Glutenvrij leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

charlie
Mineur
Mineur

Glutenvrij leven?

Berichtdoor charlie » 16 okt 2005 18:02

ha mede-weppers,

k moet nog ff een onderzoekje ;( maar waarschijnlijk heb ik glutenallergie. dat betekent dat je moe wordt van lekkere dingen eten. sterker nog, het betekent dat je moe wordt van gewone dingen eten.

ws helpt een dieetje al heel erg, maar je kunt je afvragen of dat het waard is (als de stroop onder je brood er weer uit komt, en je al de dag met een lege maag blijft lopen)

Dit is niet bedoeld als geklaag maar om wat herkenning op te roepen. . ;)

Iemand ervaring mee?
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 16 okt 2005 19:17

Ik heb een leerling die coeliakie heeft. tja, zij en de hele klas vinden het inmiddels normaal. Ik heb voor haar een aparte pot met snoepjes staan en voor de rest mag ze best nog veel zoals chips en dat soort dingen. Maar ik weet niet wat jij hebt verder en in hoeverre dat verschilt met coeliakie.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 okt 2005 14:21

Ik neem aan dat het idd over Coeliakie gaat. (Voorzover ik weet zijn er maar 2 ziekten waartegen een glutenvrij dieet helpt en dat zijn Coeliakie en een huidziekte waarbij je enorm jeukende blaasjes krijgt door gluten.)

Zelf werk ik op een project waar ook producten van Natudis worden verkocht, een biologisch merk dat ook producten voor diverse diëten levert en toevallig heb ik kort geleden voor een klant uitgezocht welke van de producten die wij in de winkel hebben glutenvrij zijn. Dat viel nog best mee! Vooral in het begin is het natuurlijk een hele uitzoekerij, maar als je eenmaal weet welke producten je kunt eten, en dat blijken er nog redelijk wat te zijn, loont het m.i. wel degelijk de moeite: de meeste Coeliakie-patiënten merken al na een paar weken dat de klachten afnemen, al duurt het soms wel 2 jaar voor de beschadigingen van de darmen genezen zijn.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 17 okt 2005 15:40

Bij de AH kun je sportdrank kopen zonder gluten (maar met vitamine B3, B5, B6 en E). Meer ervaring heb ik niet.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 okt 2005 15:41

sommige winkels hebben glutafin, dat is zonder gluten
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 17 okt 2005 19:46

mijn oma loopt daar geloof ik al heel haar leven mee in combinatie van koe melk allegie. ze mag inderdaad maar beperkte producten eten. maar wat ik weet kan ze toch best wel wat 'gewone'producten eten. het is altijd op je eten letten en inderdaad erg sober, maar zijn wij ook niet te veel luxe gewend?
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 18 okt 2005 09:58

Vraag me al tijden af wat gluten nou eigelijk zijn :roll: k stond pas zelf met een glutenvrij potlood in mn handen.. Mogen ook mensen met allergie blijkbaar op sabbelen :wink:
..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 okt 2005 10:44

Invincible schreef:Vraag me al tijden af wat gluten nou eigelijk zijn.

Te uwer informatie: Wat zijn gluten?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 okt 2005 20:59

k heb een keer glutenvrij gegeten...

tis werkelijkwaar, heel vies!!! het brood alleen ziet er gewoon raar uit, brrr....

ennuh, die mensne kookten soep met bami, omdat in vermecelli gluten zat

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 20 okt 2005 16:53

Hier staan veel informatieve links.

http://coeliakie.pagina.nl/

charlie
Mineur
Mineur

afagag

Berichtdoor charlie » 01 nov 2005 17:56

paprikameisje2 schreef:k heb een keer glutenvrij gegeten...

tis werkelijkwaar, heel vies!!! het brood alleen ziet er gewoon raar uit, brrr....

soep met bami doe ik ook, maar dat is omdat ik niks anders in huis heb ;)

ik heb een tijdje glutenbrij gegeten, maar de stroop komt onder je brood er weer uit. .

maar goed, ik ben getest; en heb geen gluten. . wat dan wel? God Knows.
in ieder geval bedankt allemaal
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

topkok

Berichtdoor topkok » 07 nov 2005 23:47

ik heb een collega die eet ook glutenvrij soms is dat best wel eens moeilijk omdat je bv niet het risico kan nemen om friet uit een frituur te eten waar ook kroketten in hebben gezeten etc zij neemt meestal haar eigen pasta en dergerlijke mee

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 05 dec 2005 14:57

paprikameisje2 schreef:k heb een keer glutenvrij gegeten...

't valt wel iets mee tegenwoordig hoor.. Als je bij 'n bakker glutenvrij brood haalt.. weinig verschil met gewoon brood! Alleen.. je hebt altijd diepvries brood, omdat het niet in aanraking met andere broodsoorten mag komen.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 05 dec 2005 17:39

Ik heb een kennis die heeft ook glutenallergie. Ze is steeds kotsmisselijk en kan niks eten. Volgens mij is het een ziekte die je niet mag onderschatten!

Gluten zit in brood, ships, koekjes. Dus zo'n pretje zal het zeker niet zijn als ik haar zo hoor!

Is er trouwens ooit nog van te genezen?
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 dec 2005 23:55

Tja, het is geloof ik wel wennen.
Iemand uit de gemeente heeft het, maar leeft er prima bij hoor :D
Ze krijgt zelfs speciaal brood met het Avondmaal ;)

Van mijn zusje hebben ze het ook eens gedacht en die heeft ook een week glutenvrij brood gegeten maar ze vond het zo vies, dat ze liever ziek zwak en misselijk was dan dat brood eten ;)

Sinds die tijd wordt ze eindelijk wat zwaarder en gaat het prima met dr ;) Dat was het bij haar dus niet

Maar volgens die vrouw viel het erg mee en leerde je er prima mee te leven
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”