1 Johannes 8
Wie niet liefheeft, kent God niet , want God is liefde.
Wie zijn naasten niet lief heeft kent God niet, ook al lijkt zijn theologie nog zo mooi en gaat hij trouw naar de kerk.
Reacties graag.
Moderator: Moderafo's
1 Johannes 8
Misschien goed om in het begin al op te merken dat liefhebben niet betekent dat je altijd vriendelijk bent tegen je naaste, het is soms in het belang van je naaste om onvriendelijk te zijn.Maranatha schreef:1 Johannes 8
Wie zijn naasten niet lief heeft kent God niet, ook al lijkt zijn theologie nog zo mooi en gaat hij trouw naar de kerk.
Reacties graag.
meschianza schreef:Zelfs als mensen je iets aan hebben gedaan, hen niet te haten maar medelijden met ze te hebben, omdat ze slachtoffer zijn van de zonden.
Zo was JEzus.
Ik doe hard mijn best om Hem daar in na te volgen. Maar soms wil ik een knuppel pakken en een bepaalde persoon helemaal aan puin slaan.
Maranatha schreef:1 Johannes 8
Reacties graag.
Maranatha schreef:1 Johannes 8
Reacties graag.
Chloë schreef:Liefde is een vrucht van de Geest, er staat ook even verder wie liefheeft kent God, want God is liefde.
C.S. Lewis heeft de benadering dat als iemand liefheeft (écht liefheeft), diegene God kent. Ook al heeft die persoon geen bewuste wedergeboorte meegemaakt.
Hoe denken jullie daarover? Ik vind het erg moeilijk.
Groetjes, Chloë
Chloë schreef:Liefde is een vrucht van de Geest, er staat ook even verder wie liefheeft kent God, want God is liefde.
C.S. Lewis heeft de benadering dat als iemand liefheeft (écht liefheeft), diegene God kent. Ook al heeft die persoon geen bewuste wedergeboorte meegemaakt.
Hoe denken jullie daarover? Ik vind het erg moeilijk.
Chloë schreef:En voor de mensen die hierop antwoorden dat alleen christenen écht lief kunnen hebben: dat kan ik niet geloven. Door algemene genade zou je toch ook lief kunnen hebben?
Zelf voel ik wel veel voor de letterlijke interpretatie van Lewis, maar doe je daarmee recht aan andere teksten, bijv. 'niemand komt tot de Vader dan door Mij'?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten