Lange broek voor vrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LPJ
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LPJ » 01 aug 2003 13:11

Ik zie even niet in wat het met groeten te maken heeft, maar goed. Zou het niet goed zijn als 'de wereld' christenen en refo's herkent aan de kleding? Om zo, naast je daden, te kunnen getuigen van je christen-zijn?

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 01 aug 2003 13:13

LPJ schreef:Ik zie even niet in wat het met groeten te maken heeft, maar goed. Zou het niet goed zijn als 'de wereld' christenen en refo's herkent aan de kleding? Om zo, naast je daden, te kunnen getuigen van je christen-zijn?

Lijkt me geen goed idee. Kun je nooit meer incognito gaan. :lol: Maar serieus, in het Nieuwe Testament staan voor zover ik weet nergens kledingvoorschriften. Dus waarover maken we ons druk?

LPJ
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LPJ » 01 aug 2003 13:15

Ho even, dat heb ik ook niet gezegd he!!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 01 aug 2003 13:17

LPJ schreef:Ik zie even niet in wat het met groeten te maken heeft, maar goed. Zou het niet goed zijn als 'de wereld' christenen en refo's herkent aan de kleding? Om zo, naast je daden, te kunnen getuigen van je christen-zijn?

omdat mensen dan daar op gaan focussen ipv op de innerlijke verschillen, en je automatisch in een hokje plaatsen, wat de gelegenheid tot openlijke gesprekken niet echt bevorderd. Het wordt dan 'die mensen die in een rokje moeten lopen', ipv 'die mensen die God dienen'. Kleding zegt toch niets over je christenzijn, er zijn in NL een heleboel christenen die zich niet aan een kledingcode houden maar toch Gods liefde uitstralen.
Als je het aan je uiterlijk wilt laten zien, dan kun je dat beter doen d.m.v. b.v. een Ichtus-visje op je auto, o.i.d.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 01 aug 2003 13:20

LPJ schreef:Ho even, dat heb ik ook niet gezegd he!!

Wat bedoel je met deze kreet???? :?: :?: :?: :?:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 01 aug 2003 13:23

Dat hij niet gezegd heeft dat het verplicht is
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

quantum
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor quantum » 01 aug 2003 13:29

In de discussie over het dragen van een lange broek door vrouwen moet je niet het argument gebruiken dat een lange broek netter is dan een extreem korte rok. De reden? Als je de BIJBEL leest dan zie dat ieder mens er kuis en ingetogen moet leven en met verhullende kleding zich moet kleden. Dus hoe dan ook in elk geval geen onthullende kleding. Dit geld voor zowel man als vrouw. Wat zijn de motieven bij het kleden en uiterlijk?

Waarom willen vrouwen nu zo graag eigenlijk een broek aan?

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 01 aug 2003 13:30

Gershwin schreef:Dat hij niet gezegd heeft dat het verplicht is

Daarom begrijp ik niet waarom mensen zich in een kostuum laten persen. Zelf heb ik het ook jaren gedaan. Je wilt niet uit de toom vallen. Maar ondertussen hoorde ik de vrouwen om mij heen balen omdat ze nooit een korte of lange broek aan mochten. Dit was voor mij een van de onderwerpen om de bijbel maar eens echt biddend te lezen. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd dat God mij in een kostuum wil hebben

Even een anekdote: mijn 'kostuum'schoonzus kwam een keer in de vakantie langs in een lange broek. Ik stomverbaasd en vroeg haar of haar principes veranderd waren. Zij ook stomverbaasd: het is vakantie en dan mag ik dragen wat ik wil!! :lol:

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 01 aug 2003 13:34

quantum schreef:In de discussie over het dragen van een lange broek door vrouwen moet je niet het argument gebruiken dat een lange broek netter is dan een extreem korte rok. De reden? Als je de BIJBEL leest dan zie dat ieder mens er kuis en ingetogen moet leven en met verhullende kleding zich moet kleden. Dus hoe dan ook in elk geval geen onthullende kleding. Dit geld voor zowel man als vrouw. Wat zijn de motieven bij het kleden en uiterlijk?

jongen... *zucht*
probeer es een week een rok, zou ik zeggen. En dan niet als je alleen maar kantoorwerk doet ofzo, dan gaat het wel. Maar misschien is het een beetje (= sterk gebagatelliseerd) onpraktisch?

Maar maak er ajb geen moordzaak van, lieve mensen.

