Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Ik moet vaak over een drempeltje heen en dan klets ik juist weer teveelEn Boekenlezer: ik zou serieus gemeeld hebben van 'Durf je niet meer, schijterd' Wel met een
natuurlijk...
mystery schreef:M.A. schreef:Nou mysterie als je nog meer tips heb graag, want als ik op msn zit heb ik er helemaal geen last van alleen als ik ze in het egt ziet dan klap ik dicht :S
Hoe komt het dan? Heb je het speciaal over iemand? Als je jezelf erop gaat focussen dat je een gesprek móet voeren, dan lukt het vaak niet meer.
Wat echt handig is, is gewoon vragen stellen. Als iemand iets vertelt, ga er op door. Stel meer vragen.
voorbeeld: iemand vertelt dat hij/zij in Rotterdam woont. Dan kan jij vragen: 'Hoe vind je het daar?' Dan komt er vast wel een antwoord. En als dat alleen 'leuk' is, dan ligt het niet aan jou. Jij probeert je best te doen en als een gesprek niet loopt, is dat niet alleen jouw schuld. Bedenk dat de ander net zo nerveus kan zijn als jij.
Je kunt ook op een training gaan. Bijv. sociale vaardigheidstraining of assertiviteitstraining.
Stel jezelf doelen, bijv: vanavond heb ik minstens één onbekende aangesproken en vragen gesteld (doorgevraagd).
Heb je hier wat aan?
M.A. schreef:mystery schreef:M.A. schreef:Nou mysterie als je nog meer tips heb graag, want als ik op msn zit heb ik er helemaal geen last van alleen als ik ze in het egt ziet dan klap ik dicht :S
Hoe komt het dan? Heb je het speciaal over iemand? Als je jezelf erop gaat focussen dat je een gesprek móet voeren, dan lukt het vaak niet meer.
Wat echt handig is, is gewoon vragen stellen. Als iemand iets vertelt, ga er op door. Stel meer vragen.
voorbeeld: iemand vertelt dat hij/zij in Rotterdam woont. Dan kan jij vragen: 'Hoe vind je het daar?' Dan komt er vast wel een antwoord. En als dat alleen 'leuk' is, dan ligt het niet aan jou. Jij probeert je best te doen en als een gesprek niet loopt, is dat niet alleen jouw schuld. Bedenk dat de ander net zo nerveus kan zijn als jij.
Je kunt ook op een training gaan. Bijv. sociale vaardigheidstraining of assertiviteitstraining.
Stel jezelf doelen, bijv: vanavond heb ik minstens één onbekende aangesproken en vragen gesteld (doorgevraagd).
Heb je hier wat aan?
Mystery tnx voor je reactie en je tips.
Hoe het komt: kvoel me heel onzeker ik denk altijd als ik nu met haar gaat praten vind ze dat wel leuk??
Ik heb het niet over 1 bepaald persoon.
Maar mijn broertje die stapt op iedereen af, en dan denk ik waarom durf ik dat nu weer niet.
We hebben weleens een wedstrijdje gedaan wie het meeste onbekende personen aanspreekt en dan met name de vrouwelijke personen, maar ik durfde het echt niet.
En dat vind ik eigenlijk best jammer. dus drom vroeg ik tips enzo.
Ik heb hier egt wel wat aan kga het morgen en overmorgen de tips die je me heb gegeven toepassen.
khou je op de hoogte
bvd
Else16 schreef:Als jongen niet op een meisje afstappen. Ik heb weinig problemen met jongens, maar stap altijd op de verkeerde af..
mystery schreef:Else16 schreef:Als jongen niet op een meisje afstappen. Ik heb weinig problemen met jongens, maar stap altijd op de verkeerde af..
Wat is voor jou de verkeerde jongen?
Als ik het goed begrijp, stap jij zonder schroom op een jongen af. Doe je dat bij iedere jongen, gewoon spontaan, of denk je er wel eerst over na, zo van: 'daar ga ik eens een praatje mee maken'?
jip_86 schreef:Hoe herkenbaar. Ik had het gisteren nog. Had klaar wat ik wilde zeggen en op het moment zelf durf ik het weer nietEn daarna baal je dan weer zo van jezelf dat je het niet gedaan hebt.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten