Spontaan zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 dec 2005 13:37

Nouja zeg! Waarom moet ik er opeens weer bijgehaald worden? :shock:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 dec 2005 14:03

Hehe, inderdaad. Daarom moet je op feestjes met een hoog saaiheidsriscio ook altijd wijn door de bowl gooien. Razz

Daarom 8)

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 19 dec 2005 15:08

Ik lees hier echt hartverwarmende reacties.

Eén van de problemen is juist dat ik, als ik spontaan ben, ook mezelf kan mijn. (want ik ben ook wel eens spontaan hoor!) Je kunt namelijk, als verlegen persoon, ook spontaan én jezelf zijn, tenminste, ik denk veel mensen wel.

Maar ik kan soms zo jaloers worden op die mensen die zo ongedwongen spontaan zijn! Dan heb ik echt bladzijden van m'n dagboek nodig om mezelf weer onder controle te krijgen en te proberen mezelf te accepteren! [/i]

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 dec 2005 00:12

Maria_00 schreef:Ik lees hier echt hartverwarmende reacties.

Eén van de problemen is juist dat ik, als ik spontaan ben, ook mezelf kan mijn. (want ik ben ook wel eens spontaan hoor!) Je kunt namelijk, als verlegen persoon, ook spontaan én jezelf zijn, tenminste, ik denk veel mensen wel.

Maar ik kan soms zo jaloers worden op die mensen die zo ongedwongen spontaan zijn! Dan heb ik echt bladzijden van m'n dagboek nodig om mezelf weer onder controle te krijgen en te proberen mezelf te accepteren! [/i]

Dat is de reden dat ik geen dagboek bijhoud. Ooit ben ik eens begonnen, maar daar werd ik zo simpel van, dat ik hem na 3 weken weggegooid heb :P
(bovendien vergat ik het iedere dag bij te houden, met als gevolg, dat ik dan weer van drie dagen lang moest bijschrijven) Nee, niets voor mij :mrgreen:

En idd, als je verlegen bent, dan zij het zo en zoals ik al zei, is dat helemaal geen ramp :wink:

jbmz

Berichtdoor jbmz » 21 dec 2005 12:19

Het kan wel helpen. Ik ben begonnen met een "dagboek" toen mn vriendin me vertelde dat ze niet meer wist of ze wel met me verder wilde. Ik heb vanaf toen alles steeds van me afgeschreven. En het helpt wel. Ik moet echter wel zeggen dat, nu het weer helemaal in orde is (zelfs beter :8> dan daarvoor) met mijn vriendin, het "dagboek" in het vergeethoekje is geraakt...
Maar ik blijf erbij dat het helpt als je alles van je af kunt schrijven, ook dingen zoals onzekerheid ed.

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 22 dec 2005 18:09

Maria_00 schreef:Ik lees hier echt hartverwarmende reacties.

Er zijn mensen die mij zo zouden omschrijven, maar geloof me Maria, ook dát is niet alles hoor!
We can love completely, without complete understanding.....

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 22 dec 2005 20:37

maar ik schrijf soms een week niet in mn dagboek en dan als ik tijd heb ga ik de hele week beschrijven!! dat voelt lekker!

Spontaan zijn ook niet alles?

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 27 dec 2005 13:56

Absoluut niet!

Soms heb je een spontane uitbarsting, en dan staat iemand je heel raar aan te kijken. Als mensen iets niet verwachten en jij het wel doet, vanuit je spontaniteit, en dan voel je je staan hoor!

En zo zijn er wel meer dingen!
We can love completely, without complete understanding.....

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 27 dec 2005 22:34

Sofieke schreef:Absoluut niet!

Soms heb je een spontane uitbarsting, en dan staat iemand je heel raar aan te kijken. Als mensen iets niet verwachten en jij het wel doet, vanuit je spontaniteit, en dan voel je je staan hoor!

En zo zijn er wel meer dingen!

Inderdaad, erg vervelend, zo'n situatie.. Zeer herkenbaar! Maar, achteraf denk ik dan altijd maar, ach, ze denken maar, zo ben ik en zo zal ik wel blijven ook..

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 dec 2005 05:25

Ik heb niet alles gelezen dus misschien is dit dubbel,

Spontaan zijn? Niet bang zijn iets raars/doms/verkeerds te zeggen. Als dat gebeurd is dat zo erg niet. Zeker niet teksten in je hoofd gaan repeteren, dat is echt de doodsteek voor spontaniteit. Leef in het moment en alles wat je doet/zegt is spontaan

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 30 dec 2005 15:38

Spontaan zijn is denk ik ook een beetje een karakter eigenschap maar heeft ook te maken met hoe je in je vel zit.
Tot een jaar geleden zat ik erg met mijzelf in de knoop en was ik veel minder spontaan dan ik nu ben.
Maar echt geloof me er zitten ook echt nadelen aan spontaan zijn, ik flap er soms dingen uit die niet leuk zijn voor anderen. Maar soms ook wel lachen hoor.....gisteren was ik in de winkel, hoorde ik een moeder roepen naar haar zoontje: KOEN!! Voor dat ik ook maar nadenk gilde ik keihard: KOEN, MAAK JE MIJN SCHOEN????? Mijn vriendin die bij mij was moest vreselijk lachen....(we waren ook al heel melig hoor)
He died for me, I life for Him!

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 18 jan 2006 21:38

lachuh verhaal!!
:mrgreen:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jan 2006 17:17

Gewoon jezelf zijn, iedereen mag er zijn zoals hij/zij is! Het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde is! En tja verder vind ik het best moeilijk om me in te leven in verlegen mensen omdat ik zelf absoluut niet verlegen ben. Kan me wel voorstellen dat het soms hinderlijk is om verlegen te zijn maar aan de andere kant heb ik dan bijvoorbeeld wel weer eens dat ik iets te snel mn mondje lostrek :wink: Leer jezelf te accepteren zoals je bent, dat is het belangrijkste denk ik: van jezelf houden zonder egoïstisch te zijn!

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 19 jan 2006 17:29

rafaell schreef:Gewoon jezelf zijn, iedereen mag er zijn zoals hij/zij is! Het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde is! En tja verder vind ik het best moeilijk om me in te leven in verlegen mensen omdat ik zelf absoluut niet verlegen ben. Kan me wel voorstellen dat het soms hinderlijk is om verlegen te zijn maar aan de andere kant heb ik dan bijvoorbeeld wel weer eens dat ik iets te snel mn mondje lostrek :wink: Leer jezelf te accepteren zoals je bent, dat is het belangrijkste denk ik: van jezelf houden zonder egoïstisch te zijn!

Jij hebt nou echt een heel goed standpunt! :mrgreen:

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 20 jan 2006 20:01

sinds ik mij motto verandert heb in: "Be your self" ben ik wel spontaner geworden. dan ga je veel realexer met mensen om en boeit het niet wat ze van je denken 8)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Terug naar “Archief”