Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor gempa » 27 dec 2011 20:03

MissF schreef:Wat een droppie Evelien! Wat wordtie al groot zeg :D
Dorah, ik snap je wel, al dat alternatieve hoeft van mij ook niet zo, maar ik heb er ook neit mee te maken gelukkig. Ik denk dat als je kindje de hele dag huilt, dat je dolblij bent met elke oplossing. Hier heb ik blijkbaar een huisarts die me helemaal serieus neemt, en meteen medicijnen gaf tegen reflux, maar als dat het niet zou zijn of je huisarts doet er niks mee, dan lijkt me dat je toch verder zoekt en blij bent met alle hulp die je kunt krijgen.

Iemand enig idee waar ik nu nog een leuke meisjesjas maat 74 kan vinden? Ik hou van een beetje netjes, met van die dubbele knopen voorop ofzo. Bij de Hema hadden ze een keer hele leuke donkerblauwe (hingen er ook zo'n soort in rood/wit geblokt). Maar die kan ik nergens meer in 74 vinden. Frederiek groeit echt uit haar jas, maar ik kan niet slagen. Zo lastig. Nu ben ik misschien ook wel te kritisch hoor, qua model en qua prijs, maar misschien zijn er nog meer winkels waar ik heen kan?

Wij zijn vandaag een hele dag samen op stap geweest, zonder kids. Dat is soms ook wel erg lekker. Tussen de middag ergens geluncht, vanavond in de pizzeria gegeten, en tussendoor erg veel gewinkeld ;) Dat is zonder kids toch prettiger. EN zij hadden het fantastisch bij hun neven en nichten. Voor herhaling vastbaar :D

bij de Hema online hebben ze nog

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 dec 2011 20:07

Ja, maar ook niet die ik graag wil ;) Maar toch bedankt! En als ik niks vind deze week, dan koop ik idd gewoon een andere online, want ook al die andere van de Hema hebben ze hier niet meer in 74. Lastig is dat eigenlijk, want baby's groeien toch altijd snel uit kleren, maar toch is er amper meer iets te krijgen, terwijl de winter nog niet eens echt begonnen is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 dec 2011 20:10

Dorah schreef:Hallo lieve mensen,

Al een geruime tijd lees ik mee op dit forum en ik heb al heel wat geleerd:)
Normaal gesproken reageer ik niet maar nu kan ik het niet laten. Het valt me op dat velen met een baby naar een osteopaat gaan. Weten jullie wel dat deze mensen in het alternatieve circuit werken en dat vele behandelingen niet wetenschappelijk aantoonbaar zijn en soms zelfs gevaarlijk? Onderstaand bericht viel mij een tijdje geleden op. Ok, ik las het op nu.nl en het onderzoek is van rtl (waar ik normaal gesproken niets mee te maken wil hebben) en dit viel me echt op. Ik kan me voorstellen dat je radeloos kunt zijn als je kindje zoveel huilt en je niet weet wat er aan de hand is. Maar voorzichtigheid met alternatieve therapeuten is m.i. wel geboden, zeker als christen..

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/12_december/17/binnenland/artsen-waarschuwen-voor-gevaarlijke-therapie-voor-babys.xml

Ik zou heel graag inhoudelijk willen reageren. Omdat ik niet weet hoe ik het moet/kan verwoorden, en eigenlijk niet zo heel veel zin in discussie via het forum. Puur omdat je niet weet hoe je iets overbrengt.

Sinds wij een kindje hebben (en ook tijdens onze zwangerschap) zijn wij heel bewust geworden van de reguliere maar ook de alternatieve circuit. We hebben van alles uit gezocht (van oa. vaccinaties, medicijnen, voeding etc.) en zo kom je dus overal. En kom je van alles tegen. En daar schrokken wij toch ook wel van. Van zowel de reguliere als het alternatieve.

Die zogenaamde therapeut (zonder studie/opleiding) heeft het kindje te lang en te ver naar voren gebogen waardoor het kindje is overleden. Erg triest voor de ouders, dit wil je gewoon niet mee maken.
En wat zo jammer is dat de therapeuten die wel op de juiste manier behandelen de dupe er van zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 dec 2011 20:22

Wij hebben dit ook mee gemaakt, soms nachten achter elkaar om het uur je bed uit.... slopend en heel frustrerend. Ook het advies gekregen om haar te laten huilen, dit ook gedaan en het hielp even, maar ze viel weer terug in haar 'oude' slaap patroon. Nu is ze bijna 5 en nog steeds heeft ze hier last van, maar ze roept ons gelukkig alleen als ze moet plassen....
Ze sliep 'vroeger' hooguit 30 tot 45 minuten overdag, je kon de klok erop gelijk zetten. Medisch niks aan de hand, maar ik bleef erbij dat onze meid anders was dan een ander, vooral toen de tweede geboren was. We hebben haar dus ook laten onderzoeken door een orthopedagoog en daar is dus een licht autistische vorm uit gekomen, voorlopige diagnose (omdat ze nog zo jong is). Ze is nog steeds heel angstig, iets wat ze dus die nachten waarschijnlijk ook is geweest en nu ik daar over nadenk vind ik het echt vre-se-lijk dat ik haar heb laten huilen!!! Dit doen we dus ook bij de tweed een derde niet, als ze huilen ga ik naar ze toe!

Het is slopend, ik heb niet echt een advies, maar veel sterkte!

Je kunt overigens proberen om een bedje op je eigen kamer te zetten zodat je niet telkens je bed uit hoeft....? En inderdaad, soms even een nachtje uit logeren (je kind of jij) om tot rust te komen.

Evelien: wat een heerlijk jochie zeg! Echt al groot ook!!

MissF: welke zoek je van de Hema? hier hingen er nog heel veel, ook kleinere maatjes. ik heb er voor mijn meiden ook 2 gekocht voor volgend jaar Uiteraard een stuk groter... Wil best even kijken wat er nog hangt (als ik ze kan ruilen kan ik ze eventueel nog kopen en terugbrengen ook :wink: met morgen toch naar de hema)

Ben hier begonnen met fruithap, kleine is 5 maanden nu, hij vind het heerlijk en eet al echt veel per keer! Dus binnenkort maar uitbreiden naar fruit smorgens en groente savonds, want hij is een echt hongerig ventje! Maarja, weegt dus ook al bijna 8,5 kilo :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 dec 2011 20:47

Wat heerlijk zeg, dat je knul fruit zo lekker vindt. Heerlijk. 8,5 kilo ooops... die van ons weegt nu al 8 kilo. :oops:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 dec 2011 20:52

De grondlegger van de 'pure' osteopathie was een christen.....
Er is niks zweverigs aan osteopathie op zichzelf. Sommige osteopaten doen er energetische behandelingen bij, de osteopaat die ik geadviseerd kreeg van het cb deed dat ook. Aangezien het cb geen rekening houd met of iets wel of niet door de christelijke beugel kan, zou ik niet zomaar zonder onderzoek hun advies opvolgen. Die energetische behandelingen, die zijn heel fout. Dan zit je in een demonische geestenwereld.
Ik heb veel geleerd van dit artikel! De moeite waard!

Enne.... een onderzoek van rtl-nieuws.... sensatie....sensatie....sensatie. Wat wil rtl-nieuws? Juist, die willen NIEUWS, en als het even kan een beetje ophef, trekt veel lezers op hun site.
Laatst gewijzigd door Schipje op 27 dec 2011 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 dec 2011 21:11

welk artikel bedoel jij precies schipje? (met de link kom je op de beginpagina terecht..)

ik geloof best dat het goed is om kritisch te kijken naar dat soort therapeuten, inderdaad wat schipje zegt, zodat je geen dingen krijgt waar je niet achterstaat. maar ook als het waar is wat in dat artikel staat dat iemand zich gemakkelijk een ....therapeut kan noemen..
maar je hoort zoveel mensen die er baat bij hebben!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 dec 2011 21:38

Ik krijg het niet anders voor elkaar. Maar het is bij het kopje 'Lichaamswerk + occultisme en genezing' en dan nr. 6.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 dec 2011 21:48

Schipje schreef:Enne.... een onderzoek van rtl-nieuws.... sensatie....sensatie....sensatie. Wat wil rtl-nieuws? Juist, die willen NIEUWS, en als het even kan een beetje ophef, trekt veel lezers op hun site.

