Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor TheKeimpe » 25 apr 2011 20:39

Herkenbaar. Hier bij de kapper hebben ze lolly's :( Een beetje handige kapster vraagt even zachtjes aan een ouder: mogen ze een lolly? Maar nee, toen de een-na-jongste net 2 was kreeg hij daar zijn eerste lolly. Niet echt snoep voor iemand die niet stil kan zitten tot het op is...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 apr 2011 21:09

Ik vind het niet zo'n probleem als ze af en toe een snoepje krijgen, maar waar ik soms wel van baal zijn de traktaties die Timon op de psz krijgt. Het toppunt was toch wel een tasje met een lolly, zakje met stuk of 5 likkoekjes (of hoe heten die dingen), snoepfluitje en een doosje smarties, en dat dus in 1 traktatie, voor kinderen van 2 en 3 jaar!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 apr 2011 21:19

tja, en als ze dat dan mee naar huis krijgen zodat je het zelf gedoseerd aan je kind kunt geven.. maar dat zal wel niet?

ik vind een keer een snoepje ook niet erg, maar als ze het inderdaad eerst zachtjes aan mij vragen vind ik dat toch wel prettig. maar als dat zo gaat: 'ach, ze mag toch wel een snoepje' en dan ook nog zo hard dat ze het hoort dan is ze zelf natuurlijk al helemaal in de wolken, en vind ik het dan ook lastig om nee te zeggen want dan wordt het brullen.
wat ik hier lastig vind is dat ik in 2 verschillende plaatsen boodschappen haal, in de ene plaats geven ze bij de supermarkten de kinderen n snoepje bij de kassa, in de andere plaats niet. dan stop ik dus zelf maar rozijntjes oid in m'n zak want anders snapt ze er echt niets van dat ze daar geen snoepje krijgt.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 25 apr 2011 21:39

Ik kap de snoepjes ook nog helemaal af voor Jennine. Gelukkig heeft ze het nog niet goed door.
@ haai, Wat een tractatie voor zulke kleine kinderen. 1 dingetje was ook genoeg geweest. Hebben jullie dat ook dat het lijkt dat ouders tegen elkaar opdoen?

M (bijna 7) had vandaag een gelukje bij een ongeluk. Hij fietste samen met manlief en vergat op de stovonde af te slaan om het fietspad op te gaan en zou de rijbaan opgaan. Man wou wel het fietspad opgaan en zo ging het mis. M huilen van de pijn en schrik en had een hele vieze schaafwond. Wij dus even regelen hoe we naar huis zouden gaan. Komen er 2 ambulancemedewerkers aan die net zaten te eten. Mocht M mee naar de ambulance en werd hij daar even verzorgd door hun. Was wel heel stoer. Jammer genoeg voor hem had ik geen fototoestel bij me.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2011 22:01

hier kreeg manoël zaterdag een plakje vlees aangeboden in de supermarkt :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2011 22:01

hier weer een fase voorbij.. heb gister de bugaboo omgebouwd.. Manoël ging nl zelf zitten in de bak, dus ja dat kon niet meer!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2011 06:53

Hier ook veel grote traktaties op het kdv. Wij krijgen regelmatig snoepzakjes met van alles en nog wat erin. Gelukkig wordt het wel mee naar huis gegeven. Het meeste verdonkermaan ik en soms verdwijnt alles zonder dat ze er wat van hebben gehad. Zoonlief krijgt nu af en toe snoep, maar ik merk al wel dat onze dochter het al wel sneller krijgt. Zij is er erg op gespitst dat ze hetzelfde krijgt als haar broer en zij is dol op zoetigheid, terwijl haar broer ook rustig worst of vis wegwerkt onderweg.

Gisteravond was C aan het tellen :shock: , op haar vingers. Het klopte voor geen meter, maar alleen al dat ze met 15 mnd aan het tellen was, was wel een schok voor ons. Ze begint ook al zinnen te vormen van 2/3 goed uitgesproken woorden en uiteraard loopt ze nog niet. Ze staat nu sinds een maand en loopt sinds gisteren langs ( en vooral niet te veel en te grote afstanden).

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 apr 2011 10:12

Ik vind dat mensen gewoon te accepteren hebben dat je niet wilt dat je kind een bepaald iets krijgt. Of het er nu allergisch voor is of niet.

@ TK: dat vind ik ook zo irritant. Hardop aan mij vragen of dochterlief een snoepje mag. En dan moet je dus nee gaan zeggen. Ze kunnen het toch ook wel zachtjes vragen.

Hier mag ze geen snoep in winkels. (fruit/kaas wel) Ik ga er niet aan beginnen. De winkels waar je vaak komt weten het wel en die vragen het niet meer.

Als ze bij een verjaardag is mag ze wel iets hebben. Maar gelukkig zetten de meeste van mijn vriendinnen tegenwoordig ook fruit, kaas e.d. op tafel ipv snoep en chips.
Thuis krijgt ze eigenlijk nooit snoep. Alleen op zondagmorgen uit de kerk een pepermuntje. Dat weet ze ook precies :-oo En zondagmiddag wat chips.

Gisteren was ik ook nog boos: we waren ergens op belijdenisvisite. Kregen alle kids een zakje M&N's. Die komen er bij mij thuis dus echt niet in. Rotzooi met kleurstof.
Ik gaf aan dat dochterlief ze niet mocht hebben. Wat later loopt ze er toch mee. Ik vroeg hoe het kwam. En wat zei dochterlief 'mama niet zeuren zei mevrouw'.
Ik was dus ](*,)
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2011 10:19

Wow daar zou ik dus ook woest om worden. Het wordt snel door anderen gezien als zierpieterij. De andere kant van het verhaal kan helaas ook. Ik zette pas de kinderen van een vriendin van mij fuit en kaas e.d. voor en appelsap ( dat laatse was voor zoonlief al een uitspatting, want hij krijgt ranja of roosvice) en de kinderen keken echt beteuterd, waren gewend aan cola en chips.

Ik vind het dan toch lastig om een middenweg te vinden. Ik wil namelijk ook mijn kind niet uitsluiten als ze ergens anders zijn en andere kinderen wel chips en wicky krijgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 apr 2011 10:26

Wij waren gisteren met (bijna, op m'n broer na) heel de fam. in het bos. M'n moeder had wat lekkere dingetjes mee genomen en voor de kleinkinderen ook. Het was de verjaardag van m'n vader die we vierden. De jongste twee kleinkinderen (schelen 4 maanden) zijn 1,5 jaar ongeveer. Die zaten op een gegeven moment samen aan de picknicktafel en hadden een zak koekjes te pakken. Een geweldig gezicht. :lol: Die ogen, zo heerlijk ondeugend.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 26 apr 2011 10:57

Ik zit hier regelmatig met verbazing de discussie te lezen over drinken/snoep.
Wat is er in vredesnaam mis mee als kinderen gewoon een keer wat fris drinken en een snoepje eten? Ik weet niet beter (en gelukkig de mensen om mij heen ook) en heb er echt nooit iets van gekregen.. Heerlijk toch zoals een kind kan genieten van een snoepje (zoals ik het zelf ook heerlijk vind). Gaat hier echt niet de hele dag door, maar 's middags een keer een snoepje moet toch kunnen net als een snoepje in de winkel. En een verjaardag is toch een feestje, mogen ze best chippies e.d. eten, mijn kind krijgt daar echt niets van hoor. Anders is het natuurlijk als het niet kan ivm allergieen, maar dan is het uit te leggen..

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 26 apr 2011 11:12

Nou tja, je zou eens naar de steeds dikker wordende ned bevolking kunnen kijken.
maar idd iets totaal verbieden vindt ik ook niet goed, er komt duidelijk in studies naar voren dat kinderen die nooit snoep enzo mogen , op latere leeftijd juist doorslaan.
maar ik vindt dat je voor je 2de idd best zo min mogelijk zoetigheid naar binnen hoeft te krijgen.

hier krijgen ze een snoepje uit school met wat limonade of thee of melk, daarna inprincipe niks meer,
op zondag uit de kerk eten we een lekkere koek en in de kerk wat kerk snoep, chips en frisdrank krijgen ze over het algemeen aleen op feestjes,
heel af en toe halen we dat in het weekend ook.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 26 apr 2011 11:19

Zo bedoel ik het ook Gempa, je hoeft ze echt niet vol te stouwen met zoetigheid. Maar idd een glaasje limonade 's middags, een keer een snoepje, wat chips op zondag, daar zul je normaalgesproken echt niet te dik van worden. Je kan het volgens mij ook niet tegenhouden, als ze op school zitten krijgen ze toch kinderfeestjes waar je als ouder niet bij bent..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 apr 2011 11:32

Ik ben het wel een beetje met je eens, blompje. Maar boven alles vind ik wel: vraag het even aan ouders en als die nee zeggen, nou, dan stopt het. Dan niet een kind alsnog iets geven en dan zeggen 'dat mama zeurt' :shock:

Maar zo af en toe iets lekkers, tja, dat doen wij zelf toch ook? Kindlief drinkt water, thee of Karvan Cevitam (ofzoiets), maar als er visite is ofzo, dan mag hij ook wel eens gewoon sap. Daar is toch weinig mis mee, denk ik dan. En ik ben echt helemaal dol op M&M's en op een verjaardag staan die er dan wel eens. Nou, dan mag hij er af en toe eentje pakken, prima. Maar hij vraagt het eerst en weet, dat hij met mate mag. Net als wij. Wij schrokken toch - hopelijk - ook niet zomaar een hele zak chips naar binnen (nou ja, in elk geval niet waar de kinderen bij zijn 8) ).

Maar over kleurstoffen: letten jullie daar echt op? Als kindlief een keer een M&M in zijn mond stop, dan denk ik echt niet meteen aan al die vreselijke kleurstoffen. Wel als hij bergen tegelijk naar binnen zou schrokken... maar een losse M&M?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2011 11:37

Galateia schreef:Ik ben het wel een beetje met je eens, blompje. Maar boven alles vind ik wel: vraag het even aan ouders en als die nee zeggen, nou, dan stopt het. Dan niet een kind alsnog iets geven en dan zeggen 'dat mama zeurt' :shock:

Maar zo af en toe iets lekkers, tja, dat doen wij zelf toch ook? Kindlief drinkt water, thee of Karvan Cevitam (ofzoiets), maar als er visite is ofzo, dan mag hij ook wel eens gewoon sap. Daar is toch weinig mis mee, denk ik dan. En ik ben echt helemaal dol op M&M's en op een verjaardag staan die er dan wel eens. Nou, dan mag hij er af en toe eentje pakken, prima. Maar hij vraagt het eerst en weet, dat hij met mate mag. Net als wij. Wij schrokken toch - hopelijk - ook niet zomaar een hele zak chips naar binnen (nou ja, in elk geval niet waar de kinderen bij zijn 8) ).

Maar over kleurstoffen: letten jullie daar echt op? Als kindlief een keer een M&M in zijn mond stop, dan denk ik echt niet meteen aan al die vreselijke kleurstoffen. Wel als hij bergen tegelijk naar binnen zou schrokken... maar een losse M&M?

Losse M&M niet hoor, maar ik zou hem echt geen zakje geven. En om eerlijk te zijn zijn we nu aan het zindelijk maken met een snoepje voor een plas/poep. Dat werkt, want hij krijgt normaal geen snoep dus het is echt een motivatie voor hem.
Wat ik niet snap is waarom sommige mensen het 'gek' of 'doorgeslagen' vinden als je ervoor kiest je kind verse ananas te geven ipv een snoepje. Als het voor het kind niet uitmaakt, dan is er toch geen probleem?

Terug naar “Archief”