Stappenteller, nuttig ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 nov 2005 10:10

Kun je die stappen meelaten tellen met Whatpulse? 8)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 03 nov 2005 15:22

:) erg genuanceerd allemaal, gezien de opmerkingen is het antwoord dus 'niet nuttig', en ben nu uberhaupt neiuwsgierig of dat ding wel tellen kan.

Raido schreef:Kun je die stappen meelaten tellen met Whatpulse? 8)

mag ik het typen mee laten tellen in het calorieverbuik van mijn lichaam?
daar heeft mijn buik meer aan :D
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Tha Knee L
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tha Knee L » 03 nov 2005 21:58

ik zie dat veel reactie nogal een combinatie van dingen zijn, maar echte argumenten waarom een werkende stappenteller niet goed zou zijn heb ik nog nooit gehoord.

een gemiddelde stap is 75cm, 10.000 stappen is dus 7,5km, is dus anderhalf uur lopen, is dus meer dan een half uur bewegen per dag, is dus goed.

Dat je helemaal kunt berekenen hoeveel je verbrand is totaal oninteressant! Dat is puur voor het placebo effect van onze cognitieve dissonantie.
Het is gewoon gezond om voldoende te lopen. en dan zijn die 10.000 stappen waarschijnlijk voor serieuze mensen een goede impuls, want 10.000 stappen haal je niet met heen en weer waggelen tussen de kantine, wc, bureau en koffieautomaat (in willekeurige volgorde), dus als je je stappen wil halen zul je serieus in beweging moeten komen.

Daarnaast is die 10.000 stappen een pure indicatie van wat goed is voor een gemiddeld mens. Het gaat echt niet om afvallen enzo, dus gewicht, of je net gegeten hebt, etc, is gewoon niet van belang.
Als je wilt afvallen met een metertje, dan koop je maar een hartslag meter en ga je wandelen of fietsen met een hartslag van 120-140 en hou je dat een uurtje vol elke dag.
caloriemetertjes vind ik grote onzin.

(tot zover mijn pleidooi voor de (werkende) stappenteller en het idee erachter) :D

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 03 nov 2005 22:44

spacy schreef::) erg genuanceerd allemaal, gezien de opmerkingen is het antwoord dus 'niet nuttig', en ben nu uberhaupt neiuwsgierig of dat ding wel tellen kan.

Raido schreef:Kun je die stappen meelaten tellen met Whatpulse? 8)

mag ik het typen mee laten tellen in het calorieverbuik van mijn lichaam?
daar heeft mijn buik meer aan :D

Past geeneens in je buik man dat is alleen maar vet bij jou :mrgreen:
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

topkok

Berichtdoor topkok » 07 nov 2005 23:45

k werk in de horeca en loop ontiecheijlkj veel dus ik wil zo'n ding ook we lis hebben:D

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 08 nov 2005 20:42

Als je een goeie stappenteller hebt kan je de afstand per stap instellen. Niet iedereen heeft even grote passen. Ook hoor je te kunnen instellen hoe gevoelig hij reageert. Die van mij stond eerst hypergevoelig ingesteld, nou, als je dan 1 keer hoest telt ie het al mee.
Verder valt het in de praktijk inderdaad erg tegen hoeveel je loopt. Ik ben een half uur gaan wandelen met dat ding en toen had ik 3500 stappen.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 nov 2005 19:24

Die stappentellers zijn inderdaad niet heel nauwkeurig heb ik gemerkt. Maar toch vind ik het een leuke gadget. Ik kijk elke dag of ik die 10000 stappen wel ongeveer haal en anders loop ik een rondje om, bied me aan de post of het vuilnis weg te brengen of neem eens extra de trsap ipv de lift. Dus het werkt bij mij wel om me iets bewuster tye wiorden van hoeveel ik beweeg. Niet te geforceerd mee omgaan en dan is het best nuttig en leuk vind ik!

perfectsound
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor perfectsound » 09 jan 2006 10:55

Mja ik haal de 10000 stappen wel op een dag. Als ik moet werken dan. Heb het ook 1x gebruikt op me werk. Hij is niet echt nauwkeurig nee. Maar goed leuk om een keer gedaan te hebben. Je kan wel kijken hoeveel kcal je heb verbrand, maar zoveel zijn dat er nou ook weer niet. Als je rent telt de stappenteller er ook 1 stap en slaat dan zelfs over :wink: En dan verbruik je toch wat meer dan als je rustig tempo wandeld. Maar goed je ben er dan wel op gefixeerd, je denkt er weer meer bij na. Loop een extra ommetje enzo. Maar ik denk dat je zoiets een week volhou en daarna loop je ook geen extra ommetje meer. (mezelf kennende dan) :wink:

Technico

Berichtdoor Technico » 09 jan 2006 11:29

Hmmm, als je af willen vallen gaat het erom dat je MEER beweeft dan normaal, veel mensen doen zo'n stappenteller om en zien dan dat zoveel kalorieen verbrand hebben waardoor ze weer wat extra's kunnen eten.

oftewel nonsens :wink:

Ik heb m ook wel eens gebruikt, en volgens mij werkt het niet helemaal zuiver. Ik vind het een beetje onzin, je kunt er natuurlijk op de bonnefooi mee gaan wandelen, hoef je later niet op de kaart te kijken hoeveel kilometer het was. (moet je natuurlijk wel meerekenen dat er maar 7 van de 10 stappen geteld worden 8))

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 09 jan 2006 12:07

whahaha...dat is echt de onzinnigste uitvinding van 2005 zeg!!

waarschijnlijk leef je nog gezonder als je de stappen teller in combinatie gebruikt met becel producten. o.a. boter enz.

maar ach, ze hebben het weer voor elkaar gekregen om becel boter even populair te maken. iedereen heeft het er over. men schaft zelfs boter aan om zo;n stappen teller uit te proberen.
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Stappenteller, nuttig ?

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2006 12:53

spacy schreef:Becel heeft zo'n actie gratis stappenteller bij hun producten in de supermarkt,
de actie is nog maar net begonnen of ze zijn al door de voorraad heen.

Collega's van mij lopen nu met zo'n ding rond, om te controleren of ze hun aantal stappen wel halen.

Is dit nu een nuttig iets of puur een gimmick?

zelf heb ik er inmiddels ook 1 aangevraagd, omdat ik me ook afvraag of ik wel genoeg beweeg :D

http://www.becel.nl/artikelen/?objid=1453027

Hehe ik vind het niet nodig... maar dat komt omdat ik me geen zorgen maak of ik wel genoeg beweeg.... een half uur lopen per dag red ik makkelijk. En dan sport ik er ook nog bij :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 10 feb 2006 15:49

ik zie het meer als gimmick en voor sommige mensen misschien een stimulans omwat meer te gaan bewegen. zoals veel al gezegt hebben is het weinig betrouwbaar. is ook nogal een verschil of je duizend stappen gewoon op een rechte ondergrond zet of dat je een aantal verdiepingen in een flat met de trap gaat nemen. paar maandjes en hij ligt te verstoffen naast .... alle andere flauwe gimmicks

Terug naar “Archief”