Denk aan Paulus, wat hij zegt over vlees eten en zulk soort minder belangrijke uiterlijkheden.
Doe alles van uit je geloof, of dat nou wel of geen broek is. Maar als jij zelf ergens geen kwaad in ziet, voeg je dan naar de ander, zodat hij niet gekwetst wordt.
Liefde, weet je wel.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 01 aug 2003 13:43

lizzz schreef:
quantum schreef:In de discussie over het dragen van een lange broek door vrouwen moet je niet het argument gebruiken dat een lange broek netter is dan een extreem korte rok. De reden? Als je de BIJBEL leest dan zie dat ieder mens er kuis en ingetogen moet leven en met verhullende kleding zich moet kleden. Dus hoe dan ook in elk geval geen onthullende kleding. Dit geld voor zowel man als vrouw. Wat zijn de motieven bij het kleden en uiterlijk?

jongen... *zucht*
probeer es een week een rok, zou ik zeggen. En dan niet als je alleen maar kantoorwerk doet ofzo, dan gaat het wel. Maar misschien is het een beetje (= sterk gebagatelliseerd) onpraktisch?

Maar maak er ajb geen moordzaak van, lieve mensen.

Denk aan Paulus, wat hij zegt over vlees eten en zulk soort minder belangrijke uiterlijkheden.
Doe alles van uit je geloof, of dat nou wel of geen broek is. Maar als jij zelf ergens geen kwaad in ziet, voeg je dan naar de ander, zodat hij niet gekwetst wordt.
Liefde, weet je wel.

Helemaal mee eens!!! En mocht je niet overtuigd zijn dat een rok soms niet praktisch is: ga met 10 graden onder nul met een ijzige koude wind buiten staan met een rok en panties..... of nog liever, je moet de fiets nemen.... Zoals mijn geliefde een keer verbaasd opmerkte: ik dacht dat panties heel warm waren.... Ik houd het liever bij Kol. 2: 18, 19.

caprice

Berichtdoor caprice » 01 aug 2003 13:54

In de afgescheiden kerken is het dus meer een regel dat vrouwen een rok dragen. Dit is cultuurgebonden. Zo ben je in bepaalde landen een groot zondaar als je alcoholhoudende drank nuttigt. Daar doet niemand van de Christenen het. In de Bijbel staan er alleen maar negatieve dingen over drank. Niet over wijn. Behalve dan als daar teveel van genomen werd.

In Israel bijvoorbeeld is het voor Christenen de normaalste zaak van de wereld om mee te spelen in een loterij terwijl wij daar ook principiele bezwaren tegen hebben.

Ik denk dat deze kwestie van 'de vrouw mag wel/geen broek aan' een soortgelijke kwestie is.

quantum
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor quantum » 01 aug 2003 14:05

Toch wel vreemd de laatste opmerkingen!!

Nu worden ineens de weersomstandigheden of het feit dat het wel of niet praktisch is om een rok te dragen bij de discussie betrokken?

Je moet daar nu juist niet gaan zoeken of het dragen van bepaalde kleding wel of niet goed is. In de BIJBEL staat duidelijk dat we verhullende kleding moeten dragen.

De huidige mode is zo van steeds bloter en onthullender, daar krijg je het 's winters wel koud van. Trek dan wat aan zou ik zeggen.

Verder blijf ik het motief het belangrijkst vinden waarom je als vrouw een broek aan zou willen!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 01 aug 2003 14:45

ik kan mij eigenlijk goed vinden in jou argument, quantum, niet zozeer broek of rok maar 'verhullende' kleding, die geen zware accenten op lichamelijk aantrekkelijkheid legt.

Dus ook voor mannen... :mrgreen:

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 01 aug 2003 16:03

quantum schreef:Toch wel vreemd de laatste opmerkingen!!

Nu worden ineens de weersomstandigheden of het feit dat het wel of niet praktisch is om een rok te dragen bij de discussie betrokken?

Je moet daar nu juist niet gaan zoeken of het dragen van bepaalde kleding wel of niet goed is. In de BIJBEL staat duidelijk dat we verhullende kleding moeten dragen.

De huidige mode is zo van steeds bloter en onthullender, daar krijg je het 's winters wel koud van. Trek dan wat aan zou ik zeggen.

Verder blijf ik het motief het belangrijkst vinden waarom je als vrouw een broek aan zou willen!

Hier krijg ik echt de kriebels van. De bijbel is duidelijk, daar staat niets in wat betreft een kledingcode voor mannen of vrouwen. Weleens over nagedacht dat een broek veel verhullender is dan een rok??? En je laatste opmerking: die moet wel van een man komen.... ik draag broek en rok en zal dit blijven doen totdat iemand mij bijbels kan overtuigen Wie zich wil houden aan deze Farizeenwet nr. 785 - prima, maar niet voor mij!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 01 aug 2003 16:05

wat je ook doet, doet het in geloof. Wat niet uit het geloof is, is zonde. Maar probeer nooit iemand anders met een andere overtuiging te kwetsen. Wees geduldig, tolerant en liefdevol. (paulus)
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Terug naar “Archief”