Optimatus schreef:jacobH schreef:lees het doopformulier eens. Daar kan je een hoop uithalen.
Is het verstandig een formulier erbij te halen? Ik haal de informatie liever uit de Bijbel zelf.
wij praten hier toch ook met elkaar. Het formulier kan iemand leiden en vertroosten.
In dit specifieke geval wees ik hem op dit formulier wat volledig bijbels is gefundeerd.
Waarnemer,
Ik ben niet boos hoor. Maar het is niet zo leuk om voor remonstrant te worden uitgemaakt. Op dit forum lijkt iedereen door te slaan. Of berusten en afwachten in de verkiezing en de verantwoordelijkheid daardoor uit te schakelen. Of men verwerpt de verkiezing en meent het met doe het zelven wel te kunnen.
Daarom probeer ik in dit topic slechts tegen gas te geven naar beide kanten.
Ik vind dat aan beide kanten te veel God de wet wordt voorgeschreven. Men is meer bezig om zich te bezinnen hoe God er over denkt dan dat we ons werkelijk proberen te bekeren.
verder de tekst uit matheus is niet direct herleidbaar tot de uitverkiezing. Toch is de vraag van een diepere betekenis. De dicipelen vragen dit aan Jezus. Zonder twijfelen geloven ze dus dat Jezus dit weet. En terrecht natuurlijk. Nu als Jezus dit weet is dit herleidbaar tot de uitverkiezing. Blijkbaar zijn de dicipelen er nogal benieuwd naar.
aragon,
noem het dan een vrije wil tot het kiezen van het kwaade.
ik zal de tekst uit Rom 3 maar niet meer in zijn geheel opnoemen. Je kent hem waarschijnlijk nu wel uit je hoofd

Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.