Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 07 jun 2004 23:06

Aragorn schreef:*Aragorn begint deze discussie na 35 keer ietwat vermoeiend te vinden*

Iedereen roept dat het verborgen is, maar wil wel even z'n alwetend licht erover doen schijnen... :shock:

Ikzelf incluis overigens..

Haha, je hebt gelijk... je zou er moe van worden...

'k Denk overigens dat we er op dit forum al helemaal niet uitkomen; en sommige mensen zijn ook sterren in het langs elkaar heen praten (ik zelf misschien ook wel af en toe.... :oops: ).

Zullen we er een punt achter zetten en met andere topics verder gaan? :P
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 jun 2004 23:13

Loezje schreef:
Aragorn schreef:Maar wie heeft alles van tevoren dan vastgelegd?

Ik lees overigens nergens dat de vrije wil opgehouden heeft te betsaan..

Je zegt dat de mens zelf gewild heeft dat er mensen worden verkracht e.d., maar hoe kan dat als de mens niet eens een vrije wil heeft? Dan wil je toch niets?

Bij God lag alles van te voren vast.

Nietes. :P :lol:

Maar ik trek me hier maar even uit terug, krijg net als @mic in een ander topic het idee dat een stel bosapen over internetprotocollen zitten te leuteren en deze bosaap houdt het nu maar even bij z'n bananenvoorraad. 8)

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 07 jun 2004 23:30

Aragorn schreef:
Loezje schreef:
Aragorn schreef:Maar wie heeft alles van tevoren dan vastgelegd?

Ik lees overigens nergens dat de vrije wil opgehouden heeft te betsaan..

Je zegt dat de mens zelf gewild heeft dat er mensen worden verkracht e.d., maar hoe kan dat als de mens niet eens een vrije wil heeft? Dan wil je toch niets?

Bij God lag alles van te voren vast.

Nietes. :P :lol:

Maar ik trek me hier maar even uit terug, krijg net als @mic in een ander topic het idee dat een stel bosapen over internetprotocollen zitten te leuteren en deze bosaap houdt het nu maar even bij z'n bananenvoorraad. 8)

En moet ik nu als een vervelend kind 'welles' gaan blèren? :P :wink: :?
(Wie vraagt er altijd om onderbouwing? :P )

Eet smakelijk van je bananen (laat ze niet zwart worden, is niet gezond). Ik ga naar m'n eigen fruithapje :P

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 jun 2004 23:48

Loezje schreef:En moet ik nu als een vervelend kind 'welles' gaan blèren? :P :wink: :?

Haha, ja dat was ik.. :mrgreen:

Maar ik krijg ondertussen het idee dat het weinig uitmaakt of jij welles blert en ik daarna weer nietes, of dat we weer hetzelfde gaan zeggen als de vorige 10x in dit topic en in andere topics. :wink:

Het is steeds weer dezelfde discussie die terugkomt...

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 07 jun 2004 23:57

Aragorn schreef:
Loezje schreef:En moet ik nu als een vervelend kind 'welles' gaan blèren? :P :wink: :?

Haha, ja dat was ik.. :mrgreen:

Maar ik krijg ondertussen het idee dat het weinig uitmaakt of jij welles blert en ik daarna weer nietes, of dat we weer hetzelfde gaan zeggen als de vorige 10x in dit topic en in andere topics. :wink:

Het is steeds weer dezelfde discussie die terugkomt...

Nee, het maakt niets uit wie hier welles of nietes blèrt en hoe hard dat gaat. Inderdaad, we blijven herhalen... Misschien een test van de langste adem? Het beste uithoudingsvermogen...? :wink:

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 08 jun 2004 07:51

Optimatus schreef:
jacobH schreef:lees het doopformulier eens. Daar kan je een hoop uithalen.

Is het verstandig een formulier erbij te halen? Ik haal de informatie liever uit de Bijbel zelf.

wij praten hier toch ook met elkaar. Het formulier kan iemand leiden en vertroosten.

In dit specifieke geval wees ik hem op dit formulier wat volledig bijbels is gefundeerd.

Waarnemer,

Ik ben niet boos hoor. Maar het is niet zo leuk om voor remonstrant te worden uitgemaakt. Op dit forum lijkt iedereen door te slaan. Of berusten en afwachten in de verkiezing en de verantwoordelijkheid daardoor uit te schakelen. Of men verwerpt de verkiezing en meent het met doe het zelven wel te kunnen.

Daarom probeer ik in dit topic slechts tegen gas te geven naar beide kanten.

Ik vind dat aan beide kanten te veel God de wet wordt voorgeschreven. Men is meer bezig om zich te bezinnen hoe God er over denkt dan dat we ons werkelijk proberen te bekeren.

verder de tekst uit matheus is niet direct herleidbaar tot de uitverkiezing. Toch is de vraag van een diepere betekenis. De dicipelen vragen dit aan Jezus. Zonder twijfelen geloven ze dus dat Jezus dit weet. En terrecht natuurlijk. Nu als Jezus dit weet is dit herleidbaar tot de uitverkiezing. Blijkbaar zijn de dicipelen er nogal benieuwd naar.

aragon,

noem het dan een vrije wil tot het kiezen van het kwaade.

ik zal de tekst uit Rom 3 maar niet meer in zijn geheel opnoemen. Je kent hem waarschijnlijk nu wel uit je hoofd :wink:
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 jun 2004 08:02

Flauw hè dat we met al dat geleuter over de uitverkiezing nog steeds geen excuus hebben om ons niet te bekeren. Dat we zelfs niet kunnen zeggen dat we niets hoeven tedoen want God zal ons eventueel toch wel bekeren.

Overigens lijkt me het handig dat iedereen ook ff meepraat in de discussie over eeuwigheid. Want om eeuwigheid in onze tijdlijn te plaatsen is gewoon niet correct. Een beetje te simpel zegmaar. God is namelijk niet aan onze tijd gebonden.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 jun 2004 08:10

Waarom is dat flauw? Ik denk dat niemand dat hier als excuus aandraagt.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 jun 2004 08:20

Het Weermannetje schreef:Waarom is dat flauw? Ik denk dat niemand dat hier als excuus aandraagt.
NOu ja het was ook meer een doordenkertje. Want het gebeurt wel vaak.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 jun 2004 08:43

Komt zo over bij andere mensen jah. Maar ik denk dat niemand God daar echt de schuld van geeft.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 jun 2004 12:18

jacobH schreef:aragon,

noem het dan een vrije wil tot het kiezen van het kwaade.

ik zal de tekst uit Rom 3 maar niet meer in zijn geheel opnoemen. Je kent hem waarschijnlijk nu wel uit je hoofd :wink:

Dan kan ik het geen vrije wil meer noemen, of kun je dan nog kiezen of je gewoon kwaad bent of gruwelijk kwaad?

Bedoel je vers 11?

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 08 jun 2004 14:24

ik mag hopen dat je niet bewust dat getal onderaan je verhaal hebt neer gezet.

Ander gevoel voor humor denk ik ;-) Het was eigenlijk 66 maar ik vond 666 wel toepasselijk omdat er ws. maar 1 echt blij is met dit soort discussies.

Verder probeer ik niet de verkiezing te doorgronden. Nog te begrijpen.

Dat staat ook in de DL. Vlak voor de uiteenzetting hoe de uitverkiezing nou precies werkt ;-)

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 08 jun 2004 19:16

Klaas schreef:
ik mag hopen dat je niet bewust dat getal onderaan je verhaal hebt neer gezet.

Ander gevoel voor humor denk ik ;-) Het was eigenlijk 66 maar ik vond 666 wel toepasselijk omdat er ws. maar 1 echt blij is met dit soort discussies.

Verder probeer ik niet de verkiezing te doorgronden. Nog te begrijpen.

Dat staat ook in de DL. Vlak voor de uiteenzetting hoe de uitverkiezing nou precies werkt ;-)

Klaas

we vallen in herhaling.

inhoudt en werking zijn 2 verschillende zaken.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 08 jun 2004 22:15

inhoudt en werking zijn 2 verschillende zaken.

En ik stel dat het gezond zou zijn als we van beide zouden erkennen dat we er maar bar weinig vanaf weten. Alleen dan kun je m.i. de genade aanbieden met dezelfde ruimte die we in de bijbel zien.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Aanbod

Berichtdoor frekje » 29 dec 2004 10:09

Hier is lang niet meer op gereageerd, maar ik zelf een kort stukje geschreven met allerlei bijbelteksten erbij, waarom ikzelf het aanbod onvoorwaardelijk zie.

http://home.filternet.nl/~familiehardeman/aanbod.doc

Hier vind je dat bestand.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Terug naar “Archief”