prostitutie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jan 2006 13:03

Raido schreef:
Btw.net als het verkrachten van.....want als het puur met kick te maken heeft hoe kan iemand een kind bijv. jarenlang sexueel misbruiken????
Het gaat ook vaak niet om de seksuele kick maar om de machtskick.. de meeste serieverkrachters doe het om het voelen van de macht.

Precies...daarom gaat de vergelijking - geen bordelen, meer verkrachtingen- M.i. ook niet op!!!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jan 2006 13:12

Nee dat doet het ook niet, het is allebei 'overspel' maar de achterliggende gedachte is totaal anders. Verkrachten doet men uit lust om te verkrachten en om macht te hebben niet uit lust om seks te hebben..

Maar in een bordeel worden ook meiden verkracht..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jan 2006 13:15

Precies net als in een huwelijk en in een gezin!

Nu weer ontopc???? :wink:

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 04 jan 2006 13:58

Het lijkt me dat debora je goed kan helpen, voor de rest zijn er naar ik begrijp ook christelijke instellingen zoals 'de rode draad' Amsterdam? die actief zijn in deze buurten en waar mogelijk de meisjes weer de gewone wereld in helpen.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jan 2006 16:59

Er wordt overigens ook weleens over 'mannelijke behoeften' gepraat alsof het net zoiets is als honger of naar de wc moeten en het dus noodzakelijkerwijs bevredigd dient te worden. Dat is iig pertinent niet waar.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jan 2006 17:03

Waarmee zou jij de woorden vervangen dan???

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jan 2006 17:12

Welke woorden?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jan 2006 17:13

Aragorn schreef:Welke woorden?

Nou...mannelijke behoeftes....m.i. klopt dat nl aardig!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jan 2006 17:27

Oh, het zijn natuurlijk wel de behoeftes van een man (zoals een vrouw die natuurlijk ook heeft), en het ging mij ook niet echt om die term zelf. Maar om de manier waarop ze gepresenteerd worden, als iets onafwendbaars dat gewoon bevredigd moét worden. Of zoals mensen soms doen alsof het bij een verkrachting deels de schuld vh meisje was omdat ze er uitdagend bijliep.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jan 2006 17:42

Nu snap ik je, en ben het ook met je eensch! :wink:

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: prostitutie

Berichtdoor Alwin » 04 jan 2006 20:27

Arwen schreef:Hallo allemaal,
Samen met mijn vriendin maak een mijn profielwerkstuk over de Keileweg, een tippelzone in Rotterdam die in september gesloten is. Beetje apart onderwerp misschien, maar wel heel boeiend en zeker origineel :)

Nu wilde ik graag weten, wat is jullie mening over prostitutie? moet het afgeschaft worden, en wat vinden jullie van prostituees?
Wat vinden jullie een Christelijke manier om met prostitutie en met prostituees om te gaan?

Alvast bedankt!

Door mijn werk heb ik regelmatig contact gehad en nog steeds via mijn werk met vrouwen die gewerkt hebben op de keileweg. Want er wordt nu gewoon door heel Rotterdam getippeld 7 van de 10 vrouwen tippeld nog gewoon. Zij kunnen niet zonder die spanning van het tippelen opzich.

Overigens kan ik mij als man nou niet echt er iets bij voorstellen om zoals dat hier wordt genoemt je behoeftes er bij kwijt te kunnen. De meeste van die meiden zijn brood en brood mager en door de drugs ook zeer onsmakkelijke om te zien. (dan nog geen eens over de lucht die bij die meeste meiden vandaan komt)

Ik denk overigens dat het niet goed is dat een prostutiezone zoals de keileweg gesloten wordt. Hoe dom het ook klinkt je houd de overlast dan op 1 plek anders verspreid je het over heel de stad. Uitroeien lukt je nooit hoe hard je het ook aanpakt.

Ik hoop dat dit een beetje helpt. Om een goed werkstuk te maken.

Alwin

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 05 jan 2006 20:06

Alwin schreef:Ik denk overigens dat het niet goed is dat een prostutiezone zoals de keileweg gesloten wordt. Hoe dom het ook klinkt je houd de overlast dan op 1 plek anders verspreid je het over heel de stad. Uitroeien lukt je nooit hoe hard je het ook aanpakt.

Klopt. Zoals ik al eerder zei, het is het oudste beroep van de wereld en dat zal wel zo blijven.

Het was inderdaad een stomme zet de Keileweg te sluiten. Op die plek waren ze bij elkaar, konden bij elkaar hun verhalen kwijt, kwamen voor elkaar op en voelden ze zich nog een beetje veilig.
Nu is hun veilige 'thuishaven' gesloten en zwerven ze nu noodgedwongen door de hele stad. Hoezo probleem verplaatsen... op de Keileweg waren ze op één plek, nu is men de controle compleet kwijt.

Alwin schreef:Overigens kan ik mij als man nou niet echt er iets bij voorstellen om zoals dat hier wordt genoemt je behoeftes er bij kwijt te kunnen. De meeste van die meiden zijn brood en brood mager en door de drugs ook zeer onsmakkelijke om te zien. (dan nog geen eens over de lucht die bij die meeste meiden vandaan komt)

Ik denk dat de nood wel héél hoog moet zijn wil je daar je behoeftes kwijt willen. Veel van de meiden zelf zeggen dat trouwens zelf ook.
Ze zijn inderdaad broodmager, holle ogen, bruine afgebrokkelde tanden, een kapsel als een ouwe heksenbezem en hun geur is niet te harden en dan zijn ze ook nog eens onder invloed. Je zou zeggen, eer je dáár als man je behoeftes kwijt wil...
Eén van de meiden had overigens wel een goed advies voor de mannen (stond ooit een keer in de Straatkrant): 'Knijper op je neus, ogen dicht en gaan'.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jan 2006 00:54

Waarschijnlijk heeft het hier ook met een soort kick te maken. Anders zouden Rob Oudkerk en andere welgestelden wel naar Yab Yum gaan..

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 09 jan 2006 20:00

Aragorn schreef:Waarschijnlijk heeft het hier ook met een soort kick te maken. Anders zouden Rob Oudkerk en andere welgestelden wel naar Yab Yum gaan..

Hehe, idd :)

@ Arwen, heb je wat aan de informatie die inmiddels is gegeven?
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

wessel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wessel » 10 jan 2006 13:41

Arwen schreef:Hallo allemaal,
Samen met mijn vriendin maak een mijn profielwerkstuk over de Keileweg, een tippelzone in Rotterdam die in september gesloten is. Beetje apart onderwerp misschien, maar wel heel boeiend en zeker origineel :)

Nu wilde ik graag weten, wat is jullie mening over prostitutie? moet het afgeschaft worden, en wat vinden jullie van prostituees?
Wat vinden jullie een Christelijke manier om met prostitutie en met prostituees om te gaan?

Alvast bedankt!

Hoi Arwen.
Bij voorbaat succces met je werkstuk.
Prostitutie moet zeker afgeschaft worden, maar in de praktijk zal dat nooit mogelijk zijn.Gedogen is het enige wat ons rest, in Nederland
Ik vind een prostituee een zeer beklagenswaardige vrouw/man.
Om op die manier aan de kost te komen, daar is een mens toch niet voor geschapen.Ik vind ze niet slecht, of fout, maar het is gewoon triest,
lees Yvette Lont maar eens.Je kent het boek toch wel ??

De enige goede manier om met prostituees om te gaan is voor ze te bidden en met ze te bidden, en te proberen of ze vrijwillig
hun "raam" willen opgeven.Dit werk moet dan gedaan worden door vrouwen.

Groet, Jaap
Ik ben iemand die van dialoog houdt.
Wij hebben elkaar veel te bieden.

Terug naar “Archief”