Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2009 13:52

Dat is al wel lekker snel.... Fijn dat je wordt doorgestuurd. Hoe gaat het nu met hem?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 nov 2009 14:31

hij is moe en huilerig en wil eigenlijk continue bij mij zijn.. hij zit totaal niet lekker in zn vel (ik word er zelf ook erg moe van :( )

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 05 nov 2009 20:47

Haai, gelukkig gaat het nu met Sylke goed. Wat goed dat ze nu volledig aan de borst drinkt.
TJ, gelukkig kunnen jullie al snel naar de kinderarts, nu maar hopen dat er dan wat uitkomt zodat Matteo snel mag opknappen.
Jamillah, fijn dat Gerlinda al een stuk beter is.

Hier net de hap gebeld voor Markus, hij had weer erg veel pijn bij het plassen. Na het hele verhaal verteld te hebben mochten wij komen dus wil ik hem de jas aantrekken zegt hij dat de pijn weer over is... Dus maar weer afgebeld, wel mogen/moeten we weer bellen als hij het weer heeft. Alleen is dat meestal snachts dus deze tijd was wat aangenamer om te gaan.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 nov 2009 22:04

IK had vandaag 6 kids ziek in de klas.
Wat is het dan rustig :o
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 06 nov 2009 10:08

Vanmorgen moet ik op m'n beide neefjes passen, ze zijn allebei rond de 4 maand, verschillen maar 2 weken, en ze hebben tot nu toe maar 'n half uurtje geslapen, en doen nu wedstrijdje wie 't hardst kan gillen! :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 nov 2009 13:58

@Meissie88: is de rust al wedergekeerd?
@TJ: Fijn dat je zo snel al terecht kan :)
@Haai: lekker hoor, dat het zo goed gaat met je meisje!
Hier is het dan eindelijk zover: Michaels papa gaat zondag voor 4 maanden weg :( Maar...hoe gaan we dat aan Michael uitleggen? De vorige keer (hij was toen 6 weken weg en Michael was 13 maanden oud) zeiden we dat papa in het vliegtuig ging werken, maar elke keer dat we daarna een vliegtuig zagen dacht Michael dat papa thuiskwam 8-[ Iemand tips hoe we dit het beste aan hem uit kunnen leggen? Hij heeft geen/weinig besef van tijd/afstand (21 maanden oud).

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 nov 2009 14:05

Misschien kan je iets van een kalender maken en dan met stickertjes afplakken welke dag/datum voorbij is.
Of vol = papa komt thuis?! En dan natuurlijk jou uitleg erbij. ;-)
En dan op een vast tijdstip bv bij in of uit bed gaan...
Wat foto`s er omheen dat hij papa uitzwaait...

....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 nov 2009 14:13

Pfff... 4 maanden? Hoe houd jíj dat vol?.. :redface:

Tja, moeilijk bij zo'n kleintje..
Hij is net zo oud als Ilona, en zij zou echt nog niet begrijpen wat het verschil is tussen lang en kort weggaan.

Het idee van hierboven is wel leuk denk ik, met stickertjes.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 nov 2009 14:37

@liefje: daar had ik idd ook al aan gedacht, het valt allicht te proberen en als hij het niet snapt dan kunnen we het altijd nog weghalen. Via zijn werk heeft manlief ook nog een verhaal (door hem voorgelezen) op een cd laten zetten. Professioneel gedaan, met leuke geluidseffecten en een persoonlijke boodschap voor Michael dus misschien kunnen we er echt een ritueeltje van maken.
@AG: Hoe ik het ga volhouden, geen idee ;) Tips hiervoor zijn ook welkom :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 nov 2009 15:57

Pff, laura wat een tijd. Idd elke dag een stickertje ofzo lijkt me ook wel een goed idee.

Ik kreeg van mijn tante een hele zak vol kleertjes. Die heeft ze voor haar jongste zoontje gekocht, maar die is nu 4 ofzo, dus heeft het niet meer aan. allemaal goede merken, heeftie meteen weer een stapel broeken maat 80 en ook alvast maat 86 en 92 erbij, ideaal :) Ik vind kleding kopen voor mijn knul nog steeds niet heel erg leuk. Alleen soms wel leuke vestjes ofzo, maar ik zit er niet om te springen om eens lekker te winkelen voor hem. Voor een meisje zou ik dat toch veel meer hebben. Dus wel lekker dat zijn broekengarderobe vast aangevuld is voor als hij in 86 gaat passen :) Shirtjes en vestjes koop ik dan zelf nog wel, dat is toch wel meer smaakgevoelig dan een broek.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 nov 2009 21:25

Ik vind kleding kopen voor Hugo ook nog niet zo'n succes. Hugo heeft maat 86 en het lijkt wel of iedereen die maat heeft, die maat is telkens als eerste uitverkocht. Ik was natuurlijk weer veel te laat met het aanschaffen van zijn wintergarderobe ( september) en heb bijna nog geen leuke broeken kunnen vinden.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 nov 2009 21:36

LauraC schreef:@liefje: daar had ik idd ook al aan gedacht, het valt allicht te proberen en als hij het niet snapt dan kunnen we het altijd nog weghalen. Via zijn werk heeft manlief ook nog een verhaal (door hem voorgelezen) op een cd laten zetten. Professioneel gedaan, met leuke geluidseffecten en een persoonlijke boodschap voor Michael dus misschien kunnen we er echt een ritueeltje van maken.
@AG: Hoe ik het ga volhouden, geen idee ;) Tips hiervoor zijn ook welkom :lol:

papa veeeel foto's laten sturen, zoda thij papa gewoon kan volgen.. alleen dan van een plaatje... of is dat abosluut niet mogelijk??

stikkertjs kan wel.. maar dat zegt denk ik h eel weinig als ze zo jong zijn nog!

fotootje op de slaapkamer hoorde ik een keer, elke keer ook papa kusje geven op de fotot, zodat papa niet weg is maar dagelijks terug is!

veel sterkte!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 nov 2009 22:57

Het lijkt me idd wel een goede om papa er met foto's toch een beetje bij te laten zijn. Misschien gewoon een mapje met foto's tussen zijn boekjes, zodat hij het zelf ook kan pakken als hij er behoefte aan heeft?
4 maanden... wel heftig hoor, voor jullie allemaal. Sterkte alvast!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 nov 2009 09:26

Kleding kopen voor een jongen in is inderdaad een uitdaging. Samuel is donkerbruin, dus kleurtjes staan hem toch wel het allerleukste... maar het meeste is zo donker! Hij heeft nu overigens maatje 80 van broek, maatje 86 aan de bovenkant en shirtjes met lange mouwen als trui in maatje 92 is ook wel ok, dan kunnen we lekker veel laagjes over elkaar doen (hij heeft het nogal koud hier). Hij meet maar 82 cm in lengte, maar ja, hij is compleet uit verhouding. Hij heeft nog zo'n dikke Afrika-honger-buik en een navelbreuk, zijn broekjes moeten onder die buik, maar zijn shirtjes moeten wel weer over die buik... :mrgreen:
Hij heeft nu wel een hele coole fel-gele jas met een knalrode sjaal en de blauw-grijs gestreepte muts die hij uit Schotland kreeg staat er perfect bij (en die wil hij ook niet meer af) :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 nov 2009 09:41

Laura:
Hoor de laatste tijd vaker dat kleine kinderen veel meer begrijpen als dat wij denken.
Dus ik zou gewoon vertellen wat er gaat gebeuren, ook al denk je dat hij het toch niet zal begrijpen.
Dat van die stickers dat is denk ik niks.
Zou zelf een aantal foto's ophangen op een centrale plek en dan elke dag bij die foto's kijken en gewoon over papa praten met Michael.
Succes hoor :wink:

Terug naar “Archief”