De koopzondagen verbieden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Julius
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julius » 30 jul 2003 08:40

Ik vind het juist wel handig om op zondag te kunnen winkelen, de andere dagen heb ik daar niet eens tijd voor. Dus als het aan mij ligt gaan de winkels zowel op zondag als in de avond open.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 30 jul 2003 11:56

Ik vind het juist wel handig om op zondag te kunnen winkelen, de andere dagen heb ik daar niet eens tijd voor

of je wilt er geen tijd voor vrijmaken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 jul 2003 13:15

Julius schreef:Ik vind het juist wel handig om op zondag te kunnen winkelen, de andere dagen heb ik daar niet eens tijd voor. Dus als het aan mij ligt gaan de winkels zowel op zondag als in de avond open.

Voor de winkeliers is dit heel erg vervelend om op zondag open te moeten zijn, het kost veel geld aan verwarming, verlichting en personeel, terwijl er geen meer geld in het laatje komt. Als je dan zonodig wilt dat de winkels op zondag open zijn moet je er zelf maar gaan werken.Mij komt het ook wel eens uit dat de winkels heel vroeg of heel laat open zijn, moet me ook aanpassen hoor. Dus gewoon de winkels dicht op zondag lijkt me toch nog het beste.

Julius
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julius » 30 jul 2003 20:29

Memmem schreef:Voor de winkeliers is dit heel erg vervelend om op zondag open te moeten zijn, het kost veel geld aan verwarming, verlichting en personeel, terwijl er geen meer geld in het laatje komt. Als je dan zonodig wilt dat de winkels op zondag open zijn moet je er zelf maar gaan werken.Mij komt het ook wel eens uit dat de winkels heel vroeg of heel laat open zijn, moet me ook aanpassen hoor. Dus gewoon de winkels dicht op zondag lijkt me toch nog het beste.

Winkeliers hoeven van mij echt niet te worden verplicht om op zondag open te gaan, dat moeten ze zelf weten. Als ze dan omzet mislopen is dat hun probleem, dat hoort bij het ondernemersschap.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 jul 2003 22:16

Julius schreef:
Memmem schreef:Voor de winkeliers is dit heel erg vervelend om op zondag open te moeten zijn, het kost veel geld aan verwarming, verlichting en personeel, terwijl er geen meer geld in het laatje komt. Als je dan zonodig wilt dat de winkels op zondag open zijn moet je er zelf maar gaan werken.Mij komt het ook wel eens uit dat de winkels heel vroeg of heel laat open zijn, moet me ook aanpassen hoor. Dus gewoon de winkels dicht op zondag lijkt me toch nog het beste.

Winkeliers hoeven van mij echt niet te worden verplicht om op zondag open te gaan, dat moeten ze zelf weten. Als ze dan omzet mislopen is dat hun probleem, dat hoort bij het ondernemersschap.

Maar als winkels niet open zijn op zondag kun jij ook niet winkelen.

Julius
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julius » 31 jul 2003 00:31

Memmem schreef:Maar als winkels niet open zijn op zondag kun jij ook niet winkelen.

Klopt, maar mijn wensen hoeven niet ten koste van alles te worden doorgevuurd. Als winkeliers op zondag niet open willen dan mag dat van mij, maar nu hebben ze niet eens die keuzevrijheid.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 01 aug 2003 13:39

Je kunt toch ook niet ontkennen dat alle kleine bedrijven dan kapotgeconcurreerd worden door de grote, oder? goed voor de globalisering. Maar aangezien ik tegen globalisering ben EN aangezien ik vind dat de werknemer ook rechten heeft, ben ik, afgezien van mijn geloof, tegen de 24-uurs-economie. Deze argumenten kan iedereen toch bedenken?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Julius
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julius » 03 aug 2003 23:57

Gershwin schreef:Je kunt toch ook niet ontkennen dat alle kleine bedrijven dan kapotgeconcurreerd worden door de grote, oder? ?

Tjah, dat is dan jammer. Nederland bestaat niet ten gunste van de kleine ondernemer.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 aug 2003 14:15

Gedenkt de sabbatdag dat gij die heiligt!!
Dus, vrij duidelijk. GEEN koopzondag!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 aug 2003 20:40

Julius schreef:
Gershwin schreef:Je kunt toch ook niet ontkennen dat alle kleine bedrijven dan kapotgeconcurreerd worden door de grote, oder? ?

Tjah, dat is dan jammer. Nederland bestaat niet ten gunste van de kleine ondernemer.

Moet Nederland dan wel rekening houden met die paar mensen die echt op zondag willen winkelen. Denk ook eens aan de mensen die voor jou genot moeten werken. Op alle tijden de winkel open is zeer middeleeuws :!: :cry:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 05 aug 2003 19:25

Moet Nederland dan wel rekening houden met die paar mensen die echt op zondag willen winkelen. Denk ook eens aan de mensen die voor jou genot moeten werken. Op alle tijden de winkel open is zeer middeleeuws :!: :cry:[/quote][quote]

En wat is nou het belangrijkst mensen???
Wij zitten hier een beetje te discusieeeren of je nou wel of niet mag werken e.d. Terwijl God ons dit gewoon verbied(uitgezonderd het noodzakelijke, bv. de zorg)

Julius
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julius » 06 aug 2003 17:27

Memmem schreef:[Moet Nederland dan wel rekening houden met die paar mensen die echt op zondag willen winkelen :

Paar mensen? Op welke koopzondagen ik ook kom, het is altijd ontzettend druk.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 aug 2003 17:48

essieee schreef:
Gedenkt de sabbatdag dat gij die heiligt!!
Dus, vrij duidelijk. GEEN koopzondag!

Hoe kun je nou niet-Christenen regels op gaan leggen?
Het enige dat ik mee heb gekregen uit het NT is om het evangelie te verkondigen. Wat doet de Christelijke Politiek? Mensen regels opleggen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 aug 2003 18:57

en het oude testament dan? Ik denk dat we dan weer terug komen bij de ouwe discussie of de 10 geboden nog gelden??/

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 aug 2003 12:32

essieee schreef:en het oude testament dan? Ik denk dat we dan weer terug komen bij de ouwe discussie of de 10 geboden nog gelden??/

Het antwoord staat in de bijbel:

Math: 5: 17-19

17 Denk niet dat Ik ben gekomen om de wetten van Mozes en de woorden van de profeten opzij te schuiven. Ik ben juist gekomen om er de volle betekenis aan te geven.
18 Ik zeg u met nadruk: Tot de hemelen en de aarde vergaan, zal nog geen letter van de wet afgedaan hebben. Alles moet eerst volbracht zijn.
19 Wie tegen de mensen zegt dat het niet zo nauw luistert (en zelfs maar het kleinste gebod afschaft) zal de kleinste zijn in het Koninkrijk van de hemelen. Maar wie zich aan Gods wetten houdt (en anderen leert dat ook te doen) zal groot zijn in dat Koninkrijk.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”