Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 apr 2007 18:16

Volgens mij zit jij niet in Zierikzee, of wel? :P :wink:

Er is niet zoveel gedaan, alleen schoongespoeld en een stukje vlies bij de slijmbeurs weggehaald, en verder is wel geconstateerd dat ik verweekt kraakbeen heb, maar dat moet vanzelf 'genezen'.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 apr 2007 18:22

ik moet binnenkort een klinische les geven over het voorkomen van heupluxaties na een totale heup prothese.

Nu weet ik alleen ff niet meer hoe een klinische les in elkaar zit enzo. Wie heeft tips?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2007 19:52

ik ben nu aan het werk in de thuis zorg. En het is ontzettend rustig.
Ik zat net bij een client te praten die mevrouw is ernstig ziek ze heeft leukemie en weet dit zelf niet!!
Ze heeft zelf heel goed door dat het niet goed gaat want is vel over been is super moe enz.
Ik heb er zelf heel veel moeite mee dat zei niet weet wat ze heeft.
Hoe gaan jullie daar mee om?? en hebben jullie dit al eens meegemaakt.

MAar het is weer helemaal geweldig om weer bij mijn vertrouwde mensen te werken. Een hele lieve vrouw ging gelijk der dochter bellen toen ik binnen kwam weer je wie hier is NIESKE!!! begon ze te huilen!!!
zulke dingen maken je werk zo geweldig leuk! en dankbaar!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2007 22:34

Pff, ik denk dat ik dan maar naar de ouderenzorg overstap.
Ik ben gister en vandaag weer meerdere malen dood gewenst. Tjonge, en ik zei toch echt alleen maar 'nee' op iets wat echt niet mocht ;)

Het is som wel heftig, zo verrot gescholden te worden, maar het is ook wel tof om te zien hoe snel ik dat kan relativeren en hoe stemmingen van jongeren om kunnen slaan. Even later ben ik weer de geweldigste groepsleiding die er rondloopt.
Ze zijn erg leuk, die gasten, maar ook erg moeilijk ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2007 07:36

Het klinkt misschien vreemd, maar dat uitschelden went op een gegeven moment en dan doet het je echt niets meer. Je haalt je schouders op en loopt door.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 13 apr 2007 13:09

Gerdien B. schreef:Het klinkt misschien vreemd, maar dat uitschelden went op een gegeven moment en dan doet het je echt niets meer. Je haalt je schouders op en loopt door.

Precies.

Neem het niet al te serieus, ook al lijkt het wel zo bedoelt.
negeren is de beste manier om het af te kappen :wink:
- Home is in my head -

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 apr 2007 15:46

froske schreef:
Gerdien B. schreef:Het klinkt misschien vreemd, maar dat uitschelden went op een gegeven moment en dan doet het je echt niets meer. Je haalt je schouders op en loopt door.

Precies.

Neem het niet al te serieus, ook al lijkt het wel zo bedoelt.
negeren is de beste manier om het af te kappen :wink:

I know ;) Maar dat is het erge, dat het gewoon wordt. Dat wil ik dus absoluut niet.
Wij (ik) sturen jongeren die schelden meteen naar boven voor tien minuten minimaal. Maar als je zoiets gewoon gaat vinden, dan doe je dat niet zo snel meer. Ze moeten gewoon leren dat zoiets niet mag en kan. Dat het absoluut niet normaal is, want dat lijkt soms wel een beetje zo te worden. 'Oh, zij schelt weer, laat haar maar even'. Welnee, het kind is 16, kan prima nadenken, heeft prima verstand. Hup, naar boven, naar je kamer.

