De zondag als rustdag, in plaats van de Sabbath ?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 15 jul 2003 19:38

Ahhhh van Werner! Goede Messiaan! Ik heb eens al zijn artikelen gedownload.

Nee, ik sta niet achter de B’nei Noach (Noachieten).
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 jul 2003 19:41

Nou volg ik je even niet.

Ik heb het artikel even snel doorgekeken en had de indruk dat de schrijver van mening was dat ook christenen zich aan alle 600+ geboden dienen te houden. Of heb ik dat nou verkeerd gezien?

Aangezien jij in de andere discussie vakje 1 hebt aangekruist ben jij het daar toch niet mee eens?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 15 jul 2003 19:45

Klaas schreef:Nou volg ik je even niet.

Ik heb het artikel even snel doorgekeken en had de indruk dat de schrijver van mening was dat ook christenen zich aan alle 600+ geboden dienen te houden. Of heb ik dat nou verkeerd gezien?

Aangezien jij in de andere discussie vakje 1 hebt aangekruist ben jij het daar toch niet mee eens?

Klaas

Werner schrijft over de Noachieten zelf. Dat is een behoorlijke buitengesloten tak (net als de Messianen) binnen het Jodendom. Hij is niet met hen eens en ik ook niet.

Ja, Werner is vrij van mening dat de christen aan de 613 mitswot moeten houden. Hierin verschillen wij. :mrgreen:
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 16 jul 2003 09:29

Waarom waarschuwt Jezus Zijn 7 gemeenten voor het naderende onheil, en waarom oordeelt Hij eerst die gemeenten.

Amos werd en wordt wel eens de Onheilsprofeet genoemd. Hij bracht een onheilsboodschap aan hen die meenden gered te zijn! Babylon lag op de loer, evenals nu!
Als Christenen zijn we uitverkoren maar ook verantwoordelijk. Als we mene Jezus na te volgen, dan zal dat uit het oordeel (moeten) blijken.

God wil zijn volk leiden in bijzondere mate en zegend hen daarbij, maar Hij verwacht dan ook dat ze in Zijn gerechtigheid (wetten) wandelen. (Amos 3:3)

Exodus 19-3-6 leert ons dat het Volk Israël van het OT zich niet volledig overgaf aan datgene waarmee ze gezegend waren. Ook nu wijst Jezus daarop in de Openbaringen en gaf in Daniël een voorbeeld wat trouw in houdt!

De wetenschap tot Gods gemeente te behoren kan ons onverschillig maken. We "zijn er al" en "we zijn al gered".

Zowel in het OT en aan het volk Israël alsmede ons als NT Geestelijke Christenen, maakt God bekend dat we ons moeten VOORBEREIDEN op de aanvallen die Satan nog zal gaan doen. KENNIS en ERVARING met God maakt het mogelijk de strijd te winnen, door de Heilige Geest.

In de Grand Canyon zijn afgelopen dagen diverse bronzen platen weg gehaald met Bijbelteksten. Activisten hadden daar op aangedrongen. Gods woord zal UIT DE WERELD verdwijnen, en DAAROM dienen wij ons voorbereid te hebben en Gods Woord en GERECHTIGHEID te hebben aangenomen VOORDAT de deur (als bij Noach en het volk Israël OT) definitief dicht gaat.

In Amos ,aakt God bekend dat:

Hij de huichelachtige eredienst verwerpt Amos 4:1-3 (zie iik Matt 15:6-15)
Hij een strafgericht zal zenden aan Zijn volk Amos 4:4,5
God nog een LAATSTE oproep zal doen aan de Christengemeenten zij die Geestelijke Joden zijn Amos 4:12. zoals Hij dat ook doet in de 3 engelenboodschap Openbaring 14.

Beloning en straf zijn zaken die bij elkaar horen. Jezus STRAFT zijn volk even goed zoals Hij het ook beloond. (Amos 4:12)

In Amos 4:4-6 vinden we de strafgerichten duidelijk aangegeven.
Wie nu blijft vasthouden aan wereldse inzettingen en geboden die niet van een Hemelse- maar een aardse godheid zijn, die worden gewaarschuwd!

Eliyahu

Re: De zondag als rustdag, in plaats van de Sabbath ?!?

Berichtdoor Eliyahu » 17 jul 2003 18:58

Boudewijn schreef:In Amos 4:4-6 vinden we de strafgerichten duidelijk aangegeven.
Wie nu blijft vasthouden aan wereldse inzettingen en geboden die niet van een Hemelse- maar een aardse godheid zijn, die worden gewaarschuwd!

Bs'd

En met inzettingen en geboden van een aardse godheid bedoel je natuurlijk zondag, kerstmis, en natuurlijk niet te vergeten, de drie-eenheid, allen ingesteld door de beeldenaanbiddende RK kerk en klakkeloos overgenomen door de reformatie.

Eliyahu

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Re: De zondag als rustdag, in plaats van de Sabbath ?!?

Berichtdoor Thedudehimself » 17 jul 2003 19:30

Eliyahu schreef:
Boudewijn schreef:In Amos 4:4-6 vinden we de strafgerichten duidelijk aangegeven.

Bs'd

En met inzettingen en geboden van een aardse godheid bedoel je natuurlijk zondag, kerstmis, en natuurlijk niet te vergeten, de drie-eenheid, allen ingesteld door de beeldenaanbiddende RK kerk en klakkeloos overgenomen door de reformatie.

Eliyahu

Beetje flauwe reactie hoor. Denk eerst over Jezus Christus na. Als je dan een keuze hebt gemaakt en je bent tegen... dan moet je niet gaan meediscussieren over dingen die totaal uit Jezus Christus voortkomen en die voor jou dus per definitie niet logisch zijn. De discussie die hier gevoerd wordt is voor mensen die het over Christus al eens zijn. Ze hebben het fundament al.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 17 jul 2003 22:59

Het gaat toch (o.a.) over OT wetten en de Joden? Waarom zou Eliyahu dan niet mee mogen praten? Wellicht kun je nog wat van hem leren. Jouw reactie is nogal vanuit de hoogte en van het soort dat het evangelie in het verleden weinig goed gedaan heeft.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 18 jul 2003 07:47

Beste Eliyahu
Je schreef:

@@En met inzettingen en geboden van een aardse godheid bedoel je natuurlijk zondag, kerstmis, en natuurlijk niet te vergeten, de drie-eenheid, allen ingesteld door de beeldenaanbiddende RK kerk en klakkeloos overgenomen door de reformatie. @@

Gisteren sprak ik een Amerikaanse vriendin van me. Ze heeft het erg moeilijk, nadat een kennis van haar een zwaar auto-ongeluk had gehad, waarbij een 4 jarig nichtje, gedood werd, door onthoofding. De man, die notabene zelf een gebroken been had, heeft nog geprobeerd, het hoofdje terug te zetten op het lichaampje. Je kunt je niet voorstellen wat voor een tafereel dat geweest moet zijn. Notabene: de dronken bestuurder die de auto van deze man aanreed, had in januari 2003 de zuster van deze man doodgereden, op dezelfde weg.

Mijn vriendin Debbie schreef me: Nu is Amy bij haar moeder in de hemel
(Now Amy is with her mom in Heaven)

Dat is Rooms katholiek! Debbie, die lidmaat van de Baptistenkerk is, vertelt mij hieer een Rooms katholieke gedachte gang. Ik kom wel meer typisch Rooms Katholike gedachtegangen in diverse kerken tegen, zoals bijvoorbeeld de "kinderdoop". Bijna twee jaar corespondeer ik met deze dame, die een moeilijk leven achter de rug heeft. Ze gelooft niet in God, maar vraagt te bidden, als er moeilijkheden zijn. Ik vertel haar, tussen neus en lippen door wat wél waar is en zij verzet zich. Ik vraag

Jezus waarschuwt er voor dat Zijn Christengemeenten allemaal onder de macht van Het grote Babylon zullen vallen. Kardinaal SImonis zegt in feite hetzelfde: Alle gemeentes (d.i. alle kerken en geloofsrichtingen) zullen onder de Oecumene (De Staatskerk ROme) vallen. In feite vertelt Simonis dus, waar Jezus ons voor waarschuwt.

De Joden van het Oude Testament; negeerden hun opdracht en beschaande een Hemelse God, door tegen de Heilige Geest te zondigen.
Hiermee was hun eeuwige lot bezegeld. Terwijl Mozes pleitte bij God voor het volk waarvoor hij de verantwoording aanvaard had, vierden de Joden gezellig een werelds- feest dat men afgekeken had van de Egyotische afgodendienst. Het gouden Kalf, nu een begeerde filmtrofee vor Nedrlandse acteurs en cineasten, werd aanbeden. Dit terwijl Mozes van God terug keerde met de 10 geboden in Zijn hand, wat er mee gebeuerde weten we allemaal.

De Joden, van het OT warvan de Theocratische essentie door Jezus zelf werd ontbonden alsmede ook het volk.
Eliyahu meent nu een ietsie pietsie te moeten spotten met de liefdevolle waarschuwingen die Jezus in Openbaringen nog eenmaal doet gelden om de laatste, twijfelende Christenen er toe te bewegen, Babylon te verlaten.
Terwijl de Eeuwigheid op de drempel ligt en de Eeuwige dood daarin een feit zal zijn, zal onze Joodse en gerespecteerde vriend Eliyahu, even spotten met God waarachtige bedoelingen.

De zondag, waarvan het aspect ZON straks die mensen zal treffen die er nu zo prat op gaan, dat vooral deze aanbeden moet worden op de 1e dag der week, wordt hier door Eliyahu tot se spot gedreven alsof ik, Jezus of alle Sabbatvierders een leugen vertellen aan allen die welgemeend en op grond van hun overtuigde hart, de GEBODEN willen naleven en ZIEN in het (Geestelijke) Israël (Jezus zelf dus). Nee Eliyahu, je bent een weinig licht voor de achtergrond van je OT dat samen met het NT, allen door Jezus in ee Profetisch perpsectief, geleerd kan worden aan hen die de Vader aanroepen om in de laatste momenten van de genade die nog is, redding zoeken bij de Heer.

Als je zo graag een Gouden Kalf wilt hebben, dan kun je die krijgen. Zet hem hoog op een berg en aanbidt alleen hem die de( ZON -)dag tot aanbidding heeft gemaakt Je zult het zeer warm krijgen, totdat je in het aanschijn van de Here zelf, zult smelten tot de verdoemenis in al de eeuwigheid, omdat je er zelf zo overtuigd voor hebt gekozen! En zeg nu niet dat het niet waar is, want je weet van geen ophouden en iedereen is getuige!

