Opgebrand door kerk en geloof

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 23 jul 2003 22:11

Xgnoom schreef:Nounou, ietsje minder mag ook wel, anders wordt het de pot verwijt de ketel...

Oke, heb je gelijk in. Ik werd echt zo pissig toen ik de reacties van met name Matthijs en Pied las op OSW. Vandaar enige felheid in mijn anders zo rustige gemoed!

Verder heb je gelijk dat het vreemd is dat Stevens alles op de kerk schuift. Er zijn natuurlijk zat mensen die het ook aan het hart gaat dat misstanden in de kerk bestaan en getolereerd worden, en geen burnout krijgen. Maar, zoals ik al eerder tegen Night zei, ik vind het feit dat Jan Stevens een burnout heeft gekregen, van ondergeschikt belang aan het feit dat dit soort situaties in een 'christelijke' gemeente voorkomt.

Je schreef ook dat de kerk niet structureel fout is. Ik denk de laatste tijd veel na over of de kerk in haar huidige vorm nu goed of fout is. Ik ben er in elk geval nog niet uit.

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 23 jul 2003 22:15

Ik bedoelde niet de huidige vorm van de kerk, maar de idee kerk: de kerk behoort de verlossing van de zonden door Jezus Christus uit te dragen. Daar is niets mis mee. Maar dat is wel de conclusie die getrokken wordt: dat God een menselijk verzinsel is, enz.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 23 jul 2003 22:20

Oke Xgnoom, nu weet ik wat je bedoelt, en daarmee ben ik het gewoon eens!

Terug naar “Archief”