Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Ik word zo langzamerhand helemaal ziek van de haat jegens de islam die spreekt uit een aantal posts.
Ik vraag me af waar de vrijheid van godsdienst in dit land is gebleven.
Caligula schreef:Ik word ziek van al die mensen die menen dat de islam een verrijking is voor onze samenleving. De islam is geen tolerante godsdienst die volop ruimte laat voor mensen die wat anders geloven.
Riska schreef:Caligula schreef:Ik word ziek van al die mensen die menen dat de islam een verrijking is voor onze samenleving. De islam is geen tolerante godsdienst die volop ruimte laat voor mensen die wat anders geloven.
In een land van pakweg 18(?)miljoen inwoners, zijn 1 miljoen mensen die de islam aanhangen. Die 1 miljoen zijn niet allemaal gewelddadig en willen voor het grootste deel gewoon vreedzaam samenleven.
Ik woon temidden van moslims en die samenleving gaat hier rustig en vreedzaam toe. Ik merk alleen dat de mensen zich steeds onveiliger voelen, vanwege mensen als Wilders en anderen die de zaak polariseren.
Vaandel schreef: Deze jongeren worden thuis weer niet gecorrigeerd. Ook niet door de imam. Ik denk niet dat deze jongeren in de moskee komen overigens.
Harm-J schreef:Vaandel schreef: Deze jongeren worden thuis weer niet gecorrigeerd. Ook niet door de imam. Ik denk niet dat deze jongeren in de moskee komen overigens.
Wat een kortzichtige blik.!!
Het is omdat ze juist thuis vaak heel streng gecorrigeerd worden maar buiten (in de maatschappij en bij anderen thuis) iets heel anders ervaren, krijgen ze juist vaak het gevoel van het in 2 werelden leven.! Hoe verscheurd kan je worden en makkellijk vatbaar worden voor radiale mensen die juist in dat soort jongeren een makkelijke prooi zien.
Het is jammer dat veel mensen soms gewoon niet verder kijken als hun neus lang is. Dat is een van de reden dat ik deze topic maar weer een tijdje laat liggen.
De andere redenen is, omdat er hier te lezen is, hoe sommige mensen hier alle moslims en hun geloof maar op een hoop durven te gooien, al dan niet vanuit een vaag onderbuik gevoel, in ieder geval niet op basis van kennis of goede onderbouwing dan wel argumentatie. Als ik sommige dingen hier in dit topic lees, vraag ik mij wel eens af of ik nog wel op christelijk forum zit.
Harm-Jan
zahra schreef:ja vind je het gek dat sommige moskee's etnisch verdeeld zijn..veel moslims hier zijn allochtoon..en in de eerste moskee'en werd dus in de taal van herkomst gepreekt bv Turks, surinaams, Arabisch/Berders enz..maar dit was vooral vroeger zo..toen de buitenlanders er net waren
Tegenwoordig zijn heel veel moskee's niet verbonden aan een land bv moskee Kanalen-eiland, of in Overvecht..in de moskee's waar ik ben geweest voor lezingen..die moskee's waren niet van een bepaalde bevolkingsgroep ofzo
Vreemd dat iedereen hier opeens allemaal in de moskee is geweest tijdens een dienst ..wat deed je daar dan als je geloofd dat het een valse religie is
Caligula schreef:Ik word ziek van al die mensen die menen dat de islam een verrijking is voor onze samenleving. De islam is geen tolerante godsdienst die volop ruimte laat voor mensen die wat anders geloven.
Dat is juist het bizarre, o.a. jij pleit voor het toelaten van een religie die velerlei kanten kent, behalve vrijheid van godsdienst.
vaandel schreef:Ho! De vreedzame Islam is geen probleem. Echter het gedrag van een groep Islamieten (wellicht zijn het in naam Islamieten) verpesten het voor de overige goede Islamieten.
Wilders kaart dit aan. Over het algemeen veel te scherp, maar anders komt het niet in de krant blijkbaar.
Deze jongeren worden thuis weer niet gecorrigeerd. Ook niet door de imam. Ik denk niet dat deze jongeren in de moskee komen overigens.
Waarom werken deze jongeren niet in de bouw bijvoorbeeld? Ik kom ze in mijn dagelijks werk amper of geheel niet tegen.
Harm-J schreef:Vaandel schreef: Deze jongeren worden thuis weer niet gecorrigeerd. Ook niet door de imam. Ik denk niet dat deze jongeren in de moskee komen overigens.
Wat een kortzichtige blik.!!
Het is omdat ze juist thuis vaak heel streng gecorrigeerd worden maar buiten (in de maatschappij en bij anderen thuis) iets heel anders ervaren, krijgen ze juist vaak het gevoel van het in 2 werelden leven.! Hoe verscheurd kan je worden en makkelijk vatbaar worden voor mensen die er radicale ideeén op na houden en juist in dat soort jongeren een makkelijke prooi zien.
zahra schreef:johannes1 schreef:En kom eerst maar met bewijs dat de Islaam meer stromingen kentCode: Selecteer alles
Soennisme met 4 hoofdrichtingen: hanafieten, hanbalieten, malikieten, sjafi'ieten. en subrichtingen: salafisme, wahabisme
Code: Selecteer alles
sjisme met jafari/de twaalvers. met substromingen: alevieten, isma'ilisme, ithna ashri
khawarij, met als substromingen: mu'tazilieten, ibadieten
soefisme
ahmaddiya, druzen, koranische moslims, volksislam
aldus deze bron
trouwens dit lijstje klopt ook niet helemaal..sinds wanneer zijn druzen moslims???? de druzen vallen niet onder de Islaam
hier info
http://verbaljam.nl/?itemid=100
Harm-J schreef:Het is omdat ze juist thuis vaak heel streng gecorrigeerd worden maar buiten (in de maatschappij en bij anderen thuis) iets heel anders ervaren, krijgen ze juist vaak het gevoel van het in 2 werelden leven.! Hoe verscheurd kan je worden en makkelijk vatbaar worden voor mensen die er radicale ideeén op na houden en juist in dat soort jongeren een makkelijke prooi zien.
Het is jammer dat veel mensen soms gewoon niet verder kijken als hun neus lang is. Dat is een van de reden dat ik deze topic maar weer een tijdje laat liggen. /quote]
Dat idee heb ik ook, jij kijkt niet verder dan je neus lang is.De andere redenen is, omdat er hier te lezen is, hoe sommige mensen hier alle moslims en hun geloof maar op een hoop durven te gooien, al dan niet vanuit een vaag onderbuik gevoel,
Dat is niet gebaseerd op onderbuikgevoelens, maar op waarnemingen en constateringen.in ieder geval niet op basis van kennis of goede onderbouwing dan wel argumentatie. Als ik sommige dingen hier in dit topic lees, vraag ik mij wel eens af of ik nog wel op christelijk forum zit.
MrSokkie schreef:
Wat zouden jou voorstellen dan zijn Caligula? Alle moskeeen sluiten en alle moslims met een gele halve maan op hun jas in aparte woonwijken zetten? Ik overdrijf wat, maar ben wel serieus. Wat zou jij dan doen als jij het voor het zeggen had?
Je moet natuurlijk wel kijken naar de praktijk en in de praktijk zie ik in ieder geval talloze vormen van eucemene en toenadering, niet alleen vanuit de officiële instellingen, maar de moslims die hier geboren worden, worden ook doordrenkt met westerse denkbeelden.
johannes1 schreef:zahra schreef:johannes1 schreef:En kom eerst maar met bewijs dat de Islaam meer stromingen kentCode: Selecteer alles
Soennisme met 4 hoofdrichtingen: hanafieten, hanbalieten, malikieten, sjafi'ieten. en subrichtingen: salafisme, wahabisme
sjisme met jafari/de twaalvers. met substromingen: alevieten, isma'ilisme, ithna ashri
khawarij, met als substromingen: mu'tazilieten, ibadieten
soefisme
ahmaddiya, druzen, koranische moslims, volksislam
aldus deze bron
trouwens dit lijstje klopt ook niet helemaal..sinds wanneer zijn druzen moslims???? de druzen vallen niet onder de Islaam
hier info
http://verbaljam.nl/?itemid=100
Druzen - een uit het sjiisme voortgekomen mystieke sekte. Druzen worden door andere moslims niet altijd als islamitisch gezien. Druzen wonen van vroeger uit in Libanon, Syrië, Israël en Jordanië, en tegenwoordig ook in de Verenigde Staten en Australië.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten