Kring gebed.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 16 jun 2003 14:14

lizzz schreef:
butterfly schreef:Ik bedoel eigenlijk het persoonlijk gebed. Waar anderen niets mee te maken hebben. :oops: En zelf vind ik het niet al te gemakkelijk om voor een groot publiek te bidden. Zit ik me daarop te concentreren ipv het gebed zelf. Dan denk ik bij mezelf. Mm laat mij toch lekker alleen bidden.

kringgebed= niet bidden voor een grote groep. Maar samen, meestal met een kleine groep je vreugden en zorgen voor God neerleggen.

dat beschouw ik al als een groot publiek :mrgreen:
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 16 jun 2003 14:18

maar dan is het nog steeds niet voor een groep...

Je doet het echt samen, je krijgt echt een verbondenheid, en dan is het absoluut niet eng ofzo.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 16 jun 2003 14:20

lizzz schreef:maar dan is het nog steeds niet voor een groep...

Je doet het echt samen, je krijgt echt een verbondenheid, en dan is het absoluut niet eng ofzo.

nee klopt is inderdaad niet voor een groep, maar je snapt wat ik bedoel (hoop ik voor je :mrgreen:)

Maar goed jij vind het niet eng. Ik zit helaas anders in elkaar.
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run

joris

Berichtdoor joris » 16 jun 2003 14:45

je moet niet zo focussen op de produktie! kwantiteit is belangirjker dan kwaliteit hoor.

Mensen voelen zich altijd zo bekeken als ze iets doen wat met geloven te maken heeft. Bidt om bevrijding daarvan!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 16 jun 2003 14:57

kwantiteit is belangirjker dan kwaliteit hoor

Of je vergist je, of je weet niet wat kwantiteit en kwaliteit betekenen of ik begrijp totaal niet wat je bedoelt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

joris

Berichtdoor joris » 16 jun 2003 15:02

ach, ik bedoel gewoon dat je niet zo bescheten moet wezen. God weet al wat je zeggen wilt, dus dat is niet spannend meer eignelijk. Nu die mensne nog die om je heen zitten. wat maakt datallemaal uit?
Als ik hier zo eens rondkijk dan is een verplichtte cursus 'hoe vijzel ik mijn zelfbeeld op' niet zo gek idee. Zal ik voorstellen aan de minister van gezinszaken.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 16 jun 2003 15:05

joris schreef:ach, ik bedoel gewoon dat je niet zo bescheten moet wezen. God weet al wat je zeggen wilt, dus dat is niet spannend meer eignelijk. Nu die mensne nog die om je heen zitten. wat maakt datallemaal uit?
Als ik hier zo eens rondkijk dan is een verplichtte cursus 'hoe vijzel ik mijn zelfbeeld op' niet zo gek idee. Zal ik voorstellen aan de minister van gezinszaken.

nee dank je ik hou niet van mensen die denken het allemaal beter te weten ieuw :mrgreen:
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 16 jun 2003 18:51

butterfly schreef:

nee klopt is inderdaad niet voor een groep, maar je snapt wat ik bedoel (hoop ik voor je :mrgreen:)

nja, ik bedoelde eigenlijk vóór een groep, je bid gwoon samen. Enne, ik weet niet of jij zoveel anders in elkaar zit, ik sta bekend als nogal stil/verlegen... :oops: Maar in een kringgebed valt dat gewoon weg. Probeer het gwoon es, zou ik zeggen!

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 17 jun 2003 14:55

lizzz schreef:
butterfly schreef:

nja, ik bedoelde eigenlijk vóór een groep, je bid gwoon samen. Enne, ik weet niet of jij zoveel anders in elkaar zit, ik sta bekend als nogal stil/verlegen... :oops: Maar in een kringgebed valt dat gewoon weg. Probeer het gwoon es, zou ik zeggen!

heb ik al zoveel keer gedaan. het is gewoon niks voor mij!
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 18 jun 2003 10:02

butterfly schreef:
heb ik al zoveel keer gedaan. het is gewoon niks voor mij!

Ok.

Ik baal een beetje, woensdag is op school altijd het kringgebed, maar ja, had me dus verslapen, ben dus niet naar school gegaan, en het was de laatste keer.
Jammer, het geeft me altijd energie, en helemaal net voor de vakantie zou het fijn zijn.

joris

Berichtdoor joris » 22 jun 2003 22:03

het mooie van een kringgebed is ook dat je voor elkaar kunt bidden. VOor heel praktische dingen de ander bij God brengen. Geweldig zegenende werking gaat daar vanuit. Jezus leert ons niet voor niets te zeggen: onze vader, geef ons, leidt ons, vergeef ons.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 23 jun 2003 11:04

Ik geloof dat we ooit (in de hemel?) God zullen zien zoals Hij is. Ik geloof ook dat we dan elkaar zullen zien zoals we zijn.

Ik geloof niet dat we dan nog geheimpjes hebben voor elkaar of dat we dingen verborgen houden omdat we ons ergens voor schamen. M.a.w. we zullen daar 'transparant' zijn.

Omdat ik geloof dat dat het doel is geloof ik ook dat we daar hier en nu naar moeten streven. Des te transparanter we onderling zijn des te beter. Om die openheid te bereiken is communicatie nodig. Een kringgebed kan daarvan ook onderdeel zijn. Het feit dat je dan 'met de billen bloot moet' is juist een uiterst waardevol onderdeel van zo'n gebed.

Het is heel natuurlijk als je je daar wat ongemakkelijk bij voelt. Als je om die reden echter een kringgebed afkeurt of vermijdt moet je je volgens mij eens afvragen waarom je jezelf niet bloot wilt geven en niet het fenomeen kringgebed de schuld geven. Zeggen dat het niets voor je is is me iets te makkelijk. Is Gods doel dan misschien ook niet iets voor jou?

Groet,
Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2003 15:58

Bij Ichthus hebben we ook gebedsduo's. Dat is wat minder eng. Ik bid zelf soms met Borkdude samen en dat is ook niet eng, het is ook niet erg als er bv stiltes vallen. Dat kan juist goed in een gebed, kan God ook nog wat zeggen ;)

Terug naar “Archief”