Moderator: Moderafo's
lammetje schreef:Weet iemand nog een onderwerp voor een klinische les in de psychiatrie???
Antisociale persoonlijkheidsstoornis is pas geweest![]()
ADHD gaat het unit hoofd doen'
Vind het echt moeilijk om een onderwerp te kiezen!
Dat is weer waar ja, maar persoonlijk zak ik wat onderuit als iemand een bespreking zou gaan houden over scizofrenie, vooral als het gaat over beschrijving van het ziektebeeld dat is meestal het grootste gedeelte, over ontwikkelingen gaat het helaas vaak weinig. Het is uiteraard persoonlijk, maar ik ben altijd wat anders als anders als het gaat over onderwerpen.butterfly schreef:Schizofrenie is helemaal niet afgezaagd als je de wetenschappelijke ontwikkelingen blijft volgen. Maar er zijn natuurlijk onderwerpen genoeg, maar dat is natuurlijk een probleem.
Raido schreef:Dat is weer waar ja, maar persoonlijk zak ik wat onderuit als iemand een bespreking zou gaan houden over scizofrenie, vooral als het gaat over beschrijving van het ziektebeeld dat is meestal het grootste gedeelte, over ontwikkelingen gaat het helaas vaak weinig. Het is uiteraard persoonlijk, maar ik ben altijd wat anders als anders als het gaat over onderwerpen.butterfly schreef:Schizofrenie is helemaal niet afgezaagd als je de wetenschappelijke ontwikkelingen blijft volgen. Maar er zijn natuurlijk onderwerpen genoeg, maar dat is natuurlijk een probleem.
Ook op JV, inleiding over Daniel is altijd actueel en leuk, maar ik hoor toch liever een inleiding over *noem wat* Obadja ofzo, omdat het onbekender is, op die manier. Wat mij trouwens erg heeft aangesproken was een lezing over autisme/asperger, was ook een goed onderwerp, vooral omdat welk bekend is, maar niet percies wat er nou in dat hoofd gebeurd.
Ook leuk/verwand aan DIS is bijvoorbeeld Pseudologica Fantastica, dat een psychische aandoening en gaat meer over herinneringsvervalsing . *zo weer genoeg enge termen en ziektes genoemd*
Ach daarin heb je gewoon weer gelijk, ik ben niet extreem ingelegd in psychische aandoeningen, ik weet er wel wat van, en over schizofrenie is dat het meest denk ik, ooit eens samen met ene klasgenoot een 'verslag' over geschreven..Dat heeft meer te maken met hoe je de presentatie brengt. Een onderwerp kan je zo leuk maken als je zelf wilt. Als je bijvoorbeeld een casus neemt. En aan de hand daarvan uitlegt hoe je iemand in een psychose kan begeleiden/benaderen, is dat al veel boeiender. Dan lappen tekst uit je hoofd te leren en over te brengen. Of mensen bij de les betrekken. Vragen of ze al ervaringen hebben opgedaan, wat hun belemmeringen zijn, etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten