Ik zag pas ergens dat ze ergens in zuid amerika (ben het land even kwijt) tanken voor een paar cent per liter

Moderator: Moderafo's
LeChat schreef:Is dat kijk- en luistergeld zo hoog, Mortlach? (Zomaar ff benieuwd).
Ik heb ooit een Excel-maandbegroting gemaakt (los van vakantiegeld en dergelijke, puur gebaseerd op de 'gewone' maandelijkse inkomsten) en daarin de jaarlijkse posten ook al meegenomen, gedeeld door 12, zodat ik weet wat we per maand vrij te besteden overhouden, als we daar binnen blijven is het goed hè, nu kijk ik er eigenlijk nooit meer naar...
Als je 1x de tijd neemt om zoiets te maken, helpt dat je inderdaad met je financiële planning.
Jess schreef:Heb weer heel veel goede voornemens voor het nieuwe jaar om beter met mijn geld om te gaan maar het lukt nooit!
Aanbiedingen let ik altijd op, gebruik zoveel mogelijk euroshopper produkten. In het dorp fietsend overal heen.
Kinderbijslag komt op aparte rekening voor kleding (indien mogelijk uitverkoop), sport/zwemles van de kids ed.
Koop zelf zo weinig mogelijk kleding, als ik naar het centrum ga voor de boodschappen en wat ik nog meer voor gesnor moet doen zoals bieb heb ik niet eens tijd om langs de winkels te gaan voor fun shoppen. Het enige wat ik mezelf dan gun is een hema ontbijt van 1 euro. Nou daar zal het budget tekort ook niet door ontstaan, die ene keer in de maand of nog minder.
Krant lezen we niet, nieuws is op internet te vinden.
Heb na aftrek van de vaste lasten 650 euro te besteden aan benzine, (kerk)collectes, dagelijkse boodschappen van broodbeleg tot shampoo, evt. kapper, kadootjes en wat je nog meer verzinnen kan aan wat er zomaar dagelijks uitgaat. Bij die vaste lasten is nog geen reserve weggezet voor als bijv. de auto stuk gaat of er zijn onderhoudskosten voor het huis. We proberen dat altijd van het vakantiegeld te betalen die op de spaarrekening is gezet. Dit is voor een gezin van 6 personen. Geef ik te veel uit? En als ik er aan denk dat het eigen risico van de zorgverzekering volgend jaar 350 euro per persoon bedraagt..........
Wie heeft er nog een tip?
Jess schreef:Die site van Teunie word ik altijd beetje depri van. Zo goed als ze alles voor elkaar lijkt te hebben, kan ik niet aan tippen.
Jess schreef:Die site van Teunie word ik altijd beetje depri van. Zo goed als ze alles voor elkaar lijkt te hebben, kan ik niet aan tippen.
Boodschappen 1x per maand halen heb ik ook wel over gedacht maar dan moet je wel enorme voorraadruimte hebben en ook zo sterk zijn om de snoeperij die je dan op voorraad hebt niet zomaar op te maken en dat is wel eens een discussiepunt in ons gezin. Mijn man zegt dan: ik werk er toch voor en als het er ligt pak ik het gewoon. Ik verstop gerust wel eens een zak snoep in mijn kledingkast bijv.
Maken jullie zelf wasmiddel? Heb ik ook wel eens gedaan maar miste wel het lekkere luchtje eraan maar de kleding was wel schoon.
Jess schreef:Maken jullie zelf wasmiddel? Heb ik ook wel eens gedaan maar miste wel het lekkere luchtje eraan maar de kleding was wel schoon.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten