Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Faramir » 14 feb 2013 11:20

elbert schreef:Wie zijn "men" in dit geval?
Ook de daden van Israël worden besproken,overal, en ook in het Israëlische parlement.

Wie? Nou kijk eens rond op internetfora en je komt ze tegen. Mensen die het onwenselijk vinden dat Israel aan kritiek onderhevig is, mensen die denken dat Israel gelijk staat aan het joodse volk om er maar wat te noemen.
Over de oorlog in Irak kan ik kort zijn: die is er uiteindelijk gekomen buiten de VN om. En de VN had daarin niets in te brengen, want als de grote mogendheden zich ermee bemoeien, staat de VN buitenspel.

Klopt, voor een groot deel gaat nog steeds de macht van de sterkste op. En als een westerse coalitie besluit om x te doen dan moet de oppositie wel bijzonder sterk in de schoenen staan om x tegen te houden. Evengoed was dat ten tijde van het communisme. Als de Sovjet-Unie en China besloten x te doen dan moest het voor het westen wel bijzonder belangrijk zijn om x tegen te willen houden.

Ten tijde dat Israël bestaansrecht werd gegeven, waren er veel minder moslimlanden dan nu (de meeste stonden toen nog onder koloniaal gezag). Zou vandaag de dag de zaak in stemming gebracht worden, dan zou er waarschijnlijk een ander resultaat zijn.

En gezien alles wat het veroorzaakt heeft wellicht niet eens zonder reden.
Maar ook moslimlanden hebben recht op hun inbreng bij de VN.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2013 11:31

elbert schreef:[Ten tijde dat Israël bestaansrecht werd gegeven, waren er veel minder moslimlanden dan nu (de meeste stonden toen nog onder koloniaal gezag). Zou vandaag de dag de zaak in stemming gebracht worden, dan zou er waarschijnlijk een ander resultaat zijn.

Israel is lid van de VN, dankt zijn bestaan aan de VN en heeft zich derhalve naar de regels van de VN te schikken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 feb 2013 12:04

Faramir schreef:Wie? Nou kijk eens rond op internetfora en je komt ze tegen. Mensen die het onwenselijk vinden dat Israel aan kritiek onderhevig is, mensen die denken dat Israel gelijk staat aan het joodse volk om er maar wat te noemen.
Joh, er zijn zoveel mensen op internet met afwijkende meningen dan die ik zelf heb. Is dat zo erg? Daarmee is de discussie natuurlijk nog niet doodgeknuppeld, maar is er aanleiding om die te voeren.
Faramir schreef:En gezien alles wat het veroorzaakt heeft wellicht niet eens zonder reden.
Maar ook moslimlanden hebben recht op hun inbreng bij de VN.
Het feit dat de meeste van die moslimlanden geregeerd worden door dictators en andere ongure regimes die het bestaan van Israël als vrije en democratische staat als een kankergezwel zien in de moslimwereld, maakt dat ik hun inbreng over het algemeen niet kan waarderen.
Optimatus schreef:Israel is lid van de VN, dankt zijn bestaan aan de VN en heeft zich derhalve naar de regels van de VN te schikken.
Dat de staat Israël er kon komen, daarin had de VN een rol, meer ook niet. Dat de staat Israël er nog is, is meer ondanks de VN dan erdoor. En verder houdt Israël zich natuurlijk gewoon aan de regels van de VN, net als andere landen dat wel/niet doen. :)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 feb 2013 12:13

elbert schreef:Joh, er zijn zoveel mensen op internet met afwijkende meningen dan die ik zelf heb. Is dat zo erg? Daarmee is de discussie natuurlijk nog niet doodgeknuppeld, maar is er aanleiding om die te voeren.

Jij vroeg wie. Of dat erg wordt bevonden maken deelnemers zelf wel uit. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Optimatus het niet helemaal fijn vond zoals hij behandeld werd op dit forum over dit onderwerp. En dat hij zich daardoor beperkt voelde in hetgeen hij wou zeggen. Maar schijnbaar interesseert je dat geen ene biet gezien je reactie hier.

Het feit dat de meeste van die moslimlanden geregeerd worden door dictators en andere ongure regimes die het bestaan van Israël als vrije en democratische staat als een kankergezwel zien in de moslimwereld, maakt dat ik hun inbreng over het algemeen niet kan waarderen.

Wat jij wel en niet kan waarderen is voor de VN echt geen overweging om mee te nemen in besluitvorming.

Klinkt wellicht een beetje bot, maar waarom verwacht je empathie van mij (en wellicht anderen) als je dat zelf zo overduidelijk niet toont.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 feb 2013 12:23

Faramir schreef:Wat jij wel en niet kan waarderen is voor de VN echt geen overweging om mee te nemen in besluitvorming.
Dat klopt, maar daarom heb ik mijn mening nog wel. Het geeft wel aan dat de VN een mix is van regeringen van democratische en dictatoriale snit en ik wil er ook mee aangeven dat ik de VN niet helemaal serieus neem. Uiteindelijk is het een praatclub waarin uiteindelijk de grootmachten aan de touwtjes trekken, of niet als het hun zo uitkomt.
Faramir schreef:Jij vroeg wie. Of dat erg wordt bevonden maken deelnemers zelf wel uit. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Optimatus het niet helemaal fijn vond zoals hij behandeld werd op dit forum over dit onderwerp. En dat hij zich daardoor beperkt voelde in hetgeen hij wou zeggen. Maar schijnbaar interesseert je dat geen ene biet gezien je reactie hier.
...
Klinkt wellicht een beetje bot, maar waarom verwacht je empathie van mij (en wellicht anderen) als je dat zelf zo overduidelijk niet toont.
Inderdaad maakt ieder voor zichzelf uit of hij/zij iets erg vindt.
Zelf ben ik niet verlegen om empathie hier, dus daar ga ik ook niet van uit. Het gaat me om de argumenten. :)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2013 12:25

Die islamitische regimes worden doorgaans door westerse landen in stand gehouden vanwege oliebelangen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 feb 2013 12:31

Optimatus schreef:Die islamitische regimes worden doorgaans door westerse landen in stand gehouden vanwege oliebelangen.

Yep, en als ze omvallen, gesteund door het westen, om meer democratie dan hebben we nu ook wel kunnen zien wat er gebeurd. Volgens mij is het er allemaal niet (Israel) vriendelijker op geworden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2013 12:40

Het valt te hopen dat we zo snel mogelijk van die olieverslaving afkomen. Dat scheelt zoveel belangen in die woestijnen daar.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 feb 2013 13:01

Optimatus schreef:Het valt te hopen dat we zo snel mogelijk van die olieverslaving afkomen. Dat scheelt zoveel belangen in die woestijnen daar.
Voor wat betreft de VS ziet het daar (ondanks beloften van president Obama) nog lang niet naar uit:
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2013 13:30

Dat zal ongetwijfeld aan het recalcitrante Huis van Afgevaardigden liggen.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 feb 2013 14:42

Discussies over Dresden vonden al vrij snel plaats. Het is algemeen bekend dat het een walgelijke daad was van de Britten. Discussies over Irak en Afghanistan zijn al lang en breed opengebroken tot in parlementen en de VN. Dat kan allemaal besproken worden.

Het is enkel bij de Israel kwestie dat een ieder die ook maar een klein beetje kritiek durft te uiten op de manier waarop Israel omgaat mijn het Palestijnse volk dat men de antisemitisme kaart trekt. Op die manier wordt al tientallen jaren elke discussie doodgeknuppeld voordat die beginnen is.
Wie zijn "men" in dit geval?-------------CITAAT.

Mooi @Faramir wij vonden dit van jou in deze draad daar wij het meeste niet lezen in wat voor draad dan ook daar het niet relevant is.

Voorts doet Israel ook gekke dingen maar ja dat wil men niet horen;ook is het zo dat Israel als staat alle recht heeft om zich te verdedigen tegen een vijand die hen uit wil roeien.Maar ook is het zo dat bij de Christen zijn/haar zorgen uit moeten gaan naar de Huisgenoten Gods dus de Christelijke broeders en zusters niet alleen in Israel maar in heel het Midden Oosten het hartland van het Christendom.

En Israel is gewoon een staat onder de staten en meer niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2013 00:12

salty schreef:@ optimatus -----mijn israel filie---- hahaha man ! je bent niet lekker !
Ik woon hier toevallig"" en als er een is die weet dat het hier niet 100 % een perfekt paradijs is - en dat er zeker - zoal overal -misstanden zijn - ben ik het wel . Geloofme dat hoef jij niet uit te kramen
hoe zeer "de joden " de arabieren wel niet haten
---> andersom THEY just LOVE US - rauw : zonder peper en zout

--------------

And if one thinks that the Muslim have evolved into a modern mindset, one must remember what took place in Ramallah in which two Israeli soldiers were beaten and tortured to death, their bodies thrown down a window to the sounds of “Allahu Akbar”, and their flesh then chewed by the crowd.

Arabieren met de ----ingewanden !! van 2 afgeslachtte soldaten in Ramallah

Afbeelding
Ik e
Muslims in Ramallah held body parts of Israeli while they cried out “Ik eetet het vlees van de bezetter!”

en dan heb jij het over voetbal rellen ! hypocrite !

Beste Salty, jouw foto bewijst niks, want waarom hebben ze geen bebloede kleren? Beetje vreemd dat hun kleding schoon is gebleven terwijl ze de bloederige ingewanden van de vijand nota bene boven hun hoofden houden. De stukken vlees en het bloed zijn er duidelijk later bij gefotoshopt. En wie dat te scherp gesteld vindt zou tenminste rekening met de mogelijkheid moeten houden dat ik gelijk heb, want als je denkt dat het niet realiseerbaar is met een dergelijk programma om zo'n foto te maken dan zou ik je willen uitnodigen het eens een paar jaar te gebruiken.

Afbeelding
Zo'n foto is stukken lastiger te vervalsen.
Laatst gewijzigd door mohamed op 16 feb 2013 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2013 00:14

Lichtzwaard schreef:En Israel is gewoon een staat onder de staten en meer niet.

Geloof wat je wilt geloven.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2013 00:22

Het moge duidelijk zijn dat Salty liegt en bewust propaganda verspreidt. Dat soort praktijken kan men toch niet dulden op een christelijke site?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2013 09:36

Misschien is de spanning een beetje teveel geworden en moeten we Salty met een korreltje zout nemen.

Terug naar “Archief”