"TEVERGEEFS eren ze Mij omdat ze geboden houden die VAN MENSEN zijn" zegt Jezus (Matt.15:8-15)

Knoop dat maar in je oren Eliyahu. Het is JEZUS die daarvoor waarschuwt, niet je Rabbi.
Het spijt me dat ik je vor JEZUS waarschuwing (één van de) terwijl notabene, de Heilige Geest overtuigder kan doen. Maar blijkbaar blijven de mensen maar bidden (en smeken) om een teken van verlossing, terwijl Jezus al VOORBIJ gekomen is. (Profetische waarschuwing)

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 18 jul 2003 12:46

Klaas schreef:Het gaat toch (o.a.) over OT wetten en de Joden? Waarom zou Eliyahu dan niet mee mogen praten? Wellicht kun je nog wat van hem leren. Jouw reactie is nogal vanuit de hoogte en van het soort dat het evangelie in het verleden weinig goed gedaan heeft.

Klaas

Nou uit de hoogte... ik hoop het niet. Dat was in ieder geval niet mijn intentie. Wat ik eerder probeerde aan te geven was dat als je niet in de basisbeginselen van het christelijk geloof gelooft je alles van het christelijk geloof onlogisch vindt. En dan is het een beetje flauw om zo te reageren. Je gaat dan op discussies vooruit lopen waar je eigenlijk in beginsel niet over eens bent. Zo'n opmerking is toch niet uit de hoogte?
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 01 aug 2003 08:55

Beste Joepie.

" Vrijgemaakt" waarvan, als we de titel van dit topic lezen:

Kijk eens hoe "vrijgemaakt" de zich , Christelijk, noemende kerken zich wanen in de zondag als rustdag, in plaats van de Sabbath, het ZEGEL van een VERLOSSENDE MESSIAS, maar geheel NIET zijn:

@@In 2002 15 januari werd de Charta Oecumenica door vele kerken ondertekend; dé akte die leiders bindt om hun achterban weer terug te slepen naar kerk vqn Rome

De leiders proberen het ons eigenlijk al tijden duidelijk te maken via allerlei acties: we willen met Rome en de terugkerende dochters (Protestanten) meedoen !

De vraag blijft eigenlijk gewoonweg…is Rome wel echt veranderd ?

Wie is Rome ?
Het woord "Rome" wordt symbolisch gebruikt voor de Rooms-Katholieke kerk gebruikt, die zetelt in Rome (Vaticaanstad).

De Rooms-Katholieke kerk werd een aantal eeuwen naar de Hemelvaart van Jezus opgericht. In het jaar 321 werden door Keizer Constantijn de zonnegod-aanbidders in eenheid met de Katholieken bijelkaar gevoegd. Het gevolg was de omzetting van de Sabbatsdag van God naar de Zondag, de dag van de 3-ene Zongod (isis, horus, set: IHS). Alle symbolen binnen de Katholieke kerken herinneren ons hier blijvend aan: Het oog van horus, Het oog van isis, De slang die zichzelf opeet, de zon-stip, baaäl-hadad (Zon met kleine maan) en de paus draagt nog altijd alle soorten heidens, occulte symbolen op en in zijn gewaad mee.

Rome wordt geregeerd door de paus, die absoluut heerser is gemaakt én onfeilbaar is verklaard. En dat is hij tot op de dag nog steeds volgens de Katholieke regels en wetten.

Hij geeft leiding aan diverse deelgroeperingen van de kerk, zoals de jezuieten en opus dei, maar ook de "oude inquisitie" bestaat nog steeds, alleen nu onder een andere naam.

De jezuieten hebben tevens hetzelfde embleem (het alziende oog van horus; piramide omgeven door stralen met een oog erin) als de Vrijmetselaars (satanisten)…zou dat toeval zijn ? (Kijk ook eens naar de video's van Prof. W. Veith hierover / kijk eens op webpage http://www.amazingdiscoveries.org )

De veranderingen…uiterlijkheden
Rome heeft onder andere een overeenkomst gesloten met de Pinkstergemeenten. Ook is de RK-kerk begonnen met het toestaan van andere communicatie-methoden in de kerk.

En dat is mooi natuurlijk, want de mensen van nu communiceren anders dan 100, 500 of 1.500 jaar geleden. Dus muziek mag anders, bidden mag anders, opvoeringen mogen anders etc. Gelukkig dat het van Rome ook mag…

Natuurlijk betreft dit alles maar uiterlijkheden. Een bekend Nederlands gezegde zegt: "Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken". Zou het met Rome ook zo zijn ?

Zou Rome alleen het uiterlijk veranderen, maar van binnen nog steeds hetzelfde zijn ?

Rome in inhoud
De Rooms-Katholieke kerk heeft een groot aantal "pilaren" waarop het het Rooms-Katholieke geloof is gevestigd. Heel kort samengevat zou je kunnen zeggen, dat Rome gebouwd is op zonnegodaanbidding, traditie en macht.

Maar als je Rome meer inhoudelijk gaat bekijken (eigen boeken, wetten, regels etc.), dan zou je meer kunnen zeggen en vandaaruit zou je verder kunnen kijken of er wellicht iets veranderd is en dat wil ik dan nu ook gaan proberen…

In 1545-1563 tijdens de "Council of Trent" werd door de Katholieke Kerk o.l.v. Paus Paul III in drie sessies de bestaande doctrines herbevestigd en dit zijn tevens de pilaren van het Pausdom. Er waren trouwens Protestanten tijdens de 2e sessie aanwezig…@@ :roll:

EN ALLE KERKEN VALLEN ONDER ROME: zij die de ZONdag eren als dag van aanbidding van een (notabene) gemeende Goddelijke dag van rust, dat feitelijk onjuist is. Kardinaal Simonis.

Maria is niet de Moeder van God, maar door God uitgekozen moeder van de als mens geboren Jezus. Zie Mattheüs 1:20 "schroom niet Maria, uw vrouw, tot u te nemen; want het in haar verwekte is vrucht van den Heiligen Geest." Een vrucht door God gegeven aan Maria. Hierdoor is Maria moeder van de mens Jezus, omdat God het zo wilde !!!

Jezus zei hierover óók overigens zelf, dat niet de borst die Hem voedde (Maria), "maar veeleer zij zalig zijn, die het woord Gods horen en bewaren" (Lucas 11:27). Maria had Jezus dus ook nodig voor vergeving van haar zonden !
Maar iedereen weet, dat de Rooms-Katholieke Kerk zowel Maria vereert, als de paus als middelaar neemt. Ook hier is er dus niets, maar dan ook niets veranderd !

De streken van dezelfde gebleven vos…
Inhoudelijk is "de vos" dus precies dezelfde persoon als voorheen. En daarmee zijn de streken van de sluwe, oude vos ook eender. Met een nog vriendelijker gezicht vertelt deze vos, dat zijn meester traditie belangrijker vindt, dan het houden van Gods Geboden. Ook vertelt hij, dat een organisatie vrede en een nieuwe wereldorde zal brengen, waar God alleen maar verwarring en scheiding teweegbracht. Je hoeft alleen maar te buigen voor zijn vazal, de paus, en dan komt het goed met je…

Rome is onveranderd. De heer die Rome dient is nog steeds dezelfde. En de schijnbaar dodelijke wond is geheel genezen zo het schijnt. En het andere beest dat de macht kreeg, de zogenaamde " organisatie van verlichte mensen", waarover de paus wederom de zonneskepter zwaait, geeft dezelfde duistere heer macht.

Laat iedere leider weten, dat God héél duidelijk aangeeft in Zijn Wet, dat je één God hebt als bevrijder én dat je géén andere goden voor Zijn Aangezicht zal dienen !

Bovendien: het volk Israël mocht zich ook beslist niet vermengen met de volken die aan afgoderij deden. Zou onze God veranderd zijn en het nu goed vinden, dat Zijn Volk zich vermengt met heidense zonnegodaanbidders die tevens Zijn tegenstander eer geven ?

De Geest der Waarheid, - de Geest van Gods Wet, Gods Woord en Jezus-, wijst u op uw zonde. Een zonde die tegen de Wet van God en Zijn Levend Woord zichtbaar wordt. Alleen Zijn Zoon kan u daarvan schoonwassen. Geen mens, geen traditie en geen enkele macht of rijkdom kan hierin iets betekenen.

Alleen de satan zal u vertellen, dat het allemaal ook anders kan…en dat hij vernaderd is… Wees gewaarschuwd !

Vrijvertaalde tekst naar een artikel over de politiek-religieuze Staatskerk van het GROTE Babylon.

Gaat uit van haar op dat gij geen gemeenschap hebt met haar (Openbaring 14)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 01 aug 2003 08:56

Beste Joepie.

" Vrijgemaakt" waarvan, als we de titel van dit topic lezen:

Kijk eens hoe "vrijgemaakt" de zich , Christelijk, noemende kerken zich wanen in de zondag als rustdag, in plaats van de Sabbath, het ZEGEL van een VERLOSSENDE MESSIAS, maar geheel NIET zijn:

@@In 2002 15 januari werd de Charta Oecumenica door vele kerken ondertekend; dé akte die leiders bindt om hun achterban weer terug te slepen naar kerk van Rome

De leiders proberen het ons eigenlijk al tijden duidelijk te maken via allerlei acties: we willen met Rome en de terugkerende dochters (Protestanten) meedoen !

De vraag blijft eigenlijk gewoonweg…is Rome wel echt veranderd ?

Wie is Rome ?
Het woord "Rome" wordt symbolisch gebruikt voor de Rooms-Katholieke kerk gebruikt, die zetelt in Rome (Vaticaanstad).

De Rooms-Katholieke kerk werd een aantal eeuwen naar de Hemelvaart van Jezus opgericht. In het jaar 321 werden door Keizer Constantijn de zonnegod-aanbidders in eenheid met de Katholieken bijelkaar gevoegd. Het gevolg was de omzetting van de Sabbatsdag van God naar de Zondag, de dag van de 3-ene Zongod (isis, horus, set: IHS). Alle symbolen binnen de Katholieke kerken herinneren ons hier blijvend aan: Het oog van horus, Het oog van isis, De slang die zichzelf opeet, de zon-stip, baaäl-hadad (Zon met kleine maan) en de paus draagt nog altijd alle soorten heidens, occulte symbolen op en in zijn gewaad mee.

Rome wordt geregeerd door de paus, die absoluut heerser is gemaakt én onfeilbaar is verklaard. En dat is hij tot op de dag nog steeds volgens de Katholieke regels en wetten.

Hij geeft leiding aan diverse deelgroeperingen van de kerk, zoals de jezuieten en opus dei, maar ook de "oude inquisitie" bestaat nog steeds, alleen nu onder een andere naam.

De jezuieten hebben tevens hetzelfde embleem (het alziende oog van horus; piramide omgeven door stralen met een oog erin) als de Vrijmetselaars (satanisten)…zou dat toeval zijn ? (Kijk ook eens naar de video's van Prof. W. Veith hierover / kijk eens op webpage http://www.amazingdiscoveries.org )

De veranderingen…uiterlijkheden
Rome heeft onder andere een overeenkomst gesloten met de Pinkstergemeenten. Ook is de RK-kerk begonnen met het toestaan van andere communicatie-methoden in de kerk.

En dat is mooi natuurlijk, want de mensen van nu communiceren anders dan 100, 500 of 1.500 jaar geleden. Dus muziek mag anders, bidden mag anders, opvoeringen mogen anders etc. Gelukkig dat het van Rome ook mag…

Natuurlijk betreft dit alles maar uiterlijkheden. Een bekend Nederlands gezegde zegt: "Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken". Zou het met Rome ook zo zijn ?

Zou Rome alleen het uiterlijk veranderen, maar van binnen nog steeds hetzelfde zijn ?

Rome in inhoud
De Rooms-Katholieke kerk heeft een groot aantal "pilaren" waarop het het Rooms-Katholieke geloof is gevestigd. Heel kort samengevat zou je kunnen zeggen, dat Rome gebouwd is op zonnegodaanbidding, traditie en macht.

Maar als je Rome meer inhoudelijk gaat bekijken (eigen boeken, wetten, regels etc.), dan zou je meer kunnen zeggen en vandaaruit zou je verder kunnen kijken of er wellicht iets veranderd is en dat wil ik dan nu ook gaan proberen…

In 1545-1563 tijdens de "Council of Trent" werd door de Katholieke Kerk o.l.v. Paus Paul III in drie sessies de bestaande doctrines herbevestigd en dit zijn tevens de pilaren van het Pausdom. Er waren trouwens Protestanten tijdens de 2e sessie aanwezig…@@ :roll:

EN ALLE KERKEN VALLEN ONDER ROME: zij die de ZONdag eren als dag van aanbidding van een (notabene) gemeende Goddelijke dag van rust, dat feitelijk onjuist is. Kardinaal Simonis.

Maria is niet de Moeder van God, maar door God uitgekozen moeder van de als mens geboren Jezus. Zie Mattheüs 1:20 "schroom niet Maria, uw vrouw, tot u te nemen; want het in haar verwekte is vrucht van den Heiligen Geest." Een vrucht door God gegeven aan Maria. Hierdoor is Maria moeder van de mens Jezus, omdat God het zo wilde !!!

Jezus zei hierover óók overigens zelf, dat niet de borst die Hem voedde (Maria), "maar veeleer zij zalig zijn, die het woord Gods horen en bewaren" (Lucas 11:27). Maria had Jezus dus ook nodig voor vergeving van haar zonden !
Maar iedereen weet, dat de Rooms-Katholieke Kerk zowel Maria vereert, als de paus als middelaar neemt. Ook hier is er dus niets, maar dan ook niets veranderd !

De streken van dezelfde gebleven vos…
Inhoudelijk is "de vos" dus precies dezelfde persoon als voorheen. En daarmee zijn de streken van de sluwe, oude vos ook eender. Met een nog vriendelijker gezicht vertelt deze vos, dat zijn meester traditie belangrijker vindt, dan het houden van Gods Geboden. Ook vertelt hij, dat een organisatie vrede en een nieuwe wereldorde zal brengen, waar God alleen maar verwarring en scheiding teweegbracht. Je hoeft alleen maar te buigen voor zijn vazal, de paus, en dan komt het goed met je…

Rome is onveranderd. De heer die Rome dient is nog steeds dezelfde. En de schijnbaar dodelijke wond is geheel genezen zo het schijnt. En het andere beest dat de macht kreeg, de zogenaamde " organisatie van verlichte mensen", waarover de paus wederom de zonneskepter zwaait, geeft dezelfde duistere heer macht.

Laat iedere leider weten, dat God héél duidelijk aangeeft in Zijn Wet, dat je één God hebt als bevrijder én dat je géén andere goden voor Zijn Aangezicht zal dienen !

Bovendien: het volk Israël mocht zich ook beslist niet vermengen met de volken die aan afgoderij deden. Zou onze God veranderd zijn en het nu goed vinden, dat Zijn Volk zich vermengt met heidense zonnegodaanbidders die tevens Zijn tegenstander eer geven ?

De Geest der Waarheid, - de Geest van Gods Wet, Gods Woord en Jezus-, wijst u op uw zonde. Een zonde die tegen de Wet van God en Zijn Levend Woord zichtbaar wordt. Alleen Zijn Zoon kan u daarvan schoonwassen. Geen mens, geen traditie en geen enkele macht of rijkdom kan hierin iets betekenen.

Alleen de satan zal u vertellen, dat het allemaal ook anders kan…en dat hij vernaderd is… Wees gewaarschuwd !

Vrijvertaalde tekst naar een artikel over de politiek-religieuze Staatskerk van het GROTE Babylon.

Gaat uit van haar op dat gij geen gemeenschap hebt met haar (Openbaring 14)

cyber
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor cyber » 01 aug 2003 10:27

Beste Boudewijn

Jou stelling dat de vrijgemaakte kerk bij de eocumene is kun jij die hard maken??
met een url of link waaruit blijkt dat die kerk ermee verbonden is

want ik kan die kerk en nog een paar andere kerken er niet bij vinden.

Jou stelling dat als je de sabbat niet viert maar de zondag wel, en dat je
daardoor direct een dochter van rome bent vind ik wel erg kort door
om op die manier alles op 1 hoop te gooien

Dit zijn de lidkerken in Nederland
Lidkerken

Nederlandse Hervormde Kerk
Rooms-Katholieke Kerkprovincie in Nederland
Gereformeerde Kerken in Nederland
Oud-Katholieke Kerk van Nederland
Evangelisch-Lutherse Kerk in het Koninkrijk der Nederlanden
Algemene Doopsgezinde Sociëteit
Remonstrantse Broederschap
Evangelische Broedergemeenten in Nederland
Religieus Genootschap der Vrienden (Quakers)
Syrisch Orthodoxe Kerk in Nederland
Leger des Heils
Anglicaanse Kerk in Nederland
Molukse Evangelische Kerk

kandidaat-leden:
Vrijzinnige Geloofsgemeenschap NPB
Vereniging van Orthodoxen 'H. Nikolaas van Myra'
Basisbeweging van Kritische Groepen en Gemeenten in Nederland
Bond van Vrije Evangelische Gemeenten in Nederland
Kerkgenootschap der Zevende-dags Adventisten

en ik las in een nieuwsbrief van de sabbatsstichting dat de 7edagadventisten
in Amerika de zondag gaan vieren, onder druk van o.a de overheid

Dus Boudewijn geef de informatie maar waar staat welke kerken deel
uitmaken van de beweging die een één kerksysteem, wereldwijd voorstaan,
en dat zijn niet automatisch die kerken die de zondag vieren.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 11 aug 2003 11:21

Beste Cyber,

We hoeven daar nioet zo lang voor te zoeken. Maar ik moet nu weg en zal je in de loop van deze dag, aan de hand van de Bijbel aangeven waar Jezus ons dat leert en waarom Hij de Christengemeenten waarschuwt "dat Babylonisch" religieuze systeem te verlaten, opdat de trouwe -maar misleidde- volgelingen van Hem, niet verloren gaan. Wel, als Jezus die oproep doet (Openbaring 14:1-10) om uit te gaan, want ALLE VOLKEREN hebben gedronken van haar hoererij. Wel als de Christenen geen gevaar zouden lopen, zou Jezus hen niet hoeven te waarschuwen om uit te gaan. De ZON dag is het Merkteken van de aanbidding van Satan en de wereld waar hij Overste van is. De zon zal de mensen verbranden en hen rampen brengen. God leert in de profetische achtergrond van Zijn Woord: Zij hebben de zon aanbeden en er om gevraafd; zij zullen de zon dan ook krijgen!

Denk hier eens over na in de ontwikkelingen op aarde en de belofte die God hier over doet in de Bijbel:

@@Deuteronomium 4:19
En kijk niet naar de hemel om de zon, de maan of de sterren te aanbidden, die de HERE voor alle volken op aarde heeft gemaakt.@@

@@2 Koningen 17:16
Zij negeerden alle geboden van de HERE, hun God, en maakten twee kalveren van gegoten goud. Zij maakten heilige pilaren en vereerden Baäl en de zon, de maan en de sterren@@

Als we nu op ZON dag (or familyday) volgens heidense oorsprong de zon aanbidden:

@@2 Koningen 17:16
Zij negeerden alle geboden van de HERE, hun God, en maakten twee kalveren van gegoten goud. Zij maakten heilige pilaren en vereerden Baäl en de zon, de maan en de sterren@@

Waarom zou het dan zo moeilijk zijn om -dan- de Sabbat te eerbiedigen die de Heer voor een nauwe relatie tussen ons en Hem na te leven en niet door de warmte of ongemakken van de ZON te worden misleid.

Vanuit de Rooms katholieke Stoel, Rome weet ik dat de zondag als merkteken zal worden erkend als dag van aanbidding van de Paus, de Heilige Vader. Steeds vaker wordt de ZON dag nauw verbonden als de Sabbat van Jezus. Laat er egen misverstand over bestaan. Zaterdag is nog steeds geen ZON dag, ook al wordt de Zaterdag de dag van Saturnus gezien. Zo is het dus ook met de Sabbat. De Sabbat is nog STEEDS de 7e dag van de week, zoals het Scheppingsverhaal ons leert (notabene), dus dan is de eerste dag van de week NOOIT een Sabbat of een Zaterdag of een dag van Saturnus.

ALLE kerken of geloofsgemeenschappen zullen onder Rome komen. Alleen dezen zullen gered zijn:

Openbaring 14: 12-13

Staat hier een (aardse) kerk vermeldt. Neen, het is een volk uit alle taal, stam en natie. Dus ook uit de wereld, waarvan velen niet eens tot een kerk (christelijke) zullen behoren. Maar zij zullen de kracht van de Heilige Geest in de vloed van de spaderegen, het Woord en de Geest hebben verstaan en alleen al op grond van dat begrip, gered zijn.
Dus stel je niet al te zeker op een kerkgenootschap of een bepaalde schriftgeleerde, dat doe ik ook niet.

