wij naar de paus of de paus naar ons

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kate
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kate » 20 jun 2003 11:59

Gershwin schreef:De vraag was: wie is Jezus voor jou, niet: wie is Hij voor jullie :)

Inderdaad, de vraag was: wie is Jezus voor JOU?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 12:10

Beste Gerhswin,

Je antwoordde:

De vraag was:

@@wie is Jezus voor jou, niet: wie is Hij voor jullie @@

Jezus is voor iedereen: Hij is onze Heiland en Rechter (Rom.6:23 en Johan. 3:16 en 5:22)

Dus ook voor mij! En ik schaam mij het Schriftwoord niet!

Zegt de Bijbel dat nu niet of wel! Alles zal in het licht van die twee asapecten Jezus worden gesteld! Alles wat we doen en alles wat we zeggen wordt bijgehouden in de Hemelse Boeken. Niemand zal zich kunnen verontschuldigen voor wat hij weet (of niet). Zo kan hij of zij nooit de schuld op een ander schuiven, zelfs niet op Satan

@@waarom niet Praag, Jezuzalem, Byzantium of Babel?@@

Hier over kan ik slechts zeggen dat we dat antwoord zullen krijgen als we in het Hemelse Jeruzalem zijn (de stad die neder zal dalen) als voorbereiding op onze aanwezigheid op de vernieuwde aarde.
De Bijbel leert ons dat dat Rome is, indien we de relatie op profetische gronden kunnen leggen. U moet het verband leggen tussen het Schriftwoord dat verwijst naar die Troon die Satan heeft op deze aarde en waar hij gesitueerd is. Welnu er is maar één Staat in de wereld die een Religieus bolwerk is en op 7 heuvelen is gevestigd. En dat is de Staatskerk van dit Rijk (de wereld)

Groeten

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 jun 2003 12:21

Oke, dat tweede is wel redelijk beargumenteerd, maar om op de vraag van Joris terug te komen: hij bedoelt vast, hoe jij je relatie met Jezus ervaart... dan is het wat karig om alleen een tekst te noemen, in elk geval om die tekst te noemen.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 20 jun 2003 12:22

Boudewijn, je weet heel wat bijbelteksten te citeren, kun je ook hun boodschap toepassen?

Verder vindt je dat ik over jou geoordeeld heb, haal je een bijbeltekst aan volgens welke we anderen niet mogen veroordelen en ga jij vrolijk verder met het veroordelen van het Vaticaan, de paus en de RK-kerk. Mis ik iets of pas jij je bijbelcitaten selectief toe: "ze gelden voor iedereen behalve voor Boudewijn"?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 12:56

Hallo FrankB

Dank voor je antwoord. Je schreef:

@@vrolijk verder met het veroordelen van het Vaticaan, de paus en de RK-kerk@@

Als je de Bijbel goed leest en de profetie in het licht stelt van die Bijbel, dan weet je dat Jezus ons waarschuwt voor de gevaren die Satan op onze weg brengt, waaronder een vals Evangelie. Satan gebruikt daarvoor mensen en wereldse organisaties welke voornamelijk terug vinden in Openbaringen. Dit omdat juist daarin de laatste oproepen van Jezus gesteld zijn om Zijn volk tot de orde te roepen en uit deze wereld te redden. Als nu Satan mensen, maar vooral organisaties, gebruikt om mensen te misleiden, dan kun je in die zelfde Bijbel lezen dat Jezus deze zaken aanwijst en leert dat we dat onderscheid moeten leren zien.

Als nu steeds weer op allerlei discussie-sites de zelfde vragen worden gesteld zoals ook deze:

@@wij naar de paus of de paus naar ons @@

Is het dan niet interessant als we dan ook de ware aard kunnen ontdekken van het systeem waar de Paus (nu eenmaal) onderdeel van is, of blijven we maar eeuwig raden en hopen. Gods woord is duidelijk! Maar het dat pas als we bereid zijn om de Heulige Geest om de Waarheid vragen aan ons uit te leggen.

Dat heeft niets te maken met het feit dat het onze Heiland elk mens zal oordelen en kijkt naar onze goed eigenschappen alleen, dus ook de Paus en weet dat er binnen ALLE kerken, dus ook die Protestantse kerken die menen dat zij de "ware" zijn en de 'ernige' verlosten en verloren mensen zullen zijn. Dat er ook in alle geloofs-denominaties (niet Christelijke) misleidde mensen rondlopen. Maar stel je de vraag is: Wat heb IK gedaan om mijn Heer te verhogen en de Waarheid (Jezus elf dus) verkondigd op Zijn fundament allen en niet gebouwd op deze wereld, waarvan de Religueze stad nu eenmaal in Rome ligt. Maar ook die zal verdwijnen, dus bereid je voor op het Hemelse Jeruzalem en niet op het Grote Babylon, waar de Hoer aan vele wateren zit en de Staten verleid. Dat is een heel verschil met de Bruidegom (het volk van Jezus) dat de Bruid (Jezus) tegemoet zal gaan naar het Hemelse Jeruzalem, wetende dat zij de laatste Sabbat op aarde- van Sabbat naar Sabbat- in het Hemelse Jeruzalem zullen vieren met hun Heer en Heiland. Gewend en gelouterd door de Heilige Geest en de ERVARING van de groi in GERECHTIGHEID van Jezus, vieren zij de eerst-volgende Sabbat samen met hun Heer, als er een einde komt aan deze aarde als woonplaats van de verlosten!

Vergeet ook niet beste Frank dat de verlosten dan ook zullen JUICHEN over de ondergang van dat Grote Babylon, de verlorenen en het valse Evangelie dat het bracht in deze wereld. De verlosten zullen feestvieren over de ondergang over haar. Laten wij dus er maar aan werken om velen die nog in duisternis leven maar zoeken naar de Heiland en Verlosser zo als Hij daadwerkelijk is:

Dit stukje uit Openbaring 19 is niet zo prettig voor hen die de booschappen van onze Heer Jezus niet -willen- begrijpen!

@@7 Laten wij blij zijn en juichen en Hem eren, want de bruiloft van het Lam en Zijn bruid is gekomen. De bruid is klaar.
8 Zij mocht een kleed van schitterend wit linnen aantrekken. Dat fijne linnen stelt de goede daden van de gelovigen voor."
9 De engel zei tegen mij: "Schrijf op: Gelukkig zijn de mensen die uitgenodigd zijn voor het bruiloftsmaal van het Lam." En hij voegde eraan toe: "Dit zegt God, Die altijd de waarheid spreekt."
10 Ik viel voor hem neer om hem te aanbidden, maar hij zei: "Doe dat niet! Ik ben een dienaar van Jezus, net als u en uw broeders, die openlijk voor hun geloof in Jezus uitkomen. Aanbid God. De kern van alle profetie is het getuigenis van Jezus."
11 Ik zag de hemel opengaan en plotseling zag ik een wit paard. Hij die erop zat, heet Trouw en Oprechtheid. In Zijn oordeel en in de strijd is Hij rechtvaardig.
12 Zijn ogen zijn als laaiend vuur en op Zijn hoofd draagt Hij vele kronen. Hijzelf is de enige die de naam kent die op Hem geschreven is.
13 Het kleed dat Hij draagt, is in bloed gedrenkt. De naam waarmee Hij wordt aangesproken, is 'Het Woord van God'.
14 De hemelse legers volgen Hem op witte paarden; zij hebben kleren van zuiver wit linnen aan.
15 Uit Zijn mond komt een scherp zwaard, waarmee Hij de vijandige volken zal neerslaan. Hij zal hen met een ijzeren staf regeren en hen vertrappen in de wijnpers van de grimmige toorn van de Almachtige God.
16 Op Zijn kleed en op Zijn dij staat deze naam: 'Koning van alle koningen en Heer van alle heren.'
17 Ik zag een engel in de zon staan. Met zijn sterke stem riep hij naar alle vogels die in het midden van de hemel vlogen: "Kom bij elkaar voor Gods grote maal!
18 Jullie mogen het vlees eten van koningen, generaals en soldaten, van paarden en hun ruiters, van vrijen en slaven, van kleinen en groten."
19 Ik zag het beest samen met de koningen van de aarde. Zij hadden hun legers verzameld om oorlog te voeren tegen Hem, Die op het paard zit en tegen Zijn leger.
20 Het beest en de leugenprofeet, die onder het oog van het beest opmerkelijke dingen had gedaan, werden gevangen genomen. Door die opmerkelijke dingen waren alle mensen verleid, die het teken van het beest droegen en het standbeeld van het beest aanbaden. Zowel het beest als de leugenprofeet werden levend in het brandende zwavelmeer gegooid.
21 Heel hun aanhang werd gedood door het zwaard uit de mond van Hem, Die op het paard zit. En alle vogels deden zich tegoed aan hun vlees.
@@

