het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Evelien » 24 apr 2011 07:08

Het lijkt me enorm lastig wat te doen bij bijten. Ik kan je er niet bij helpen. Sterkte met een beslissing nemen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 apr 2011 18:08

trijntjejohanna schreef:iemand nog tips? ? Manoël heeft al 6 tanden.. en de laatste dagen vindt hij het erg leuk om die te gebruiken tijdens het voeden ](*,) ](*,) als dat zo doorgaat, ga ik stoppen met de bv, hoe jammer ik het ook vind, maar dat bijten doet echt enooooorm zeer... als hij bijt leg ik em weg en zeg nee.. maar het enige wat hij dan doet is lachen :roll: :roll: wat kan je er nog meer aan doen zodat het stopt ?

Herkenbaar probleem, hier flink laten schrikken dmv echt boos doen en acuut op de grond zetten en zelf ff weglopen.
Misschien heb je hier iets aan. http://www.lalecheleague.nl/Dossier-Borstweigeren/Als-je-baby-bijt.html

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 apr 2011 10:13

Ik weet niet of ik er helemaal mee eens ben maar mijn vriendin heeft haar zoontje (6mnd+) een keer goed in de wang geknepen en echt boos gekeken (ze is eigenlijk tegen slaan enz..)
Maar het was daarna wel helemaal over.
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2011 10:19

Van dat laatste heb ik ook wel eens gehoord dat dat hielp.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 apr 2011 15:42

@TJ: Onze oudste dochter heeft het ook een tijdje gedaan; ik heb er alles tegen geprobeerd en niets hielp. Tot iemand me de tip gaf om, als ze het weer deed, haar hoofdje tegen mijn borst te 'duwen'. Ze krijgt dan even geen lucht, schrikt en laat los. Dat heb ik 2x gedaan en erna was het helemaal over. De jongste bijt af en toe ook een periode, maar als ik deze methode toepas, stopt ze er onmiddellijk mee.

@AG: De jongens dronken hier min. 10 voedingen per 24 uur en dan 5 a 10 minuten per voeding; de jongste 2 (meiden) hebben/hadden ruim 2x zo lang nodig: 20 minuten per voeding, maar zij hadden max. 8 voedingen per 24 uur. Daar zit dus behoorlijk wat verschil tussen en ze groei(d)en allemaal als kool!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 01 mei 2011 20:07

Pff, ik vind borstvoeding geven best slopend nu. kBen wat grieperig en verkouden en heb het gevoel dat het veel langer duurt dan normaal. Alsof al m'n energie verdeeld moet worden tussen 'beter worden' en de BV. Herkent iemand dit. Heb hierdoor ook een paar dagen weinig productie gehad, wat nogal vermoeiend was, waardoor J. nog vaker kwam (had natuurlijk honger). KMoet zeggen dat helpt ook niet mee aan het herstellen.
kVroeg me af of anderen die ervaring ook hebben.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 mei 2011 20:31

Geen ervaring mee.. sterkte!

Ik vind t zelfs slopend, zonder ziek te zijn.
Volgens mij is er hier om de dag een regeldag. Pfff...
Heb t gevoel dat ik alleen maar aan t voeden ben geweest, de afgelopen 2 weken.
Gelukkig is mijn man vrij, want ik heb gewoon amper tijd voor wat anders.

Aanleggen gaat trouwens wel goed, sinds een week. :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 mei 2011 20:37

Ja dat herken ik wel een beetje, alhoewel je het nooit zeker weet want regeldagen heb je toch wel, ook als je niet ziek bent. Het is wel extra belangrijk om nu borstvoeding te geven omdat je de antistoffen die je voor je griep/verkoudheid aanmaakt nu aan je kindje doorgeeft en zo bescherm je zijn ziekzijn of help je hem ook herstellen.
Heb er ook erg in dat je lichaam echt nog verzwakt is door je zwangerschap/bevalling/keizersnede (was jij dat? :oops: ) en dat je daarom ook vaker ziek kunt zijn en dat het ziekzijn ook wat langer kan duren door je verminderde weerstand.

Sterkte met opknappen! Ziekzijn en kinderen vind ik niet zo goed samengaan over het algemeen........ :wink:

AG, zou jij er geen baat bij hebben om een lactatiekundige om advies te vragen? Je kunt informeren bij je kraamcentrum of zij nog een bepaalde regeling hebben voor na de kraamtijd. Anders kun je op de site van la leche league kijken voor een lactatiekundige bij jou in de buurt die je even kan bellen. Wie weet heeft zij wel heel praktische tips voor je of kan ze je gerust stellen/zekerheid geven.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 02 mei 2011 06:24

Maar ze drinkt goed, groeit goed,
ga toch geen 60 euro per tel. consult betalen omdat ze zovaak wilt drinken?

Wil liever ervaringsverhalen horen van andere moeders.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 mei 2011 06:30

AikonGirl schreef:Maar ze drinkt goed, groeit goed,
ga toch geen 60 euro per tel. consult betalen omdat ze zovaak wilt drinken?

Wil liever ervaringsverhalen horen van andere moeders.

heb geen ervaring, ik gaf gewoon. Ook al kwamen ze om de anderhalf uur. Vond het met marijn wel veel lastiger dan met julia, toen had ik er immers heel de dag de tijd ervoor.

Is er niet een lactatiekundige bij jullie consultatiebureau?

EM.: Heeel herkenb aar. Ik ben wat ziek geweest met de borstvoedingsperiode van Marijn. Het was verschirkkelijk. Rust, RUst, en nog eens rust is het enige wat hier werkte. Veel, heel veel slapen. Alleenw as dat bij marijn lastig omdat hij altijd in de weer was.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mei 2011 07:45

ik voedde wanneer ze wilden.. keek niet eens op de klok! soms was het wel erg vaak, maar ik liet mezelf niet gek maken door steeds de tijd maar bij te houden!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mei 2011 07:46

Em. schreef:Pff, ik vind borstvoeding geven best slopend nu. kBen wat grieperig en verkouden en heb het gevoel dat het veel langer duurt dan normaal. Alsof al m'n energie verdeeld moet worden tussen 'beter worden' en de BV. Herkent iemand dit. Heb hierdoor ook een paar dagen weinig productie gehad, wat nogal vermoeiend was, waardoor J. nog vaker kwam (had natuurlijk honger). KMoet zeggen dat helpt ook niet mee aan het herstellen.
kVroeg me af of anderen die ervaring ook hebben.
ja dat is slopend he.. ik heb een week de griep gehad.. koorts boven de 40.. en dan was het soms best moeilijk om je er ook nog toe te zetten om borstvoeding te geven af en toe

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 mei 2011 07:50

Ik had er ook moeite mee om mij compleet aan het voeden over te geven en wilde ook strak vast houden aan de tijd. Het gevoel dat je lichaam in dienst staat van het kind, vond ik erg vermoeiend.

Ik zit momenteel erg in dubio of ik wel bv zal geven, heb de indruk dat het de laatste keer mn herstel naar de bevalling behoorlijk in de weg heeft gestaan. Dochterlief huilde dag en nacht ( ook niet zo bevordelijk voor het herstel) en ik had de eerste 5 weken spruw, 3x borstontsteking en 2x buikgriep. Het heeft echt een tijd geduurd voordat ik weer op de been was. Ik griezel nog als ik aan de bv periode denk. Aan de andere kant schijnt het wel beter te zijn, dus wat kies ik.....mijn eigen belang of van het kind.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 02 mei 2011 09:18

@ AG: fijn dat het aanleggen goed gaat. De eerste weken had ik ook sterk het gevoel dat ik niets anders deed dan voeden. Daarna ging het gelukkig beter, doordat hij sneller ging drinken (en ik dus minder tijd bezig was met voeden). Dat is wel prettig. KVoed nu zo'n beetje elke 3 uur, soms zit er wat langer tussen. kLaat het meestal van hem afhangen, behalve als het in mijn planning beter uitkomt om wat eerder te voeden. Eigenlijk gaat dat wel goed.

@ Ajl: lastige keuze. Met jouw ervaringen met bv kan ik me voorstellen dat je het niet goed weet. Hier nog geen borstontsteking en spruw gehad. En ook geen baby die continu huilt. Dat lijkt me wel moeilijk. Sterkte met beslissen!

Hier gaat het vandaag ook iets beter. Vandaag maar niet teveel doen, want morgen moet ik weer beginnen met werken....pfff dat zal wennen zijn na 5 maanden thuis zitten. Maar gelukkig is mijn agenda niet te vol geboekt, alleen een vergadering en een intake smiddags en als ik me zo voel als nu houden we dat nog even zo....Gelukkig heb ik daar zelf wel invloed op en kan ik dat ook wel aangeven. Heb er ook wel een beetje zin in, alleen zou het fijn zijn als mijn verkoudheid over was. Ben benieuwd hoe het gaat lopen met kolven etc.

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 02 mei 2011 09:24

@AG: Misschien kun je wat met het forum op de site van Borstvoeding Natuurlijk, daar kom je vaak ook al een heel eind mee, zonder dat je een consult hoeft te betalen :wink:

Terug naar “Archief”