contacten leggen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 dec 2005 13:55

Ik moet vaak over een drempeltje heen en dan klets ik juist weer teveel ;) En Boekenlezer: ik zou serieus gemeeld hebben van 'Durf je niet meer, schijterd' Wel met een ;) natuurlijk...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 dec 2005 14:50

Lalage schreef:Ik moet vaak over een drempeltje heen en dan klets ik juist weer teveel ;) En Boekenlezer: ik zou serieus gemeeld hebben van 'Durf je niet meer, schijterd' Wel met een ;) natuurlijk...

Ik had toen geloof ik wel van doen met iemand, die ook weer een niet al te groot gevoel voor humor had.
In die gezichtjes was ik toen nog niet zo bedreven. Het is onderhand ook al weer ruim twee jaar geleden. :D

(Het was trouwens wel even zoeken of schijterd met een -t of met een -d moest, toen ik het neerzette. Ik gebruik dat woord vrijwel nooit schriftelijk. :mrgreen: De bron die mij hielp - een grote woordenlijst met scheldwoorden ergens op internet - durf ik hier eigenlijk niet te vermelden, want er staan ook veel te schuine woorden in, en dat zullen de mods niet zo waarderen, als daarnaar een link plaats, vermoed ik.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

M.A.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor M.A. » 22 dec 2005 21:37

mystery schreef:
M.A. schreef:Nou mysterie als je nog meer tips heb graag, want als ik op msn zit heb ik er helemaal geen last van alleen als ik ze in het egt ziet dan klap ik dicht :S

Hoe komt het dan? Heb je het speciaal over iemand? Als je jezelf erop gaat focussen dat je een gesprek móet voeren, dan lukt het vaak niet meer.
Wat echt handig is, is gewoon vragen stellen. Als iemand iets vertelt, ga er op door. Stel meer vragen.

voorbeeld: iemand vertelt dat hij/zij in Rotterdam woont. Dan kan jij vragen: 'Hoe vind je het daar?' Dan komt er vast wel een antwoord. En als dat alleen 'leuk' is, dan ligt het niet aan jou. Jij probeert je best te doen en als een gesprek niet loopt, is dat niet alleen jouw schuld. Bedenk dat de ander net zo nerveus kan zijn als jij.

Je kunt ook op een training gaan. Bijv. sociale vaardigheidstraining of assertiviteitstraining.
Stel jezelf doelen, bijv: vanavond heb ik minstens één onbekende aangesproken en vragen gesteld (doorgevraagd).

Heb je hier wat aan?

Mystery tnx voor je reactie en je tips.
Hoe het komt: kvoel me heel onzeker ik denk altijd als ik nu met haar gaat praten vind ze dat wel leuk??
Ik heb het niet over 1 bepaald persoon.
Maar mijn broertje die stapt op iedereen af, en dan denk ik waarom durf ik dat nu weer niet.
We hebben weleens een wedstrijdje gedaan wie het meeste onbekende personen aanspreekt en dan met name de vrouwelijke personen, maar ik durfde het echt niet.
En dat vind ik eigenlijk best jammer. dus drom vroeg ik tips enzo.

Ik heb hier egt wel wat aan kga het morgen en overmorgen de tips die je me heb gegeven toepassen.

khou je op de hoogte

bvd

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 22 dec 2005 22:43

grappig dat dat andersom ook kan :oops:

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 23 dec 2005 19:33

M.A. schreef:
mystery schreef:
M.A. schreef:Nou mysterie als je nog meer tips heb graag, want als ik op msn zit heb ik er helemaal geen last van alleen als ik ze in het egt ziet dan klap ik dicht :S

Hoe komt het dan? Heb je het speciaal over iemand? Als je jezelf erop gaat focussen dat je een gesprek móet voeren, dan lukt het vaak niet meer.
Wat echt handig is, is gewoon vragen stellen. Als iemand iets vertelt, ga er op door. Stel meer vragen.

voorbeeld: iemand vertelt dat hij/zij in Rotterdam woont. Dan kan jij vragen: 'Hoe vind je het daar?' Dan komt er vast wel een antwoord. En als dat alleen 'leuk' is, dan ligt het niet aan jou. Jij probeert je best te doen en als een gesprek niet loopt, is dat niet alleen jouw schuld. Bedenk dat de ander net zo nerveus kan zijn als jij.

Je kunt ook op een training gaan. Bijv. sociale vaardigheidstraining of assertiviteitstraining.
Stel jezelf doelen, bijv: vanavond heb ik minstens één onbekende aangesproken en vragen gesteld (doorgevraagd).

Heb je hier wat aan?

Mystery tnx voor je reactie en je tips.
Hoe het komt: kvoel me heel onzeker ik denk altijd als ik nu met haar gaat praten vind ze dat wel leuk??
Ik heb het niet over 1 bepaald persoon.
Maar mijn broertje die stapt op iedereen af, en dan denk ik waarom durf ik dat nu weer niet.
We hebben weleens een wedstrijdje gedaan wie het meeste onbekende personen aanspreekt en dan met name de vrouwelijke personen, maar ik durfde het echt niet.
En dat vind ik eigenlijk best jammer. dus drom vroeg ik tips enzo.

Ik heb hier egt wel wat aan kga het morgen en overmorgen de tips die je me heb gegeven toepassen.

khou je op de hoogte

bvd

Succes in ieder geval. Weet dat je fouten mág maken. Elke poging tot proberen is goed, ookal loopt het volgens jou niet gesmeerd. Het kan niet ineens helemaal soepel lopen, je hebt oefening nodig.
Mensen verschillen van elkaar. De één heeft moeite met contacten leggen, de ander met iets anders. Als je maar in de gaten hebt waar jij goed in bent.

kBen benieuwd welke tips je toepast en wat je ermee ervaren hebt. Ik hoor het graag van je :D

Groetjes
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 23 dec 2005 19:33

Else16 schreef:grappig dat dat andersom ook kan :oops:

Wat bedoel je?

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 26 dec 2005 20:56

Als jongen niet op een meisje afstappen. Ik heb weinig problemen met jongens, maar stap altijd op de verkeerde af..

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 27 dec 2005 21:23

Else16 schreef:Als jongen niet op een meisje afstappen. Ik heb weinig problemen met jongens, maar stap altijd op de verkeerde af..

Wat is voor jou de verkeerde jongen?
Als ik het goed begrijp, stap jij zonder schroom op een jongen af. Doe je dat bij iedere jongen, gewoon spontaan, of denk je er wel eerst over na, zo van: 'daar ga ik eens een praatje mee maken'?

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 27 dec 2005 22:19

mystery schreef:
Else16 schreef:Als jongen niet op een meisje afstappen. Ik heb weinig problemen met jongens, maar stap altijd op de verkeerde af..

Wat is voor jou de verkeerde jongen?
Als ik het goed begrijp, stap jij zonder schroom op een jongen af. Doe je dat bij iedere jongen, gewoon spontaan, of denk je er wel eerst over na, zo van: 'daar ga ik eens een praatje mee maken'?

Als je bij iedere jongen gaat nadenken voor je een praatje gaat maken, loopt het waarschijnlijk negen van de tien keer op niets uit. De spontaniteit van zo'n gesprek is dan meestal ver te zoeken!
Bij sommige, mezelf inbegrepen, is het soms wel eens goed dat er eerst nagedacht wordt voor de mond opengetrokken wordt. Kheb zelf wel eens dat ik denk: oei, volgens mij wil ik dit moment even overdoen.

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 27 dec 2005 22:24

Onder 'verkeerde jongen' kan je heel veel dingen verstaan. Maar waarschijnlijk is dat voor iedereen anders. Iedereen stelt andere verwachtingen aan een ander. Soms stap ik heel bewust op iemand af om contacten te leggen. Maar ik moet zeggen dat dat vooral in werksfeer is, want als ik een avondje ga stappen dan doe ik dat veel minder snel. Wat ik soms weleens jammer vind, want juist met je 'zakelijke' contacten kan je beter geen privérelatie aangaan.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 27 dec 2005 23:03

Hoe herkenbaar. Ik had het gisteren nog. Had klaar wat ik wilde zeggen en op het moment zelf durf ik het weer niet :? En daarna baal je dan weer zo van jezelf dat je het niet gedaan hebt.

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 27 dec 2005 23:06

jip_86 schreef:Hoe herkenbaar. Ik had het gisteren nog. Had klaar wat ik wilde zeggen en op het moment zelf durf ik het weer niet :? En daarna baal je dan weer zo van jezelf dat je het niet gedaan hebt.

leerdoel :wink: Misschien proberen niet voor jezelf klaar te hebben wat je wilt zeggen? Laat het op je af komen.. Dan focus je jezelf er niet op, heb je achteraf ook geen baalmoment, omdat je domweg niets moest!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 feb 2006 11:35

Contacten maken met dames levert mij in eerste instantie geen moeite op. Vrijwilligers genoeg.
Wat ik echter jammer vind, is dat er zo snel van die gespannen sferen - hooggespannen idealen/verwachtingen, jaloezie/concurrentie - in de lucht hangen. (Zonder dat ik het idee heb dat ik ooit wat bijzonders heb gedaan of gezegd.)
Dat vind ik nogal overdreven. Ik ben immers niet van plan een harem op te bouwen.
Maar ik ervaar het ook als een sociale belemmering. Die leuke sympathieke dames, met wie het in principe prettig omgaan is, zouden een mooie aanleiding kunnen vormen om het isolement een beetje te doorbreken met een hoop gezelligheid. :)~] :)~] Maar die gespannenheid kan mij flink kopschuw maken, 8-[ en zo word ik dan weer teruggeduwd in het isolement, als ik niet uitkijk.

Dames zijn uitermate leuk en gezellig om mee om te gaan. Dat wordt voor mij niet pas zo, als ik een beetje verliefdheid o.i.d. ga voelen, dat zijn ze sowieso. De meeste dames jagen niet mijn hart op hol met de liefde, maar ik vind ze gezellig genoeg om er eens een babbeltje mee te maken.

Op zich kan ik dan wel weer bedenken hoe je daar mee om moet gaan: je er niet door laten gek maken, gewoon nuchter blijven en je eigen gang gaan, je er niet veel aan gelegen laten liggen.
Maar toch, ik wou deze verzuchting even graag kwijt. (Reacties uiteraard welkom.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 feb 2006 12:09

Sommige mensen zoeken nu eenmaal overal wat achter. Verstandige mensen laten die eigenschap achter zich als ze de puberteit gehad hebben ;)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 13 feb 2006 12:10

Het ligt dan waarschijnlijk meer aan die meiden dat de sfeer met hoogverwachtende spanning op komt draven dan aan jou, tenminste zo lees ik het uit jouw verhaal. Ik denk dat je je er in dat geval minder van moet aantrekken, ookal is dat heel lastig. Want de sfeer voel je toch. Bespreekbaar maken lijkt me ook erg lastig, omdat je niet zeker weet of die meiden meer verwachten van jou. Het is vaak zo dat er meer (ook vanuit omgeving) verwacht wordt als je als jongen met een meisje omgaat of andersom. Daarom is het belangrijk dat je ook met jongens vriendschappen opbouwt. Je zou ook in groepsverband uit kunnen gaan, een paar jongens, een paar meiden. Dat maakt de sfeer meer ontspannen. Heb je hier iets aan?

Terug naar “Archief”