Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Sterretje » 31 dec 2010 23:59

@ Lammetje: gefeliciteerd!!! (waar refoweb al niet goed voor is;-))

over commode: ik vind het gewoon makkelijk. Ik zet haar er altijd op met aankleden e.d. (ergonomisch :mrgreen: ) Hoef ik niet te bukken. En inderdaad met verschonen ligt ze er nog op.
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jan 2011 10:08

@Jannoek het was geen probleem om de box om te ruilen gelukkig en het leuke is de box kost eigenlijk 319 euro :shock: en wij hebben hem nu voor 60 euro :D
Daar kan een tweedehandse niet tegenop :wink:
Leuk dat jullie het bedje hebben gekocht is trouwens van hetzelfde merk als ons kamertje zag het erbij staan op de site.

@VPK Bevalt het kamertje goed? Wij hebben het er gisteren nog over gehad dat wij waarschijnlijk alleen mijn bedje opdoen want stel je bent al die bordjes beu krijg je het er denk ik nooit meer af.

@Haai Ja extra opbergruimte is altijd fijn al heb ik het idee dat er niet super veel in kan maar voor wat kleine dingen is het altijd makkelijk.

@Evelien ik heb je niet gezien hoor :wink:

@Lammetje volgens mij kan je je kindje wel voelen zeker bij een volgende zwangerschap.

Is er iemand van jullie o negatief van bloedgroep en moet een injectie met 30 weken? Ik wel en ben erg benieuwd of dat pijnlijk is eigenlijk :D

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 jan 2011 10:38

Lammetje gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet er lekker van.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 jan 2011 14:15

liefie schreef:Is er iemand van jullie o negatief van bloedgroep en moet een injectie met 30 weken? Ik wel en ben erg benieuwd of dat pijnlijk is eigenlijk :D

Als je mag kiezen, probeer hem dan in je bil te krijgen. Ik kreeg hem met 30 weken in mijn bovenbeen en na de bevalling in mijn bil. In mijn bovenbeen had ik er best veel last van en in mijn bil voelde ik hem nauwelijks.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 01 jan 2011 14:32

Bumba schreef:
liefie schreef:Is er iemand van jullie o negatief van bloedgroep en moet een injectie met 30 weken? Ik wel en ben erg benieuwd of dat pijnlijk is eigenlijk :D

Als je mag kiezen, probeer hem dan in je bil te krijgen. Ik kreeg hem met 30 weken in mijn bovenbeen en na de bevalling in mijn bil. In mijn bovenbeen had ik er best veel last van en in mijn bil voelde ik hem nauwelijks.

IDD
Time flies when you have none!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 01 jan 2011 19:44

Lammetje : Gefeliciteerd!!!!
Afbeelding

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 9

Berichtdoor *Annette* » 01 jan 2011 20:00

Lammetje en man van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Wat de toekomst brengen moge........

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 jan 2011 21:25

Jannoek, gaaf ledikantje. Lijkt me ideaal in een kleine ruimte. Wij hebben ook een kleine commode (naja, officieel een ladekast van de ikea ;)), met een vrij kleine oppervlakte. Met een plank binnen handbereik gaat het prima. Dochter is nu een jaar en het past nog min of meer, maar wordt wel krap op de duur (ik wil nu ook graag een commode bijkopen nu de tweede komt, dus niet weer zo'n klein oppervlak).
Wij hebben de commode trouwens nu niet meer precies onder de planken staan, dat past inderdaad niet zo goed meer als ze zit of staat :)

Op de grond of bank verschonen zie ik niet gebeuren bij ons... Vind het qua hoogte wel fijn zo, lijkt me echt niet lekker om dat op de grond te moeten doen met al dat bukken. En nu weet ze ook gewoon dat ze op de commode moet blijven liggen, dat doet ze op de bank enzo echt niet.

Rosekapje, je jongste is inderdaad niet groot, mijn meiske is net één en heeft dezelfde maat en ze is een beetje klein in vergelijking met leeftijdgenoten.

Liefie, supergaaf kamertje! Leuk dat schoppen he. Een voorliggende placenta hoeft inderdaad niet te betekenen dat je de kleine pas laat voelt. Ik had dat met de eerste ook, maar voelde haar met 18 wk al wel.

Ik vind het elke keer wel leuk lijken, die matchende kamertjes, maar hier komen die het huis niet in =; :wink: . Ik vind het echt zo veel geld (zeker als je er zoals wij twee vlot op elkaar krijgt), goedkoper kun je ook genoeg leuks krijgen gelukkig :D.

Lammetje, gefeliciteerd!

Liefie, ik ben o-negatief, heb dus bij de vorige zwangerschap die anti-D injectie gehad. Volgens de verloskundige is het een vrij pijnlijke prik (sorry ;)) maar ik vond het wel meevallen (overigens ben ik echt een schijterd op dat vlak hoor). Die prik na de bevalling heb ik niet gevoeld.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 01 jan 2011 21:29

@ Lammetje & man, van harte gefeliciteerd :D Goede zwangerschap toegewenst!

De prik is echt vervelend vind ik :( ik zie altijd zo tegen prikken op, en in je bil is idd het minst pijnlijk,
maar de laatste keer kreeg ik hem gewoon in m'n bovenbeen...brr...maare...je vergeet het zo weer hoor :wink: :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 01 jan 2011 22:48

Gefeliciteerd, Lammetje! Een hele goede zwangerschap toegewenst!

Leuk hoor, die meubeltjes voor de babykamer! Wij hebben een box met lade, maar die la is weinig gebruikt. Ik vond het eigenlijk meer een stofnest en de box stond de meeste keren precies zó dat de la niet open kon. Bij de tweeling kreeg ik van iemand een heel oude box en bij de twee volgende kids heb ik die box gebruikt en staat de box die we bij de eersten hadden, in de bergkast :mrgreen:.

Hier heeft manlief de commode en het ledikantje zelf gemaakt, het wiegje hebben we tweedehands gekocht. De commode is extra groot, daar was ruimte voor en dat leek ons handig. Ze worden erop verschoond tot ze zindelijk zijn, maar als ik beneden ben, doe ik het gewoon op de tafel of bank, net wat uitkomt. In de badkamer heb ik ook een aankleedtafel; gewoon een plank zo breed als een aankleedkussen, met nog ruimte ernaast voor een mand en met erboven wat plankjes voor wat spulletjes. Daar heb ik ook veel gemak en plezier van; ik kan het iedereen aanbevelen!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 jan 2011 16:29

Wij weten nog niet precies waar we de box neer gaan zetten, maar onze woonkamer is behoorlijk ruim, dus een plekje waar de la open kan moet prima lukken ;-)

Ik hou trouwens enorm vocht vast in m'n benen. Van de week zelfs zo erg dat als ik laarzen & sokken uit trek ik het vocht gewoon voel 'hangen'. Echt een raar gevoel!
Nu de onderkant van m'n legging opengeknipt en hele lelijke steunkousen aan :mrgreen:
Wat een verademing!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 jan 2011 19:30

gefeliciteerd Lammetje!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 jan 2011 19:43

@Jannoek vervelend dat je nu al zo veel last hebt van vocht! Voor de rest is daar weinig aan te doen zeker?
Wij hebben gelukkig ook ruimte zat om de la van de box te openen anders hadden we er geen met lade gedaan.

Meiden bedankt dan ga ik gewoon vragen of ik die injectie in mijn bil kan krijgen.

Hebben jullie ook al zoveel last van lekkende borsten? Ik heb het nu al 5 weken en wordt alleen maar erger ik ben nu bij de zeeman om een bh geweest (een oma bh volgens mijn man :lol: ) En zoogcompressen bij de drogist want halverwege de nacht was mijn hempje gewoon doorweekt erg vervelend maar dit gaat stukken beter.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 02 jan 2011 19:45

liefie schreef:Hebben jullie ook al zoveel last van lekkende borsten? Ik heb het nu al 5 weken en wordt alleen maar erger ik ben nu bij de zeeman om een bh geweest (een oma bh volgens mijn man :lol: ) En zoogcompressen bij de drogist want halverwege de nacht was mijn hempje gewoon doorweekt erg vervelend maar dit gaat stukken beter.

Tijdens de zwangerschap heb ik nooit lekkende borsten gehad, na de bevalling des te meer! :x

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 jan 2011 20:05

@liefie, nee geen last van gelukkig! Wel een teken dat je lichaam zich goed aan het voorbereiden i, maar handig lijkt me anders ;-)

Dat vocht valt inderdaad weinig aan te doen. Benen omhoog kan ook nog wel schelen, maar die kousen zitten echt heerlijk, enorm strak, maar dat voelt echt beter! Gelukkig geen extra vocht in m'n armen en handen, hopen dat dat zo blijft...

Ik word echt heel veel getrapt sinds een paar dagen ;-) Uit alle echo's bleek al dat ons kindje enorm beweeglijk is, maar ik voelde er zelf nog vrij weinig van.
Sinds een paar dagen voel ik het heel duidelijk en echt vaak!
Vrijdag in de kerk schrok ik gewoon, zo'n harde stomp kreeg ik.. :mrgreen:

Terug naar “Archief”