Gods Liefde

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Gods Liefde

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2003 16:36

Hoe zien jullie de Liefde van God?? Als ik in de bijbel lees dan kom ik dat elke keer weer tegen en het valt mij op dat ik dat woordje Liefde elke keer weer tegenkom.

Zien jullie dat ook zo?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gods Liefde

Berichtdoor Lalage » 14 jul 2003 17:00

Evelien schreef:Hoe zien jullie de Liefde van God?? Als ik in de bijbel lees dan kom ik dat elke keer weer tegen en het valt mij op dat ik dat woordje Liefde elke keer weer tegenkom.

Zien jullie dat ook zo?

Ik snap je vraag niet helemaal, maar ik kan er wel iets over zeggen ;)
Gods liefde uit zich erin dat Hij
1. Zijn Zoon voor mensen gegeven heeft, zodat onze zonden vergeven kunnen worden.
2. elke dag voor Zijn kinderen zorgt! Ik heb al heel vaak ervaren dat Hij me niet meer te dragen geeft dan ik aankan en dat Hij precies weet wat ik nodig heb :)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 jul 2003 17:31

De liefde is het belangrijkste wat in de bijbel voorkomt. Aleen door de liefde kunnen wij voor eeuwing gelukkig zijn.
De liefde kan je krijgen door het Geloof.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 14 jul 2003 18:43

Haha, de liefde is de drijfveer van GOd! LIefde betekent niet dat wij God hebben liefgehad, maar datHIj ons heeft liefgehad!!!! 1 joh 5:10.

De brieven van Johannes staan vol van de liefde van GOD, zo ongelooflijk ongelovelijk. En het mooie is dat wij die liefde van Hem krijgen! Zijn liefde door ons heen!!!! Zodat wij dus ook kunnne liefhebben.
Zoals hij ons zijn adem heeft gegeven, zo geeft hij ons ook zijn liefde!!!!

...maar als we elkaar liefhebben, blijft God in ons en is zijn liefde in onsvolgmaakt geworden!!!! 1 joh 4;12.

Dat is voor mij zo''n ongelovelijke eye-opener geweest. misschien weten julie het allang, ik nog maar twee jaar! God geeft ons alles wat wij nodig hebben, daarom kan er in de bijbel ook zo overtuigend zijn: wie uit God geboren is, zondigt niet 1 joh 3:9. waarom niet? Omdat hij Gods levenskracht in zich draagt, staat er achter!

Toppie he.

pippylangkous
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pippylangkous » 14 jul 2003 18:53

er staat zelf in de bijbel van geloof, hoop en liefde maar het meest van deze is de liefde dus dit is een heel belangrijk ding vind ik

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 14 jul 2003 22:46

Misschien een domme vraag, maar hoe kom je eigenlijk aan deze vraag? Vroeg je het je zomaar af of zit er meer achter?

Ik sluit me trouwens bij de vorige schrijvers aan.

Eowyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Eowyn » 29 jul 2004 17:05

Hoe zie ik de liefde van God..

Eigenlijk vind ik de gelijkenis van de verloren zoon wel een goed voorbeeld :D Een zoon, die niks meer met Zijn Vader te maken wil hebben, maar later beseft dat hij niet zonder Hem kan en naar Hem teruggaat. De Vader, die al jaren op hem gewacht heeft.... is vol liefde en blij dat Hij Zijn zoon kan omarmen.
Love don't need to find a way
You find your own way
I forget that I can't stay
And so I say that
All roads lead to where you are

willemijn88
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor willemijn88 » 29 jul 2004 19:59

Wie denken jullie dan dat God allemaal lief heeft? Iedereen, de hele wereld, of alleen de uitverkorenen? En waarom?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 jul 2004 11:23

willemijn88 schreef:Wie denken jullie dan dat God allemaal lief heeft? Iedereen, de hele wereld, of alleen de uitverkorenen? En waarom?

Ehm, ander topic?

*Aragorn voorziet dogmatische discussies die al 10x langs zijn gekomen, terwijl dit juist wel een leuk topic is* :)

André

Berichtdoor André » 30 jul 2004 21:52

Ik zie Gods liefde als een vader zoon relatie die (als het goed is) van elkaar houden.
Zoals ook wel ergens in de bijbel staat, dat als je zoon om een stuk brood vraagt, geef jm toch geen stuk steen o.i.d.

PS: m.i. geld dit ook voor dochters :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 jul 2004 00:01

Evelien, dan lees je de bijbel goed... want zo is God. Anders had Hij nooit Zijn Zoon naar ons aardbolletje gestuurd.

God IS liefde. Dat zegt voor mij meer dan liefde hebben/geven... Dit is meer: Het is liefde ZIJN.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 01 aug 2004 09:31

de liefde van GOD zie ik als een wonder dag aan dag want ik weet dat hij ons allemaal lief heeft en dat hij het beste met ons allemaal voor heeft
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

joris

Berichtdoor joris » 01 aug 2004 14:08

Marnix schreef:Evelien, dan lees je de bijbel goed... want zo is God. Anders had Hij nooit Zijn Zoon naar ons aardbolletje gestuurd.

God IS liefde. Dat zegt voor mij meer dan liefde hebben/geven... Dit is meer: Het is liefde ZIJN.
mooi gezegd, marnix.

Vandaag had ik (alweer) een preek over de naam van God: ik ben die ik ben. Wij gaan vaak twijfelen aan God omdat hij niet DOET wat we van hem vewachten. Tegen Job bijvoorbeeld gaat God niet vertellen wat hij allemaal gedaan heeft, maar wie Hij is. Zo'n uitdaging. Ik merk iedere dag, ook in mijn werk, dat dat waar is. je moet mensne wijzen op wie God is. EN niet op wat hij allemaal wel of niet doet.

TR86
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TR86 » 01 aug 2004 15:21

Het is niet te bevatten wat een God Hij IS! Het geheim van alles wat Hij gedaan heeft, doet en zal doen ligt in wie God IS.

Kun jij het bevatten? In Zijn liefde wil Hij gemeenschap met zondige mensjes op een aarde die Hij geschapen heeft, maar die soms haast door wanbeleid ten onder gaat, en die niet eens in Hem geinteresseerd zijn!

Groot is Hij,
allerhoogste Heer,
onze vredevorst;
wat een God is Hij!

Halleluja, aan Hem zij de glorie;
rijkdom en macht;
wat een God is Hij!

Opw. 574
Don't you ever forget that He has given us a future and a hope

joris

Berichtdoor joris » 01 aug 2004 15:30

ja is mooi, maar t is nog mooier volgens mij: door het offer op Golgotha zijn niet aleen de zonden vergeven, maar is de relatie met God hersteld. Niets geen zondig emensne meer vanuit Gods perspectief, maar: 1, kleine 2 kleine drie kleine kindertjes, ... alle kleine kidneren mogen kome.

Terug naar “Archief”