Dit is dan misschien van rtl, maar ik heb denk een vorig jaar of jaar daarvoor een documentaire op Ned1 gezien waar ook in uitgelegd werd dat je er heeeeel erg mee op moet passen. Dat was dus niet van rtl. Waarvan wel weet is niet sorry (lekker vaag) maar het is me heel erg bij gebleven en was er toen wel van geschrokken.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 dec 2011 22:28

Die heb ik ook gezien, overigens was die geen osteopaat, maar wat anders. het heeft hier niet veel oogelost, alleen dat de man zei dat er ws iets medisch met het mannetje zou zijn.

Diaree wordt door artsen vrij normaal gevonden. Immers de welbekende peuterdiaree. Hier ook een kereltje, denk dat op.dit moment onze verhalen verglijkend zijn. Veel diaree, maar ook met slijm en geen gewone diRee dus. Vandaag poep op kweek laten zetten, wie weet een bqcterie oid. Tja.. En dan heeft hij ook.de.billen weer.onder de schimmel... Zo is er altijd wat. Gelukkig lekker weer buiten. Jas aan, laarsjes aan, skibroekje tegen het water... Spons en ga maar auto wassen... Hij is de halve middag zoet geweest...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 dec 2011 22:30

@evelienwat een lekker ventje
a,tje
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 dec 2011 22:35

654321 schreef:Dank je voor jullie reacties!! Vind het fijn om het even met andere moeders te delen/ om het er even over te hebben. Er veranderd nog niets, ondanks slaapmedicatie. Afgelopen nacht is hij tussen half12 en half 4 wakker geweest. Om half2 heeft mijn man hem bij zich genomen, maar na 2 uur lag hij nog wakker te kijken... Tja, dan heb je er ook niets aan om hem bij je in te nemen. Daarna heeft hij tot 7 uur nog geslapen. Hij slaapt heel af en toe bij mijn moeder, daar slaapt hij net zo slecht als thuis. Ik heb zelf vanacht een nacht bij mijn moeder geslapen... :-). TOch doet hij niet eigenwijs ofzo, hij is ook stil wanneer we er geweest zijn. Maar echt vaak maar voor 20-60min, dan huilt hij weer.
Overdag word hij ook altijd krijsend wakker na ong. een half uur. Toch is hij dan nog niet uitgeslapen. Het is zóó lastig. De dokter dacht dat er medisch niets aan de hand was, maar wanneer weet je dat?? Wij blijven daar zo aan twijfelen. Hij poept ook heel vaak, heeft vaak diaree. Vannacht liet hij ook veel scheten/ winden.
Wij voelden ons ook niet zo heel erg serieus genomen door de dokter, hoewel hij wel bloed heeft laten prikken. Toen het bloed goed bleek te zijn, was de dokter er klaar mee, niets medisch aan de hand. MAar wij zitten er nog wel mee...! Er is niets veranderd de afgelopen tijd qua gezinssamenstelling, dagverblijf etc.
't IS erg vermoeiend en ook niet echt gezellig. Of manlief ligt in bed, of ik. Je moet toch wel wat slaap hebben om het vol te houden...

heeft hij nietkoemelk overgevoeligheid?
of een andere voedselallergie?
groeit hij voor de rest wel lekker? anders gluten intolerantie, dat soort dingen zijn niet in het bloed te zien
nachtmerries kan ook nog, sterkte , snacht spoken is heel vermoeiend.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 dec 2011 23:05

PPM, wat heerlijk dat hij een halve middag zo zoet is geweest met auto wassen.

Gempa, jij ook een heerlijk kereltje.. :mrgreen:

Manlief heeft S. net de fles gegeven en nu gaan we lekker slapen. Hopelijk weer tot morgenochtend half 8/8 uur? We zullen zien.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 27 dec 2011 23:25

lammetje schreef:Wij hebben dit ook mee gemaakt, soms nachten achter elkaar om het uur je bed uit.... slopend en heel frustrerend. Ook het advies gekregen om haar te laten huilen, dit ook gedaan en het hielp even, maar ze viel weer terug in haar 'oude' slaap patroon. Nu is ze bijna 5 en nog steeds heeft ze hier last van, maar ze roept ons gelukkig alleen als ze moet plassen....
Ze sliep 'vroeger' hooguit 30 tot 45 minuten overdag, je kon de klok erop gelijk zetten. Medisch niks aan de hand, maar ik bleef erbij dat onze meid anders was dan een ander, vooral toen de tweede geboren was. We hebben haar dus ook laten onderzoeken door een orthopedagoog en daar is dus een licht autistische vorm uit gekomen, voorlopige diagnose (omdat ze nog zo jong is). Ze is nog steeds heel angstig, iets wat ze dus die nachten waarschijnlijk ook is geweest en nu ik daar over nadenk vind ik het echt vre-se-lijk dat ik haar heb laten huilen!!! Dit doen we dus ook bij de tweed een derde niet, als ze huilen ga ik naar ze toe!

Het is slopend, ik heb niet echt een advies, maar veel sterkte!

Je kunt overigens proberen om een bedje op je eigen kamer te zetten zodat je niet telkens je bed uit hoeft....? En inderdaad, soms even een nachtje uit logeren (je kind of jij) om tot rust te komen.

Evelien: wat een heerlijk jochie zeg! Echt al groot ook!!

MissF: welke zoek je van de Hema? hier hingen er nog heel veel, ook kleinere maatjes. ik heb er voor mijn meiden ook 2 gekocht voor volgend jaar Uiteraard een stuk groter... Wil best even kijken wat er nog hangt (als ik ze kan ruilen kan ik ze eventueel nog kopen en terugbrengen ook :wink: met morgen toch naar de hema)

Ben hier begonnen met fruithap, kleine is 5 maanden nu, hij vind het heerlijk en eet al echt veel per keer! Dus binnenkort maar uitbreiden naar fruit smorgens en groente savonds, want hij is een echt hongerig ventje! Maarja, weegt dus ook al bijna 8,5 kilo :wink:

zo en nu ga ik als man in deze vrouwentopic (kuch kuch ) maar wat zeggen, slaapgebrek is giga opbrekend, dus herken ik wel wat lammetje zeg, die van ons sliep overdag normaal, maar 's avonds dus echt niet dan waren we tot half twee of later in de nacht bezig... erg fijn als je de dag er op moet werken...

de arts in het ziekenhuis (erasmus medischs centrum ) heeft toen gewoon gezegd, kind in bed als het neit gaat en laat het concultatieburea maar blerren ! dat gaf enigzins rust , ook al maaktje je het kind dood moe.. nee hoor nog niet goed slapen en volgende dag om half zes wakker en energie voor 100 :(

Het gaat over, maar het slechte slapen heeft bij ons tot zijn 12e geduurd en toen ging het beter , (met de 1e 6 jaar als giga erg ) en nu moet je hem het bed uit sleuren .... dis er is hoop !

Een weekendje je kind weg brengen of een dagje kan je soms behoeden voor jezelf, wij zijn er bijna aan onder door gegaan , die van ons heeft dus een vorm van autisme en ADHD. Bij autisme komen geluiden of visuele dingen vaak anders over, je kan het zien als een zeef, wij sluiten zeg maar 90 van de 100 gaatjes af , hebben dus controle over wat er door gaat ! bij een autistisch kind niet.. die heeft alle 100 open staan !

vb , ons kind ging voor een test naar en lokaal waar niks was, op een bovenste verdieping. alleen een taf el en een stoel... en nog hoorde hij de lift gaan en was hij afgeleid..op een compleet lege bovenverdieping ...

kortom , probeer ook zelf je rust momenten te vinden hoe moeilijk het ook is, en breng je kind desnoods te logeren bij fam. iets waar je absoluut niet voor hoeft te schamen !

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 dec 2011 08:39

Hier ook drama qua slapen de laatste tijd. Meneer heeft heel erg last van z'n tandjes, maar ze komen maar niet door... Zowel boven als onder zitten twee hele dikke bobbels, en als je ze aanraakt gilt hij het uit... Hoop dat ze snel doorkomen, want dit is geen pretje.. :-k

Verder verbazen we ons elke dag weer over wat hij wil/kan.
Vorige week zat hij, greep zich ergens aan vast en hup, hij stond. :shock: Dat gaat wel heel hard zo ;-)

Terug naar “Archief”