Misschien zouden sommige nu boos moeten worden op Jezus zelf, die de het valse Evangelie en de menselijk-wereldse Organisatie die het aan de wereld en Staten heeft gebracht, vernietigd wordt. De Hoer die aan vele wateren zit en -dus- haar wereldse organisatie inclusief de mensen die de laatste boodschappen en -in- de genadetijd bewust de boodschappen hebben genegeerd, maar wel gemeend hebben Gods Koninkrijk op aarde te moeten instellen, ten offer vallen van hun eigen keuze. ook hier geldt:
Niemand kan zich verontwchuldigen. Daarom, ik kan er niets mee, bedenk dit:

De Heilige Geest:

Is altijd met ons, troost en helpt ons Johannes 14:16-18

Niemand van ons is in staat om de (volledige) Waarheid te openbaren. De moeilijkheid zit 'm in het feit dat we allemaal een persoonlijke band hebben met Jezus. Het is net als op school. We studeren allemaal even hard, maar toch zijn er verschillen aan het einde van de studie. ALlemaal zien we de zaken anders, maar daarmee is de grondslag uit de tehoretische boeken, nog niet veranderd.

Leer van Mij zegt Jezus. Doe dat maar en bidt voor datgene wat je hoort en ziet, dan zal de Heilige Geest je alles openbaren wat je nodig hebt om verlost te worden. God openbaart Zijn zaken ook door mensen! Dus wie weet waarom ik nu juist zo vast houdt aan hetgeen ik hier zeg en verwijs naar Bijbelverzen. Uiteindelijk zullen ze voor een ieder van ons een betekenis hebben.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 13:45

Beste vrienden,

Graag wil ik jullie een stikje tekst voorhouden dat ik uit Der Spiegel heb geplukt, enige tijd geleden. Helaas ben ik de datum van die uitgave kwijt.
Maar laat het een waarschuwing zijn. Ik heb familie die in het Vaticaan heeft gewerkt, via de kerk. Rome heeft bijzondere voornemens met een Vereintes Europa, waaraan zij het hardst gewerkt hebben

Der Spiegel nr 13-1992

De burger moet reeds nu en in de toekomst eerst recht, wetten accepteren die op een andere wijze tot stand zullen komen als hen in de grondwet garandeerd wordt. In geen velden of wegen is er een gelegitimeerde wetgever te bekennen.

Paus Johannes Paulus heeft op 31 mei 1998 een brief het licht doen zien met betrekking tot de zondag als centrale dag van rust een aanbidding (van Rome). Hij bevestigt in die brief dat de zondag de dag van aanbidding is, niet van de Bijbel maar van Rome;DIES DOMINI. De Paus bekend ook dat de zondag een dag van rust is, maar niet van de Bijbel DIES DOMINIIk Ik kan de tekst van deze brief hier niet plaatsen. Misschien dat deze terug te vinden is op Internet. Zoals ik hierboven aangaf heeft Der Spiegel een artikel gewijdt aan die Brief en geconcludeerd dat vanuit dat schrijven ondemocratische principes worden gehanteerd. Welaan de liberale democratie is tot een einde gekomen. Op verschillende punten kunnen we gerust het huidige Europa vergelijken met de situatie tussen 1930-1933 Prof. Ress gaat daar uitgebried op in.
In die tijd werd door Rome het kerkrecht hernieuwd, op grond van de CHarta Oecumenica vban 1917, we weten wat dat kerkrecht heeft gebracht en waar de RK kerk stond in WOII, zeker in Duitsland.
Ook aan het doen uitkomen van de laatste Charta Oecumenica zal een kerkrecht worden ontleent! Stel u vast op: Het Gezag van Rome zal de grondslag van dat kerkrecht bepalen in deze wereld,niet Jezus!
Gewoon omdat Jezus een ander Konikrijk voorstaat, dat (voor ons nog) Geestelijk moet zijn.

Het Vaticaan is er van overtuigt dat de tijd rijp is om een Rustdag (zondag) in te stellen om het Vereintes Europa zowel een maatschappelijke alswel geestelijke status te geven. De liberale democratie in de USA is reeds ondermijnt door het Hoger Gerechtshof ten tijde van de verkiezingen van Pr. Bush. Wie gisterenavond het programma "Zembla" heeft gezien, kan weten op welke brutale en dictatoriale wijze de USA infiltreert in het juridische rechtssysteem van de landen in de wereld en met name Nederland, zij legt de Koningen der aarde wetten en gedragsregels op door geweld en leugens en daarmee de grondwet van (elk) land zal uitschakelen.

Nederlanders kunnen zonder dat daar enige advocaat of zelfs rechtbank wat aan kan doen, gedwongen worden om uitgeleverd te worden aan de USA. Mw. Louwiese van der Laan van D66 maakte zich -terecht- ongerust over de wijze waarop de USA dse Nederlndse grondwet overtreedt en dat leden van de tweede kamer er geen antwoord op heben, laat staan er iets tegen kunnen doen. Het Beest uit de aarde zal voor het Eerste Beest (uit de zee) de mensen een Beeld maken. Der Paus (Rome) zal op exact dezelfde wijze het geestelijke fundament voor Europa.
Zij zal de morele weten (kerkrecht)vormen, zoals de USA dat doet in burger-wetgevende zin (civiele wetten). Gods Worod waarschuwt voor deze ontwikkeling. Ongemerkt groeit de macht van Rome (Geestelijke) en die van de USA. Langzaam maar zeker zullen zij een éénheid gaan vormen. Zij die het licht der waarheid verwerpen, bewust en willens en wetens zullen Rome om hulp vragen, die dat met plezier zal doen.
Als zij meent dat de Weg, de Waarheid en het Leven Rome is, dan ontkennen zij daarmee Jezus Verlossing voor een Hemels Rijk en stellen zij zich daarmee boven de Allerhoogste.

De Paus komt naar ons toe, maar de kerken snellen des te meer naar Rome!

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: wij naar de paus of de paus naar ons

Berichtdoor groenrondballetje » 20 jun 2003 13:53

Boudewijn schreef:Inderdaad geeft de RK kerk weer dat er een Drie eenheid is. Ogenschijnlijk is haar basis ook de voorgestelde Drie-eenheid dij de Protestanten kennen, maar in werkelijkheid kent de RK kerk slechts een drie eenheid die gebaseerd is op:
De Oecumene doet ons geloven dat we eenheid krijgen door eenheid in kerken. Samen één kerk worden zou eenheid brengen. De Rooms-Katholieke kerk voegt daar nog een "de drie-eenheid van personen" aan toe. Dat is pas eenheid volgens de RK-kerk. Is dat wel zo ? Is het niet zo, dat de eenheid ontstaat door Gods Heilige Geest en dat deze Heilige Geest dé eenheid vormt in Gods Woord, Gods schepsels en tussen God, Jezus en Zijn schepsels ???

Ik ben het met de RKK eens dat de Kerk alleen een Eenheid kan zijn in de Drie-ene God.

Boudewijn schreef:De "dubbele" versie die de RK kerk gebruikt om de Drie eenheid weer te geven:
1 De RK weergave:
Rooms Katholicisme:
Heilige Geest (vader) Maria (moeder) Jezus (kind)
2 De RK weergave, die ogenschijnlijk weer geeft dat de RK kerk en 'Christelijke' weg volgt zoals Jezus ons voorhoud:
God de Vader God de Heilige Geest God de Zoon
Maar nu:
Rooms Katholicisme: Heilige Geest (vader) Maria (moeder) Jezus (kind)

Dit is een absolute lasterlijke leugen. :!:

De RKK spreekt van

"in de naam van de Vader, de Zoon, de Heilige Geest, Amen" :!:
Boudewijn, wat wil je bereiken met het verspreiden van leugens over de RKK ... :?:

Wil je een tweede Joseph Kony worden :?:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=86794#86794

Boudewijn schreef:Groenrondballetje, welke Drie-eenheid staat nu centraal of brengt verwarring, als de RK kerk Maria de Koningin van het Heeal noemt, terwijl wij allemaal kunnen weten dat Jezus de Koning alles is.

De RKK spreekt van "in de naam van de Vader, de Zoon, de Heilige Geest, Amen"
De uitdrukking over Maria heb ik nooit in de RKK gehoord (en ik ben daar in het verleden toch erg vaak geweest), dus waar heb je dit soort onzin vandaan :?:

Boudewijn schreef:De paus en de kerk van Rome
Vanuit Babel verspreidden zich ook allerlei andere giftige zaden van de Babylonische afgodendienst over de aarde. In het oude Perzische rijk werd het bekend als het "Mithraïsme." Dit religieuze systeem werd geleid door een hogepriester die men "Pater Patrum" noemde, wat betekent "Vader der Vaderen. "Via Perzië kwam deze tak van de Babylonische afgodendienst uiteindelijk ook in Rome terecht. En zo werd het hoofd van de kerk van Rome "Papa, Pope of Paus". Vanaf 381 nC speelt de Babylonische afgodendienst een overheersende rol in de kerk van Rome, waarbij de Mariaverering zich heeft ontwikkeld tot een bron van demonische activiteit en gebondenheid. Zoals bekend draagt de paus ook de titel van "Heilige Vader". Dat is dezelfde titel waar de Here Jezus, God de Vader mee aansprak in het hoogpriesterlijk gebed.
Openbaring 18:4-5 -8 Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht. Daarom zullen haar plagen op één dag komen: dood en rouw en hongersnood, en zij zal met vuur verbrand worden; want sterk is de Here God die haar geoordeeld heeft.
Dit laatste lijkt me verstandig Groenrond balletje dan vast te houden aan Heilige VAder die meent Jezus te zijn (op aarde)

Ik ben het met je eens dat de RKK fouten in hun leer heeft,
- dat bidden dat Maria voorbede voor je doet bij Jezus overbodig is en misleidend kan zijn
(maar dat niet per se hoeft te zijn als je je goed realiseert wie het doel van je gebed is; vergelijk het met gezamelijk bidden, dat kan misleidend zijn als je je woorden richt op de persoon/personen in je aanwezigheid en niet op God);
- Ik vind de titels en de functie-waardering van de Paus, maar ook van bisschoppen, pastoors en dominees in het algemeen onjuist. (Er komt te veel macht bij een aardse autoriteit, en macht corrumpeert.).

John

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 14:09

Beste Groenrond balletje

in de naam van de " Vader, de Zoon, de Heilige Geest," Amen"

Het zal zo zijn dat ze dit zo zeggen en menen (ik denk ook wel dat vele Priesters het ook zo menen zoals wij) maar.
Maar Rome ziet "de Vader, de Zoon en de Heilige Geest" in relatie to menselijke priester in vertegenwoordigers van de Goddelijke Drie-eenheid.

Kardinaal Simonis legde eens uit dat: De Weg, de Waarhei en het Leven de RK kerk (staat) is. Terwijl wij weten dat alleen Jezus dat kan zijn. Wanner ga je nu eens zien en leren dat de RK Staat een MENSELIJKE equivalent van de zowel de Drie-eenheid als de weg to verlossing ziet. Als zou het allen maar al zijn omdat de Paus mensen heilig verklaard en biechten tot een plicht heeft gesteld, terwijl wij weten dat allen Jezus ons op grond van onze Doop als heligen ziet en wij, door gebed tot de Heilige Geest getrost, en vermadn worden. Je moet eens mer naar Kardinaal SImonis luisterenen horen wat hij zegt en daarmee bedoelt!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 14:14

Groenrondballetje,

De drie-eenheid die Rome hanteert is een equivalent van die van Jezus. Zij zelf zeggen toch dat zij de vertegenwoordigers zijnvan Jezus op aarde, welnu dan is de Kerkstaat rome haart Troon (en van Jezus in de Hemel)
Dan is haar Koning de Paus (Hoge Priester op aarde) (en de Hoge Priester Jezus in de Hemel) en dan is daar waar de Bisschop is ook Jezus (zoals de RK kerk leert) (maar Jezus leert dat voor ons de Heilige Geest er is)

@Vader-Zoon- Heilige Geest@ (Jezus voorbeeld en Bijbels)
@"Vader"-Paus en Bisschop@ (RK kerkstaat)

Welnu als de RK staat van deze aarde is en haar regels aards zijn, in welke opzicht is haar verwantschap dan gelijk aan "Mijn Rijk is niet van deze wereld" voor ons in Geestelijk opzicht m.b.t. de (grond-)wet die wij als bijwoners moeten hanteren.

@@Ik ben het met de RKK eens dat de Kerk alleen een Eenheid kan zijn in de Drie-ene God@@ Als je het ens bent met de RKK dan ben je het eens met HAAR grondwet en NIET met die van een Hemelse Hoge Priester!!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 14:25

De "Heilige Geest" voor de RK kerk is dus die van de Bisschop, want immers die is het Voorbeeld. Er staat toch in de Bijbel dat alleen zijn Beeld zullen aanbidden dat door de twee machten (Openbaring 13) gesmeed zal worden, verloren zullen gaan! Welnu als het de Geest van een aardse Bisschop is, dan moet het voor de Christenen die Jezus navolgen de Geest van de Hoge Priester in -uit- de Hemel zijn. Niet zichtbaar wel voelbaar. Satan kan ons uiteindelijk alleen nog maar lichamelijk vernietigenen niet Geestelijk, omdat wij een Hemelse wet navolgen een Hemelse Drie-eenheid. Zij zullen verzegeld worden, ONDERSCHEIDELIJK van hen die het MERKETEKN ontvangen. Dat is het verschil! Kardinaaal Simonis spreekt maar heel weinig over Jezus als hij over de Drie-eenheid of de Geestelijk easpecten van een kerk spreekt. Alle religueze stromingen (dus ook heidense) zullen hun samenhang in de RK kerk terugvinden als de wereldleiders Rome haar Geestelijke macht zal geven om de politieke en (One World Order) burgerwetten zal bestendigen in ALLE Staten van de wereld. Alle aspecten van die religueze stromingen vindt ke ook terug in de uiterlijkheden van Rome /Vaticaan en in het museum er van. Alle Koningen zullen het Beest volgen (de regeringen zullen politiek gedefinieerde staasvormen hanteren welke hun grondslag vinden in de "democratische" fundamenten van de Verenigde Staten, die dan al lang niet meer democratisch zijn, sinbds Bush). Fundamentalistische dat wel, Hemels verre van dat!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 14:30

Hallo Greoenrondballetje,

Je schreef

@@Ik ben het met je eens dat de RKK fouten in hun leer heeft,
- dat bidden dat Maria voorbede voor je doet bij Jezus overbodig is en misleidend kan zijn (maar dat niet per se hoeft te zijn als je je goed realiseert wie het doel van je gebed is; vergelijk het met gezamelijk bidden, dat kan misleidend zijn als je je woorden richt op de persoon/personen in je aanwezigheid en niet op God);
- Ik vind de titels en de functie-waardering van de Paus, maar ook van bisschoppen, pastoors en dominees in het algemeen onjuist. (Er komt te veel macht bij een aardse autoriteit, en macht corrumpeert.). @@

Wel nu waarom weergeef je nu zelf het karakter weer in deze korte teksten, waarop en waaraan de RK Staat Rome haar macht en absolutrie aan ontleent in deze wereld. Als zij dat hanteert, dan maakt zij geen fouten, maar dan handelt zij maar haar eigen Geest en niet die van Jezus! Zeker als ze zich "vergist" in de "fout" o Maria de Koningin der Hemelen te noemen! Dit terwijl de RK drommels goed weet, dat Onze Koning Jezus in de Hemel is.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 20 jun 2003 14:32

Boudewijn schreef:Beste Groenrond balletje
in de naam van de " Vader, de Zoon, de Heilige Geest," Amen"
Het zal zo zijn dat ze dit zo zeggen en menen (ik denk ook wel dat vele Priesters het ook zo menen zoals wij) maar.
Maar Rome ziet "de Vader, de Zoon en de Heilige Geest" in relatie to menselijke priester in vertegenwoordigers van de Goddelijke Drie-eenheid.

Heb je hier een bronvermelding bij, want ik heb dat nooit gehoord in de RKKen het is strijdig met wat ik daar wel gehoord hebt :!:

Boudewijn schreef:Kardinaal Simonis legde eens uit dat: De Weg, de Waarhei en het Leven de RK kerk (staat) is. Terwijl wij weten dat alleen Jezus dat kan zijn. Wanner ga je nu eens zien en leren dat de RK Staat een MENSELIJKE equivalent van de zowel de Drie-eenheid als de weg to verlossing ziet.

Geef bewijzen direct van een RKK-site en niet beschuldigen van niet van verdraaiingen van jezelf of iemand anders.
Boudewijn schreef:Je moet eens mer naar Kardinaal SImonis luisterenen horen wat hij zegt en daarmee bedoelt!

Geef maar een link naar hem of de RKK, dan kan ik en andere lezen wat hij zegt en in welke context hij dat bedoelt ...

Boudewijn schreef:Als zou het allen maar al zijn omdat de Paus mensen heilig verklaard en biechten tot een plicht heeft gesteld, terwijl wij weten dat allen Jezus ons op grond van onze Doop als heligen ziet en wij, door gebed tot de Heilige Geest getrost, en vermadn worden.

Ik geloof niet dat wij als heiligen worden gezien op grond van onze doop.

Ik geloof dat je gered wordt op grond van je geloof, en dat je vanuit je geloof streeft naar heiliging door het werk van de Heilige Geest in je, maar dat is wat anders dan die leer van jou :!:

Dus ik ben het net zo min geheel eens met jouw leer van de heiligmakende doop als met de RKK-leer over het pausdom, als de protestantse dominee (=heer) leer.

John

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 20 jun 2003 14:38

mensen, als het puur om de openingszin van dit topic gaat, laten wij dan maar naar de paus gaan, want tis een oude man en heel slecht ter been. 8)

Overigens denk ik dat het gevaar van de antichrist uit hele andere hoek komt/zal komen. Het lijkt me dat de secularisatie ook in de RKK kerk in rap tempo doorzet en de onfeilbaarheid/gezag van de paus steeds meer ter discussie staat.
Laatst gewijzigd door surfer op 20 jun 2003 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: wij naar de paus of de paus naar ons

Berichtdoor groenrondballetje » 20 jun 2003 14:39

Boudewijn schreef:De "Heilige Geest" voor de RK kerk is dus die van de Bisschop, want immers die is het Voorbeeld.

Dat is een lasterlijke leugen gebaseerd op je eigen hersenspinsels.
De RKK beweert dat de Heilige Geest zorgde dat Maria onbevlekt een kind kon ontvangen, en dat de Heilige Geest als een duif neerdaalde op Jezus, twee zaken die duidelijk niet overeenkomen met welke Bisschop dan ook.

Boudewijn schreef:Er staat toch in de Bijbel dat alleen zijn Beeld zullen aanbidden dat door de twee machten (Openbaring 13) gesmeed zal worden, verloren zullen gaan! Welnu als het de Geest van een aardse Bisschop is, dan moet het voor de Christenen die Jezus navolgen de Geest van de Hoge Priester in -uit- de Hemel zijn. Niet zichtbaar wel voelbaar. Satan kan ons uiteindelijk alleen nog maar lichamelijk vernietigenen niet Geestelijk, omdat wij een Hemelse wet navolgen een Hemelse Drie-eenheid. Zij zullen verzegeld worden, ONDERSCHEIDELIJK van hen die het MERKETEKN ontvangen. Dat is het verschil! Kardinaaal Simonis spreekt maar heel weinig over Jezus als hij over de Drie-eenheid of de Geestelijk easpecten van een kerk spreekt.

Joseph Kony spreekt heel veel over Jezus en de Heilige Geest, maar volgens mij zijn het allemaal leugens, net zoals de woorden waarmee jij broedermoord pleegt.

Boudewijn schreef:Alle religueze stromingen (dus ook heidense) zullen hun samenhang in de RK kerk terugvinden als de wereldleiders Rome haar Geestelijke macht zal geven om de politieke en (One World Order) burgerwetten zal bestendigen in ALLE Staten van de wereld. Alle aspecten van die religueze stromingen vindt ke ook terug in de uiterlijkheden van Rome /Vaticaan en in het museum er van. Alle Koningen zullen het Beest volgen (de regeringen zullen politiek gedefinieerde staasvormen hanteren welke hun grondslag vinden in de "democratische" fundamenten van de Verenigde Staten, die dan al lang niet meer democratisch zijn, sinbds Bush). Fundamentalistische dat wel, Hemels verre van dat!

Bush volgt wel een Fundamentalistisch kerkgenootschap, maar dat is niet de RKK :!:

Je praat lasterlijke onzin en probeert mede-Christenen, want dat zijn oprechte RKK-ers zwart te maken door de RKK als geheel te vergelijken met de antichrist, en woorden van RKK-ers te verdraaien.

John

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 14:39

Hallo John,

Dank voor je reactie; je schreef

@@Ik geloof niet dat wij als heiligen worden gezien op grond van onze doop.@@

Daar ziit wel iets in. Ik denk dat je daar zeker gelijk in hebt. Maar dan zal de Doop (van onze kant gezien) een teken van ons moeten zijn om dat geloof te bevestiigen, zoals Jezus in Joh 3 zo duidelijk aan Nicodemus uitlegt.

Fijn weekend tn to Dinsdag!

Boudewijn

Terug naar “Archief”