Afgelppen vrijdag was ik in Augsburg. Een Afrikaanse christen sprak mij aan en wilde mij de Bijbel leren. Hij WAS een Apostolische broeder.
Nadat hij een aantal worrden had gezegd, nam ik het initiatief over en leerde HEM uit de Bijbel. Direct, de Sabbat opvolgend bezocht hij een gemeenschap waar de Sabbat werd gehouden en leerde, naar de gewoonte van Jezus, het Schriftwoord (Hebreeënbrief) en begreep direct dat de EENHEID IN GEEST en Jezus, alleen bewaarheid kon worden in die (Advent-) gemeente, OMDAT de lessen IN DE HELE WERELD op Sabbat DEZELFDE betreft. Voor hem was Ghana het land, waar DEZELFDE BIJBELSTUDIE werd gedaan, als bij hem in Augsburg.
Hijzelf zei, na dat te hebben geconstateerd: Dan is men werkelijk UNITED IN JESUS. Hij had het in één keer door, zonder al te veel postings en gepraat er naast! Ik hoop Richard eens te mogen ontmoeten!

Iemand die van een ZON dag vierende gemeente deel uit maakt, LEERT doordat hij zich dagelijks met het Schriftwoord bezig houdt, dat allen EEN IN JEZUS kan betekenen; naar de GEWOONTE VAN DE MEESTER handelen; in Bijbelstudie en dag van aanbidding.
Mijn tijd: 67 minuten. Zijn tijd; EEUWIGHEID

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 aug 2003 12:15

WIlco je hebt er in 2002 wat moois van gemaakt, Toch kom ik nergens in je stuk iets tegen waarin Jezus daadwerkelijk als Heer over de Sabbat centraal staat. Dat maakt je stuk als een doore Schriftgeleerden gemakt over en stel je alleen MENSEN centraal van het vieren van de Sabbat. Maar dat is een hele verkeerde voorstelling van zaken, als je de rustdag centraal stlet van Jezus, de VERLOSSER. Als mensen centraal van het Evangelie staan, in zowel het Schriftwoord alswel de Profetie, dan kom je INDERDAAD uit op de zondag. Welnu dat is een verkeerde benadering. Immers Jezus leert ons dat we Zijn maaltijd (voetwassiing, brood en ongegiste wijn) ZO VAAK als we kunnen moeten proberen te onderhouden ter HERINNERING aan Hem. Maar wat zegt mij dat over de rechtvaardiging om de ZON dag te stellen als een rustdag gegeven van God. Het is gewoonweg een LEUGEN en een VALS Evangelie.

De Sabbat is namelijk een MIDDEL van INDENTITEIT en dus ook Heiliging. Als we de 10 geboden GOED nalezen dan vinden we BEIDEN aspectewn daar van daarin terug. De Geboden staan ook Centraal in het oordel over ons, dus OOK de Sabbat.

In Exidus 31:13 en Ezichiël vinden we de aspecten van INDENTITEIT en HEILIGING terug. Zij die to het OVERBLIJFSEL zullen horen (the Remnant) HOUDEN ALLEMAAL DE SABBAT van de Heer die er ook Jezus over is. Jezus die ook dus KONING over de Sabbat is. Volgen wij Hem nu na, of hebben we een EIGEN Creatuur van Jezus ons eigen gemaakt.

Exodus 21 sluit zich aan bij de aanwijzingen die God voor de bouw van de tabernakel en de verordeningen voor de diensten (exodus 25:1 en 31:11) Als dus de dienst uit een aantal VERORDENINGEN bestaan, dan hoort de SABAT voior GODS VOLK daar dus deel van te zijn, in het bijzonder voor GEESTELIJKE JODEN die wij als Christenen ZIJN.
De Henreeuwse betkenis van "erkennen" is niet alleen verstandelijk begrijpen, maar richt zich op een innerlijke INSTEMMING van het hart of het overeenkomen van een liefdesvole relatie. Welnu hebben wijdie met Jezus, JA dus onderhouden wij die MIDDELEN die Hij ons heeft gegeven om eem LIEFDESVOLLE RELATIE te kunnen ERVAREN. Want immers ons geloof hebben wij nog niet eens van onszelf.
De SABBAT leert de gelovige Christen dat de Here God een God van een verbond is in het kadere van een PERSOONLIJKE GOD. Hij wil dat door Zijn GEHEILIGD volk, die dus op een GEHEILIGDE dag, de HEILIGHEID van het WQEZEN VAN GOD bekend maakt of bekendgemaakt wordt. DAAROM heeft God die SABBAT CENTRAAL gesteld van Zijn relatie tussen Zijn OVERBLIJFSEL en de wereld. (Deuteronomium 7:6).
We kunnen ons dan afvragen:

ZOu ik de Sabbat alleen als bewijs van de ware leer (wet) of zelfs als punt om mijn gelijk te halen. Laten we niet vergeten dat de Kerk van Jezus Christus het nieuwe Israël zal zijn (Romeinen 2:28,29 en 9:6-8, 24 en zie ook Galaten 3:29 en Jakobus 1:1) maak dus ook niet de VERGISSING dat de aardse Staat Israël het beloofde land wordt of is, want dat is door Jezus opgeheven. Jezus spreekt dus over een Hemels Israël (hijzelf) een Hemels Jeruzalem en dus oom een Sabbat, net zoals het aardse Israël nog steeds laat zien aan ons.
Christenen hebben dus geen enkele reden om de ZONDAG te vieren welke tot een ANDERE Koning behoort en een andere wereld; voorzeker GEEN hemelse.
Zowel aan de THeocratische Staat Israël is de Sabbat dus gegeven, alswel aan het Geestelijke Israël, zij die Jezus navolgen het is een eeuwig verbond. Als God iets altioos of eeuwig betitteld dan IS het ook EEUWIG een Verbond.

Voor hen die Zijn heilge dag eerbiedigen, is de SABBAT een TEKEN dat GOD HEN ERKENT als Zijn UITVERKOREN VOLK. Het is dus een ONDERPAND dat Hij aan HEN Zijn VERBOND zal VERVULLEN.
Als u dus de ZON dag viert dan is er een ANDER ONDERPAnd en dus ook een ANDERE KONING, die NIET hemels is.
Wie de Sabbat aanvaard plaats ZICHZELF (keuze) onder de GODDELIJKE heerschappij en eeuwig verbond. Hij of zij maakt ZICHZELF (keuze) vast aan een gouden ketting der GEHOORZAAMHEID, waarvan ELKE SCHAKEL een BELOFTE inhoud.

Stel uw zelf nu een de vraag: Hoe kan de geheiligde Sabbatdag voor mij persoonlijk- en daardoor ook voor anderen een "tejen" met een eeuwighiedswaarde worden.!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 21 aug 2003 10:10

De Sabbat als teken van schepping en bevrijding

Het verbond met alle mensen

Lees Exodus 31:16 In dit Bijbelvers staat ter afsluiting : …..als een altoos verbond. Zie ook Exodus 20: 8-11 en Deuteronomium 5L 12-15

Vraag: Waarop werd de Sabbat gebaseerd?

De tien geboden van de Schepping vormen de wet van een Hemels Koninkrijk dat bekend gemaakt werd onder de mensen van deze aarde. De wet is dus in feite bestemd voor diegenen, die reeds het Hemelse Koninkrijk willen leren kennen en
proberen de regels er van nu al voor te leven.

Om de toekomst te willen leren inzien en begrijpen moeten we het verleden en de oorsprong der dingen eerst kunnen begrijpen. Vandaar dat de Sabbat eenb teken van herinnering maar ook een teken van onze bevrijding is.
(Exodus 20:10.11)

De Sabbat is dus:

1 een herinnering aan de Schepping
2 een teken van onze bevrijding.

Het heiliginggebod is dus van de 7e dag is dus onafscheidelijk met het scheppingsverhaal verweven. De instelling van de Sabbat heeft daardoor en daarmee karakter van een gedenkteken met het oog op de gehele mensheid.
De sociale betkenis van de Sabbat vinden we weergeven in Deutoronomium 5:5. Dit aspect komt extra tot in uiting in het Jubeljaar en het Sabbatsjaar. Elk 7e jaar moest het land braak worden gelegd (Exodus 23:10,11) Op deze wijze werd de Sabbat ook deel van het natuurlijke dat door God geschapen was en werd dat ook a.h.w. door de akker gevierd. (Leviticus 25:2-4). Iedereen mocht gebruiken wat nog op het land stond (Exodus 23:11 en Leviticus 25:13-24)) Na 7 sabbatsjaren volgde dan het jubeljaar. Hier zien we duidelijk het sociale aspect weergegeven in een bijzonder kader: wie genoodzaakt was land te verkopen, kreeg het uiteindelijk terug (Leviticus 25:13-24) Ook verkochte onroerende goederen zoals gebouwen of een woning verviel dan weer aan de oorspronkelijke bezitter. (Leviticus 25:29-31) Wie slaaf was geworden werd weer vrij gelaten (Leviticus 25:39-55)

De boodschap die met de Sabbat verbonden is van de uiteindelijke bevrijding gaat in de verkondiging van Jezus Christus nog het maatschappelijke alsmede het sociale aspect te boven en houdt niets anders in dan de nauwe relatie die God de Vader met de mens zo graag wil hebben. Toen Jezus het “aangename jaar van de Here God” uitriep (zie Lucas 4:16-21) beriep Jesus zich uitdrukkelijk op het jubeljaar. (niet dat van de Paus dus) Jezus zelf scheldt de schuld kwijt en bevrijdt ons van de slavernij van de zonde.

Wat kunnen we hiervan leren:

De Sabbat hoort centraal te staan in ons leven als dag van relatie met een scheppende en verlossende Heer. Als wij een andere dag navolgen, is de essentie van die dag geheel anders dan die welke Geheiligd en geschonken is door een verlossende en reddende Heer. Als wij menselijke geboden en wetten in de plaats stellen van Gods decaloog en houden alleen daaraan vast; dan is de kans zeer groot dat wij ons buiten de verlossing en buiten het juiste begrip van de scheppingskracht van die verlossende God vallen, en kan het niet anders zijn dan dat de zondag een andere "Heer" en wetten kent. Wij aanbidden dan tevergeefs (Matt 15:9-12)

Terug naar “Archief”