hettys schreef:Wat met feiten valt te onderbouwen is dat de aarde, wetenschappelijk gezien, waarmee ik bedoel, natuurlijk gezien, nooit 6000 jaar geleden ontstaan kan zijn. Dat is een feit.
kalksteen bestaat uit organisch materiaal, dus uit dode organismen. Dat is feitelijk. Dat is bekend. De pyramides werden ermee gebouwd en wat al niet meer. Er is werkelijk ontzettend veel kalksteen op de wereld. Ook weer veranderd in mamer. Dolomiet. Etc. In dat kalksteen zijn duizenden kilometers grotten ontstaan, ook weer Door geologische processen.
er zijn talloze geologische plaatsen waarvan we zeker weten hoe oud ze zijn. Dat zijn gewoon feiten
Je wilt toch feiten?
In je reactie zeg je "waarmee ik bedoel", "kan zijn", "natuurlijk gezien" en "dat is bekend". Dit is nu juist niet het niveau van feiten onderbouwing die overtuigend zou kunnen zijn in een discussie.
Voor een aarde van 6000 jaar oud zijn bovennatuurlijke processen nodig. Dingen die niet feitelijk kunnen aangetoond worden. Dus een geloof
Precies, maar dat wil niet zeggen dat er geen feiten zijn die niet aantoonbaar en meetbaar zijn.
Prima. Maar draai het dan niet om.
De feiten zijn: de aarde is, natuurlijk gezien veel ouder dan 6000 of 10000 jaar oud
Geloof je niet in die natuurlijke processen maar in bovennatuurlijke processen dan kun je dat gewoon zeggen
Zo van: ik geloof niet in de natuur maar ik geloof de bijbel. Ik geloof niet in feiten die we nu zien want "ooit was het misschien anders"......
Wat wil je dan bereiken als ik zeg: ik geloof in de Bijbel? Is de discussie dan niet dood?
Wat ik verder nog even kwijt wil. Vanaf mijn vakantie adres. Dus op mijn telefoon, is dat de aarde wetenschappelijk gezien toch echt een gestolde bal is van zeer heet materiaal.

Het is maar net wel perspectief/denkkader je heb. Wat zeggen de feiten?
Ik wil heel graag weten hoe creationisten hierover denken. Hoe heeft God dat gedaan in die 6 dagen? .Is daar een bepaalde theorie over?
Lees Gen. 1 en dan weet je het meeste al.