Wel grappig, een meisje kwam naar me toe:' Femke, jij bent hier nog strenger dan de andere groepsleiding.'
Yeah, dan ben ik geslaagd voor mn opleiding ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 13 apr 2007 15:54

Als het nog helpt, moet je het zeker doen :wink:

Dacht even dat het ook niet meer af te leren was, maar dat is het dus duidelijk wel...
Zelf werk ik in de psychiatrie. Daar wordt ook vaak gescholden, maar daar helpt het bij de meeste niet als je erop in gaat.
Heeft eerder een averechts effect :wink:
- Home is in my head -

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2007 16:02

Als er gescholden word daar gaan we daar wel zeker op in. Alleen bij een ieder weer anders. Wij zijn veel meer op de individuele toenadering. Wij hebben ook totaal geen groeps gebeuren dat scheelt waarschijnlijk ook.

Het wennen is voor mezelf. Dat ik me omdraai en het mij echt verder niets meer doet. Dat zegt niet dat je er niets mee doet naar de zorgvrager toe.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 apr 2007 17:31

Dit is nog is een relaxte dienst. Ik sta 1 op 1 vanavond.
De bewoonster woont ook nog is op een kamer achterslot en komt op vaste momenten onder begeleidning van haar kamer.
Dat is dus zeer relaxed en kan ik weer wat werk op de computer e.d. doen en natuurlijk zoals nu ff pauze houden :mrgreen:

Laughy

Berichtdoor Laughy » 18 apr 2007 22:30

het went inderdaad maar das ook wel weer lastig, want ik moet er wel wat mee doen (ligt er ook aan in welke mate het is).
ik loop stage bij jongeren met gedragsproblemen, en wordt daar ook regelmatig uitgescholden. ik trek me dat niet persoonlijk aan, maar je kan er ook te nonchalant in worden. laatst werd me nog toegeschreeuwd: val dood en rot in de hel. opzich doet dat niet heel veel met mij, maar ik moet toch even flink boos worden op zo'n iemand, aangezien dit onacceptabel gedrag is!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 apr 2007 22:45

Dat is ook onacceptabel, maar als jij je het aan blijft trekken, dan ga je onder je werk door. Je moet niet gaan acepteren dat het normaal is maar wel accepteren dat het op je werk gebeurd.

Ik ben vanavond nog boos op iemand geworden die aan het schelden was. Het schelden laat mij koud, maar ik moet hem wel corrigeren al was het alleen al omdat dat volgens de begeleidingsafspraken zo is.
Zo kan het ook voorkomen dat ik niets zeg als iemand de gvd vloek er uit gooit. Zodra ik dat wel doe gaat hij namelijk 3x zo hard door. Het ligt er dus ook totaal aan wie je voor je hebt. Je reageerd naar begeleidingsafspraken en als het goed is niet naar wat jou maatstaven zijn. (tot op zekere hoogte ;) )

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 19 apr 2007 09:57

Hallo mensen

Ik ben nog niet zo lang hier op refoweb. Maar zag deze topic en dacht he dat is wat voor mij. zit namelijk ook in de zorg. Werk in een verpleeghuis op een pg afdeling al verzorgende IG. Werk daar nog maar sinds een jaar. Heb hiervoor in een verzorgingshuis gewerkt. Dit was ook een hele goede en leuke tijd. Doordat ik getrouwd ben moest ik van werk veranderen. Heb toen eerst een poos in de zelfde stichting in het verzorgingshuis gewerkt maar dit was niet te vergelijken met waar ik gewerkt heb. Dus ben ik overgestapt. heb het reuze naar me zin. Maar bij ons zijn er bewoners die erg agressief zijn en kan je zomaar ineens een klap of iets krijgen zonder dat je wat heb gedaan. Herkennen jullie dit ook?

groeten Kraai
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Maaike

Berichtdoor Maaike » 19 apr 2007 10:02

Kga maandag stage lopen in een verpleeghuis in Emmeloord...kvind het best spannend..

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 19 apr 2007 10:05

ja dat kan ik begrijpen. Welke afdeling ga je stage lopen? Als het pg is let dan vooral bij mensen die niet meer kunnen praten op hun gezichtsuitdrukking hier kun je veel uit opmaken.
nou suc6 ermee horen wel hoe je het vind.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Terug naar “Archief”