Vernieuwde vragenrubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 24 jan 2006 13:49

erg netjes gedaan! :D
When I kneel before You, them I'm defying gravity

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 24 jan 2006 19:02

Wauw, in 1 woord g e w e l d ig.
Om er maar 2 woorden van te maken: super geweldig!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 jan 2006 22:57

mooi! d:)b

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jan 2006 00:23

Jannoek schreef:mooi! d:)b

Sluit ik me helemaal bij aan!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 26 jan 2006 19:27

Beste Henk,

zit er goed uit alleen ik zou er wel een logo van refoweb in plaatsen, zodat je kan linken naar verschillende onderdelen van refoweb, bijvoorbeeld het forum/chat of andere refoweb gerelateerde zaken.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 26 jan 2006 21:05

eddywally schreef:Beste Henk,

zit er goed uit alleen ik zou er wel een logo van refoweb in plaatsen, zodat je kan linken naar verschillende onderdelen van refoweb, bijvoorbeeld het forum/chat of andere refoweb gerelateerde zaken.

Hee eddy,

Dat is inderdaad de bedoeling. Het menu heb ik nog even weggelaten maar dat komt als de rest van de site ook veranderd is. Omdat het nogal uitgebreider is dan de huidige heb ik het nog niet geplaatst. Het is in ieder geval klaar voor gebruik ;-)

Michel
Mineur
Mineur

Berichtdoor Michel » 31 jan 2006 00:31

Ziet er mooi uit hoor!

Als het mag.... een paar puntjes:

- In Opera werkt het nog niet helemaal zoals het hoort (klikken op 'Zoek' doet het soms niet, kalender ziet er een beetje vreemd uit, en nog wat kleine dingen).
- In bijvoorbeeld deze vraag wordt verwezen naar een eerdere vraag, maar die is met de nieuwe indeling wel veel moeilijker te vinden. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat hier een goede oplossing voor is.

Verder prima werk!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 31 jan 2006 10:43

Bedankt voor je reacties, Michel!

In de vragen staan inderdaad zo nu en dan de nummers van een oud antwoord genoemd. Die links moeten nog gewijzigd worden. Voorlopig moet er voor dit maar even naar de oude antwoorden gekeken worden. De nieuwe nummering (in de directe link) komt in ieder geval niet overeen.

De vragen die we zelf hebben beantwoord (meestal dubbele vragen) moeten ook nog overgezet worden. Ook hier moeten alle links gewijzigd worden.

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 31 jan 2006 12:03

Ik heb zelf ook nog een klein vraagje :)
Als ik een vraag + antwoord uit wil printen, dan krijg ik een popup met een leeg venster met de vraag hoe ik het wil printen (zo'n standaard scherm), Maar als ik wil printen, wil ik het liefste eerst zien hoe mijn printje eruit komt te zien, dus ik druk op Cancel. Maar vervolgens word dan de popup gesloten, en kan ik dus alsnog niet zien hoe mijn printje eruit komt te zien.
Is dat een Firefox probleem, of is het niet de bedoeling dat ik zie hoe het eruit komt te zien?

edit: Dat is dus een Firefox probleem ;)
Laatst gewijzigd door Chip! op 13 feb 2006 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

aurora
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 12 feb 2006 21:26

Als ik een vraag heb geopend, en door middel van de 'vorige' knop terug ga naar het overzicht, kom ik niet terecht bij de meest recente vragen, maar ergens bij één van 28 januari. Erg vervelend, nu moet ik elke keer afsluiten en weer opnieuw beginnen. Kan dat verholpen worden? (of zit ik gewoon te klungelen?)
De toekomst is de dageraad van het verleden...

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 21 feb 2006 11:49

Ook mijn complimenten over de vragenrubriek! Ik heb ze gisteren met plezier doorgespit. Het ziet er prachtig uit, en is prima leesbaar.

eddywally schreef:Beste Henk,

Dat was ook mijn commentaar. Een duidelijk zichtbaar "terug"knopje naar www.refoweb.nl miste ook al in de vorige versie van de vragenrubriek. Als hij er al was, is hij me niet opgevallen.

Een ander punt is de nummering van de vragen. Ook ik zou die graag terugzien; het refereert wat makkelijker (al werkt het geven van de datum en de naam van de predikant natuurlijk ook wel, maar het is toch iets minder handig).
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 03 mar 2006 08:56

aurora schreef:Als ik een vraag heb geopend, en door middel van de 'vorige' knop terug ga naar het overzicht, kom ik niet terecht bij de meest recente vragen, maar ergens bij één van 28 januari. Erg vervelend, nu moet ik elke keer afsluiten en weer opnieuw beginnen. Kan dat verholpen worden? (of zit ik gewoon te klungelen?)

Dit werkt alleen niet goed als je op 'directe link' hebt geklikt (zag ik gisteren pas :x ). In principe zou het moeten werken wat jij noemt.

edge schreef:Een ander punt is de nummering van de vragen. Ook ik zou die graag terugzien; het refereert wat makkelijker (al werkt het geven van de datum en de naam van de predikant natuurlijk ook wel, maar het is toch iets minder handig).

De nummering is inderdaad handig en het liefst hadden we dat ook behouden. Voor het bijhouden is dat alleen niet zo makkelijk. Als we het handmatig zouden plaatsen betekent dat ook dat alle nummers handmatig aangepast moet worden als er ergens een fout gemaakt wordt. Laat je het automatisch doen dan zorgt dit voor problemen als er per ongeluk een verdwijnt of er een dubbel geplaatst wordt.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 03 mar 2006 12:35

henkie schreef:De nummering is inderdaad handig en het liefst hadden we dat ook behouden. Voor het bijhouden is dat alleen niet zo makkelijk. Als we het handmatig zouden plaatsen betekent dat ook dat alle nummers handmatig aangepast moet worden als er ergens een fout gemaakt wordt. Laat je het automatisch doen dan zorgt dit voor problemen als er per ongeluk een verdwijnt of er een dubbel geplaatst wordt.

Een genummerde code die datumafhankelijk is, is dan misschien handig? Bijvoorbeeld voor de antwoorden die vandaag op de site komen, de nummering jaar-maand-dag-volgnummer meegeven:

060303-01
060303-02
060303-03

De nummering kan automatisch gebeuren, en mocht er iets in de soep lopen, doordat het volgnummer niet helemaal klopt, dan kun je met die jaar-maand-dag-code altijd nog álle brieven terugvinden die die dag zijn geschreven. En daaruit ventileren welke brief dat dan geweest had moeten zijn. En mocht je er eens een briefje tussenuit halen, dan hoef je maar een handvol volgnummers aan te passen, namelijk alleen die van diezelfde dag.

Is dat een idee?
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Terug naar “Archief”