Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 14 dec 2010 10:54

Om jullie wensen te inventariseren of om de woning te taxeren?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 dec 2010 22:35

wij weten onze wensen al. Hij komt om te taxeren hoewel we dat ongeveer eigenlijk ook al weten door huizen die hier in de buurt al te koop staan. Ik denk dat we een stap verder zijn al, maar dat zien we donderdag wel :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 dec 2010 22:38

Spannend hoor! Hebben jullie al een idee wat jullie zelf gaan doen dan? Want in de buurt iets groters zoeken was niet echt een optie toch?
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 dec 2010 20:10

We gaan wel iets verder weg iets zoeken. We kunnen wel wat hierzo maar maximaal 2 slaapkamers. Daar doen we het niet voor want dan kunnen we over 5 jaar misschien wel weer gaan verhuizen. Het volgende huis wordt er eentje (menselijkerwijs gesproken) voor de eerstkomende dertig jaar. In de buurt zoeken is dus nog steeds geen optie en zeker niet als de overheid de regels per 1 januari gaan veranderen. Gelukkig hebben we dat ook laten uitzoeken en we weten precies wat we kunnen lenen. En iets hoger naar het noorden zijn de huizen toch iets goedkoper.
Nou ja de makelaar is dus langsgeweest en we hebben alle formulieren ingevuld. We gaan deze maand en volgende maand alles nog even op orde maken qua schilderwerk. Daarna geven we de makelaar een belletje en dan wordt alles in gang gezet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 dec 2010 15:19

Spannend allemaal, Kwebbel! Succes!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 20 dec 2010 12:52

Wij krijgen a.s. woensdag de sleutel!!

(Zou eerst vandaag zijn, maar verkoper kon ineens niet... beetje jammer :mrgreen:)
Szent az Úr

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nelly91 » 20 dec 2010 18:58

Spannend! Moeten jullie nog veel doen?
Wij moeten nog lang wachten.. alleen de vloer ligt er nog maar, en de eerste prognose is dat het voor de bouwvak klaar is..

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 27 dec 2010 20:59

We zijn nu begonnen in ons huis... we kunnen nog heel veel doen, maar dat doen we niet ivm de dikte van de portemonnee :mrgreen: We maken nu de slaapkamer en woonkamer op orde. Daar moet ook het meeste aan gebeuren. Verder leggen we nog andere (grotere) vloertegels in het toilet beneden. Daar liggen nu van die akelige tegeltjes in... daar wordt elk mens scheel van! :lol:
Vandaag was mijn eerste echte klusdag. Vorige week moest ik namelijk nog werken, deze week lekker vrij. En het begon al goed.... duim verbrand... :-oo Dat was iets minder, maar t gebeurde gelukkig aan t einde van de middag, dus we zouden al bijna gaan opruimen. Dat gebeurde nu iets eerder :wink: Morgen gaan we weer verder. We kunnen nu alleen nog niet zoveel doen, want de radiatoren moeten van de muur af, maar dat willen we niet doen zolang het vriest. Dus de wanden in de huiskamer en slaapkamer kunnen we nog niet doen. Verder is er niet heel veel te doen. Vanmorgen wel meubels gekocht, dus dat hebben we nu ook allemaal compleet. Hoeven we nu ook niet meer achteraan... gelukkig! Dat is ook nog een hele klus...!! We moeten nu alleen nog een kleur voor de wanden in de huiskamer uitkiezen... 8-[
Szent az Úr

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 dec 2010 00:19

spannend jaccootje85! Succes met klussen en sterkte met je duim :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 28 dec 2010 00:23

Heerlijk hé je eigen stekkie Jaccootje!
Ennuh; dat van je duim; zo begint geloof ik elke verbouwing, ik sloeg ook een behoorlijke hoek uit m'n pink toen ik in m'n wilde enthousiasme zonder handschoenen begon tegels af te bikken :lol: Het is nu pas goed genezen, heeft gewoon 3 maand geduurd bijna 8-[

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 28 dec 2010 19:06

Ow, dat is wat minder prettig Judith! Gelukkig is t bij mij dan nog meegevallen. De pijn is al bijna weg, alleen moet k er niet aan gaan zitten :wink:
We hebben vanmiddag de knoop doorgehakt voor een kleur op de muren in de huiskamer. Het wordt heel licht grijs. Alleen de schouw willen we iets donkerder grijs doen. We zijn met allerlei staaltjes naar de meubelzaak gegaan en hebben allerlei kleuren bij de door ons gekozen meubels gehouden. Wat een crime!! :-oo Maar goed, toch maar de knoop doorgehakt. Nu kunnen we ook op zoek gaan naar bijpassende tegeltjes voor de openhaard. Er zit nog een platje voor het stookgedeelte, maar daar zitten nu echt spierwitte tegels in waarvan er een aantal gebarsten zijn... die willen we eruit hebben!
En we hebben nieuwe tegels uitgezocht voor de vloer van het toilet. Dus al met al weinig geklust vandaag, maar wel zaken gedaan :D
Morgen komt er nog een bevriend stel langs om ons huis te bekijken en mee te klussen. Wel gezellig! We kunnen nu in elk geval behang trekken, tegels eruit bikken, vloertegels leggen en verf krabben :wink: :lol:
Szent az Úr

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 dec 2010 22:54

Over dat verwonden bij klussen klinkt ook heel bekent. Wij waren midden in de warme zomer bezig en toen heb ik heel vaak dingen op mijn voet laten vallen. (Het is niet prettig om een zware kast op je teen te zetten terwijl je slippers aan hebt). Ook had ik op een gegeven moment zo vaak schroeven in meubels e.d. gedraaid dat ik echt enorm last van mijn pols heb gehad. En natuurlijk de standaard schaafwonden.
Ach het is voor een goed doel!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 dec 2010 15:44

Het is ook niet voor niets dat er steeds meer klusongevallen gebeuren... http://huisartsenpraktijktolakker.prakt ... ?newsid=52

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 jan 2011 20:13

ik ben benieuwd hoe het met de pas kopers gaan enzo !
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 13 jan 2011 20:35

Hier gaat t prima. We hebben inmiddels iemand gevonden die betaalbaar de spachtel-putz op de muren wil aanbrengen. Daarnaast neem k steeds iets mee van onze uitzet als k toch naar ons huisje ga. In de kelder hoeft niets gedaan te worden, dus daar kunnen we alles opslaan tot ergens in mei :wink:
Verder heb ik de hele badkamer grondig schoongemaakt met Dettol. Daar hoeft namelijk ook niets te gebeuren. En we hebben nu alle meubels in bestelling, zijn helemaal klaar met kleuren uitzoeken en hebben zelfs al wat accesoires in huis!!
De donkerbruine potten op dit dressoir hebben we gekocht. Het dressoir op de foto is een groter model van het dressoir wat wij hebben gekocht. Het hout (teak) is wel van onze meubels. Bankstel en fauteuils hebben we in donkerbruine streep.
Afbeelding

Afbeelding

Hier is mn vriend bezig met de schouw:
Afbeelding Ik had alle verf er al afgehaald. Het behang (wat op de foto links nog te zien is (dat gele)) is er inmiddels ook af. Alleen nog een klein hoekje bij de radiator. Maar dat wil nu niet zo, omdat we wel iets stoken in het huis. Maar steeds als k t natgemaakt heb, droogt t zo snel door de warmte van de radiator, dus kan k t er nóg niet vanaf krijgen. Maar dat komt t.z.t. wel goed.
Szent az Úr

Terug naar “Archief”