Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 mar 2008 19:47

Als het goed is trouw je maar 1 keer. Dus wat maakt het uit als je een duizend euro meer moet uitgeven?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mar 2008 20:34

Dan moet je dat extra geld wel vrij beschikbaar hebben en niet 'n maand later erachter komen dat je eigenlijk liever een nieuwe keuken had gehad voor dat geld (bijv.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 mar 2008 20:38

Ja, maar een keuken kan je later ook doen. Vaak werk je alle2 als je trouwt en dan kan je van 2 salarissen best sparen. Als je bijv. 2 jaar wacht heb je een prachtige keuken bij elkaar gespaard. Bijv als je 400 euro per maand kan sparen is dat 12x400=4800 euro x2= 9600 euro.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mar 2008 20:42

Ik controleer de kassabon ook altijd, er gaat zo vaak wat mis met aanbiedingen. Ik koop die aanbiedingen toch niet om de volle prijs te betalen.

Brood haal ik op de markt bij 't Stoepje, drie voor 3,60 euro en errug lekker.

Lokatie voor een bruiloftsfeest kan ook een zaaltje zijn wat je zelf versiert (of laat versieren), bijvoorbeeld een zaaltje bij de kerk. Ik ken ook een stel dat de kerk had omgebouwd tot feestzaal, met discolichten enzo.

Wij hadden erg geluk dat we een gratis sfeervolle feestlokatie hadden. Drank kan je bij de slijter bestellen, wat over is gaat weer terug. Een paar vrienden achter de bar of tieners die wat bij willen verdienen. Die kan je ook met hapjes laten rondgaan.

Ook erg leuk: Een stel dat ik ken, allebei nog student, waren op vrijdag voor de wet getrouwd. Ze hadden een kampeerboerderij afgehuurd. Daar gingen ze met z'n allen barbecuen en iedereen mocht blijven slapen. Op zaterdagmiddag was de kerkdienst en daarna koffiedrinken met allerlei zoet lekkers in een zaaltje bij de kerk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 mar 2008 20:50

vanavond even bij de Jumbo geweest ik had erg veel kortingsbonnen we moesten eigenlijk 50.85 betalen en toen alle korting eraf was nog 30.10! scheelt erg veel!!

Wij hadden ook zo iets trouwen doe je 1 keer in je leven als goed is en dan moet je het goed doen. Maar ligt er aan hoeveel geld je te besteden hebt enz.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2008 21:25

Wij hadden wel een bedrag in ons hoofd wat we maximaal aan onze bruiloft uit wilden geven. Nu hadden we ook gewoon alle vrienden en kennissen 's avonds uitgenodigd.
Als ik het over mocht doen deed ik het voor vele duizenden euro's minder. Juist omdát je het maar één keer doet, dan doe ik het lekker met alleen familie en allerbeste vrienden. een jurk voor duizend euro minder, een feest voor duizenden euro's minder. Ik vind het achteraf zonde. Niet persé om het geld, maar het was voor ons allemaal wat minder 'wauw, dit doe je maar 1 keer' gevoel dan we van tevoren dachten.

En idd, als we het krap zouden hebben dan geef ik het liever uit aan blijvende dingen dan aan één zo'n dag.
Maar dat is achteraf. Alleen de ring en foto's zijn er nu nog, en die koester ik wel ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2008 21:49

pol schreef:Als het goed is trouw je maar 1 keer. Dus wat maakt het uit als je een duizend euro meer moet uitgeven?

nou als ik bijv. een trouwjurk van 2500 euro koop, daar moet ik 4 maanden dan voor werken (4 maandsalaris). Nou ik koop dan liever een trouwjurk van 700 euro.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 mar 2008 07:03

Evelien schreef:
pol schreef:Als het goed is trouw je maar 1 keer. Dus wat maakt het uit als je een duizend euro meer moet uitgeven?

nou als ik bijv. een trouwjurk van 2500 euro koop, daar moet ik 4 maanden dan voor werken (4 maandsalaris). Nou ik koop dan liever een trouwjurk van 700 euro.

O, maar die trouwjurk van 700 euro is vast ook mooi. En een ander weet dat niet, want het prijskaartje zit niet meer in je nek. Maar ik bedoel ermee, je kan ook dingen gaan doen/niet doen, waar je later spijt van hebt. Wij zagen bijv. niks in een bruidstaart. Was zon 5 euro per person en ik vind dat altijd zon kliederig geknoei om daar samen met een mes in te staan hakken. :roll: , maar wij hebben bijv. een boottocht gedaan van 2 uur. Dan ben je 5 euro kwijt per persoon aan het varen. En op die boot gewoon gebakjes en wat drinken. Achteraf was die boottocht het leukste van heel de dag, dus daar heb ik nooit geen spijt van gehad.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 mar 2008 08:09

ik heb mn trouwjurk gekocht bij een zaak waar de jurken maximaal 995 euro kosten.... dat kostte die van mij ook.. terwijl dezelfde jurk in bijv rotterdam 1500 euro kostte...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mar 2008 08:44

Wij hadden ook geen taart, maar wel zelfgebakken cake en koek bij de koffie na de kerkdienst (met dank aan onze mama's).

Maar als je dan toch een dure jurk koopt, dan heb ik liever mijn droomjurk van 1200 euro dan een jurk die ik niet helemaal geweldig vond van 700 euro. Dat zou ik dan echt zonde vinden van die 700 euro.

En zoals ik al vaker heb verteld: bij ons was het juist het tegenovergestelde van bij MissF. Mijn schoonmoeder zei van het is de mooiste dag van je leven en wij dachten nou dat zal toch wel meevallen, maar achteraf zeiden we tegen elkaar dat ze misschien toch wel gelijk had... het was zo enorm gaaf om al die mensen die we kenden bij elkaar te hebben en samen feest te vieren. Dat doe je maar 1 keer en daar moet je lekker van genieten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mar 2008 11:58

dat laatste is juist zo gaaf!!

Maar ik hoop dat onze trouwdienst ook zo gaaf is/word als die bij jullie! Was echt heel mooi (mooie liederen etc).

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 mar 2008 12:16

Tja, veel geld voor een bruiloft..... Wij weten nog niet precies wat we gaan uitgeven.
Ik heb een supergave jurk gezien voor 1500 euro, maar dat vind ik gewoon teveel. Zeker als je er ook een van 800 kunt kopen. 700 euro verschil is wel 700 broden (bij de lidl).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mar 2008 12:32

Acire schreef:Tja, veel geld voor een bruiloft..... Wij weten nog niet precies wat we gaan uitgeven.
Ik heb een supergave jurk gezien voor 1500 euro, maar dat vind ik gewoon teveel. Zeker als je er ook een van 800 kunt kopen. 700 euro verschil is wel 700 broden (bij de lidl).

hahaha die is wel heel goed. :mrgreen: geweldig!

Het is bij ons heel verschillend waar we boodschappen halen! (net waar we zin in hebben en als ik bijv. net langs de AH kom dan haal ik daar eten/boodschappen).

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 mar 2008 13:20

trijntjejohanna schreef:ik heb mn trouwjurk gekocht bij een zaak waar de jurken maximaal 995 euro kosten.... dat kostte die van mij ook.. terwijl dezelfde jurk in bijv rotterdam 1500 euro kostte...

Hoezo in Rotterdam? Daar hebben ze ook zo een winkel hoor!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mar 2008 16:29

liefie schreef:pff ja das lekker goedkoop! ik was in totaal 1800 euro kwijt voor mijn jurk en toebehoren. Nu had ik ook wel een dure smaak maar ja was de jurk van mijn dromen.
Wij waren ook best veel geld kwijt voor onze trouwdag maar we hebben der absoluut geen spijt van!
zal ik je eerlijk vertellen dat ik niet eens een jurk van mijn dromen had?? :oops: ik vond wel veel mooi en deze stond het best hahaha... 8) ach ja... we hebben een mooie dag gehad en daar gaat het om :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”