren geboekt met de bus naar Spanje Malgrat de Mar voor 2000 euro volpension met zijn 4-en in een hotel op een familiekamer en veel annimatie voor de kinderen de hele dag door, incl. zwembad, met alleen een weg oversteken en zaten we op het strand.. Het enige wat mindere we zaten op 3 hoog boven een behoorlijk lawaaierig Nederlands straatje vol cafe's, discotheek enz. en gingen we 's avonds gewoon op ons balkonnetje zitten kijken naar wat er beneden allemaal te doen was en we werden vaak wakker van mensen die dronken waren dus we zeiden al lachend tegen elkaar: de t.v. missen we hier niet: het is hier gewoon live...!! :D Aankomende zomer doen we weer hetzelfde als vorig jaar. Als de kinderen wat groter zijn lijkt me inderdaad een leuk idee naar Schiphol te gaan voor een last-minute voor diezelfde dag! :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2008 05:11

Al sinds we in ons huis wonen stinkt de gootsteen soms zo. Dan gooi ik er weer een berg keukenontstopper door, en gaat het wel weer.
Maar gister kwam mn man erachter dat het ding ook nog eens verstopt raakte. Dus ik het hele putje opengeschroefd, brrr, wat een rotzooi komt daaruit zeg. En een stank.
Bah. Maar alles is weer schoon. Inclusief het gootsteenkastje. Die stond natuurlijk blank, omdat ik de kraan opendraaide terwijl ik net die buizen los had geschroefd ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 mar 2008 15:51

ja hierzo dezelfde ervaring!! Toen we spul hadden gekregen van de buurman kwam de hele boel omhoog zetten :? we hebben 3x een nieuwe afvoerpijp er onder moeten zetten omdat alles maar bleef lekken :?
nu hebben we m vastgelijmd dus als ie nu verstopt zit kost het veel moeite om m er af te krijgen :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 17 mar 2008 17:19

De afvoer van de gootsteen maak ik regelmatig schoon,
1 a 2 maal per jaar. Er blijft in de zwanehals rommel achter,
die een onaangename reuk kan geven.
Dus enkele malen schroef ik het dekseltje in de wasbak los,
leg een dweil onder de hals, en trek het geheel eruit, om dan
in de douche schoon te maken. Met een speciaal borsteltje.

Ook de afvoer van de wasbakken, waar een bakje onder zit, die
eraf gedraaid kan worden, maak ik regelmatig schoon.
Evenals het afvoerputje in de douche.

Regelmatig goed doorspoelen met heet water helpt ook enigzins.
Er zijn ook wel reinigingsmiddelen voor, maar soms zit er een harde
laag in, die ook daarmee niet verdwijnt.
Laatst gewijzigd door Rolf op 17 mar 2008 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2008 17:53

Hm, ik ben dan wel zo lomp om er Muscle in te gooien... :oops:

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 mar 2008 18:09

MissF schreef:Al sinds we in ons huis wonen stinkt de gootsteen soms zo. Dan gooi ik er weer een berg keukenontstopper door, en gaat het wel weer.
Maar gister kwam mn man erachter dat het ding ook nog eens verstopt raakte. Dus ik het hele putje opengeschroefd, brrr, wat een rotzooi komt daaruit zeg. En een stank.

Slechte beluchting en/of een slecht werkende stankafsluiter. Of is het probleem nu over?

Bah. Maar alles is weer schoon. Inclusief het gootsteenkastje. Die stond natuurlijk blank, omdat ik de kraan opendraaide terwijl ik net die buizen los had geschroefd ;)

Ben je blond? :mrgreen:

Terug naar “Archief”