Doe jij je pc uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 26 okt 2005 19:35

Gewoon lekker uit doen als kklaar ben.
's nachts zeker.

Als ik ff boodschappen doe, afwas of eet blijft hij aan. Maar anders uit.
Zuigt veel stroom man. En wat heb je er aan als je er niet achter zit?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
Big Mac
Verkenner
Verkenner
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2005 18:45
Locatie: McDonalds

Berichtdoor Big Mac » 26 okt 2005 21:04

Als ik er niet achter zit, dan staat tie uit ! Kost me een partij stroom als tie op stand-by staat .... wil je niet weten.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 26 okt 2005 21:55

bij mij staat ie de tijd dat ik avonds thuis kom tot dat ik gaat slapen aan.

zaterdag's staat ie vaak de hele dag aan, ook als ik even een uurtje weg ben om bv wat te halen.

Nachts gaat ie vaak wel uit, of ik wil m'n laptop willen scannen of iets downloaden, dan bijft ie wel aan.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

André

Berichtdoor André » 26 okt 2005 22:53

M'n PC is aan als ik op ben, de server staat altijd aan.
Maar die is dan ook redelijk zuinig, zo'n 60 watt.
De P4 3,4 kun je beter uitzetten als je slaapt, doet ongeveer 170 watt met rand apparatuur.

Gebruikersavatar
ahuibers
Majoor
Majoor
Berichten: 1729
Lid geworden op: 04 feb 2003 14:14
Locatie: Midden nederland

Berichtdoor ahuibers » 27 okt 2005 09:12

Chip! schreef:Zelfs de snelste pc heeft altijd opstarttijd nodig, en zeker als je hem al een tijd gebruikt, dan zit je zo aan een behoorlijke boot-tijd ;)

Maar dat is offtopic ;)


Windows Vista zou behoorlijk sneller moeten opstarten begreep ik.
Maar daar hebben we nu nog niets aan.

Gebruikersavatar
General
Verkenner
Verkenner
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 mei 2005 10:38
Locatie: Rotterdam/Perkouw
Contacteer:

Berichtdoor General » 27 okt 2005 09:41

dis van mij is binnen de 30 sec toch wel opgestart ik zet hem dan ook altijd uit, ook voor het brandgevaar natuurlijk, denk aan stof dat warm wordt of een voeding die doorbrand
Faith is daring the soul to go beyond what eyes can see.
Afbeelding

Maaike

Berichtdoor Maaike » 27 okt 2005 10:19

Bij ons gaatie alleen snachts uit.

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 27 okt 2005 10:28

de pc die maar 20 Watt gebruikt gaat nooit uit, soort van klein servertje met Via Epia c800 bordje ;)

m'n gewone pc gaat wel gewoon uit als ik er niet ben.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 okt 2005 11:26

Op m'n werk en stage gaat de pc altijd uit als ik naar huis ga. O.a. omdat hij niet voor niets beveiligd is met een wachtwoord en het niet de bedoeling is dat de schoonmaaksters gevoelige info over cliënten lezen (niet dat we hen daarvan verdenken, maar je moet gewoon geen gelegenheid scheppen)
Thuis heb ik een laptop en die gaat zeker uit als ik er niet mee werk: is alweer 3 jaar oud en het koelsysteem (of hoe dat heten mag) werkt niet optimaal meer, de ventilator slaat na een halfuurtje ofzo aan om vervolgens niet meer uit te gaan tot je de laptop afsluit... Daar word je dus echt gek van! :x
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

André

Berichtdoor André » 27 okt 2005 11:43

LeChat schreef:Op m'n werk en stage gaat de pc altijd uit als ik naar huis ga. O.a. omdat hij niet voor niets beveiligd is met een wachtwoord en het niet de bedoeling is dat de schoonmaaksters gevoelige info over cliënten lezen (niet dat we hen daarvan verdenken, maar je moet gewoon geen gelegenheid scheppen)
Thuis heb ik een laptop en die gaat zeker uit als ik er niet mee werk: is alweer 3 jaar oud en het koelsysteem (of hoe dat heten mag) werkt niet optimaal meer, de ventilator slaat na een halfuurtje ofzo aan om vervolgens niet meer uit te gaan tot je de laptop afsluit... Daar word je dus echt gek van! :x
Hij wordt te warm wsl, misschien het stof van 3 jaar er een keer uit laten halen?

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 27 okt 2005 11:55

Als je de PC wel wilt uitzetten maar niet steeds alle programma´s wilt afsluiten kan dat in Win XP(home) ook.(kan dat in prof ook????)
Kies in het start menu voor afsluiten en houdt nu de shift toets ingedrukt, de knop "stand-by" verandert in "slaapstand".
In slaapstand wordt het werkgeheugen weggeschreven naar naar de harde schijf, als je hem weer aanzet start windows en wordt het werkgeheugen gelijk weer geladen met als resultaat dat je direct verder kunt.

Let wel op!!!!! de wachtwoord beveiliging wordt hierdoor overgeslagen, iedereen die de PC aanzet kan gelijk zonder wachtwoord aan de slag.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 okt 2005 12:14

André schreef:
LeChat schreef:Op m'n werk en stage gaat de pc altijd uit als ik naar huis ga. O.a. omdat hij niet voor niets beveiligd is met een wachtwoord en het niet de bedoeling is dat de schoonmaaksters gevoelige info over cliënten lezen (niet dat we hen daarvan verdenken, maar je moet gewoon geen gelegenheid scheppen)
Thuis heb ik een laptop en die gaat zeker uit als ik er niet mee werk: is alweer 3 jaar oud en het koelsysteem (of hoe dat heten mag) werkt niet optimaal meer, de ventilator slaat na een halfuurtje ofzo aan om vervolgens niet meer uit te gaan tot je de laptop afsluit... Daar word je dus echt gek van! :x
Hij wordt te warm wsl, misschien het stof van 3 jaar er een keer uit laten halen?


Warm wordt 'ie zeker! Dus dat zou door stof kunnen komen? Zo veel verstand heb ik er nou van :wink: Dacht dat 'ie gewoon beetje aftands is...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

André

Berichtdoor André » 27 okt 2005 12:15

Zet maar eens een ampere meter voor je PC en meet maar eens het verschil in standby of slaapstand qua stroom gebruik.
Je zult verrast staan.

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 27 okt 2005 12:58

André schreef:Zet maar eens een ampere meter voor je PC en meet maar eens het verschil in standby of slaapstand qua stroom gebruik.
Je zult verrast staan.



:D hehe, inderdaad, trouwens een heel scala aan USB apparaten wil de het stroomverbuik ook wel een paar Watt boven 0 laten zijn,
al vind ik dergelijk minimale aantallen erg gering.

We zouden eens ene berekening moeten maken waarin alle onderdelen van het huishouden is meegerekend.
En wat dan de besparing van sommige onderdelen doormiddel van zuinigere alternatieven kan opleveren.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 27 okt 2005 15:41

André schreef:Zet maar eens een ampere meter voor je PC en meet maar eens het verschil in standby of slaapstand qua stroom gebruik.
Je zult verrast staan.


Ik weet niet hoe de slaapstand bij jou werkt maar bij mij schakelt de PC helemaal uit, als ik dan de schakelaar van mijn stekkerblok uitzet verbruikt hij dus niets.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten